Enough:Så blev denna aprilkväll en kväll som kommer att minnas precis som vi minns när grindarna sprängdes mot Brynäs 1972. Grattis till er alla som var där för vi fick uppleva hockey när det är som bäst, vi slets mellan hopp och förtvivlan.Varför utsätter man sig för sånt här säjer kvinnan bredvid mig och torkar bort en tår ur ögat när slutsignalen går. Med små medel har Nubben skapat detta lag med ”Freddan” som svingat sitt trollspö över dessa talanger och skapat ett lag, ett lag som kämpar för varandra. Vinner och förlorar som ett lag och där finns förklaringen till denna framgångs saga för hur än det slutar på fredag så är denna säsong en stor succé . Timrå Ik har charmat hela hockey Sverige med sitt spel och det är fler som följer den här match serien än SM semifinalerna som pågår samtidigt. När Olofsson skjuter in det som visade sig vara segermålet bildades en ljudbang som lyfte arenataket en decimeter och gav ett utslag på Richter skalan med 5,2. Nu väntar vi på att det ska bli fredag, hua hua vad hemskt men ändå helt underbart.
Modano: Jag tycker att i stort sett samtliga, med ett undantag, från Modoboken uppträtt mkt snyggt och gentlemannamässigt under vårt kvalande. Trots att jag lätt kan sätta mig in i hur det även måste svida lite. Men de är stora supportrar i vår stora stund och kom ihåg, skillnaden mellan succé och fiasko är hårfin. En felstuds i morgon och vi är på ruta 1 igen, samma läge och med samma förutsättningar som Modo. Jag tycker att vi i stunder som dessa kan ha överseende med bl.a. JFK:s intresse för domarinsatser under säsongen.
Hur fan får man tag i tickets till fighten imorgon? Behöver tre biljetter till bortastå.. Vill vara med och uppleva när vi tar STEGET UPP IGEN!! 👏👊💪 FORZA IK 👊 ❤
Det gick väldigt lätt att kliva upp och gå på jobbet idag. Vilken match grabbarna gör, vilka kämpar ! Vilken jävla moral laget besitter!! Helt enormt! Nu kopplar vi in turbon boosten på fredag och mosar skalbaggarna. Timrå IK ska ha SHL platsen. Fortsätt kriga och ge er en plats i historien. Älska Timrå IK.
Allt vunnet nu. Min son är numera övertygad. Jag har fått pedagogen på skolan att ändra sig. Vi två gillar idrott. Theodor kommer gå dit imorgon som en levande Timrå ”gran”... Tack.
Vill bara att vi vinner i nkhkht arena sen är jag frälst.
Inför kvällens match hade Timrå hämtat upp 1-3 till 2-3 i matchserien i bäst av sju. Förlust och säsongen är över.
Matchklockan hinner inte inte passera en minut innan det står 0-1 på tavlan efter mål i poweerplay av Karlskrona. Där och då tänkte var det nog ingen i publiken som trodde på mirakel. Men Timrå visar återigen upp den otroliga lagmoral som har karakteriserat Anderssons adepter hela säsongen. När laget kvitterar i powerplay halvvägs in i perioden känns det som ingenting kan stoppa Timrå den här kvällen. Trots underläge både en och två gånger till får man in en kvittering och fem minuter innan full till kommer avgörandet i matchen som hade allt. Inramningen, målskyttarna, målvaktspelet, vändningen och vinst. Hela laget är hjältar en sån här kväll.
Tänk om man fått avgöra på hemmaplan. Nu har man istället gett sig själva och klubben en chans att spela hem en SHL-plats i en direkt avgörande match på bortaplan i Karlskrona om två dagar. Tre bussar åker från Medelpad och ytterligare supportrar möter upp på plats.
Sitter här långt ifrån händelsernas centrum på andra sidan Atlanten men har följt varje match och sett hur laget har svetsats samman. Det vore en bragd att slå ut Karlskrona och otroligt viktigt för klubben ur ett ekonomiskt perspektiv. Ikväll visade inte bara laget upp att de är värda en plats i landets högsta serie nästa år. Även publken bjöd till och bevisade att Timrå är värda en plats i SHL.
Vill inte ta ut något i förskott utan det är en match kvar, säsongens viktigaste. Spelar laget som man gjort hela säsongen har man en god chans att vinna
kulltorp: Helt slut nu när man kommit hem! Förhoppningsvis piggar en segeröl upp en🍺😀👍Men vilken fantastisk match. Vilka krigare💪! En av härligaste och mest spännande matcher man bevittnat på väldigt länge. Och Olofsson linan riktigt heta. Persson ständigt hot o Gallo sliter hela tiden och Olofsson har på ett remarkabelt sätt kommit tillbaka! Riktigt kul att se dessa. Man är redan nu nervös inför fredagens rysare. Kan bli en klassiker! Ge oss första målet o vi tar det!💪 Hockeygudarna kan bara inte neka ett lag som Timrå att få komma till SHL!!!
297: Håller med, lätt att skena iväg efter en sådan här kväll. Men jag kommer inte gräva ner mig om vi inte fixar det, kom ihåg vad Nubben sagt. Vi kommer ha lika stora chanser nästa säsong och ett minst lika bra lag. Men vi fixar gärna detta redan på fredag! :)
TD: Intressant att se hur match 7 gestaltar sig, vågar något lag gasa eller blir det grymt tillknäppt? Jag tror nog att KHK kommer att gå in och vara riktigt nervösa på ett negativt sätt medans nervositeten är mer positiv för Timrå. Helt ovisst detta och det kan mycket väl vara Fru Fortuna som avgör. Passa på och njut av detta nu Timråiter och må de bästa vinna slaget.
297: herrejävlar... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Magisk upphämtning upphöjt i tre. Magisk inställning från spelarna. Magisk insats av publiken. Och wow; klacken - vilken jävla klack vi har! All heder till er som står där; ni är guld värd för alla som är i arenan.
Men; vi vann en match utan att vinna något. Än. En sista dans återstår. Vi har i alla fall sett till att vi får vara med att dansa den. Och det gör mig oerhört stolt.
Frågan är bara hur faan man ska klara av att se matchen?! Jag är helt ärligt orolig för mitt psyke och välbefinnandet hos min familj som är så illa tvungen att titta på matchen i en fjällstuga i Vemdalen. Förr förra matchen skrek jag så att jäntan började grina.
Just nu tittar jag på matchen och sippar på en segeröl. Allt för att få ner pulsen.
Måste säga Timrå gör fenomenal match hyfsat försvar spel nervöst första 10 nära 3puck out men sen formidabelt spel Domarna var under all kritik miss på flera offside men skit i det stämning var högst som jag upplevde det och då räknar jag från år 2000 ny match fredag hua va spännande 😃!
tjobba: magisk insats ikväll och inte för att vara ett ärkeneggo men snälla börja inte prata om att fira i fredagsnatten redan nu, vi har byggt upp förväntningarna och precis allt står på spel. Vinner vi är det eufori men, Gud förbjude, förlorar vi så är fallet avgrundsdjupt. Vi står fortfarande inför ett tufft motstånd. Är det något lag i HA som kan bräcka Karlskrona är det nog vi men vi har inte vunnit något ännu.
Säger som Freddan alltid säger efter match: ”jävligt bra insats, nu njuter vi ikväll och i övermorn är det ny match”. Fokus nu.
WifstaÖstrand: Stämningen i SM-slutspelen och året vi vann kvalserien var grym, men i kväll? Hela sittplats var galna och stampade fötter och klappade händer ideligen. Det var helt UNDERBART! Det här måste gå vägen! Vi gör allt som krävs hittills och nu är vi där, med en match kvar. Vi ska tillbaka! Gissar på många glada Timråfans på sundsvalls krogar i helgen om detta går vägen. Själv fick jag inte ledigt och kan inte åka ner på fredag, men går allt vår väg träffar jag gärna er Timråfans som vill fira på nån krog under fredagsnatten.
Heisenberg: Tack Fredrik Andersson du får ha ett så stort Modo hjärta du vill för du är ett proffs ända ut i fingerspetsarna . Du har skapat något så fint som ett lag, ett lag som hela tiden kämpar för varandra. I kväll fanns det många hjältar men i kväll är det din tur att få cyklopen och kavajen. Tack ”Freddan ” för att du lämnade ditt Modo och kom till oss och ger oss så mycket glädje med vårt älskade Timrå Ik.
tjobba: Säger detsamma. Detta var en MAGISK match. Att TRE gånger hämta upp ett underläge och sedan avgöra med drygt fem kvar. MAGISKT! Kan inte minnas en enda match som så enormt visat på moral som just denna.
Hemma. Så lycklig. Vilken insats. Jag är mållös. Svettig. Euforisk. Det här glömmer jag aldrig. Vilken magisk stämning! Kör över ärkegrislaget på fredag nu. Det är vår tur nu!
bisterfinnen: men tänk dig in i vår situation. Alla garderar tankarna på något sätt, både Modo och Timrå vet hur snöpliga skitförluster känns, tänk då nu när ALLT är på sin spets. Reservationer är självbevarelsedrifter för psyket i detta läge..
Woody: Håller helt med dig,detta lag går inte att finna mer än att det är för dj..vulskt härligt att se att egen verksamhet när det gäller hockey har en future, & inge köpelag skall få framgång.
mikenomad: Words, dont come easy for me.. Men jävlar vilken prestation detta var.. Didriks brytning och vändningen till Jacobs mål. Där rullade det en tår av stolthet i det gamla hockeyögat. Som alla vet -Vi är Timrå och vi ger faan aldrig upp. Let's empty the tank boyz and let us crush some bugs.
roger_sundsvall: Hur än det slutar på fredag - jag kommer aldrig glömma den här kvällen Timrå. Magisk, jag har inte ord. Tack alla inblandade. Tack Timrå IK. Men känslan är att det här laget inte kan missa det här. De gör allt som krävs - när det krävs. Jag är HELT tagen! TACK!
bisterfinnen: Ja förfan, jag taggar gärna upp. Jag är inte nöjd - men stolt! Skillnad. Däremot hoppas jag och tror att spelarna har en annan inställning än oss fans, de lär vara taggade till tusen!
Match 7 är något helt annat än de första sex matcherna. All press på hemmalaget och SHL laget som spelar om att förlora sin plats i SHL, bortalaget har allt att vinna här.
Historiskt tog väl Malmö match 7 borta mot Leksand och Leksand tog match 7 mot oss. Så jag kommer slägga in ett spel på Timrå till fina 2.67 i odds (just nu), för jag ser er som favoriter i sista matchen och inte KHK.
Aldrig varit så här nervös. Det är så mycket mer på spel än man tidigare upplevt. Jag som är född 1992 känner så i alla fall, sedan får ni äldre hålla med mig eller ej. Det kvittar.
När vi låg under med 3-1 i matcher försökte jag se det som att vi gått till kvartsfinal i VM. Alltså 3 vinster ifrån guldet. Nu vann vi kvartsfinalen häromdagen, och idag vann vi semifinalen, och nu är vi i final.
Helt jävla otroligt stolt över hela laget. Oavsett hur det går på fredag. Nu är det lika villkor för båda lagen, men skillnaden är att vi har allt att vinna och Karlskrona har allt att förlora. EN match kvar på säsongen, och jag är så jävla glad över att få uppleva detta.
Och Olofsson, som jag klagat på rejält denna säsong - vilken jävla kung!
Strömberg måste vara våran (överste gris ) Vilken krigare offra sig hänsynslöst för laget supportrar äter upp motståndare puckar allt för att vinna. Går vi upp så måste sponsorer klubben företagare pröjsa han så en sådan General blir kvar det måste bli så
Woody: Alltså ,håller med , idag vare tufft men grabbarna visar en sån bra inställning så bara det borde innebära SHL. Fy klåen vad dessa ungdomar visar upp. FORZA TIK
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Grattis till er alla som var där för vi fick uppleva hockey när det är som bäst, vi slets mellan hopp och förtvivlan.Varför utsätter man sig för sånt här säjer kvinnan bredvid mig och torkar bort en tår ur ögat när slutsignalen går.
Med små medel har Nubben skapat detta lag med ”Freddan” som svingat sitt trollspö över dessa talanger och skapat ett lag, ett lag som kämpar för varandra. Vinner och förlorar som ett lag och där finns förklaringen till denna framgångs saga för hur än det slutar på fredag så är denna säsong en stor succé .
Timrå Ik har charmat hela hockey Sverige med sitt spel och det är fler som följer den här match serien än SM semifinalerna som pågår samtidigt.
När Olofsson skjuter in det som visade sig vara segermålet bildades en ljudbang som lyfte arenataket en decimeter och gav ett utslag på Richter skalan med 5,2.
Nu väntar vi på att det ska bli fredag, hua hua vad hemskt men ändå helt underbart.
TIMRÅ IK ÄR DOM BÄSTA OCH VI GER ALDRIG UPP !!!!