mikenomad: Jag bodde i Södra Sverige i över 12,13 år. Hade ingen koppling till dessa Derbyn. Följde Timrå i tidningarnas resultatspalt. På den tiden var det stenålder på den teknologiska biten. Inte ens mobiltelefoner fanns det.
Före det var jag var för liten för att hata.
Själv känner jag inget när det gäller katterna. Totalt likgiltigt för mig om dom finns eller inte.
Finns inget hat el känsla gentemot dom. Aldrig gjort. Bara ett: Jaså?
Redigerad kommentar
mikenomad:Hur mådde ni under åren med sammanslagningen? När var det egentligen och vad hette ni?
mikenomad: Tja, vi är väl jämnåriga. Men inte fick jag min livsluft ur perspektivet "egentligen är vi inte fina nog för elitserien, vi är bobcats" under våra 13 senaste elitserieår. Modo, detta ouppnåeliga lag, var ett mål från att åka ur två säsonger innan vi gjorde det. Jag är trygg med att det går att spela elitseriehockey (SHL goddamnit!) med Timrå IK igen och till och med vinna SM-guld. Gör man saker på rätt sätt, är lite skickligare och har mer tur än alla andra lag så vinner man. Herregud, bortse från Brynäs (och varför ska man göra det?) så har norrländska bonngängen Modo två guld, Skellet två, Löven och Luleå var sitt. Då kan vi med. Faktiskt. För tio år sedan var vi överlägsna Skellefteå på alla plan. Nu är de bäst i Sverige och vi har tagit hissen ner. Om tio år kan det vara ombytta roller igen.
Men visst är det viktigt och kul att spöa Sundsvall Hockey. Och cred för att de orkar hata. Tegarna har väl släppt Löven vid det här laget?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad: Men är det inte lite därför man gillar IFSH också? Dom är en skön krydda som får det här hockeydistriktet att kännas lite större än vad det egentligen är, att det finns en riktig rivalitet inom staden som visserligen lever lite på konstgjord andning just nu, men den finns ändå där. Att vi är riktigt hatade av en klubbs supportrar, det är vi inte så bortskämda med numera. När jag träffar Sundsvallssupportrar så lyser hatet i deras ögon, fortfarande.
Med tanke på att vi gjort allt annat än att beröra motståndarsupportrar och motståndarlag under de senaste 3-4 kräftsäsongerna så är det en frisk fläkt som får mig att känna att Timrå IK fortfarande existerar i fler än bara våra - Timråsupportrarnas - medvetanden.
Mattias och hela gärdehallen får man ta med en nypa salt,var heroisk och värda att vinna mot Leksand i Torsdags?????
Sköt 6 skott på två perioder,och det var INTE rullande tid som i rinkbandy,säger en hel del....fruktansvärt odugligt lag rakt igenom....!!!
Redigerad kommentar
För övrigt kändes det en hel del som 90-tal med massa gamla återanvända ramsor i Sundsvallsklacken. Det var ju ytterst fyndigt och relevant med Bulla-ramsor. Häften av kidsen på vår läktare vet väl inte ens vem han är, förmodligen var procentsatsen liknande på deras sida. Men det är ju modernt med retro. Det visade också musikbåset när de drog igång hitlåten Lambada.
Det var egentligen bara stämningen och uppslutningen på läktaren och kanske lite Life is life med Opus som fattades.
Nej förresten, jag glömde ju lodjursfigurerna på isen och snubben i frack och hög hatt. Jag hoppas verkligen att det åtgärdas till nästa år!
"Timrå IK har inga pengar kvar!" får vi väl bjuda på även om det känns lite som ett självmål.
Dream Team:
Om de tycker så, kul för dem. Det är sällan det ger något avtryck i serietabellen bara.
För övrigt tycker jag att det var det mest avslagna Gärdederby jag har varit på någonsin.
Timrå Icon:
Nej då, jag klarade mig. Stod i andra hörnet snett över. =-P
Nu så, på't igen bara!
Dream Team: Under matchen sundsvall_Modo uppstod det något bråk där nån/några slet ner en kille från sundsvalls klacken och sen sprang halva klacken ner bakom läktaren.
det fanns 2 vakter på plats så det lugnade ner sig ganska fort, jag pratade med en äldre man som hade anknytning till sundsvall hockey som bekräftade att bråk uppstått men att det var oklart vad som skedde och mellan vilka (detta hände i periodpaus) sen när matchen drog igång stod båda klackarna på sina platser som inget hade hänt iaf
Simmalugnt:
Beklagligt att folk inte kan vara sams och acceptera att man håller på olika lag. Hoppas såklart att leksingarna " inte " var inblandade.
Dream Team:
Såg bråket på håll men törs inte peka ut någon sida. Fick i alla fall för mig att det var sundsvallare då det satt en klump i det hörnet. Hörde på ett håll att det var leksingar inblandade men på ett annat att det var timråiter.
Jockz:
Det är egentligen inte domarna det är fel på tycker jag utan bedömningsnivån som lagts på ett vis som dödar hockeyn.