För att återgå till Västervik. Svårslagna o täta med en bra målvakt. Vi ska spela vårt spel... få fart på benen igen... släppa ner axlarna o trumma på. Då tar vi det här. Inte så lätt att möta oss heller... Vi är ju Timrå IK och vi ger Aldrig upp!
kulltorp: Valet var högst väntat. Vi är favoriter mot Västervik även om vissa härinne försöker påstå något annat pga dålig statistik mot dem. En seriesuverän är alltid favorit om de inte har många borta pga skada etc. Jag tror på detta har en bra känsla som sällan sviker mig. Nu vill jag inte höra Västerviks hemmagjorda målsignal många ggr. Helst ingen gång. Ogillar den starkt.
Herreguuuu nu ring ” Sheriffens ” far å undra om ja ville se match på plats på lörda!!! Ut på galej i Sönnsvall Lååååååångfreda! Håll i hatten rabbuslingar!! Vart bor ni så ja kann våldgästa er!!🥳🥳🥳
Zäta75: Haha, ponera att vi åker ur i sudden i match sex nere i Västervik. Så får man höra den där jävla måltutan tusen gånger om... Kommer etsa sig fast i skallen hela sommaren, första man hör när man vaknar och sista man hör innan man somnar...
Zäta75: dålig statistik jämfört med många andra lag men inte minus statistik då lagen tog lika många poäng och som någon påpekade så tog vvik de poängen när vi hade gått in i nåt sorts vinter ide.
Zäta75: Vi får se det som en fördel att vi faktiskt mötte dem just i slutet av grundserien och därigenom är mer på vår vakt.
Men det kommer fan i mig inte bli enkelt detta. Bara för att stålsätta mig själv lägger jag förväntningarna någonstans i linje med att det kommer se ut som match tre mot AIK men i match efter match. För dem som vet med sig att krampaktig mittzonsgegga orsakar stresspåslag så kan det vara läge att börja knapra blodtryckssänkande redan nu.
JanneH: Ja, känns verkligen som att vi kommer möta ett AIK igen fast minst tre nivåer högre på det mesta. Det här blir en riktig coachmatch tror jag, den som coachar smartast kommer gå vinnande ur detta. Nu måste Freddan verkligen prestera för i det andra båset står en extremt kompetent taktiker.
Heisenberg: ja vinner vi match 7 med uddamålet får man vara nöjd. Viktigt om vi kan börja med 2 hemmasegrar och sätta press på vvik. Hoppas Dahlén kan göra de där avgörande målen i uddamålssegrar som han är så bra på. Annars får Boyce kliva fram och avgöra skiten
Johan Larsson har uppgett följande. Jag ser Västeråsspelaren driva pucken in i anfallszon varpå han sen lägger en passning bakom ryggen strax innanför blå. Jag är på väg ut för att sätta stopp. Jag står upp på honom med en tackling som träffar mitt i kroppen. Tyvärr känner jag direkt att Västeråsspelaren inte gjort sig beredd på tackling utan far in i sargen. Utgången blir olycklig pga detta och min avsikt var absolut inte att skada.
Disciplinnämnden gör följande bedömning. Filmsekvensen ger stöd för uppgifterna i anmälan. Det har dock inte gått att bedöma hur hård tacklingen varit. Nämnden finner det utrett att Johan Larsson gjort sig skyldig till en bestraffningsbar förseelse som bör föranleda en avstängning. Avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara två matcher. Vid straffmätningen har nämnden särskilt beaktat följande nyckelfaktorer:
Zetterberg spelade alltså inte mer efter den situationen. Imponerande att DN bara fick den till skaderisk, när Per Svensson alltid skapade mycket höga skaderisker. Tilläggas bör att alla Svensson tacklat sedan spelat vidare...
jokklas: att Västervik aldrig går bort sig, anfaller efter sargen och bildar köttmur hemåt. Trycker ut motståndaren mot sargen. Spelar efter resurserna, inte vackert men effektivt.
jokklas: Du har fan ingen aning om vilka störda zombiekrafter som kommer loss i Umeå om Timrå inte går upp och gröngult slem börjar sprida sig. Ghostbusters?
JanneH: Väntar med anspänning på lördag kvällens drabbning. Läste i AB att det blir hårda bud i SHL-slutspelet ifall lag drabbat av Covid-utbrott. Kan bli WO. Hoppas det finns lite mer spelrum i vårt slutspel ifall dylikt skulle inträffa.
Helvete vad dyr den nya slutspels-tishan är. Klubben köper säkert in dem för 20-30kr. Men 250kr ska dem ha för en tröja som ser ut som gratis tröjorna man får på slutspelsmatcherna.
rabon: Jo de kostar en del, men jag hoppas att förtjänsten per tröja är så stor som du säger. Värre vore om 50% gick till ngn mellanhand eller tillverkaren av tröjorna. Jag köper tröjor etc för att stödja Timrå IK. Man kanske kunde ha haft två olika tröjor, en mer basic och en lite mer extravagant.. :)
Lub: Ja, absolut. Men det känns som för det priset så hade jag nog köpt in dyrare tröjor med bättre tryck. Den senaste Nubben tröjan hade dåligt tryck och kostade 200kr. Tycker ändå att det har lite med respekt att göra gentemot supportrar.
rabon: Jo, kan hålla med om kvaliteten på tröjorna. Men jag gissar på att det handlar om att man vill hålla ner risktagningen i tider som dessa. Dyrare tröjor innebär större investeringsbelopp. Det är ju först när man sålt prylarna som man kan räkna in intäkterna.
Lub: Hörde från säkra källor att Pääjarvi och Lander kommit loss från sina klubbar och kommer att förstärka Timrå mot VVIK.. kul väl? Vilken bomb! Lär ska presenteras imorgon fm på Timråchannel.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!