Sputnik: Bänka Dahlroth! Förlåt vill inte klaga men han är en säkerhetsrisk match efter match, är det inte puckout så är det Smörpass till motståndare i egen zon. MEEEEN SÅ BLIR DET MÅL MED.!!!
DJ Hemp: Mardrömmen att få sig ett mål i baken med 6 sek kvar i en 7e avgörande kvalmatch och sedan torska på ÖT.. Så, tänk positivt, det kunde varit än värre.
Tack för sympatierna. Kommer snart att gå ut och handla Kinamat. Sedan blir det till att bänka sig i TV-soffan och hoppas på det bästa. Med ett avstånd på ca 100 mil blir det just inga matcher däruppe för min del.
Minns också vilken fart och frenesi vi kunde ha i första perioden då det begav sig. Samtidigt var vi generellt som sämst i mittenakten. Så det kändes viktigt att ha med sig ett par måls ledning till första pausen.
Kommer precis att tänka på en jobbig semifinal. Den mot er 2004. Vi hade ledningen med 1-0 fram tills att sex sekunder återstod av första matchen. Vill helst inte hänga ut någon men har för mig att vår Hagos gjorde ett misstag vid tekningen och så satt kvitteringen där efter 19:54. Givetvis torskade vi i sudden och hade dessutom missflyt med konstiga skador på målvakterna så detta kunde vi bara inte fixa. Ni vann matchserien med 4-1.
297: vi tar det här ikväll..dom här unga krigarna med sin ungdomliga entusiasm och jävlar anamma kommer ta det här. Kross säger jag.. då vinnet vi igen! Kom igen Timrå och kööör. Allt att vinna..
Tatueringen gjordes dagen efter en 4-2 seger borta mot HV. Vi låg trea i serien. Det gnisslades trots det bland oss supportrar om dåligt spel, tråkigt spel och att tredjeplatsen var oförtjänt. Dagen efter förlorade vi mot DIF och på den vägen är det. Det gick spikrakt nedåt. Det sportsliga, det ekonomiska, allt. Krökande finnar som skämde ut sig och fick be om ursäkt offentligt, interna bråk inom laget...you name it. Det är ju självklart att en gaddning är den yttersta jinxen men nu FAN måste det vända!
BlackBay: själv sätter jag mig i tv-soffan med en känsla av att vi har allt att vinna. Det här unga laget har redan gjort ett makalöst arbete, mer än vad någon kunde förvänta sig vid starten av denna säsong. Dahlén och gänget har garanterat gjort en hel del för att stärka vårt rykte och ökat attraktionskraften när det gäller att locka spelare till oss.
Därför hoppas jag också att OM det inte går vägen ikväll så tar vi den smällen med värdighet och inte beter oss som Carey och leksingarna som startar handgemäng vid slutsignalen.
3627: kör med gamla vita matchtröjan från millennieskiftet. Visst..... Det är Örnen på den MEN den funkade då vi gick upp förra gången och den KAN funka igen.
DJ Hemp: Dags igen! Kommer sitta i soffan och hålla båda mina tummar igen. Skulle vara en skön och viktig seger för sporten om Timrå segrade ikväll!
Full fart önskas från början såväl på isen som vid sidan av. Minns när ni kom upp till elitserien vilket jäkla liv det var och vilken satans fart ni hade på isen första 10
Kan ni upprepa det så är mycket vunnet, kör hårt ni har allt att vinna
NU gäller det! Har stått o strukit mina Timråkalsonger... röd vita strumpor... matchtröja med precision! Käkat o skitit brunsås o taggtråd! Håret på ända o magen i uppror! Nu åker jag snart ner... en skithus vända till bara... sen ända in i kaklet!!11!+1!
Stundens allvar närmar sig. Om det finns nån rättvisa i hockeyvärlden så vinner vi ikväll och på fredag ! Nu ber jag alla Timrå supporters att förmedla, telepatera bra energier och jävlar anamma och styrka och tur till laget ikväll.! Vi ska HA shl platsen!!! Lycka till ikväll alla, spelare som supporters!!
Kloka synpunkter där. Vem och vad bestämmer huruvida ett lag är klassiskt eller inte? När, var och hur bestäms detta? Om 20-30 år kan KHK mycket väl vara ett sådant. Det vet man aldrig. Må bästa lag vinna i dag och att det är vi. 🙂
Modano: Håller med dig kingen, ända in i kaklet. Alla måste vara beredda att betala priset ikväll till att börja med. Framtänder och liknande kan man sätta tillbaka efteråt. Ben läker osv.
Bragd-Birger: Absolut hög fart och smälla på med tacklingar så de tröttas ut ordentligt. Vända spelet snabbt och inte som där nere spela fast sig i egen zon då tror jag de vänder på det här ALLA måste offra sig hänsynslöst framför båda målen betala priset två matcher kvar KÖR HÅRT NU
KHK-callahan: Okej. Själv skiter jag i allt en dag som denna. Så länge vi vinner så bryr jag mig inte om ifall man så ska måsta ha 16 miljoner sittplatser, 18 biljarder i positivt kapital, Leif Boork som kassör och ett godkänt recept på brunsås i restaurangen. Såna här dagar min vän handlar allt om seger, allt annat är oviktigt idag.
Kattgubben: för Timrås del handlar allt om stabil defensiv och fart. Gärna hög forechecking, så länge man håller khk djupt nere i egen zon och minimerar risken för snabba kontringar. Vi får väl se hur khk gör. Dom fick till ett rejält tryck senast, men likväl torskade dom matchen. Vågar dom komma ut hårt igen, på borta plan? Sista livlinan innan det blir avgörande.
Tippar att dom kommer avvakta mer. Viktigt som faen att Timrå är skärpta och rejäla i egen zon, hellre flippa ut den än att spelas fast. Och fokuserade, välavvägda passningar. Måste få flyt i anfallsspelet, ständigt utgöra ett hot.
Blir sjukt intressant i kväll. Svårt, svårt men...det k a n gå! Vi ska faen inte torska 3 raka hemma.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.