bara spelarna går ut och gör jobbet och inte underskattar motståndet. Det är en sak att vi supportrar tycker det känns bergsäkert (nåja) men dessa tankar vill jag inte ska finnas i någon av spelarnas huvuden.
hockey_21: skulle bli mäkta förvånad om Vvik slår ut Timrå över 7 matcher. Men större under har ju skett. Som Timråit får man nog vara ödmjuk. Dom fyra bästa lagen är kvar och det gäller att våga vinna! Plus flyt! Puhh..
SMÅLAND: Match idag, hoppas grabbarna tar med de positiva sakerna från sista matchen mot AIK. Hoppas även att PW fortsätter skjuta de där snabba skotten han fick till i nämnda match.
Ja pga den rådande Convid pandemin så ställde ” Sheriffens ” far och ja in resan till match!😔 Ett förbannat tråkigt beslut,men resa 80 mil ä int relevant nu! Vi åk vi ett annat tillfälle! En få sitt i hemmabaren å se matchen mä å den öppna kl 12 mä försnack och Lönnå å godrikka! Välkomna! 🎶🥃😇🥳🎉( Dock bara 8 st ) GE OSS FRID OCH VINN IKVÄLL 🙏
Då sitter jag på kneget igen och ny matchserie idag. Även idag finns flera funderingar.. Ska vi sopa banan med Västervik eller kommer Oskar Drugge skjuta upp Västervik till SHL? Kommer Jonte vissa att han platsar i NHL? Ska Lööke få det att lossna?
Tom Topp: ja denna match kommer bjuda på underhållning för alla som gillar skräckfilm. Ni vet när nån i soffan skriker "nej gå inte in där" eller "akta! Han är bakom dig"
Hahl Bundy 2.0:"Det viktigaste är att få ner Timrås fart, ha trygghet i egen zon och komma ur den på ett bra sätt" säger VVIKs tränare Karlin inför dagens match.
VI borde nog sasta på hård forechecking och försöka få upp farten så mycket som, möjligt med våra speediga spelare. Viktigt också att vi spelar disciplinerat och inte bjuder dem på onödiga utvisningar samt minimerar misstagen. Tror att laget som har den bästa defensiven och vinner kamperna framför målen tar hem matchserien.
Tragiskt nog börjar jag jobba när matchen startar, jag hoppas ni andra får se en bra match och att jag kan glutta lite på den ibland. Tillsammans mot nya mål, tillsammans mot SHL.
Matsg: ja vi ska komma ihåg att AIKs PP var katastrofalt dåligt (och vårt bp ganska bra) så vi ska nog inte sitta lika mycket i utvisningsbåset som förra matchserien. Tror på 3-1 seger idag.
Knylan: Blomman som center istället för Olofsson, tror jag kan bli ett genidrag. Fighten framför eget mål för Blomman mycket bättre än Olofsson. Fighten framöver eget mål kommer vara det som avgör om vi går vidare eller inte, och dessa fyra centrar kommer ta den rollen ihop med backarna varje byte.
Andersson: provar köra med slutspelshalsduken på. Har vi inte gjort mål efter första perioden tar jag av den direkt och provar en gammal med örnen på. Inget mål i andra perioden och jag provar en matchtröja från säsongen 14/15. Har vi sedan förlorat så har jag åtminstone gjort allt i min makt.