T T: Varför spelas cupen både i Eón och i gärdehov igentligen, man tycker ju att som värd/arrangör (sundsvall hockey) så borde väl alla matcher spelas i deras hall.
willysson: Din härliga byracka! Ett strålande bevis på att drogexprimentering inte alls behöver vara av ondo;) Bara övre Kågedalens mentalvård verkar mer logisk i dagsläget.
Jag tycker att det focuseras på tok för mycket på träningsmatcher mot lokala klubblag i andra ishockeydivisioner.
Jag tycker fan inte att SCA-cupen är lika rolig längre. Det var fan roligare när det riktiga hatet fanns mellan Timråp och sundsvall. Nu resonerar man mer att det är en farmarklubb och att o0m dom skulle lyckas ta en match av oss så kan man alltid roa sig med att säga att dom spelar i en lingonserie;) hehe
antingen får sundsvall gå upp eller timrå halka ner för att den ska bli rolig igen.
Om jag får komplettera med en egen personlig åsikt så måste ALLA i klacken bli mer lyhörd och då inte bara avseende vad trumman har för sig. Nya ramsor kommer inte alltid fram genom ett möte veckan innan utan ibland kan de dyka upp sådär vips utlösta av vad som händer på isen/på läktaren mittemot. Ett exempel var när SF hoppade som värst och då några fyndiga snett ovanför mig började klämma i med "Små grodorna...". Måhända var det inte världens roligaste svar men det var i alla fall mycket bättre än att som majoriteten runt mig göra, dvs stå tysta...
En av anledningarna att Timråklacken ofta är bra på bortaplan är just att då är vi mycket färre så då hör alla vad som skriks. Med så många som en hel läktare blir det svårare och då krävs att man kanske engagerar sig lite själv och inte bara lyssnar efter en trumma för att på något sätt ha fått tillåtelse att våga skrika...
Det är lätt för mig att säga som sitter här nere men varför inte prova trumfritt några matcher. Då kan ingen skylla på några andra än sig själva...
pasi: Jag tyckte Sundsvall "sprattlade emot" riktigt bra i lördags! men nog syntes det att Timrå hade en högre växel i. De blå klarade sig utan att skämmas! Däremot tyckte jag att timrås "soppatorsk" på söndag var en plåga att uppleva! Nu drog inte ens Moraiterna på läktaren några slutsatser av det. De våra kan bättre det vet vi!
Nike89: Allsvenskan tillhör Sundsvall numera. Att förlora mot Mora är okej med fel inställning. Men att förlora mot Sundsvall, -Nej, sån inställning finns inte, så dåliga kommer aldrig Timrå att bli.
Spontanplanering av klackramsor av ölande supporters. Det var nog, handen på hjärtat, ett tag sedan det införlivades någon hit i allmänna sångboken Timrå supporterklubb.. Efterlysta men lika ofria som Tony Olsson under hö i en lada kommer ideerna sällan upp så högt att de når ovan korken på flaskan.
Timrå är långt ifrån FNL längs Ho Chi Minh leden vad gäller underjordisk aktivitet i skapandet av supportersånger. Kanske föds någon ramsa kommande helg?
NHL-PC:Jo att Timrå vinner på ett dataspel innebär nog också att Timrå vinner SM Guld nu till våren..Fast dom åker nog raka vägen ner till allsvenskan om det skulle vara sant som vissa klagar på "att motivationen är fel" och "att det inte är nån inställning" och vad allt heter.
Smokey: Före jul hade Bishops Arms den goda smaken att ta hem den utmärkta Jack Frost på fat. Dessutom handpumpade de den, alltså, rumstempererad utan kolsyra. Helt fantastisk och jag hoppas på en repris i år.
Porter alltid gott, jättegott. Lagrad är ännu jättegodare.
Mange: Jag förstår inte hur du tänker grabben... Är det någon som har sagt att vi ska vara där när alkohol severas?? Vi har ju även chans att få tillgång till puben innan den öppnat... Bara att ringa ett samtal till kansliet så blir detta lättlösligt.
Visst att ramsorna kommer spontant men lite planering och struktur är väl aldrig fel.
Moverare:Ahhhhhh! Härligt att Timrås SPS förädlas med ett förslag om en sådan utmärkt dryck! En klassisk pale ale från Burton! Själv tillhör jag skaran "dårar" som gärna dricker den med lite jästfällning kvar i glaset.
Här har du en annan klassiker som är värd att prova. Få tag på en årgångsporter (5-10 år) från Carnegie. Ta den med ut till din lokala bysmed. Smid ett järn glödgande rött som därefter snabbt och försiktigt doppas ned i ölglaset... Njut sedan en kullinarisk upplevelse som får smaklökarna att hysteriskt dansa snoa i gommen. Provade detta med Pripps egen öldoktor Hans Nordlöv, i en liten smedja utanför hemorten för något år sedan.
Snacka om att man är en äcklig ölsnobb! Men jag sveper gärna en hög kalla Norrland Guld också;)
Symboliken är enkel. Timrå IK är hockeyns svar på kvalité och historia. Sundsvall Hockey är finkel och dålig smak. Du är alltså felprogramerad. Och precis som du säger... Det är inget fel på en terrier. Det är bara det att dom själva är så korkade att dom inte fattar att dom är pyttesmå och obetydliga;)
Fanzin: "Vi är Timrå, vi spöar alltid er, vi spöar alltid er ;)" Med era lönekostnader vore det skam om ni inte gjorde det. Innan jag åkte ut till Gärde intalade jag mig själv att allt mindre än en femmålsförlust vore rena jävla succén. Det blev som ni alla vet två måls skillnad.
Men Supporterhockey är vi bäst på.
Smokey: Vad är det för fel på en ettrig liten terrier.
Fanzin: Nej, jag är bara aggressiv med skridskor på fötterna, jag smålog, förlåt, småskrattade när jag skrev det förra inlägget.
Smokey: Har du testat Youngs Double Chocolate, bland de bättre jag druckit. Etta på öltoppen för evigt är Worthingtons White Shield. Försök få tag på det och då får en upplevelse du minns hela livet.
Hälge: Det var ungefär lika inspirerat på isen som på läktaren ikväll. Helgen var första gången jag såg laget denna säsongen och jag tycker att Aalto är turneringens utropstecken, han kommer bli ett bra pp-vapen med sitt skott. Besviken på Krykov, han har långt kvar innan han lever upp till förväntningarna.
Fanzin: Moverare är en fullständigt galen och ful typ som man måste se upp med. Tjuvslag och småhundsfasoner tillhör vardagen. Med en självbild där han uppenbarligen själv skådar ett rytande lejon ser vi andra aningen förbryllat en galen liten chihuahua med drägglande käftar...
Men även en liten hund kan få en snäll billist att styra undan;) Därför har dessa tingestar som "movve" en unik förmåga att hanka sig fram i sin märkliga värld...
Efter SCA-cupen så anar Sundsvall Hockeys "bagdadbobsfans" givetvis nya stårdåd. Med resonemang typ: - Vi slog Mora, Brynäs slog Arboga, Arboga slog Västerås, Västerås var först i Sverige med att tillverka elström, Sundsvall har fler glödlampor än Timrå... Det räcker för att dom givetvis ska ta SM-guld om något år;)
Skulle inte bli ett dugg förvånad om den slagfärdige Sune med flera presenterar planer på en ny hall för 20 000 pers till nästa års självklara elitserieplats.
Men jag gillar Moverare ändå! Han är en cool snubbe som i alla fall föredrar gott öl.
Lycka till Sundsvall Hockey! Det är ni som har pressen på Er. Vi TIK-are tar det med svårmod och ångest. Klarar vi en slutspelsplats med nöd och näppe, så blir det i alla fall lite roligare att gå till nattskiftet på bruket...
Jag tycker inte alls om påhoppen på Hagos eller "Hata Timrå", det är och förblir fullständigt oacceptabelt. Pöbelfasoner är motbjudande.
Däremot var timråklacken förvånansvärt lam, men det kanske är så att kostymfolket, företagsbjudningarna och vipparna inte har förstått vad hockey handlar om. En liten drink i logen och några nypåskrivna kontrakt och lite snack om veckans golfrunda är nog intressantare. Och vad skulle dessa fina människor ha att göra i gärde, varken drinkar eller loger.
Det var fan i mej bättre fart på klacken för tio år sedan, och då spelar det ingen roll om det handlar om Elitserie eller SCA-cup.
Hade ni inga bättre ramsor än "Sundsvall Hockey har inga pengar kvar"? Det tyder på att nyrekryteringen i klacken är dålig. För ekonomin är i balans.
Sundsvall spelade oavgjort mot Mora, tik förlorade mot Mora, tik slog Sundsvall och Brynäs, Sundsvall spelade oavgjort mot Brynäs.
Antingen är Sundsvall väldigt bra, tik rätt dåliga eller så är det bara en skön kombination av båda.
Härligt att se hur Jörgen Nordlöf plockade bort Jonathan Hedström.
Dream Team: Man kan bara konstatera att MIK "kicks ass" i SCA-cupen. Både BIF och TIK har fått smaka på dalkarlarnas vrede! Förövrigt är Brynäsarnas insats mot Sundsvall pinsam.
Johan J: Jo men då kan vi väl omformatera denna tävling och återskapa den i en nytappad version ;)
Jag tycker man skall pröva allting faktiskt! Är det idétorka hos våra egna låt för fasiken knattarna få pröva på det är ju trots allt de som är morgondagens stjärnor och som skall ta över taktpinnen när våra själar vandrat upp i himlen ;)
Johan J: Låter som en superb idé. Att ingen i dessa trakter kläckt det innan. Släng ut en tävling på remiss till skolklasserna på Vivsta, Mariedal, Sörberge m.m.
Där får det skriva ner förslag på ramsor och sedan får en opartisk men enhällig jury gallra bland bidragen för att slutligen utse en vinnare...
Förslag på priser....
Timrå-souvenirer, en träff med Timråspelarna, matchbiljetter etc.
Ungarna skulle ju bli skitglada!!! Tänk att få skriva en ramsa som sedan sjöngs taktfast i SyA och få träffa sina idoler ;)
GuRRa: Är puben öppen och serverar alkolhol så råder en åldergräns på 18vårar. Vad det göller lokalen så håller jag med om att den är lite liten. Visst matsalen, stor och bra. Ramsor är ändå något som kommer spontant etc enligt mig, men gärna för mig fram med lite melodier så ska vi väl kunna klura ut lite texter...
Angående gårdagens drabbning i Gärdehov. Är det inte så att "derby-känslan" har försvunnit hos merparten av oss Timråanhängare efter det att laget avancerade i seriesystemet?
Mange: Sade jag något om att vi skulle dricka alkohål på träffen?? Glöm inte bort att jag även angav ståplats som ett alternativ. Jag har varit i klubblokalen... den kan säkert fungera som möteslokal för detta ändamål. Men den är lite liten tycker jag. Och det är väl inte bara speciellt utvalda som skall vara med och bestämma ramsor och liknande.
Sörbergeskolans matsal är också ett alternativ på samlingslokal.
GuRRa: Puben måste vara helt uteslutet, finns supportrar som inte är 18 o då är det stört omöjlig att ta sig in i puben. vet det av egen erfarenhet från ifjol då man inte ens fick gå en veva med tifohinken. SK har ju faktiskt en klubblokal vilket borde vara ett alternativ.
octagon: Ang. ramsor: Varför inte anordna någon form av tävling på läktaren vid varje hemmamatch. Förslag på ramsor kan lämnas in till exempelvis SK och bästa bidraget/n belönas på något sätt. Detta kunde ske vid VARJE hemmamatch under vintern.
Klackmöten: Har varit på tal tidigare. Jag var en av dom som flitigt disskuterade detta under förra säsongen. Men vart skulle vi kunna samlas någonstans?? Ståplats eller puben kanske.
Klackledare: har ju varit en omdisskuterad position... några har vid skilda tillfällen (däribland jag) tagit på sig uppgiften men ingen har riktigt hållit sig kvar vid den.
Trummis: Känns bra att ha en takthållare av något slag. Detta gjorde Knylan bra och jag hoppas att han fortsätter med detta.
JimmyH: Ja tänka sig...inte var det någon som gnällde på mej eller gav mej elaka blickar när jag för en gångs skull försökte dra igång nån ramsa heller!;-)
ernie eagle: Tror aldrig jag har hört den ramsan om Rajjamäki. Ett förslag om ni vill få den sjungande, kan ju vara att starta den själv.
Sen vad det gäller ramsor så helt klart måste vi få fram fler slagkrafiga ramsor, men till vilken nytta om ingen vågar starta ramsa? Under matchen igår så startade Knylan ett par ramsor med trumman, och jag själv körde lite + ett par sköna lirare längre ner. Alla, vem som helst måste våga att starta ramsa - så fort det blir tyst så igång med en ny.
Men vi tar SCA cupen som en liten försäsong för oss själva, så styr vi upp det här innan tills det drar igång riktigt.
octagon: Tuffa ord. Men bra att du är konstruktiv i din kritik. Jag tror det är lite generationskifte på G i centrala klacken. Många ringrävar från förr börjar försvinna. Nya rödvita dyker upp i och med Timrås framgångar och tillväxt. Det är viktigt att Timrås "klackanda" lever vidare. Knylan, Dalan med fl. har en viktig roll i framtiden... Förvalta historien och var kreativa som fan... TIK står när dom andra faller!
Vi kommer precis som tidigare år visa höjdpunkter och eftersnack från SAMTLIGA matcher i SCA-cupen, med start i morrn när Timrå möter Modo.
Kom gärna med synpunkter och idéer i ett snabbmeddelande här på HS!