1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

SCA-Cupen 2008

« · 1060635 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen 2008
Red Rocker: Hur fan räknar du?
Kommentera

Red Rocker:
Pinsamt jävla resultat! Visst, det är träningsmatch och rivaliteten är näst intill borta... MEN mer ska man kunna kräva. Åtminstone borde publiken kunna väcka lite känslor hos spelarna... Värsta förlusten sen 1-0-torsken i DM-derbyt -97 (?).

Jaja, undra om det "ska bli kul att möta Pite, Pite, Pite...!!!???"
Kommentera

Anonymous: Ta ett djupt andetag andas känn lugnet.

Se det så här istället att några juniorer får chansen att visa upp sig. Till premiären kommer TIK att ställa upp med bästa möjliga lag och inte faan ska du tro att det är något fel med inställning då bara för att de i en träningsmatch två veckor tidigare luftat några junisar i ett derby. Dessutom tror jag att spelare som nu får chansen till lite mer speltid verkligen kommer ta den att få visa upp sig.

Nu rycker vi katterna i svansen och spelar hem en komfortabel 5-1 seger.
Kommentera

Red Rocker: Timrå är ett topplag i ES !!
Kommentera

RocknRolf2: Tjena pessimistrockarn! Hoppas sommaren har varit god mot dig. Dagens resultat är en ren läggmatch från Tik's sida. Detta ingår i överenskommelsen mellan TIK och Sundsvall Hockey, allt för att ingjuta mod i de blå inför stundande säsong. Thats it! Nu kör vi snart igång elitserien. Då skall det bli kul att återigen läsa dina neggoinlägg, men so what, thats life. Må lyckan le mot dig och alla oss andra som älskar hockey.
Just go for gold! Wow, va häftigt det vor med finallir i E-on Arena framåt vårkanten.
Kommentera

RocknRolf2: Sundsvall är ett bottenlag i allsvenskan Timrå är ett mittenlag i ES. Det är så stor skillnad mellan lagen nuförtiden att TIK kan glida genom matchen på en skridsko utan att förlora. Ingen av spelarna i de båda lagen(med några få undantag) känner något speciellt inför dessa derbyn numer, dessa matcher är inte vad det en gång varit.
Kommentera

Snoop: Fan har de redan tappat hockeyglädjen, husr fan ska det då gå i grundserielunken.
Kommentera

kaofl: Verkar som Challe har lottat ihop formationerna av nån anledning. Man ger järnet mot Modo och skiter i Sundsvall numera. Tiderna förändras
Kommentera

kaofl: Själv hoppas jag Challe sätter ner foten och ryter i åt dom nu i pausen rör om lite i kedjorna och vi kommer ut och kör över dom totalt. Men man kan ju bara hoppas för det verkar ju som vi inte är speciellt hungriga i denna match.
Kommentera

kaofl: Ja spelar dom med sån attityd och inställning blir jag mycket besviken, nästan så att man vill ge dom en bitchslap allihopa.
Kommentera

Snoop: Beror på vilken inställning spelarna har. Sundsvall går ju in med inställningen att nu jävlar ska vi visa dom att vi också kan lira. Medans Timrå verkar gå in med en glidarattityd av att dom redan vunnit cupen. Finns väl inte många i laget som har spelat en 3-4 derbyn mot Sundsvall nu heller? Menar det verkar ju inte ens vara en grinig match. Och det brukar ju alltid matcherna vara fulla av utvisningar för roughing matchstraff för slagsmål och sådant.
Kommentera

kaofl: oh my, ska man få skämmas nu igen!! !inte bra!
jiiises va konstiga resultat.....

är det utklassning i gärdehov el?

inte bra innna elitserien sätter igång.

de är väl alla lag utom brynäs modo å timrå som det gått riktigt bra för!!!?

kan bli en tuff start på säsongen.... inget bra kvitto detta!!!!!!

djurgården ser ut att bli vassa som fasen. dom lirar jämnt mot de tänkbara topplagen, luleå ser t.o.m. starka ut.
bara HV som floppat lite...

ja är faktiskt lte orolig nu
Kommentera

kaofl: Vi ska endå vinna över sundsvall.
Kommentera

Med tanke på hur Challe satt ihop kedjorna idag:
Timrå:
Målvakt: Magnus Åkerlund (Petter Söderström).
Första femman: Kimmo Lotvonen, Thomas Skogs - Anton Axelsson, Johan Andersson, Rok Ticar.
Andra femman: Christoffer Holmström Coox, Sebastian Erixon - Anton Lander, Jonathan Hedström, Magnus Pääjärvi-Svensson.
Tredje femman: Dennis Persson, Mikko Lehtonen - Toni Mäkiaho, Tom Wandell, Oscar Sundh.
Fjärde kedjan: Mika Pyörälä, Jesper Samuelsson, Björn Svensson.

Känns det inte som han går för vinst!
Kommentera

Vad fan? Det är nog ingen i laget som bryr sig om den här matchen på samma sätt som fansen gör. Och själv är jag sådär lagom intresserad, men det ska för helvete inte stå 3-0 till hemmalaget...

Samuelsson, Persson och i viss mån Mäkiaho har jag svårt att förstå som värvningar. Men det var väl reapris antar jag.

Åkerlund håller inte elitserieklass.

I övrigt ser det ok ut, lite minus mot ifjol (ingen ny förstacenter). En stabil back till hade inte heller varit fel.
Kommentera

Lika bra att lägga ner arenaflytten, Sundsvall har ju ett eget elitseriemässigt lag.
Kommentera

Snoop: 31.02 2 min TIK 8. PERSSON, Dennis HO-ST nu kommer väl 4-0 från sundsvall
Kommentera

kaofl: Ja asså de här känns inte alls bra, nu får dom visa lite jävlaranamma och vinna med 4-3
Kommentera

Visa hjärta för F-N.....
Gode gud gör så challe tvingar dom till 3 timmars idioten efter detta...
Kommentera

Snoop: Jag tror det är Jimmy som gett oss otur med hans blogginlägg!
Kommentera

Berglund: vafan nu är de 3-0 :S
Kommentera

Snoop: Ja vad fan e det som händer :(
Kommentera

Snoop: Jaha.....
Kommentera

2-0 till sundsvall !!!!!!!!!!!!!
Kommentera

kaofl: "00.59 Speakern manar Timråklacken att inte slänga in grejer på isen. Oklart vad det var, men ska det vara så svårt att hålla i skräp och burkar?"

En typisk hemmaspeaker. Jag tror det var Sundsvallsfans som slängde saker på isen. Timråsupportrar håller inte på så. Så det så!
Kommentera

Tycker vi återgår till den här tråden nu blev lite fel förrut :)
Kommentera

65selander: Räkna om det där får du hemläxa på...
Kommentera

Kör inte ST direkt rapportering från Sundsvall - Timrå? Kan inte hitta något på sidan :s
Kommentera

Kerstin_k: Brynäs vann

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 Brynäs IF 3 2 1 0 12 : 6 5 0 0
2 Timrå IK 3 2 0 1 10 : 8 4 0 0
3 MODO Hockey 3 1 1 1 7 : 8 3 0 0
4 IF Sundsvall Hockey 3 0 0 3 5 : 12 0 0 0
Kommentera

Nu åker vi!
00.00 GK in TIK 1. ÅKERLUND, Magnus
00.00 GK in IFSu 84. LUNDSTRÖM, Joakim
Kommentera

fighter: Jaha, jag hade för mig att det var Brynäs som vann då också. Fel av mig i så fall. Då ligger det ingen otäck förbannelse över SCA-cupen med andra ord ;)
Kommentera

Kerstin_k: Timråik vann väl förra året? och då gick man till semifinal
efter att ha pissat på Modo.
Kommentera

fighter: Känns som om det är mer prestige att vinna mot Sundsvall än att vinna cupen :) Det är nog ingen fara.

Det som oroar mig är hur man de senaste säsongerna har summerat vinnaren av SCA-cupens säsong. Dom senaste gångerna Brynäs vunnit har dom väl slutat i kvalserien? Det vill man ju inte uppleva bara för att vinna en usel försäsongsturnering ;)
Kommentera

Hoppas hela laget kan motivera sig för att göra en bra match mot sundsvall. Vill inte se att dom viker ner sig bara för att man vunnit cupen redan.
Kommentera

Cartman: Det var den ju igår, grattis.
Kommentera

Då var cupsegern säkrad :) brynäs vann med 2-1.
Kommentera

Tycho: ... och Y:et!
Kommentera

Bissett19: Lennart Jähkel och Oscars surströmming...
Kommentera

Cartman: tackar.
Kommentera

ChriZt3r: 17.00
Kommentera

En liten fråga bara. är det 19.00 matchen börjar ikväll?
Kommentera

00.14 0 - 1 EQ MODO 11. ENSTRÖM, Thomas
(3. TIMANDER, Mattias)
Kommentera

Blizzard: Hur ser kvällenslag ut??
Nån som vet?
Kommentera

Bergius: Sånt där ska ett Elitserielag som brynäs hålla koll på! Undra hur många gånger Timrå kommer på "offra" sig iår.....
Kommentera

Bergius: A ha! då förstår jag:) tackar
Kommentera

Bigthelin: Läs matchrapporten på supporterklubbens hemsida så får du svaret.
Kommentera

Kollade höjdpunkter på ST nyss och funderade över färgmatchningen. Röd tröja och vita damasker.
Nytt för i år med den kombinationen tillsammans med nya tröjan eller var det bara fullbokat i tvättstugan?;)
Kommentera

jens_88: man hatar det man älskar för man vågar inte älska det *s*

Timrå ik vi ger aldrig upp
Kommentera

Bissett19:

Timrå har: Östrandsfabriken, Domustrappan och Fagga!
Kommentera

Bissett19:
Vi har Bagarn, Styf, Backlund, Lander, P-Svenssson. etc etc.

Vill ni vara stolt över Lassgård och Kaffe, så var så goda.
Kommentera

« · 1060635 · »