1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591348 inlägg · 6217 ämnen

SHL-kval Timrå IK - Karlskrona

« · 1889408 · » Till forumet

Sv: SHL-kval Timrå IK - Karlskrona
Haha skön "pass" 😀
Kommentera

Modano: Jaaaaaaaaaaalfleleltlflldldlelöeöe!!!!???!??
Kommentera

Där satt den! 🙂
Kommentera

297: khkspelaren som låg i timråzonen innan mål var inte offside? Jobbig tabbe men bra fart på er
Kommentera

Ser ut att bli en till säsong i HA för Timrå.
Kommentera

Sputnik: det som svider är ju att han är helt sopren och ohotad när han tabbar sig också, där försvann allt eventuellt momentum.
Kommentera

Tikkare: absolut!

Bara det inte blir att jaga nurå...
Kommentera

Sputnik: Icke bra, icke bra.
Kommentera

Sputnik: Bänka Dahlroth! Förlåt vill inte klaga men han är en säkerhetsrisk match efter match, är det inte puckout så är det Smörpass till motståndare i egen zon. MEEEEN SÅ BLIR DET MÅL MED.!!!
Kommentera

8399: Jajjamensan fattas bara!!
Kommentera

Sir Väs: mäktigt intro!
Kommentera

Kan knappt andas...

RVHD!
Kommentera

Tikkare: nu kör vi över skiten..fan va nervös jag är nu..
Kommentera

Timråfansen är ni klara?
Kommentera

DJ Hemp: Mardrömmen att få sig ett mål i baken med 6 sek kvar i en 7e avgörande kvalmatch och sedan torska på ÖT.. Så, tänk positivt, det kunde varit än värre.
Kommentera

DJ Hemp: Minns det målet
Men nu fokuserar vi alla på positiva minnesbilder med Timrå som segrare

Tänk positivt nu alla här inne!

Kör hårt
Kommentera

mikenomad: jajaja.. du ska alltid snygga till allt till din fördel😉
Kommentera

Puckat:

Det ser ganska fantastiskt ut härifrån. 🙂
Kommentera

370:

Tack för sympatierna. Kommer snart att gå ut och handla Kinamat. Sedan blir det till att bänka sig i TV-soffan och hoppas på det bästa. Med ett avstånd på ca 100 mil blir det just inga matcher däruppe för min del.

Minns också vilken fart och frenesi vi kunde ha i första perioden då det begav sig. Samtidigt var vi generellt som sämst i mittenakten. Så det kändes viktigt att ha med sig ett par måls ledning till första pausen.

Kommer precis att tänka på en jobbig semifinal. Den mot er 2004. Vi hade ledningen med 1-0 fram tills att sex sekunder återstod av första matchen. Vill helst inte hänga ut någon men har för mig att vår Hagos gjorde ett misstag vid tekningen och så satt kvitteringen där efter 19:54. Givetvis torskade vi i sudden och hade dessutom missflyt med konstiga skador på målvakterna så detta kunde vi bara inte fixa. Ni vann matchserien med 4-1.
Kommentera

Puckat: Det är det vi vill också, vitt=seger!
Kommentera

Tikkare: Nu gör nog bildkvaliten en del iofs för SÅ illa är det inte 😉
Kommentera

mikenomad: den ser för jävligt dåligt gjord ut om du ursäktar. Svarta linjerna är för tjocka och ojämna. Men skitsamma det är ju Timrå Ik😁
Kommentera

Flaggtifo ikväll, det här kommer bli magiskt!🙏
Kommentera

297: vi tar det här ikväll..dom här unga krigarna med sin ungdomliga entusiasm och jävlar anamma kommer ta det här. Kross säger jag.. då vinnet vi igen! Kom igen Timrå och kööör.
Allt att vinna..
Kommentera

Tatueringen gjordes dagen efter en 4-2 seger borta mot HV. Vi låg trea i serien. Det gnisslades trots det bland oss supportrar om dåligt spel, tråkigt spel och att tredjeplatsen var oförtjänt. Dagen efter förlorade vi mot DIF och på den vägen är det. Det gick spikrakt nedåt. Det sportsliga, det ekonomiska, allt. Krökande finnar som skämde ut sig och fick be om ursäkt offentligt, interna bråk inom laget...you name it.
Det är ju självklart att en gaddning är den yttersta jinxen men nu FAN måste det vända!
Kommentera

Puckat: Då blir det svårt! Lycka till nu!
Kommentera

BlackBay: själv sätter jag mig i tv-soffan med en känsla av att vi har allt att vinna. Det här unga laget har redan gjort ett makalöst arbete, mer än vad någon kunde förvänta sig vid starten av denna säsong. Dahlén och gänget har garanterat gjort en hel del för att stärka vårt rykte och ökat attraktionskraften när det gäller att locka spelare till oss.

Därför hoppas jag också att OM det inte går vägen ikväll så tar vi den smällen med värdighet och inte beter oss som Carey och leksingarna som startar handgemäng vid slutsignalen.
Kommentera

Står på swehockey att KHK ska köra med sitt orangea ställ🤔
Kommentera

Honken står för skalbaggarna ikväll. Spelar ingen roll vem de ställer, vittja nät ska han få ändå.
Kommentera

3627: kör med gamla vita matchtröjan från millennieskiftet.
Visst..... Det är Örnen på den MEN den funkade då vi gick upp förra gången och den KAN funka igen.
Kommentera

Själv börjar man höra "O fortuna" i hjärnan, det är väl sunt?
Kommentera

Kerstin_k: Ja mä...
Kommentera

DJ Hemp: Dags igen!
Kommer sitta i soffan och hålla båda mina tummar igen.
Skulle vara en skön och viktig seger för sporten om Timrå segrade ikväll!

Full fart önskas från början såväl på isen som vid sidan av. Minns när ni kom upp till elitserien vilket jäkla liv det var och vilken satans fart ni hade på isen första 10

Kan ni upprepa det så är mycket vunnet, kör hårt ni har allt att vinna
Kommentera

mikenomad: Jag har missat båda tidigare hemmamatcherna. Idag går jag.

En gör vad en kan.
Kommentera

3627: Två besök i hallen under direktkvalet, två förluster. Ikväll blir det TV:n på jobbet, dygnspass.
Det k a n gå.
Kommentera

3627: Bra där Bundy. Du har väl helkaklat?
Kommentera

NU gäller det! Har stått o strukit mina Timråkalsonger... röd vita strumpor... matchtröja med precision! Käkat o skitit brunsås o taggtråd! Håret på ända o magen i uppror! Nu åker jag snart ner... en skithus vända till bara... sen ända in i kaklet!!11!+1!
Kommentera

Tikkare: I kväll skriker vi, hejar och klappar händer för Timrå matchen igenom! Vi är Timrå och vi ger aldrig upp - vi ska tillbaka!
Kommentera

Stundens allvar närmar sig. Om det finns nån rättvisa i hockeyvärlden så vinner vi ikväll och på fredag ! Nu ber jag alla Timrå supporters att förmedla, telepatera bra energier och jävlar anamma och styrka och tur till laget ikväll.!
Vi ska HA shl platsen!!! Lycka till ikväll alla, spelare som supporters!!
Kommentera

Njuta, ha roligt, kexa på toa av nervositet och fira vinst. Det känns som en passande kväll för mig iaf!
Kommentera

KHK-callahan:

Kloka synpunkter där. Vem och vad bestämmer huruvida ett lag är klassiskt eller inte? När, var och hur bestäms detta? Om 20-30 år kan KHK mycket väl vara ett sådant. Det vet man aldrig. Må bästa lag vinna i dag och att det är vi. 🙂
Kommentera

8179:
Lycksla tillsla ikväll. Förhoppningsvis fixar det fysiska spelet, tekniken fixar Dahlen/mfl
Kommentera

DJ Hemp: Ej heller vill vi ha Hauke fastnandes i plocknätet inuti målburen
Kommentera

bisterfinnen:

Tack för det. Inga nickmål a la Salo vill vi ha emot oss heller. Ingen ny antiklassiker överhuvudtaget.
Kommentera

Modano: Håller med dig kingen, ända in i kaklet. Alla måste vara beredda att betala priset ikväll till att börja med. Framtänder och liknande kan man sätta tillbaka efteråt. Ben läker osv.
Kommentera

Bragd-Birger: Absolut hög fart och smälla på med tacklingar så de tröttas ut ordentligt. Vända spelet snabbt och inte som där nere spela fast sig i egen zon då tror jag de vänder på det här ALLA måste offra sig hänsynslöst framför båda målen betala priset två matcher kvar KÖR HÅRT NU
Kommentera

KHK-callahan: Okej. Själv skiter jag i allt en dag som denna. Så länge vi vinner så bryr jag mig inte om ifall man så ska måsta ha 16 miljoner sittplatser, 18 biljarder i positivt kapital, Leif Boork som kassör och ett godkänt recept på brunsås i restaurangen. Såna här dagar min vän handlar allt om seger, allt annat är oviktigt idag.
Kommentera

DJ Hemp: Må alla skridskoskenor och klacksparkar vara med er i afton!
Kommentera

Kattgubben: för Timrås del handlar allt om stabil defensiv och fart. Gärna hög forechecking, så länge man håller khk djupt nere i egen zon och minimerar risken för snabba kontringar.
Vi får väl se hur khk gör. Dom fick till ett rejält tryck senast, men likväl torskade dom matchen. Vågar dom komma ut hårt igen, på borta plan?
Sista livlinan innan det blir avgörande.

Tippar att dom kommer avvakta mer. Viktigt som faen att Timrå är skärpta och rejäla i egen zon, hellre flippa ut den än att spelas fast. Och fokuserade, välavvägda passningar. Måste få flyt i anfallsspelet, ständigt utgöra ett hot.

Blir sjukt intressant i kväll. Svårt, svårt men...det k a n gå! Vi ska faen inte torska 3 raka hemma.
Kommentera

« · 1889408 · »