Prat nyss mä ” Sheriffens ” pappa! Per ring å sa att dom gå för fyr raga!🎉😎🥳🥰 Härli inställning!😇 Timrå IK mot SHL 🎉 Nu ladd vi TUSEN tä sönnda i EOn! Skål tamjefan ikväll 🥃
Hassan: Fast det spelar ju ingen roll eller hur? vi har ju en huvuddomare som har anknytningar till Skellefteå i våran matchserie, så jag ser inga problem med att Wessner kan få döma finalen!
Hassan: låter bra, Nubben kan ju bli huvuddomare :) tänkte man behöver ju tänka på samhällets hälsa så mindre folk i arenan borde bara bli ett stort + eller hur?:)
Frebog: ja så här i efterhand så är det starkt att vinna med 4-2 i matcher över VVIK. Tyvärr viss risk för samma resultat i andra semin också. Vore ju bra om griskatterna kan trötta ut americanos lite.
Det blir nog Löven i finalen. Värsta tänkbara motstånd för oss. Förlust där och allt var förgäves. Klart att man inte ger upp på förhand, men historiskt sett har de ofta gäckat oss. Så även under årets säsong. Farhågorna finns alltså, men ännu står det 0-0 i matcher. Glad att dagens match visades i Sportkanalen, men i morgon får man nöja sig med text-tv. Hoppas på en sjunde batalj där, men befarar något annat. Firandet är över för denna gång med andra ord...
DJ Hemp: det är final, det är meningen att det ska vara värsta möjliga motstånd. Sen är ingenting förgäves, vi stärker våra aktier på marknaden genom att spela bra hockey och gå långt i slutspel.
DJ Hemp: Vet inte jag.. Det Löven har som jag tycker vi saknar lite rejälare anfallsspel. De är duktiga på att direktpassa, skjuta och driva med pucken lite inåt banan. Våra forwards blir antingen stillastående eller åker cirklar, vågar sällan utmana heller(förutom Lodin då). Annars tycker jag vi har bättre försvarsspel och bättre målvakt. Förhoppningsvis kan vi få ordning på anfallsspelet mot Löven/Bofors eftersom vi får mer ytor.
Håkkybåkky: Tycker det är några hackkycklingar som ska ha cred ikväll. Olofsson och Hardegård gör sina bästa matcher ikväll. Bäst. När det gäller. Olofsson är fanimej till och med riktigt hård i kroppen ikväll, han bufflar tillbaka puckar i sarghörnen som Lundin.
DJ Hemp: Vadå värsta motstånd ALL press på Nordamerika grina Löven . Helt säker på att bättre och få sega tröga Löven än Karlskoga. Bara åka sönder detta miljoner bygge
DJ Hemp: Hempen ä dä int klok 😳 Räd fö lövet? Vem ha saggt att Dä bli dom? Bofoss kann fofarande vinn 4-3.. Ja int räd! Tänk ja kann komm ner däj nä vi möt Malmoe å kör Helhelg der å i København å ta tåge till Tysklat å handla! Nä rykk up dä nu rabben! Fö vi ä Timrå IK å SKA tä SHL 🔥🔥🔥👌👌👌🍾🍾🍾🎉🎉🎉🙏🙏🙏🥰
kattan: Är rätt säker på att måtten på deras rink är mindre. Kanske därför man satsar på Nordamerikanska spelare. Nu tror jag inte det har så stor betydelse i en matchserie som den som nyss avslutats. Skönt att detta nu är avklarat.
Vaknade med en skön euforisk känsla. Vi har haft två svåra finalserier med två defensiva lag med kanske dom 2 bästa målvakterna. I finalen kommer det bli mer öppet och offensivt spel som kommer gynna Timrås filosofi på hur hockey ska spelas. PW tillbaka och ett lag som äntligen kan släppa ner axlarna lite. Nu kör vi mot SHL. 💪
Modano: Ser man till interna möten emellan senaste två åren kan de ju knappast va bättre att möta löven va? Men blir ju den moraliska finalen isf... mellan seriens två bästa lag, man kan konstatera att hockey är kul den här tiden på året
Grattis till alla Er Timrå supportrar och givetvis även laget för en fantastisk säsong, tror detta kan bära riktigt långt. När det gäller finalspel är det ändå det enklaste man kan spela, det svåra är att ta sig dit, väl där har man bara allt att vinna. Silvret är redan klart det vet man, så Nu är det Guldet (avancemangetk) man spelar om. Ingen anspänning krävs, bara gå ut och göra sitt bästa. Sist men inte minst blir det kul att följa finalserien, då det kommer vara två spelande lag som försöker spela sitt eget spel som gör upp om det, bara det kommer vara en fröjd i sig. Sedan måste man självfallet ta av hatten för Västerviks bedrift en stark prestation baserad på en hockey som jag personligen finner allt annat än kul att kolla på. Daniel Marmenlind vilken målvakt han gav verkligen Västervik som lag chansen att förlänga matchserien. Hatten av till alla hockeyälskare därute, Nu skall det bli kul att följa matchen Björklöven vs BIK Karlskoga, som bjudit på mer underhållande hockey såhär långt.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!