1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591478 inlägg · 6216 ämnen

SCA-cupen

« · 1274630 · » Till forumet

Sv: SCA-cupen
Laken:

Det kan bero på att det känns som att han är Challes raka motsats.
Kommentera

"timrå - bäst i sverige" hohoh, AB har fått solsting ;D
Kommentera

250kg kärlek: Precis ALLA, inklusive undertecknad verkar gilla Perra! :-)
Kommentera

OK, ännu en seger, skojsligt!

Vi har väl varit ledning i de flesta matcherna hittills va? känns ju bra när typ ledningar förra säsongen mest skaffades för att tappas. :-P

Mot BIF kämpade vi oss dock tillbaka bra va, eller minns jag fel?
Kommentera

250kg kärlek: Blir jobbigt om detta går åt helvete i matchserien för jag skulle inte kunna skriva "AVGÅ *****" Bättre man får man ju leta efter!
Kommentera

Bigthelin: Perra ja. Det måste vara föreningens i särklass bästa värvning denna säsong. Tror fruktansvärt mycket på den mannen. Han är precis den tränare Timrå IK behöver!
Kommentera

Bigthelin: Seger på fredag då så kan man räkna in ännu en inteckning i SCA-cupen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Slut 4-2. precis vad Pärra tippade som slutresultat i intervjun i ST :P
Kommentera

4-2 Häggström
Kommentera

Blizzard: HAHA, oj vart lite fel där komiskt "Skjuta"
Kommentera

lungan: underbart
Kommentera

Paddan: inte kan man väl åka båt på hockeyisen inte :)
Kommentera

lungan: skepp ohoj!
Kommentera

Blizzard: Drömmål verkar vara krysset.

Verkar som att Timrå äntligen lärt sig att skuta högt :)
Kommentera

"4-1 DRÖMMÅL AV GABRIEL KARLSSON !!!
Gabbe syrgas-tunnlar Charlie Cook och trycker upp pucken i krysset. Allt såg ut att gå i slow-motion och var väldigt vackert!"

Två drömmål av två olika spelare =)

Redigerad kommentar

Kommentera

stoff:

3-1 till Timrå.
Kommentera

stoff: 3-1 till TIK

2 Mål av Röymark 1 av Jokela
Kommentera

vad står det?
Kommentera

Simmalugnt:

Publiksiffra: 4422!

Det lovar gott inför framtiden, hade Sundsvallsborna dykt upp också så kanske det hade blivit fullsatt.
Kommentera

Anonymous:

Jomen nu är det ju Perra och inte vi som tar ut laget. =o)
Kommentera

Simmalugnt: Synd att han enligt dem här inne verkar ska lira i fjärdekedjan då.
Kommentera

lu93rowa:

Han kan bli ett utropstecken i vinter. Jag har bra feeling för den killen.
Kommentera

Blizzard: Röymark mål igen
Kommentera

"Åkerlund gör några bra räddningar men han känns inte så stabil i målet. Han går på lite för aggressivt på skytten. "

Deja vu
Kommentera

Blizzard: "2-1 RÖYMARK !!! "
Kommentera

Bigthelin: yes, men blä nu "1-1 Danielsson "
Kommentera

Blizzard: Härligt!! :D
Kommentera

"1-0 JOKELA!!!!

Gabbe vinner tek rakt bak och Mikko Jokela siktar in sig och skjuter ett kanonskott från blå. "

Redigerad kommentar

Kommentera

Ännu en ny forward i kväll...Fredrik Sonntag!    
Kommentera

T T: skillnad på perra och challe, när challe fått frågn om derby känsla har han alltid sagt typ "som en vanlig match, ser inget speciellt, AIK-DIF är värre" etc när Perra får frågan säger han "jag har hört att de ska finnas rivalitet och det ska vi självklart behålla"
Kommentera

Det känns som säsongen startar på allvar i kväll.

Kissemissarnas lag ser ju inte direkt skräckinjagande ut, men vi ska nog hitta något sätt att förlora på lördag.
Kommentera

"De ä mönge å hålla ögera på"
Kommentera

Perra snackar:
Kommentera

"Det såg bra ut, det var inget oroväckande med senan. Kanske gick han på lite för hårt med rehabiliteringen i början"

Appropå corso....Ja inte alltid optimalt att köra träningen och rehaben ensam....
Kommentera

ersson: Det går att lösa in sig på plats, både i Eon och Gärde. Däremot så slipper arrangören helst kontanthanteringen och ser därför gärna att folk har förköp.

Bergius: Preliminär startuppställning i länken.

Kommentera

Kerstin_k: “People don’t turn down money, that’s what separates us from the animals”

Seinfeld

Kommentera

Kan tänkas att det här är en dum fråga från en lat man, men måste man köpa förköp till Timrå - Modo i morgon? Kan man inte betala i entrén?
Kommentera

T T: Tackar!
Kommentera

PEAP: Vi står i samma hörna som alltid. Något förköp behöver du inte till den matchen, den tjugan kan du spara till kaffet.
Kommentera

Timrå-Brynäs på fredag. Är det bortastå som gäller för Timråiter trots att Timrå står som hemmalag?
Kommentera

Åldermännen Hallin och Olsson är i fokus när ST-tv blickar fram mot SCA-cupen (se länken nedan).

Vi kommer precis som tidigare år visa höjdpunkter och eftersnack från SAMTLIGA matcher i SCA-cupen, med start i morrn när Timrå möter Modo.

Kom gärna med synpunkter och idéer i ett snabbmeddelande här på HS!
Kommentera

Kanon att bloggen fortsätter att utvecklas. ST hade nog inte mycket till val...
Kommentera

Berka: Därför att det retar upp modoiter.

Nä, då förmodligen för att det kommer mer folk till Eon under den matchen än vad Gärdehov tar in.
Katterna får ändå intäkterna.
Kommentera

T T: Varför spelas cupen både i Eón och i gärdehov igentligen, man tycker ju att som värd/arrangör (sundsvall hockey) så borde väl alla matcher spelas i deras hall.
Kommentera

Ska IFSH äntligen få vinna cupen i år? 37:e gången gillt...
Kommentera

willysson: Din härliga byracka! Ett strålande bevis på att drogexprimentering inte alls behöver vara av ondo;) Bara övre Kågedalens mentalvård verkar mer logisk i dagsläget.

Jag tycker att det focuseras på tok för mycket på träningsmatcher mot lokala klubblag i andra ishockeydivisioner.
Kommentera

haha en sak var kul som hände i puben:)
Kanske årets mest oväntade i mina ögon.

Jag träffade och drack öl med westerlind, ganska trevlig prick så där i förbifarten..

Fan jag börjar bli gammal...
smokey, ligg mä mä!!!!
Kommentera

Jag tycker fan inte att SCA-cupen är lika rolig längre.
Det var fan roligare när det riktiga hatet fanns mellan Timråp och sundsvall. Nu resonerar man mer att det är en farmarklubb och att o0m dom skulle lyckas ta en match av oss så kan man alltid roa sig med att säga att dom spelar i en lingonserie;) hehe

antingen får sundsvall gå upp eller timrå halka ner för att den ska bli rolig igen.
Kommentera

JimmyH: Mycket bra Claes Jimmy :) Roligt o läsa

Timrå IK har sveriges bästa klack, hey!
Kommentera

JimmyH: Mycket bra!

Om jag får komplettera med en egen personlig åsikt så måste ALLA i klacken bli mer lyhörd och då inte bara avseende vad trumman har för sig. Nya ramsor kommer inte alltid fram genom ett möte veckan innan utan ibland kan de dyka upp sådär vips utlösta av vad som händer på isen/på läktaren mittemot. Ett exempel var när SF hoppade som värst och då några fyndiga snett ovanför mig började klämma i med "Små grodorna...". Måhända var det inte världens roligaste svar men det var i alla fall mycket bättre än att som majoriteten runt mig göra, dvs stå tysta...

En av anledningarna att Timråklacken ofta är bra på bortaplan är just att då är vi mycket färre så då hör alla vad som skriks. Med så många som en hel läktare blir det svårare och då krävs att man kanske engagerar sig lite själv och inte bara lyssnar efter en trumma för att på något sätt ha fått tillåtelse att våga skrika...

Det är lätt för mig att säga som sitter här nere men varför inte prova trumfritt några matcher. Då kan ingen skylla på några andra än sig själva...
Kommentera

« · 1274630 · »