Red Rocker: Pinsamt jävla resultat! Visst, det är träningsmatch och rivaliteten är näst intill borta... MEN mer ska man kunna kräva. Åtminstone borde publiken kunna väcka lite känslor hos spelarna... Värsta förlusten sen 1-0-torsken i DM-derbyt -97 (?).
Jaja, undra om det "ska bli kul att möta Pite, Pite, Pite...!!!???"
Anonymous: Ta ett djupt andetag andas känn lugnet.
Se det så här istället att några juniorer får chansen att visa upp sig. Till premiären kommer TIK att ställa upp med bästa möjliga lag och inte faan ska du tro att det är något fel med inställning då bara för att de i en träningsmatch två veckor tidigare luftat några junisar i ett derby. Dessutom tror jag att spelare som nu får chansen till lite mer speltid verkligen kommer ta den att få visa upp sig.
Nu rycker vi katterna i svansen och spelar hem en komfortabel 5-1 seger.
RocknRolf2: Tjena pessimistrockarn! Hoppas sommaren har varit god mot dig. Dagens resultat är en ren läggmatch från Tik's sida. Detta ingår i överenskommelsen mellan TIK och Sundsvall Hockey, allt för att ingjuta mod i de blå inför stundande säsong. Thats it! Nu kör vi snart igång elitserien. Då skall det bli kul att återigen läsa dina neggoinlägg, men so what, thats life. Må lyckan le mot dig och alla oss andra som älskar hockey. Just go for gold! Wow, va häftigt det vor med finallir i E-on Arena framåt vårkanten.
RocknRolf2: Sundsvall är ett bottenlag i allsvenskan Timrå är ett mittenlag i ES. Det är så stor skillnad mellan lagen nuförtiden att TIK kan glida genom matchen på en skridsko utan att förlora. Ingen av spelarna i de båda lagen(med några få undantag) känner något speciellt inför dessa derbyn numer, dessa matcher är inte vad det en gång varit.
kaofl: Själv hoppas jag Challe sätter ner foten och ryter i åt dom nu i pausen rör om lite i kedjorna och vi kommer ut och kör över dom totalt. Men man kan ju bara hoppas för det verkar ju som vi inte är speciellt hungriga i denna match.
Snoop: Beror på vilken inställning spelarna har. Sundsvall går ju in med inställningen att nu jävlar ska vi visa dom att vi också kan lira. Medans Timrå verkar gå in med en glidarattityd av att dom redan vunnit cupen. Finns väl inte många i laget som har spelat en 3-4 derbyn mot Sundsvall nu heller? Menar det verkar ju inte ens vara en grinig match. Och det brukar ju alltid matcherna vara fulla av utvisningar för roughing matchstraff för slagsmål och sådant.
Med tanke på hur Challe satt ihop kedjorna idag: Timrå: Målvakt: Magnus Åkerlund (Petter Söderström). Första femman: Kimmo Lotvonen, Thomas Skogs - Anton Axelsson, Johan Andersson, Rok Ticar. Andra femman: Christoffer Holmström Coox, Sebastian Erixon - Anton Lander, Jonathan Hedström, Magnus Pääjärvi-Svensson. Tredje femman: Dennis Persson, Mikko Lehtonen - Toni Mäkiaho, Tom Wandell, Oscar Sundh. Fjärde kedjan: Mika Pyörälä, Jesper Samuelsson, Björn Svensson.
Vad fan? Det är nog ingen i laget som bryr sig om den här matchen på samma sätt som fansen gör. Och själv är jag sådär lagom intresserad, men det ska för helvete inte stå 3-0 till hemmalaget...
Samuelsson, Persson och i viss mån Mäkiaho har jag svårt att förstå som värvningar. Men det var väl reapris antar jag.
Åkerlund håller inte elitserieklass.
I övrigt ser det ok ut, lite minus mot ifjol (ingen ny förstacenter). En stabil back till hade inte heller varit fel.
kaofl: "00.59 Speakern manar Timråklacken att inte slänga in grejer på isen. Oklart vad det var, men ska det vara så svårt att hålla i skräp och burkar?"
En typisk hemmaspeaker. Jag tror det var Sundsvallsfans som slängde saker på isen. Timråsupportrar håller inte på så. Så det så!
fighter: Jaha, jag hade för mig att det var Brynäs som vann då också. Fel av mig i så fall. Då ligger det ingen otäck förbannelse över SCA-cupen med andra ord ;)
fighter: Känns som om det är mer prestige att vinna mot Sundsvall än att vinna cupen :) Det är nog ingen fara.
Det som oroar mig är hur man de senaste säsongerna har summerat vinnaren av SCA-cupens säsong. Dom senaste gångerna Brynäs vunnit har dom väl slutat i kvalserien? Det vill man ju inte uppleva bara för att vinna en usel försäsongsturnering ;)
Kollade höjdpunkter på ST nyss och funderade över färgmatchningen. Röd tröja och vita damasker. Nytt för i år med den kombinationen tillsammans med nya tröjan eller var det bara fullbokat i tvättstugan?;)
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.