1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

« · 1966629 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Axle San: är brattis skadad eller
Låst ämne

Axle San: Att slänga in en matchkall målvakt i en game 7 på hemmaplan låter inte jättekul för han, sen att ha Svedberg som skulle kunna tagit 4 mål ikv känns ju, ja lite pest eller kolera.
Låst ämne

Lilleply: Jag förväntar mig att svedberg gjort sin sista match i Timrå, även om spelarna övervinner sig själva o vinner nästa match. Makalöst dålig målvakt och Freddan håller inte alls måttet.
Låst ämne

Olofsson ta me fan de sämsta som skådas med Molinder Svedberg Hardegård Boyes och TRÄNARTROJKAN vilka jävla idioter menlösare finns inte. Spelarna är inte villig att betala priset bara hälften resten klart fiaskospelare som viker ner sig totalt.
Låst ämne

Axle San: Bytt målvakt borde man gjort denna matchen. Helt fel att laborera med målvakt sista och avgörande matchen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Nu kör ni för vinst... inget annat
Låst ämne

KiefD: Riktigt så klass har han inte varit, han är nog relativt eftertraktad.
Låst ämne

Åk hem och ta över ditt kära Modo din imbecill till tränare
Låst ämne

Axle San: Kommer aldrig ske, Freddan har avgudat Svedberg hela säsongen. Brattström har varit bättre, helt sjukt egentligen. När vi hade typ 12 skadade så stod Brattström och försvaret såg tightare ut ändå, sammanträffande nån?
Låst ämne

Backhandflipp: INGEN ska ha kritik för den här matchen utom Svedberg. Hade vi bytt målvakt med IKO inför den här matchen så hade SHL-kontraktet varit klart. Jag minns inte när vi hade en så osäker målvakt senast. De Rouville?
Låst ämne

kulltorp: Vi ger åtminstone aldrig upp. Nu jävlar ska det bli uppslutning på måndag och då vill jag se desperation från först nedsläpp. Oskarshamngr ju alla sina mål när vi spelar på säkerhet. Skit nu i det och ös på bara. Spela fysiskt ock åk skridskor så löser det här sig av sig själv🐽
Låst ämne

Hade vi haft en målvakt hade vi sluppit denna 7e avgörande match
Kanske bra för ekonomin men inte för Timrå hjärtan
Brattis in så blir det inte så många gratis mål
Låst ämne

Axle San: Kan tänka mig att han får ett par anbud från klubbar i mitten-botten av Allsvenskan. Har ärligt talat svårt att se någon SHL-klubb som inte lägger benen på ryggen och springer för livet om hans namn kommer upp i diskussionen.
Låst ämne

Axle San: Av allsvenska lag kanske, han har ju helt tappat förmågan att stänga hög-vänstersida, varken positionsspelet eller plocken fungerar för att stoppa puckar där.
Låst ämne

Sputnik: Betalar man 280 000 i månaden för något så tar det emot att bänka.
Tror emellertid inte att det är Freddans fel.
Låst ämne

Jari Kapanen: Jo sista 2 målen var helt utespelarnas fel!

Fan spelar Timrå som från 4-2 till 4-4...hungrigt och aggresivt samt INTE gör absurda tabbar i försvaret så borde Timrå sopa banan med IKO.
Låst ämne

Lilleply: Skulle Svedberg släppt in 7 ikväll skulle han inte blivit utbytt, och fått stått nästa match, klart det är Freddan som bestämmer det.
Låst ämne

tjobba: Vart o när kan man köpa biljett?????
Låst ämne

Synct: Klart det inte är så. Löjlig överdrift.
Låst ämne

JonteD:

Ett 40 miljoners PP hade vi i sudden. Blir tungt att smälta på måndag.
Låst ämne

Lilleply: Inte..? då kan du inte sett värst många Timråmatcher.
Låst ämne

Lilleply: jag hade hellre sett att man betalade 500.000 kr för en allsvensk målvakt från ett mittenlag under förutsättningar att han står förhållandevis still i målet och inte gör några större utsvävningar.

Ett SHL-lag som signar Svedberg nästa säsong? Knappast. Visst har han släppt många puckar på grund av vårt dåliga försvarsspel men väldigt många tabbar har han producerat helt på egen hand.
Låst ämne

är inte lätt o vinna där nere
va de nån som trodde vi skulle....komma upp till 4-4??
samma för iko...hos oss..
blir ett helt annat spel på bortaplan
.....
laget har spelat bättre o bättre varje match....ha de i åtanke
...
Låst ämne

Lilleply:Och jo, klart det är Freddans ansvar, det är hans jobb att ställa det bästa laget på planen, det gör han inte.
Låst ämne

Nu sluter vi upp, tillsammans, with all our titties.
Låst ämne

Synct: Jag har sett alla. Brattström har fått chansen och varit i stort sett lika bra/dålig.
Vad fan ska man göra då tycker du?
Bättre då att satsa på en målvakt som har dokumenterade meriter än någon som inte har några meriter alls och inte lyft sig tillräckligt för att claima förstaspaden.
Låst ämne

Axle San: Då har du inte sett alla matcher vi sett denna säsongen, vem som helst får gärna ta över Svedberg så vi slipper honom.
Låst ämne

Man är ju helt dum i huvudet om man räknar ut IKO. Vi gjorde en bra match, men vi måste gör en bättre på måndag. Det är så jävla billigt att skylla på Svedberg, men å andra sidan så är han redan utmålad som det svarta fåret av pöbeln.
Låst ämne

Lilleply: Suck
Låst ämne

fantasilos: Jag har då sett bra många matcher med Timrå i alla fall och måste ta Svedberg i försvar en del även om han inte gjort en bra säsong direkt.
Låst ämne

Synct: Vadå suck? Har du nåt att argument så säg det. Lägg ner sån där passivt aggresiv skit.
Låst ämne

JohnnyKnoxville:

Svedberg är Freddans syndabock. Freddan är ansvarig. Men en match kvar. Vi kan snubbla in en seger.
Låst ämne

Spelar Freddan fjollan Olofsson då är det kört och slipsen i mål på det fy fan. NUBBEN du har fan i mig ett ansvar för dessa jävla idiotvärvningar hatar dessa snyfthistorier tycka synd om oss blb bla bla finns inga spelare jävla skitsnack bra och snåla sig ur spara några millar som går åt på 3månader på resor i korpallsvenskan GRATTIS. Bara att avgå för inavlen på måndag kväll om de åker ur.
Låst ämne

Lilleply: Jag tycker inget du säger stämmer öht, jag sitter inte här och försöker vinna något argument, SUCK. Passiv aggresiv skit.. hah.
Låst ämne

Axle San:

Sa redan i november att ni kunde ta tillbaka Svedberg. Kan inte varit många skott mot vänsterkrysset då ni tog guld? Han är grym efter isen, det ska han ha. Men han går ju ned på knä 3 sekunder innan varje skott. Nog om detta. 7:e avgörande inte läge byta keeper nu. Finns en chans kvar.
Låst ämne

Märkligt vad det ska skilja i hemma/bortaplan . I tredje var vi bra ja , men då började oskars backa också . Hönsgård deluxe flera tillfällen . En kvar , avgör hemmaplan igen ?
Låst ämne

JohnnyKnoxville: vilka spelare kan vi tänkas få behålla om vi åker ur?

Palmberg är redan klar för annan klubb? Wedin drar, Olofsson sticker (tack och lov), Hållander kommer ju inte att spela i Timrå nästa säsong, han gör ju en EP och signar med SHL-klubb om penguins tillåter det. Kinnvall drar. Hardegård? Molinder? Brattström med löfte om att bli uttalad förstakeeper?
Låst ämne

Synct: Förklara varför då, och vad du tycker. Att avfärda mina åsikter med ett ”suck” är så jävla drygt. Idiot.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Ny säsong, nya möjligheter. Jag är inte där än, jag är i en brinnande kvalserie.
Låst ämne

Nu finns bara en utgång. Den svider. Svedberg står i sista och vi vinner. Allt är förlåtet. Vi firar och ser framemot en ny säsong. Bra.
Eller Svedberg står. Vi torskar. Det finns ingen nåd. Svedberg och även Freddan & co får Kolan att framstå som en älskad TIK-profil med funderingar på tröja i taket.
Livet är typ som en mörksvart Ingmar Bergman-film utan glädje. Faaaaaan.
Giv oss frid. Vinn.
Over and out.
Låst ämne

Lilleply: Jag tycker att Brattström skulle fått chansen i kvalet, det är väl ganska uppenbart att jag tycker det när jag visar sån passiv aggressivitet när du tycker man ska satsa på Svedberg. Idiot.
Låst ämne

Axle San: Exakt han har inte gjort en godkänd säsong totalt sett. Han har på förhand varit vår absolut störste stjärna. Vi hade behövt en målvakt som steppat upp likt Fasth gjorde för AIK när de gick upp och etablerade sig. Där snackar vi en målvakt som ensam räddade AIK på egen hand många matcher. För att nämna en.
Låst ämne

Synct: Är du blind eller bara dum i huvudet? Jag skyller dagens förlust på Svedberg. Jag är för ett målvaktsbyte.
Det jag diskuterar med dig är varför man valde att satsa på Svedberg framför Brattström till att börja med.
Låst ämne

Sputnik: Alltså, har match 7 någonsin vunnits av Shl-laget?
Låst ämne

Nämnde direkt att när Thelin inte fick förlängt med AIK att de borde slå till nä det ska vara små lätta spelare tydligen som bara duger för Nubben Drugge 2år bra där en av alla dårvärvningar bara 1lyckad 6 st är fiasko hade det vart i en annan förening så sparken för både Freddan o Nubben direkt
Låst ämne

jå1: Nej ! Men någon kommer den trenden att brytas tror ni gör det på Måndag.
Låst ämne

jå1: Om vi byter målvakt och fortsätter spela som vi gjorde i dag så vinner vi.
Låst ämne

jå1: Antagligen inte, men har väl bara blivit 3 med detta inräknat sen detta system började. Å andra sidan hade inte nått lag vänt 3-1 i matcher heller. Vi får väl fortsätta undantaget som bekräftar regeln då....
Låst ämne

biljettsläpp sönd. kl 10.00
*som gubben i lådan
är det Hållander som avgör på måndag
Låst ämne

Axle San: Svedberg spelade väl i Brynäs tidigare? Jag har aldrig sett en sämre målvakt på den här nivån. Släpper in det mesta som går över midjehöjd på plockhandssidan, släpper massor av returer framför mål, fladdrar och ger ett mycket osäkert intryck. Niklas Svedbergs betyg av ST sporten idag då det verkligen gällde: 1 Underkänd. Det håller inte i kvalmatcher eftersom målvaktsposten är så otroligt utsatt.
Låst ämne

« · 1966629 · »