1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588522 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 539819 · » Till forumet

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: ja du det gör vi absolut
men hoppas att Nubben oxå kan vara med och sjunga
Kommentera

Bragd-Birger:

Mixen mellan ungt och gammalt? och vilka är gammla? 1 eller 2 över 30? (orkar inte kolla nu) en trupp för framtiden onekligen, hoppas att den håller att kriga med redan nu. 

Kommentera

Skarin: Men jag antar att oavsett hur det blir med Hagos så kommer man värva en till center. Känns också som att iår så blir det äntligen lite mer konkurrens om platserna som ytterforward. För iår har vi ingen given bänknötare alá Sundin.

Någon 30 minuters back känns det som det kommer dröja innan vi får se i TIK...
Kommentera

Men Frans Nielsen är en riktigt bra värvning, men ingen förstacenter. Danmark är i Sveriges trupp i VM så vi får se både Frans och Peter i tv-rutan om några veckor. Ska bli intressant
Kommentera

Två rutinerade forwards behövs framåt. Ser Hedström eller nån med liknande kaliber som ett måste i den här truppen. En bra och stabil back behövs också. Då kanske Timrå kan fajtas om slutspel, inte nu
Kommentera

Skarin: Det var juh en tanke som nubben dryftade i Dagbladet tror jag... Dvs att ha 5 centrar i truppen...
Kommentera

Sune: Ja, och om Hagos väljer att stanna ett år till har vi helt plötsligt fem centrar. Då får en kliva åt sidan för att spela ytterforward istället. Warg eller Regin. Men troligtvis blir det ingen Hagos.

Hur som helst bör vi väl ha den yngsta centeruppsättningen någonsin. Typ.
Bra eller äckligt? Ja det blir intressant att se. Vi har ju iaf rutinerade Gahn.
Kommentera

Skarin:

Problemet är ju att Timrå nu redan har fyra centrar...så någon till är väl tveksamt. Sista forwardsplatsen blir väl antingen Jonte eller Manderville, troligtvis Manderville. Men vad vet man...
Kommentera

Oväntat att Nielsen blev officiellt klar ;)

Bragd-Birger: "Det ser inte stabilt ut, men jag gillar det ändå. Attityd!"

Håller med till 100%.

Det som saknas är en underskrift från Jonte. Det saknas även en stjärncenter i förstafemman samt en 30-minuters-back för att kunna vara med och slåss i den absoluta toppen! Men större under har skett.

"Danskjävlar, fy fan, fy fan" ;)
Kommentera

Under alla omständigheter blir det mycket spännande att följa Timrå början av nästa säsong. Att det finns både fågel och fisk bland de i truppen är väl en rimlig gissning. Men jag gillar satsningen på ung talang!

Friskt vågat!
Kommentera

Hassebo: Ger fina barndomsminnen att lyssna på Kim Larsen...
Kommentera

anta: Annars går det ju att leta fram nåt klassiskt med Kim Larsen oxå ;)
Kommentera

mattis69
För ett riktigt Manderville fan....

search.ebay.com/kent-manderville_W0QQfkrZ1QQfnuZ1:
Kommentera

Hassebo: Nu Hassebo måste du väl spela den danska låten "Vi är röde vi är hvide" för våra danska nyförvärv ??
Kommentera

mattis69: Jag stämmer upp i samma sång! *skra vi sjunga den i kanon?*
Kommentera

Dream Team: Nubben får svettas på stranden i sommar.
Ett antal andra sportchefer får svettas på kontoret. :)
Kommentera

Laken: Förutsatt att Hedström stannar, så...ser det onekligen jävligt intressant ut. Mixen mellan ungt/gammalt klockrent. Talang i överflöd.
Ett topplag om allt faller ut till 100%, men mer troligt ett lag som ska ges tid att mogna.

Det ser inte stabilt ut, men jag gillar det ändå. Attityd!
Kommentera

Kul med Nielsen i laget absolut men vill endå sjunga MANDERVILLE MANDERVILLE MANDERVILLE MANDERVILLE manderville var är mandervilles kontrakt har det kanske kommit bort i posten eller :)
Kommentera

Riktigt fint med Nielsen i laget! Tror han kommer ha en liknande utvecklingskurva som Hagos och säkert vara en av de tongivande i laget redan denna säsong!
Kommentera

Fet-Ecke: Kul ; )
Kommentera

Härligt med lite Dansk power i laget nu, jag har inte sån stor koll just nu, men hur många spelare och vilka positioner behöver man förstärka om vi bortser från nyförvärven?
Kommentera

Bragd-Birger: Bara att instämma, härligt att Nielsen är klar! Truppen börjar kännas komplett till antalet spelare, och det är ju skönt. Men jag får känlsan av att det fattas nån riktigt tung pjäs både bland forwards och backar. Men TIK är iaf tidigt ute vilket är positivt. Inte samma läge som hos länsgrannen och nykomlingen Leksand, precis.

Den slutgiltiga truppen lär vi ju inte se förrän efter hockey-VM...

Kommentera

Enligt ett rykte som jag har hört så är en finsk back på gång in.
Min "källa" för detta är en person som var bland de första att nämna Nielsen.
Kommentera

Swordster: Med andra ord - mer att spekulera om!
Kommentera

Fet-Ecke: Vi skall ha 9 backar och 13 forwards + ev junisar i år om jag inte har missförstått Nubben helt...
Kommentera

Laken: Nu kan vi börja spekulera i vem som ersätter dina x bredvid Strålman.
Kommentera

Laken: ÄNTLIGEN!
Kommentera

Timrå IK anno 2005/2006:

-------------------------------------------------------------------------------
MÅLVAKTER:
Mika Oksa
Johan Asplund
FÖRSTA FEMMAN:
Sanny Lindström - Teemu Aalto
Janne Laakkonen - Frans Nielsen - Jonathan Hedström
ANDRA FEMMAN:
Kalle Koskinen - Johan Svedberg
Niklas Nordgren - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg
TREDJE FEMMAN:
Pär Styf - Mats Hansson
Per Hallin - Kristian Gahn - Robert Carlsson
FJÄRDE FEMMAN:
XXXXX - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Peter Regin - Christian Söderström

LÄMNAR:
Henrik Zetterberg? (Om NHL kommer igång)
Miika Kiprusoff? (Om NHL kommer igång)
Aki-Petteri Berg? (Om NHL kommer igång)
Fredrik Modin? (Om NHL kommer igång)
Jonathan Hedström? (Om NHL kommer igång?)
Kent Manderville? (Tveksamt om han kommer tillbaka?)
Yared Hagos? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?)
Lars Jonsson? (Drar över Atlanten oavsett om NHL kommer igång?/Leksand?)
Kimmo Kapanen (Hem till Finland)
Valeri Krykov (Hem till Finland)
Tommi Rajamäki (Hem till Finland)
Fredrik Sundin (Kommer inte tillbaka)
Jimmy Danielsson (Lämnar)
Kommentera

Bragd-Birger: Det där med "i början av veckan" kändes som en nyckelmening i pressmeddelandet.

Ett bra namn i alla fall.

Kommentera

Albert Hall: Jante och jag har inte haft särskilt många duster egentligen. Jag minns bara tre och det är för att jag vann de diskussionerna. Det som blev mest passionerat var diskussionen om Johan Mjällby hade på planen att göra i VM i Japan. Jag anser att jag fick rätt eftersom han blev nominerad till världslaget. Å andra sidan hävdar ju fortfarande Jante att Ledin rent principiellt borde ha sparkats från Luleå för länge sedan på grund av sin talanglöshet.

En rolig myt skulle jag vilja följa upp. Är det sant att Jante i internets barndom drev en hemsida om sitt eget pojkfotbollslag där han betygsatte lagkamraterna i matchreferaten och dömde ut dem till höger och vänster? Har för mig att Sven Savage antydde det. Friskt satsat.

Jante kan väldigt mycket om olika spelare. Han är rätt tvärsäker i sina utsagor ibland vilket gör det tacksamt att hacka. Å andra sidan har han en förmåga att tänka om också även om det inte gäller just Luleåspelare som väl står honom för nära kanske.

Hockeycentralen är en pålitlig sida. Som Hockeymagasinet var en gång i tiden när redaktionen var där.

Kommentera

Härligt, härligt! Blir synnerligen intressant att se vad kan han uträtta i vinter. Förhoppningsvis mycket.

Enligt hemsidan 'bestämde han sig i början av veckan'. Expressen har tydligen siare anställda på sin tidning. Känns som att det kan vara värt att hålla koll på deras speltips...
Kommentera

Frans Nielsen är klar!

Se länken!
Kommentera

orion: Så rätt, så rätt!
Kolla länken!
Kommentera

Portello: tack
Kommentera

prosten: Kolla in länken.
Kommentera

Bragd-Birger: Hittar inte tråden, vad heter den? Länk?
Kommentera

Albert Hall: Jodå, jag har koll på Jante. Historien om hur Rönnqvist, Gusten m fl ansatte honom i omklädningsrummet är en höjdare. Därefter har det varit festligt att följa hans korståg mot Luleå i allmänhet, och nyss nämnda spelare i synnerhet.

Apropå duster hoppas jag att alla läst Per Ledin-tråden på Hockeykultur.com. Stor komik.
Kommentera

65selander:

Jepp. Rönken var en av Jantes favoritspelare innan samtalet men inte efter.
Kommentera

Albert Hall: Jante var det han som spelarna hade "kvarts samtal" med?

Kommentera

Bragd-Birger:

Jante är luling fast inte särskilt bekväm sådan. Han fick sitt definitiva genombrott när han jobbade åt Hockeylive härifrån samtidigt som han drev en numera nedlagt hemsida. På Hockeylive var han mesig och snäll, dock inte på hemsidan. Där sågade han folk till höger och vänster så att han till sist blev förklarad "icke önskvärd" från LHF:s sida och sparkad från Hockeylive. Han surnade till och har fortfarande inte surat klart över detta.

Han har skrivit på luleforum i många år, från början var det svårt att förstå vad han skrev eftersom hans texter vimlade av syftningsfel och grejer. Numer skriver han riktigt bra (som den artikeln du länkade till) och kommer att sluta som kvällstidningsjournalist.

Inom hockeyn så älskar han lirare och fullkomligt hatar grovjobbare. Han är även känd för att vara kär i Karl Fabricius. En spelare som han fullkomligt älskar.

El Maco har nog för övrigt haft en och annan dust med honom under årens lopp vill jag minnas...
Kommentera

Albert Hall: Varför fnittret?
Kommentera

65selander: Masken som sportchef i Leksand är kanske Brynäs smartaste - och mest diaboliska - drag någonsin. Även om man kan tycka att det vore mer sportsligt att spöa dom på isen måste man ge er en eloge för kreativiteten.

Brynäs, ja. Det smärtar faktiskt att se en av svensk hockeys insitutioner tyna bort. Förra säsongen var symptomatisk. En faktiskt riktigt bra satsning, och ett lag som åtminstonde på pappret såg ut som en klar slutspelskandidat. Då: lockout, ebb i kassan och hopplöst oförmögna till handling.

Ljusningen denna säsong är väl en icke-lockout. Då kommer Mora till sist att få visa att dom verkligen är precis så usla som vi alla vet att dom är. Och med en Masken i högform finns det ytterligare en stark kandidat till kvalserieplats #2.
Kommentera

65selander: Leksand sätter en Brynäsare som sportchef och Brynäs ställer en Leksing i båset och ingenting fungerar. Är dom bägge placerade för att infiltrera varandras verksamheter frågat man sig?
Kommentera

Bragd-Birger:

Hihi, det är ju Jante som skrivit den artikeln...
Kommentera

Bragd-Birger: Det jävliga är att han verkar sitta ohotat också trots missade värvningar samt sitt lilla privata på sidan om.

Leksand som klubb är annars ett starkt varumärke med god ekonomi, tänk om mitt Brynäs vore i samma sitts förutom Masken då ;-)
Kommentera

Hockeycentralen går från klarhet till klarhet. Ett av mina flitigast använda bokmärken. Inte blir det mindre plus när man, i artikeln länkad nedan, oreserverat hyllar Maestro Nubben.
Med all rätta. Även om jag själv inte reagerat odelat positivt på samtliga namn så gillar jag handlingskraften. Det finns en strategi och en tanke bakom.

Leksand nämns som Timrås antites, och det går knappast att invända mot. Masken måste ha ett inofficiellt rekord i antal misslyckade värvningar. Frågan är om han lyckas bättre i år. Knappast troligt.
Kommentera

El Maco: "Kärleken är blind, äktenskapet ger dej synen åter"
Trust me on that one ; )
Kommentera

Åldern tar ut sin rätt !
Var gång jag ser detta

Nyheter från timraik.nu
05-04-18 Kaptenen förlänger
05-04-14 Klart med målvakter

Så läser jag att Kapanen förlänger, men det är ju Kapten Robban.
Undra om det är ett önsketänkande ?
En traumatisk reaktion på att han fick gå ?

Trots jag läst det massor av gånger så vill jag inte släppa det.
Kommentera

El Maco: Då är det väl slips som gäller? Och glädje!!!
Kommentera

Frella: Vad jag har förstått så hade Manderville inte tränat på is innan han kom till sverige, därav ljumskproblemen
Kommentera

« · 539819 · »