BlackBay: Svedberg kommer att stå på måndag också. Han får fortsatt förtroende av Freddan och Sjödda. Känns lite som Titanic det här där kaptenen inte förstår vad som händer innan det är kört. Hoppet är det sista som överger oss men Svedberg gör mig väldigt orolig. Nu får vi bryta ihop, komma igen och ta en fjärde hemmaseger. Hoppas det blir slutsålt
Lilleply: Det är inte konstigt eller sjukt, Svedberg har varit kass hela säsongen. Det som är sjukt är att vi har fågelholk v.2.0 i båset som ställer honom i målet.
Jag har inte missat en Timråmatch på flera år men nästa match är den sista matchen jag kommer att se så länge Freddan är huvudtränare. Jag är så less så att jag kan spy.
Enkla lösningen, skyll på Svedberg. Men lätt att glömma att han gör ett antal riktigt bra räddningar också. De 2 sista målen föregås av bedrövliga individuella utespelarinsatser. Vi bjuder på chanser Oskarshamn sällan tillåter, jämför gärna hur få gånger det uppstår samma kaos hos motståndarna.
Det enda positiva med att vi åker ur i år är att vi åtminstone blir av med Svedbergs kontrakt, vilket jävla sätt han åker till sverige och sätter punkt för sin karriär på. Vem i helvete kommer vilja ha med honom att göra framöver?
fantasilos: Detta påminner om när Modo åkte ut och de vägrade byta målvakt trots mindre bra insatser av Reideborn. Vad säger ni läge att byta inför sista kampen?
KiefD: Men dra igen..Alla till hallen på måndag. Vi har för faan en hemmamatch kvar för att hålla oss kvar i SHL. Det hade jag tagit alla dar i veckan för 1 månad sen.
BlackBay: Han kan ju börja med att stå rätt placerad. Helt sjukt att han gång på gång inte har koll på var han ska stå i förhållande till målet. Han lämnar för fan en halvmeter öppet vid det avgörande målet.
BlackBay: Man undrar ju. VARFÖR kan de aldrig spela med intensitet och desperation om vi inte ligger under? Vi kör ju över dem när vi vill. Tyvärr vill vi inte så jävla ofta.
När Berglund inte orkar hålla Thelin på utsidan så måste han åtminstone haka å stoppa honom oschysst. BP är bättre att ta än att låta han vandra in sådär! För fan!
BlackBay: Nu kör vi över bönderna på måndag. Statistiken säger sitt. Hittills har alla matcher vunnits av hemmalaget. Klirr i kassen också för Nubben..
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen