1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1966742 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
fantasilos: Japp, och ju mer jag tänker på det ju mer vill jag ha Bratten i mål, visst det är en stor risk att slänga in en matchkall målis i match 7, men det kan vara gamblingen vi behöver och det som gör att vi klarar oss kvar i SHL. Svedberg är sönderläst, dom vet vart dom gör målen, dom säger öppet i media att han är svag där, han släpper in allt där, absolut INGET talar för att Svedberg spikar igen plocksidan på måndag, dom kommer att få sina lägen sätta dom i samma trötta hörn. Hade vi haft en målvakt som tar det han ska idag hade vi varit i SHL, visst våra backar gör misstag, men iaf 4 av målen är ju inte otagbara direkt.
Låst ämne

covfefe: spika igen sollet hur är de möjligt kan man vara sämre ,fladdrar står utan för mål hel kass inmed bratten så vi får självförtroende nya tag ska bara sätta försvarsspelet
Låst ämne

Axle San: Absolut har han gjort bra matcher men han har inte kunnat leverera då vi behövt det.

Han har antagligen högst lön av samtliga i laget. Man kan hitta en målvakt som levererat på den nivå han gjort för säkert en fjärdedel av vad han tjänar.

Som Knylan skrev i ett inlägg är vi inte ens det lag som släppt till flest skott i skottsektorn eller på mål under säsongen samt att Svedberg också har sämst räddningsprocent av en målvakt i SHL sedan 09/10 är ju en sak som pekar på att han inte räcker till.
Låst ämne

Sputnik: Oskarshamn behöver inte scouts Svedberg. Det räcker att läsa här på Hockeysnack.
Låst ämne

Backhandflipp: 7:e avgörande och man vill fan inte vara i era kläder. Oskarshamn ett lag ni skulle ha slagit ut redan och det rätt enkelt. Nej det är lättare att vara oskarshamnsupporter just nu. Men jag tror att ni grejar det på måndag!
Låst ämne

Kan de spela sjunde avgörande nu så man slipper oroa sig mer??
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Uppenbarligen då dom har 3 junisbackar som spelar som dom inte gjort annat! Åhlund vinner alla dagar mot Freddan taktiskt.
Låst ämne

Sputnik:

Inte så svårt att knäcka den gåtan. Frågan är varför vi inte kan sätta en gubbe på deras back som deras uppspel går igenom varje gång på...

Men skit samma. Spelar mindre roll nu. Nu är det störst hjärta som vinner på måndag.
Låst ämne

sargad: Det här bekräftar allt vi redan visste. Saxat från Aftonbladet och Thelin.

När han beskriver sitt avgörande mål passar han också på att skicka en liten passning till Timrås målvakt Niklas Svedberg.

– Vi vet att han är svag på plocken, då siktade jag där, säger Thelin.

Har ni hittat Svedbergs svagheter?

– Många av våra mål har gått in på plocksidan. Vi har scoutat honom bra, säger Thelin.
Låst ämne

mikenomad: Yes kika efter en gubbe med vit mustasch o blå hjälm!!
Låst ämne

Hockeyoraklet: Fattar inte varför karln, Åhlund, ska ha sådant behov av att framstå som en skitstövel. Eller han kanse bara är sådär osympatisk helt naturligt?

Sluta nu kasta skit på spelare, ledare och f@# och hans moster. Mobilisera, stötta och vik inte ner er!!!
Låst ämne

The great one: sen ger jag inte mycket för Oskarshamns spelsystem. Menar du hans uppspel där alla fem åker på linje? Menar du kortpassen framför egen målvakt? Timrå har kunnat hantera det här rätt bra tycker jag, vi har ju i princip gjort lika många mål i 5-5. Det här är alltså det bästa allsvenska lagets eminenta spelsystem och dom har ändå problem med Timrå som har en jävla holk till coach, urkassa backar och en målvakt som släpper allt över midjehöjd. Och kom inte och säg att det är Oskarshamn som gör våra backar dåliga, det har dom varit sedan första träningsmatchen.
Låst ämne

JonteD: Men snälla grabbar sluta kivas vi gillar Timrå allihopa!!! Vem som sa vad elr inte nu tar vi nya tag till på måndag eller hur då visar vi vart de blå skåpet ska stå!!!😎😎😊
Låst ämne

Dundee: va väl samma för MORA mot LIF
mora stundtals högre fart
Låst ämne

JonteD: Ses på Västra stå på måndag
Låst ämne

Dundee: Söderberg är ett gäng klasser sämre än Hardegård, oavsett vem den senare delar boende med
Låst ämne

The great one: Vad har hans spelsystem med hans kommentarer i media att göra?
Låst ämne

Lilleply: "Tror emellertid inte att det är Freddans fel."

Jag skrev väl att jag tyckte det va Freddans fel för att det är han som bestämmer vem som står? vadå hur fan kan jag inte fatta? jag har aldrig sagt det, jag tror inte Nubben säger "Bänka inte Svedberg, han är för dyr"
Låst ämne

Hockeyoraklet:

Ha ha!!! Oraklet åter igen. Klockren analys(not).
Är väl för fn Åhlund som kan styra upp ett spelsystem till skillnad från TIK.
Låst ämne

Timrå vinner på måndag finns inte på kartan att Oskarshamn kommer vinna. Tycker som utomstående med ett annat perspektiv en vad många av er har att Timrå varit bättre i många delar men det är svårt att se det när man är insnöad supporter.

Det märks direkt då Timrå höjer farten så hänger inte Oskarshamn med. Sedan kan man ju fundera varför man ej kan få upp farten mer och oftare i matcherna för då är det klass skillnad. Sedan delar jag mångas åsikter om Svedberg varför man envisas att spela han hela tiden men nu är bytet för sent att göra. Sedan har jag en fundering varför man ej spelar han Söderberg istället för Hardegård? Är det så enkelt som nån skrev att det är för han är ilag med nubben dotter ?

Nä tror inte ni behöver oroa er spelar Timrå med farten dom hade i 3e perioden så vinner dom lätt på måndag.
Låst ämne

mikenomad: Tror dom släpper imorgon kl10 men är inte säker!
Låst ämne

Synct: Hur fan kan du inte fatta att jag pikar klubben i det där inlägget?
Men fine. Vi lägger ner.
Låst ämne

Synct: Åhlund skulle vara en icke obetydlig faktor när det gäller bitterheten om vi åker ur. Han har varit oprofessionell från match 1. Sågat motståndarna när man förlorar, sågar domarna i varje match, billiga hån mot motståndarna. Ett klassiskt rövhål, det vore bittert att ge upp SHL-platsen till honom.
Låst ämne

Har de inte släppt biljetterna till måndag el är de redan slut?
Låst ämne

Synct: går bra när dom vinner ja
Låst ämne

oavsett spel i HA eller SHL
finns ett gäng spelare som ej håller måttet
inkl. mållis
Låst ämne

Oskarshamn har riktat kritik mot domarna vid ett flertal tillfällen under direktkvalet mot Timrå IK.
Efter lördagsbataljen lät det annorlunda.
– Jag tycker att de gör det jättebra, det är inget att snacka om, säger Håkan Åhlund.

Så hade det inte låtit om Timrå avgjort i PP't i sudden va? sopa.
Låst ämne

covfefe: Världens sämsta målvakt
Låst ämne

Sputnik: nubben har ju visat sig vara högst mänsklig när det gäller trollspöet. Är han rätt man att bygga om det här laget? Visst hade han ett tufft läge inför säsongen men han har ändå haft väldigt lång tid på sig att ersätta minst 1/4 USLA backar och den enda han får in är jalasvaara. Finnen får ett fett kontrakt och sen är han ännu sämre än dom backar vi redan har. Nubben har misslyckats med värvningarna av dom bärande spelarna i laget. Svedberg, Guter och Jalasvaara har varit katastrofvärvningar.
Låst ämne

Sputnik: Nä nu jävlar. Jag tänker precis tvärtom, ikväll jobbar vi ikapp 0-2, 1-3 och 2-4. I förlängningen är vi ett stolpskott ifrån SHL innan de avgör. Vi har ALLA chanser på måndag
Låst ämne

Lilleply: #1966644 · Lilleply · 41 minuter sedan
Sputnik: Betalar man 280 000 i månaden för något så tar det emot att bänka.
Tror emellertid inte att det är Freddans fel.
Gilla Kommentera (Snabbt)

Där började vårat samtal, jag kommenterade på det, sen gick jag inte tillbaka flera sidor i boken för att läsa vad du skrivit tidigare. Som sagt, jag är trött och arg.
Låst ämne

Ja... vad ska man säga? Individuella misstag straffar sig återigen.
Svedberg, Jalla, Berglund. Suck.

Hade goda förhoppningar när vi fick 4-4 och sedan fick ett gyllene läge i sudden. Oskarshamn såg väldigt stillastående och rädda ut under vårt PP. Men vad hände med Timrå efter detta PP? Gick luften ur? VI KOM KNAPPT UR EGEN ZON!

Man kan klaga på Berglunds spel mot Thelin samt att Svedberg återigen släpper in en puck på plocksidan. Men det var även en bra prestation av Thelin, det ska man inte ta ifrån honom.

Bortser man från de individuella misstagen ikväll så tycker jag att Timrå äger spelet och faktiskt är bättre än Oskarshamn i större delen av matchen.

Tror knappast att Freddan slänger in Brattström i sista matchen... han har inte stått på typ en månad?

Istället så får vi hoppas att Niklas Svedberg kollar på det bifogade klippet och njuter, slappnar av och spikar igen. Bara kolla klippet på hur han kunde spika igen på med plocken i NHL. Gör så på måndag med!

Och vi måste sluta slarva så oerhört i egen zon... vet inte hur många mål våra backa har skänkt bort på rent slarv.
Låst ämne

Bara en liten undran mitt i bedrövelsen . Visst har dom skrivit fel målskytt några gånger . Det står Hampus Larsson på 3-4 och Beglund på 4-4 . Skitsamma nu kanske , men de stämmer ju inte
Låst ämne

Tikarn97: exakt...håller helt med
-------------------------------------------------------
för varje match har vi blivit bättre
svedberg är svajjig..men sist hemma va han bra
"vi väntar fortfarande på att göra
våran bästa match"...den kommer på måndag
Låst ämne

Tikarn97: Det är väldigt skillnad på att spela en hemmamatch i ett kval där man har chansen nösta match trots förlust. Nu kommer det vara do or die, ett helt annat psyliskt spel och förutsättnimgar. Med tanke på hur våra spelare skitit på sig i motgång under tidigare skeenden i säsong så har jag ingen bra magkänsla alls, ångest rent sagt.
Låst ämne

Fy fan så nervös jag är. Och jag har haft en ruggigt dålig känsla hela kvalet. Det blir ju 6000 på måndag, så klart. Nu uppmanar jag alla att klä sig i rött, och HELA SITTPLATS att vara med och sjunga och klappa, HELA MATCHEN! DO OR DIE!
Låst ämne

TimraStockholm: Då var det klart! Wennerholm är den största pajasen någonsin. GRATTIS!
Låst ämne

Sputnik: Nu är det alldeles för sent att släng in Bratten. Ursäkta men ärligt talat Freddans skitsnack inför kvalet. Sa att Brattström har varit så bra nu när Svedberg varit skadad att det kommer bli svårt att peta han till kvalet. Snacka om spel för gallerian och att pissa på Brattström. Nu kokar det inom mig alltså. Mest frustrerad över hur bortkastad den här säsongen känns då det kunnats göras så mycket annorlunda från Nubbens och Freddans håll.

Åker vi ur är det här en av den menlösaste säsong jag varit med om. Vi kommer stå på ruta noll. Alla våra spetsspelare vi har nu kommer dra, alla andra spetsspelare är redan borta för andra lag i HA så Nubben kommer få trolla nått så oerhört. Kommer ta 4-5 säsonger innan vi blir med på allvar i HA igen.

Går Oskarshamn upp så kommer dom å sin sida bli ännu svagare än vi var denna säsong, det säger jag inte ens av bitterhet.
Låst ämne

Nu släpper vi den här matchen och blickar framåt mot måndag. Svedberg var dålig den här matchen ja, men vilken match har han inte varit dålig borta mot Oskarshamn? Match 2 kanske? Nog om det, nu har vi chans att avgöra på hemmaplan framför VÅRA fans. Oskarshamn kommer inte få det lätt uppe i NHK, kom ihåg att vi är obesegrade på hemmaplan under den här serien precis som Oskarshamn också (på deras hemmaplan) sätter sig mycket mer mentalt i huvudet än vad vi supportrar tror det gör...

Nej, nu knyter vi näven, ser fram imot måndag och spelar hem den där SHLplatsen, gnälla på laget kan vi göra efter den här matchsserien är slut...

Finns mycket positiva saker att ta med sig från tredje perioden, vi visar att vi inte ger upp, kan vi hålla den här farten och intensiteten som vi gjorde stundtals i den tredje perioden samt att vi minimerar misstagen från defensiv zon, ja då kommer det inte vara lätt för Oskarshamn att vinna den avgörande matchen.

Det kan GÅ, vi vet att grabbarna kämpar som fan och vi ska ge det stöd de ska få, jag är inte ett dugg orolig, vi vinner i NHK på måndag!

FRAMÅT TIMRÅ!
Låst ämne

Synct: Som sagt: är du blind eller bara dum i huvudet?
Mitt första inlägg ikväll:
INGEN ska ha kritik för den här matchen utom Svedberg. Hade vi bytt målvakt med IKO inför den här matchen så hade SHL-kontraktet varit klart. Jag minns inte när vi hade en så osäker målvakt senast. De Rouville?

Det du citerade handlade enbart om varför klubben/Freddan valde att satsa på Svedberg.
Hur de resonerade, och som jag kunde förstå.
Med facit i hand hade de fel. Eller rätt.
För INGEN av oss har en aning om hur Brattström hade presterat.
Förutom du, eller?
Låst ämne

Matsg: Svedberg var inte speciellt bra i Brynäs ens guldsäsongen (förutom slutspelet då), han var inte ens förstemålvakt.
Låst ämne

Lilleply: sista chansen att byta målvakt sumpade Freddan idag. Han skulle ställt Brattström efter match 4 men envisas med Svedberg och jag tror det blir vårt fall. Det är orimligt att kräva från utespelarna att dom måste göra 5 mål i varenda match för att vinna.
Låst ämne

Sputnik: Svedberg började bra men sen vet ju alla som ser hockey att han vart minst sagt medioker!
Brattström skulle naturligtvis fått stått mycket mera i grundserien o borde fått förtroendet här mot Oskarshamn direkt!
Är riktigt pinsamt hur detta skötts ang målvaktsvalet. Och idag skulle ju Brattström kommit in direkt efter 2-0 målet! Stort tjänstefel av Freddan hur han agerar...
Och tyvärr kan jag aldrig tänka mig att han byter nu inför sista matchen. Kommer inte att hända!
Oavsett hur det går måste Nubben entlediga Freddan sen! Tror inte vi haft nån så bedrövlig match coach. Perra var en fröjd jämfört med Freddan!
Känns bara förjäkligt just nu. Bara hoppas vi kan samla oss o ta detta nu i sjunde matchen!
VINN!!!✌💪👍
Låst ämne

kulltorp: Tufft att slänga in han i en match 7 matchkall som sagt, men IKO har läst sönder Svedberg totalt, dom vet vart dom ska göra mål, du såg ju långskottet dom drog iväg, höll på att gå in från halva plan.
Låst ämne

Sputnik: Wennerholm på Aftonbladet tippar på Oskarshamn i nästa match. Förhoppningsvis har han fel som vanligt. 😎😊
Låst ämne

Jari Kapanen: Kolla statistik för att jämföra lite. Bratten kom in och va riktigt bra och vi va med i matcherna trots 9 till 12 spekare borta. Han hade bättre räddningsstatistik än Svedberg totalt. Nör Bratsström stod släppte man till mindre skott i skottsektorn, vilket jag tror va frukten av att Försvaret kände sig tryggare med Brattström som inte svajade runt utan är mer en puckmotare och man vet vart man har han.
Låst ämne

Lilleply: Det är väldigt synd att Brattström inte fick chansen i den här matchen. Kan tyvärr vara en vågad chansning att byta målvakt i sjunde avgörande då man inte vet hur nerverna är hos en orutinerad ung målvakt i detta läge.
Det KAN går hur bra som helst men spelar nerverna ett spratt kan det även trilla in några lätta i början.
Otroligt dumt av Freddan att inte testa Bratten i dagens match som inte var en måstematch
Låst ämne

Lilleply:
"Bättre då att satsa på en målvakt som har dokumenterade meriter än någon som inte har några meriter alls och inte lyft sig tillräckligt för att claima förstaspaden."

Det lät inte som du var för ett målvaktsbyte, nej jag är trött och arg efter förlusten, varken blind eller dum i huvudet.
Låst ämne

Jari Kapanen: Bratten på måndag och lapp på luckan....ÖKA!!
Låst ämne

Man får hoppas att det delas ut gratis Losec vid insläppen på måndag
Tycker även att alla som har en hjärtstartare på jobbet tar med dom på måndag ifall det skulle behövas,risken finns
Låst ämne

« · 1966742 · »