1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

SCA Cupen 2009

« · 1173920 · » Till forumet

Sv: SCA Cupen 2009
T T:

Bara de kommer nu så är det okki....
Kommentera

T T: 1-1- Pääääjärviiiiiii
Kommentera

"En indianare av Mattias Karlsson"...det lät ju inte så muntert.
Kommentera

Abron: och nu låg vi under :(
Kommentera

Bigthelin:

Tack bägge.....
Kommentera

Finns det någon direkt rprt från matchen? Swehockey eller liknande?
Kommentera

Räknas 19 som ungdom för biljetterna?
Kommentera

Bissett19: Det mest troliga är väl att han vill visa att han inte blåser till BIF:s fördel bara för att han kommer ifrån Gävle och på så vis lär det bli pinsamt.
Kommentera

Ambroo:

Vi brukar som bekant slippa honom,men jag tyckte han var dålig under Skills Competion i somras då han och Kuben dömde;)
Bara hoppas att han är lika dålig/bra åt båda hållen.
Kommentera

Bissett19: Jaha ja, ja... Han brukar vara dålig annars så man undrar ju hur uselt det blir ikv. då.
Kommentera

Snoop:

Förmodligen..
Kommentera

Bissett19: De lär ni behöva ;)
Kommentera

actionleif:

Brynäs står för domare ikväll.

Patrik Sjöberg;)
Kommentera

actionleif: Skogs har väl varit en av våra bästa backar på försäsongen. Challe är mycket nöjd med han.
Kommentera

Stuk tillbaka, petar Skogs.
Kommentera

Henning: Och den gamle modomålvakten får lämna isen på grund av kramp. Förra säsongen klev han av på grund av vätskebrist...han skulle nog haft ett kontorsjobb istället.
Kommentera

Jag vet inte hur många här inne som bryr sig, men höjdpunkterna från Sundsvall Hockeys match mot Brynäs ligger ute nu ... :)
Kommentera

Brukar Sabotage spelas som "mål-låt" eller var det bara för att Modo var på besök?
Kommentera

Känslan kring snacket om Granath har för mig alltid varit lite lustig. Men även jag tycker väl inte att han gjorde särskilt bra ifrån sig för Leksand i kvalserien. Men vilken leksing gjorde egentligen det!? Ja inte var det många iaf. Dessutom lirade väl Granath med Ekman-Larsson som svävade iväg rätt bra och som kanske fick för sig att han var bättre än han egentligen var. Är dock osäker huruvida detta backpar kamperade ihop eller inte. Men det spelar egentligen ingen roll. Leksand drabbades av panik, ingen var bra.

Tycker att kritiken kring Granath har varit pinsam. Han värvades hit som 7:e, 8:e back i ett TIK där lönerna skulle ner och förutsättningarna inte var som tidigare riktigt. Tanken är ju att Moe och Seb ska gå in på 6 backar denna säsong. Att då värva Granath och Sonntag som 7:e respektive 8:e back är för mig ett väldigt bra arbete av en sportchef. Dessa två har också storleken. Dessutom är jag övertygad om att båda två kommer göra minst lika bra ifrån sig som Lotvonen. Det känns faktiskt så. Åtminstone tids nog.

MEN! Inget nyförvärv har hittills bevisat någonting egentligen, även om exempelvis Granath varit väldigt bra. Träningsmatcher ger jag inte mycket för. Det är i serien som vi får se vad det är för klass på spelarna när det är tempo och allt det där. Det är DÅ det gäller för Granath och dom andra att visa upp sig och berätta för oss om det är en bra värvning eller inte. Smart eller osmart värvning, osv osv.

Detsamma gäller ju Skogs. Han ser jäkligt het ut nu, vilket är hur kul som helst. Men det är då Frölunda kommer på besök han ska vara som bäst.
Kommentera

Hahl Bundy: Dalarna är Sveriges hockeymecka, alla trivs där ska du veta.

Nej allvarligt så förstod jag direkt när Granath-värvningen blev aktuell att Leksands-supportrarana överdrev och troligtvis hade en snedvriden syn på killen med deras säsong i bakgrunden (dom var säkerligen bittra efter ännu en misslyckad kvalserie om man säger så). Jag hoppas att han klarar sig bra i säsongens elitserie.

Skogs är ännu ett exempel på samma grej, många timrå-supportrar har valt honom som det nya hatobjektet (det brukar alltid finnas en kille som man skyller på varje säsong om ni tänker efter). Jag tycker den kritiken varit jävligt överdriven. Jag hoppas att han får förbli skadefri denna säsong så han kan göra sig själv rättvisa.

Men vi  får väl se hur allt utvecklar sig, försäsongen brukar man sällan kunna dra stora växlar av. Låt oss hoppas att Pärssinen kommer tillbaka snabbt och att laget får slippa stora skadebekymmer. Då kan vi få en helt okej säsong.

Kommentera

dr-nix: Tyvärr är jag tvungen. :)
Nu är det för tidigt som sagt att dra för stora växlar av gårdagens match men killen ser ju betydligt bättre ut än när jag såg honom ifjol. Men fortsätter han så här så har han tagit ett jättekliv framåt.
Men han kanske inte trivdes i knätofsland?
Kommentera

Hahl Bundy: nej vafan du får ju inte ändra dig. Leksands-supportrarna har ju rätt. Unga spelare (och personer i allmänhet) utvecklas inte. Man blir 17-18 sedan tar utvecklingen stopp.

Kommentera

Jag har nu sovit på saken o jag måste säga att laget ser väldigt intressant ut. Nu var ju matchen igår inte mycket att dra några växlar på men sammantaget fick jag en positiv känsla trots uselt spel där Modo var ännu uslare.
Vilka svar fick man då?
Jo, att Corso har ruggigt snabba ben, blick för spelet o som kanadick går han rakt på mål, mycket bra spelare som bara kommer att bli bättre,Favorit redan

Pääjärvi skulle varit med på teknikträningen där man siktade på nättaket.
Åkerlund såg osäker ut trots, el. kanske därför att, han fick lite att göra men när han hade nåt att göra såg han inte stabil ut.

Starkov vilken lirare! Han skule ha satt 4 kassar minst men lite för tama avslut, efter alla fina grejjer han gjorde. Honom kommer vi få njuta mycket av.

Gabriel Karlsson var väldigt anonym, men då är man ju bra, säger man.
Eller gäller det bara domarna?

Anger är en målskytt syns inte så mycket alla ggr men mål gör han. Precis vad vi behöver.

Elias Granath. Förlåt allt jag sagt. Du överraskade verkligen fortsätt så här så kommer du att vara kanon. Det gäller Sonntag också även om jag inte på långt när, varit lika hård mot honom.

Meunier är en annan jag gillar skarpt, Jobbar hårt o producerar. Honom kommer vi definitivt ha mycket nytta utav. Speeda upp lite mer bara.

Karlsson kommer att vara en härförare i backposition! Honom känner man sig trygg med, säkert passningspel.

När det gäller backarna så måste jag väl erkänna att dom inte sattes på några större prov eller press, så den här matchen gav inte såå mycket där men det kändes o såg stabilt o säkert ut.

Ja det var väl mina intryck av en match som var en medioker försäsongsmatch men roligt att få en uppfattning om laget.
Jag är väldigt lugn nu. Det blir bra det här!
Kommentera

The great one: Tycker inte vi ska underskatta gårdagens motstånd. De som igår var borta i modo, vad tillförde de ifjol??
Kommentera

Simmalugnt: Så MoDolid-Support har döpt om sig till Lumberjacks? Då är väl låtvalet glasklart till nästa hemmaderby hoppas jag. Hälsa sugrörsbarna med Monty Phytoms "I'm a lumberjack".

Hur var det nu, låt se: I'm a lumberjack I like to wear high heels, suspenders and a bra. I wish I was a girlie just like my dear Papaaa..

Kommentera

Tycho:

Fast så bra som han är på att åka skridskor så måste han väl vara en Grillko(r)v.
Kommentera

Tycho: Ha ha, Humor vettja....
Kommentera

Hörde igår på läktaren(säkert något modifierad):
"Den där dansk/ryssen hette Chorizo förut men det var så svårt att stava så han bytte namn till Starko(r)v"

Haha
Kommentera

Inte mycket till motstånd igår, men jag måste säga att Corso imponerade, med fint spelsinne, bra balans, grym accelaration på skridskorna. Pärssinen klass, minst.

Sedan var det även kul att se att fransmannen jobbade så hårt.
Kommentera

Försäsongstabell 2009-09-03

GP W T L OTW OTL GD (GF-GA) P P/GP GD/GP
1 MODO Hockey 7 5 1 1 0 0 +9 (18-9) 16 2.29 1.29
2 HV71 7 5 0 2 0 0 +13 (26-13) 15 2.14 1.86
3 Luleå HF 7 4 1 2 1 0 +2 (23-21) 14 2.00 0.29
4 Djurgårdens IF 7 4 1 2 0 1 +8 ( 20-12) 13 1.86 1.14
5 Timrå IK 5 3 0 2 0 0 +6 (13-7) 9 1.80 1.20
6 Brynäs IF 4 2 1 1 0 0 +6 (15-9) 7 1.75 1.50
7 Rögle BK 4 2 1 1 0 0 +2 (10-8) 7 1.75 0.50
8 Frölunda HC 8 4 0 4 0 0 -2 (24-26) 12 1.50 -0.25
9 Linköpings HC 7 2 2 3 1 0 -1 (16-17) 9 1.29 -0.14
10 Skellefteå AIK 6 2 0 4 0 0 -3 (14-17) 6 1.00 -0.50
11 Färjestad BK 6 2 0 4 0 0 -7 (10-17) 6 1.00 -1.17
12 Södertälje SK 5 0 3 2 0 0 -2 (15-17) 3 0.60 -0.40

Tabellen är sorterad utifrån poängsnitt per match, därefter målskillnad per match. Observera att eventuell straffläggning inte räknas in i resultatet.
Kommentera

Jag tyckte Corso såg bra ut för att vara första matchen. Blev imponerad av Skogs och Granath ikväll och hoppas verkligen Skogs får en "nytändning". Meunier gillade jag skarpt, vann varenda tekning känndes det som och visade att han kanske rent av blir 2a canter? Starkov kommer bli publikfavorit i EON i vinter, inget snack om det. Regin junior typ (än så länge).

Ser framimot att kolla på Fredag.
Kommentera

Random:

Japp..Vill du vara med att fira??
Kommentera

Jag som ville se Sean-Michel Sunnqvist på backen!Gjorde han nå byte eller satt han och värmde baken på filten i båset i hela matchen!
Kommentera

Henning: Det där gillar vi! Riktigt bra reportage sådant där vill jag se efter varje match under säsongen
Kommentera

Inslaget från kvällens match, med snack med framför allt Kirill Starkov ligger ute på ST.nu nu!
Kommentera

Kerstin_k: Håller med att det var stabilt idag. Men som sagt det var ett MYCKET blekt MoDo vi fick se. Hade inte Malek storspelat så hade det kunnat runnit iväg till tvåsiffrigt.

Måste dock berömma Granath´s och Sonntag´s spel. Väldigt lugnt o säkert och Granath visade lite offensiva tilltag också.
Vidare så ska det väl mycket till om inte Starkov spelat till sig ett konrakt. Påminner onekligen om en viss Peter... Även Corso visade upp ett bra lir och Meunier tycker jag såg pigg ut. Dock såg Åkerlund lite osäker ut i mina ögon. Var dock en svår match för honom att stå i.
Har dock en känsla av att det här kan räcka ganska så långt i serien i år. Till slutspel skall vi definotivt i alla fall!
Kommentera

Baker:håller med dig om Granath han spelade mycket enkelt och mycket stabilt i matchen!Nått misstag gjorde han väl men under stora hela så var han mycket stabil...Sonntag vilket klipp Timrå gjort där mycket bra spelande back som vårdar puck och inte bara lägger ut,bra värvning.
Kommentera

Tog ni Sm guld idag ?
Kommentera

Långben: Tycker även att man måste ge Axelsson beröm för sitt oerhört energiska jobbande o skridskoåkningen man förstår varför han inte blir så ofta utvisad rör på benen hela tiden o ligger steget före...

bland j 20 killarna tycker jag Victor Huss har potential verkar rätt stark i kroppen o det syns varför han gör bra med poäng i j 20 verkar skottstark ..bra backup att ha om timrå skulle råka ut för mer skador i vinter samtidigt som man förmodligen värvat färdigt utifrån...
Kommentera

Laken: Lugn nu. Det kändes bra idag. Men vi mötte ett skadedrabbat Modo som inte bjöd på nån som helst offensiv lust idag. Tämligen blekt framåt för Modo. Så än är det lite tidigt att ropa hej.

Men idag var det stabilt. Blev faktiskt imponerad av Granath och Sonntag idag. Stabilt, lugnt och behärskat. Inget överarbete. Fortsätt så så kan det gå bra i serien också.
Kommentera

Skarin: Micke Lind. Brynäs har inte Micke Lind.
Kommentera

Laken: Jag tycker att Granath var betydligt bättre än Sebbe, enligt min mening tillhörde Moe och Sebbe dom "sämre" backarna ikväll, om man nu ska prata om "sämre" denna kväll...
Jag plussar lite extra för Corso, Meunier, M Karlsson, Starakov och ovan nämnda Granath som jag tror kommer att gå in på tre backpar iår.
Kommentera

Bissett19: Vidare känns det som att Caslava, Sonnenberg, Pärssinen, Lander och kanske också Styf slår något högre när det gäller spelare som inte kan vara med.
Kommentera

Med tanke på att Styf inte spelade idag och att Caslava kommer senare så känns våran backsida oerhört stabil! ;-)
Kommentera

Bissett19: Visst. Men det där är inte i närheten av vad nolaskogs saknade ikväll ;)
Kommentera

Skarin:

Det är inte speciellt starkt Brynäs som kommer upp till Sundsvall heller.
Borta är:Lasse Jonsson,Juuso Hietanen och Simon Bertilsson på backsidan.Framåt är Jakob Silfverberg och Anton Rödin även borta,dessutom frågetecken på Emil Sandin.

Czarnecki fyller på ur vårat Juniorförråd......;)
Kommentera

Cyklob: MoDo skall var mycket nöjd med Malek idag, med Zacke i målet hade det blivit tvåsiffrigt. Överlägset bästa nolaskogare idag!
Kommentera

fransosen,corso,starkov,sonntag mycket bra..
Kommentera

« · 1173920 · »