1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590544 inlägg · 6216 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1967732 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Icetea: Så här är livet som Tik-supporter...En liten inavlad klubb för att prata Modanospråk som lyckas sprattla till 4-5 säsonger vart 40:e år och utmana om guld och däremellan ständigt dansar på slak lina eller befinner sig i fritt fall... Kanske finns några 13-14 åringar som är riktigt lovande som kan ta oss upp 2025 igen. Annars kanske det blir 2040.. Men det kommer en annan knappast få uppleva....

Tänk att vi aldrig kan uppnå en helt igenom professionell organisation som förmår stabilisera oss i SHL
Låst ämne

Synct:

Nej! Inte personligen hade han fått dra är helevte. Men på pappret hade han tagit upp oss o hållit oss kvar. Så nubben hade nog inte sparkar han då.

Spelare för spelare är vi överlägsna dom, men en målvakt o en tränare hade vi inte ens behövt kvala.
Låst ämne

Kovalchuk: Ehhh? Eller inte. Har du öht sett Timrå spela i år?
Låst ämne

danne80: Grattis Oskarshamn! Till slut så blev det Titanic för Freddans coachning och oförmåga att sätta försvarsspelet. Nubben har väl inte lyckats så bra heller med sina värvningar med Svedberg i spetsen!
Låst ämne

Nisse på Mon: Ja, hoppas det gäller alla coacher, även juniorledarna.
Vilken djävla inavelsförening.
Nu hoppas jag alla Banjos gått sönder och man bygger nytt....
Låst ämne

Freddan har tyvärr förbrukat förtroendet nu. Svårt att läsa ur om förra säsongen var en stark trupp som bar en passiv coach eller om han helt enkelt inte vetat vad han ska göra med det här årets spelarmaterial, men han har uppenbarligen misslyckats att bygga ett spelsystem som fungerar match ur och match in. Man vill spela kontringshockey med en backuppsättning som inte klarar av att slå ett förstapass och en serie forwards som helst skjuter alibiskott i magplattan.

Att satsa på Svedberg sex matcher i rad efter att han kom rätt ur frysen och började tappa in dragskott från strax innanför blå blev tungan på vågen den här kvalserien. Tyvärr. IKO får nog med enkla mål ändå när firma Molinder-Falk-Jalle-Hardegård börjar spela het potatis med pucken i egen zon, men det visste vi sedan tidigare att det var en risk; backlinjen har varit ihålig som fan hela säsongen. När man äntligen åtminstonde fått en målvakt som spelade någorlunda tryggt i rutinsituationer så väljer man istället att slänga in Svedberg och omedelbart slå hål på den lilla mängd säkerhet man haft i egen zon.

Och så gick det därefter. Käpprätt åt helvete mot ett brunkarlag som aldrig klarat detta mot ett fungerande SHL-lag. Inget ont mot IKO, dom kämpade och slet och gjorde det så bra dom kunde utefter sina resurser, men det är ytterst Timrå som spelat ut sig själv ur SHL och inte tvärtom.

Tyvärr.
Låst ämne

mikenomad: Kovalchuks fel? Är det han som är hockeyanalfabet? Skärp dig!
Låst ämne

Tarasov: Det är lugnt. Vi syns nästa säsong. HA är inte så farligt om man ser till att man inte ens visste om vi skulle finnas kvar som förening för ett antal säsonger sedan. Den här säsongen har bara varit så oerhört menlös och bortkastad och man har blivit mentalt misshandlad av Nubben och CO.
Låst ämne

Nisse på Mon: Pengar behövs inte. Se på AIK, Leksands Tyskar KHK. Vi behöver en spelidé precis som Oskarshamn och förra årets upplaga av Timrå.
Låst ämne

Öndulat: Timrå kommer aldrig att gå upp i SHL igen. Det sa jag före matchen och står fast vid det. Det är så sorgligt så det finns inte. Hockey i SHL behövs i bygden Nu får vi aldrig se det igen.
Låst ämne

SMÅLAND: Det finns sä jävla mycket fel som begåtts under denna säsong så det finns inte ord. Hoppas att de ytterst ansvariga i varje fall fattar att det var de som orsakade det. Hela detta s k lagbygge och formerandet och användandet av det begränsade materialet är så bedrövligt tragiskt att beskåda.

Sedan finns det så klart enskilda spelare som man aldrig vill se på en plan igen, men i slutändan var det någon annan som värvade dem och valde att sätta ut dem på isen.

TOMHET! Jag tror inte vi kommer tillbaka igen...
Låst ämne

WifstaÖstrand: Och nu ska vi höra Nubbens gnällande om kommande säsong......Jag byggde ett lag för SHL. Vi är sist ute, det finns inga spelare.
Låst ämne

The great one: Tycker du Freddan skulle få va kvar även om vi klarat oss kvar? är du helt jävla galen?
Låst ämne

El_loco: Leksand slår ju å andra sidan Mora, som var ett betydligt bättre hockeylag än Timrå.

Jag tror vi kan komma tillbaka men nubben och Freddan måste bort, dom måste gå på dagen.
Låst ämne

Icetea: om det nu finns pengar...vad skulle de användas till?
Låst ämne

Modano:

Freddan ska bort redan ikväll. Hade han o nubbenklarar detta så hade han fått varit kvar.

Men nu ska han bort direkt, även Thelin o all jvla skit. Sätter man inte försvarspelet på 59 matcher kan man dra åt helvete!

V
Låst ämne

Raggaren Putte: Vem trodde detta? Odds 1000 typ
Låst ämne

I år blev vi Karlskrona. Men jag är inte ett dugg förvånad. Man får gratulera Oskarshamn.
Det här har den sportsliga ledningen ansvaret för och det har ju påpekats under säsongen. De sparade sig ur SHL faktiskt. Jag är jävligt besviken på föreningen och nu känns det förjävligt men samtidigt skönt att det är över. Inte bra för hälsan det här
Låst ämne

Hockeyoraklet: Ja det kan man. Om man har turen att möte det sämsta laget som någonsin har spelat i SHL.
Låst ämne

danne80: Dahlroth hade varit lika vilsen som alla andra backar. Med facit inhand skulle Nubben satsat på tränare som har varit med på den hör nivån förut. Har man inte satt bättre försvarspel än så här så är det inte mer än fiasko av Nubben som låtit allt fortgå.
Låst ämne

Sputnik: Personligen känns det jäkla bra att kontrakten rivs upp och vi blir av med dessa stjärnor. Svedberg, Madsen, Falk mm (inget ont personligen) vill jag inte se spela i Timrå. In med Brattström, Nielsen med flera!
Låst ämne

mikenomad:
Beklagar sorgen, kommentarer i övrigt känns onödigt.
Låst ämne

Nisse på Mon: 4 misslyckade coacher...just det...
Låst ämne

WifstaÖstrand: vad bidrog mvcoatchen med?
Låst ämne

Simmalugnt: tråkigt att åka ur. Men bara att ladda om till nästa säsong och vänta på nästa gång vi kan gå upp. Tycker Timrå ska satsa på ungdomar nu och bygga något på sikt så att vi kan utmana nästa gång vi går upp. Ångesten har släppt och tomheten är betydligt lättare att hantera.
Låst ämne

WifstaÖstrand: ja förra matchen sved nått förjävligt. Kommer somna med Rifalks räddning med skaftet i suddde på näthinnan.
Låst ämne

El_loco: har inte Oskarshamn precis bevisat att man inte behöver någon Dahlén eller Zetterberg för att gå upp i SHL? Vi behöver en kompetent tränare och ett lagbygge.
Låst ämne

Nisse på Mon: Nä Nubben ska förlänga med Boyes och minst 3 dvärgar och värva 3 till Molinder given 5 år Freddan fortsätter till div 1
Låst ämne

WifstaÖstrand: och dahlroth dumpade man... ja jisses
Låst ämne

Simmalugnt: Jag hade min sorg efter suddenförlusten senast...var märkligt iskallt lugn ikväll.. Eftersom man är Timråit vet man att det alltid slutar i moll likt förbannat
Låst ämne

SMÅLAND: Freddan är vår nye Monten...Nuff Said.
Låst ämne

Jag ska inte skriva något egentligen mer en att jag hoppas att vi som följer andra lag på hs kan visa respekt här inne.
Låst ämne

Kära vänner!!!
Det här är slutet för Timrå IK....
Spelarflykt och vi blir ett bottengäng i HA..
Kommer att ta många år att bygga nytt!
2013 fick Montén oss att åka ur...
Vi hade chansen i lördags...
PP i förlängningen...
MEN vi slog ut ett Karlskrona förra året i samma sits som vi..
Vi vinner 3 av de sista 23 matcherna utav SHL...
Jag är inte bitter...
Att Leksand slog Mora med 4-1 I matcher med ett starkt låg på pappret...
Ja nu tar vi semester och vi får åka till Tingsryd....Västervik och Pantern...Karlskrona nästa säsong....
Godnatt ...
Låst ämne

Raggaren Putte: Kovalchuk kan aldrig mer skriva en rad till här under det nicket. Han är totalt bortgjord. En hockeyanalfabet.
Låst ämne

Nisse1: har frågat efter miljonerna hela säsongen utan att få svar. Vart tog de vägen?
Låst ämne

Anonymous: blir kul möta Modo å få torsk härlig inramning blir de ju
Låst ämne

Jag vill skicka en speciell hälsning till alla er vilsna själar som köpte ”aktier” i det här fuskbygget trots att ni visste att inte en spänn skulle gå till a-laget. Jag hoppas ni får tillbaka varenda krona.
Låst ämne

bar mofftak: Och Nubben som gav upp SHL för att bygga ett lag för kval....Vilket fantastiskt lag han fick till...Men lägger ändå största skulden på tränartrion. Va fan bidrog Sjödin med t ex....Flera olika typer av tuta och körspelsytem
Låst ämne

1 Ingen spelide
2 Uselt försvarsspel
3 Backar utan spelförståelse
4 Målvakt utan plock
5 Sämre tempo än ett allsvenskt lag
6 Bedrövlig coaching
7 Många utfyllnadsspelare
8 Viljan att offra sig
9 Kan inte tackla
10 Undermåliga nyförvärv
Låst ämne

Vombat: Är inte omöjligt att det här var sista gången vi var i SHL. Hur ofta kommer en Zäta, DAhlen eller en EP och lyfter oss till SHL? Så otroligt dåligt att man inte lyckas bygga en mer realistisk trupp. J20 har ju inte varit särskilt bra heller.
Låst ämne

Bra precis vad det handlar om viktigast att vissa får spela istället för att spela för att vinna
Låst ämne

Katastrofsorgen uteblir så här långt, förmodligen för att man ändå någonstans varit mentalt förberedd hela matchserien på att det skulle kunna gå så här.
Låst ämne

Raggaren Putte: Ge er. Kovalchuk hade definitivt inte nått med att Timrå åkte ur att göra.

Däremot har han/hon krypit till korset flera gånger.
Låst ämne

Trist är det ...
Låst ämne

Fy. Faen.
Låst ämne

Zetterberg, Dahlén... hur många år får vi vänta på nästa frälsare som har kraft att ta oss upp. Nästa säsong är vi ett mediokert mittenlag.
Låst ämne

Perro: ska Timrå IK ha nån trovärdighet kvar måste alla coacher och Nubben sparkas. Sen måste försvardspelet sättas i ha...💪sen får vi se vilka spelate av klass som har hjärta för klubben. Resten kan skeppas...
Låst ämne

Synct: Även om Brattström borde ha spelat hela serien, är det inte målvakten som gör skillnaden. Jag tror att vi hade vunnit den här serien med 4-0 om vi hade haft ett spelsystem vi också. Vi hade inte en sportslig. Enmansanfall och hönsgård i försvaret. Det enda positiva är att man kan skita i Cmore nästa säsong. Eventuellt kan man skaffa det igen när IKO blir utspelade ur SHL nästa säsong. Man får gratulera vinnarna. Jag antar att deras supportrar är lika lyriska som vi var förra säsongen. Den enda jag inte unnar ett skit är deras flodhäst till tränare.
Låst ämne

"Vi bygger ett lag som ska klara kval"

Nä Nubben. Det gjorde du inte. Det här slarvade du och hela föreningen bort. Från första stund, från sportchef till världshistoriens uslaste coachning. Be om ursäkt FÖR FAN!
Låst ämne

Sputnik: Snälla Brattström stanna kvar. Vi står inte bakom Freddan som misshandlat dit psyke hela säsongen!!
Låst ämne

« · 1967732 · »