1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586445 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 526043 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
orion: Precis ! Sist jag läste stod det att han ville vara kvar, så ock hans andra hälft för dom trivdes så bra
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Shit, är Manderville schizofren ;)
Hoppas på en fet kråka från honom, en av säsongens behållningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Det är inget jag har hört... har bara fått en känsla av det...
Men jag har gärna fel i detta fall.. =)

Uppdaterar om ett tag när jag inte har 4 uppdateringar på förstasidan... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Detta var intresant ! 4 man till landslaget.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Helg Ernest: Håller tummarna för Sanny!
Timrås största hjärta iår?!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
I fjol var väl Manderville först att förlänga? Oroväckande om han skulle åka hem utan att ha gjort klart den här gången. Har han åkt?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: Han är kvar en vecka till.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Rink rat: Då får han tillbringa den med Nubben. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Manderville måste komma tillbaka nästa år, kanske läge för en snabb namninsamling (innan han åker hem) alá Matthiasson så att han förstår hur mycket vi vill ha kvar han och hur viktig han är för TIK...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: Du skriver om och om igen här. Du glömmer dessutom bort spelare hela tiden, tex Hansson och Söderström som har kontrakt.

Jag la tidigt upp läget i denna tråden. Titta på det inlägget, lägg till Persson och Elomo så är den helt komplett.

JimmyH är snabbare än ST, Dagbladet och Hockeymagasinet tillsammans! ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Koppade ST's lista... Jag vet att man inte ska lite på medier men räkna till 9 trodde jag de kunde... =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Hmm... Jag som till och med var duktig att titta upp att det fanns en tråd i ämnet... =) Dock inte ett inlägg med samma innehåll... Du får uppdatera när det kommer nya på din lista... ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: "Werner" kommer jag inte ihåg. Däremot minns jag hur Shnabel tog ner Huskovski och en av Luleås dåvarande backar samtidigt. Denna situation blev för mycket för Micke Renberg som hoppade jämnfota ut på isen från båset och gapa på dommarn. Naturligtvis blev det 10 min utan något snack, ja förutom Renberg som tuggade fradga av uppgivenhet.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: Ja för dem som läste mitt inlägg i denna tråd så är detta ingen nyhet ;)

Jag pratar alltså om Frans Nielsen. En kille som gjorde mer poäng och hade betydligt bättre plusminusstatistik än Kalle Sahlstedt trots att Frans spelade i seriens sämsta lag. Sahlsetdt är dessutom 11 år äldre och en betydligt mättare hockeyspelare. Frans är missnöjd med sin säsong och strävar stenhårt för att bli bättre.

Det jag försöker säga att jag gärna ser att Kalle Sahlstedt hamnar i en annan klubb än Timrå och att Frans hamnar här. Får vi Frans och någon av centrarna Persson eller Lind så är jag mycket belåten över centerstrukturen med två etablerade och två unga men skickliga. Om Yared blir kvar vill säga.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: SSK kan ta Sahlstedt för att komplettera deras redan mätta och överviktiga lag. Det vore roligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Och den nyheten om F. Nielsen fick du av mig och givetvis ingen annan.

/Mr källa ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: Håkan Åhlund får också säkert plats i SSK.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Tobias Åblad...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ståpäls: Per Bäcker då?

Han lär väl komma i år?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Egna förslag på nyförvärv:

Andreas Salomonsson
Patrick Thoresen
Andreas Jämtin
Dieter Kalt
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
...Per Ledin
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Laken: Per Ledin blir kvar i Luleå. Är ganska säker på att även Patrick Thoresen har kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
När man sett Thoresens framfart i ES iår blir man riktigt intresserad på Spets som varit uppe för diskussion förut. Spets ses väl som Norges största eller iaf en av Norges största talanger. Nu kanske Spets är en mer lirande spelare än vad Thoresen är men han vore oerhört intressant att se här.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Tyvärr lutar det nog åt att Spets hamnar hos Thoresen i Djurgården. Men visst gärna både en ung norsk och en ung dansk i Timrå för min del.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Tråkigt nog blir det säkert så. Vi får väl hålla till godo med Jonas Nilsson :P
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ska inte detta ämne diskuteras under HockeySnack?!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Vad säger du om följande "Nordic-Line" nästa säsong:

Thoresen - Nielsen - Spets

;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIK Älskaren: Man kan ju också prata lite om timrås speciella Silly season
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIK Älskaren: Det är väl iofs Silly Season som är mest intressant, sen så kan man väl surra rent generellt under Hockeysnack-boken.

Vad skulle vi annars prata om? Das Boot?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Knylan: das Boot hade förmodligen varit intressantare läsning än den här "är Oscar Steen Oscar Steen, eller är han Oscar Steen"

hellre undervattensläge än sandlåda!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Vem .... är Oscar Steen !!

Man får vara ful men inte dum, men somliga här värkar vara båda ???
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Helg Ernest: det du skriver blir lite småkomiskt med den stavningen...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Det spekuleras om huruvida Micke Lind skulle vara aktuell igen för Timrå IK kommande säsong. Någon som vill kommentera det? Hur går resonemanget? Jag menar, om han vill tillbaka, ska Timrå knyta honom till sig igen?

#24 har varit min största favorit i Timrå under många år. En fantastisk spelare som med rätt spelare omkring sig kan göra stordåd med klubba och puck. Däremot, av det jag har förstått, så var det mer av det personliga planet som gjorde att Micke valde att återvända till Brynäs. Har något förändrats eller känner Lind att det är i Timrå han hör hemma för att kunna prestera sin bästa hockey?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
250kg kärlek: Det finns en förändring på det personliga planet hos #24 som kan tala för en flytt hit.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
JimmyH: Du välkomnar en flytt hit, för Lind alltså? Har jag förstått det rätt då?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Om SAIK fortsätter att gå som tåget genom KS så får vi dessutom ersätta Jonte. En inte alldeles för lätt spelare att ersätta, kan på rak arm inte komma på nån tillgänglig svensk iaf som skulle kunna fylla den luckan.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Spelar Hedström i sverige spelar han i TIMRÅ IK !!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Springsteen: Jo om inte SAIK går upp. I en intervju i Aftonbladet i samma veva som citatet som alla hänvisar till i ST så står att han blir TIK trogen om det inte blir NHL eller SAIK går upp, citerat av Hedström.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
250kg kärlek: Trots att ni 72or passerat 30 sedan något år tillbaka så gör Mikael Lind 38 poäng på 50 matcher i ett kvalserielag i den bästa elitserien någonsin.

För första gången på länge så spelar han säsongens alla matcher dessutom. Ljumskarna och ryggen verkar alltså bättre.

En mycket noggrann, seriös och skicklig idrottsman som sällan eller aldrig gör en dålig insats.

Ja, jag välkomnar gärna Mikael Lind tillbaka till Timrå IK!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Jonta har klart och tydligt sagt att spelar han i Sverige nästa säsong spelar han i Timrå!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TIKA: Så länge inte Skellefteå avancerar upp i Elitserien ska det vara Timrå IK som gäller för Jonte, ja. Det är precis vad han sagt i de intervjuer som getts. Alltså hänger det lite på hur kvalserien slutar ifall vi får se Jonte i TIK-dressen nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Dream Team: Annars har Pasi Petriläinen tydligen gjort succe i Skellefteå. Han har ju verkligen snurrat runt sedan han lämnade Timrå, skönt att han verkar vara på rätt kurs igen.

Någon som orkar söka efter Källarsson på nätet? Vad gör han nuförtiden?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Kan ju även bli NHL för han.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

El Maco: Källarsson verkar lira hockey i en stad där fotbollen regerar, nämligen i Milano. Hockey Club Junior Milano Vipers (oj vilket långt klubbnamn!) är alltså laget han företräder där även bl.a Niklas Sundström spelar. 2 mål och 7 ass. på 8 slutspelsmatcher är väl ett ok facit. Han var väl främst en defensiv back under tiden i Timrå..? Laget verkar iaf göra rent hus i den första slutspelsomgången. 4-0 i matcher och 19-3 i målskillnad talar väl sitt tydliga språk!

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Inga synliga spår efter plexiglaset i gamla Färjestads ishall heller.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Nej, inga synliga spår iaf och tur är väl kanske det.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06 Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frisco: Ojoj, det där hade man som tur var förträngt. Ser då inget vidare ut det där. Lyckligtvis gick det ju bra för honom och Fokin visade ju sin storhet i det där läget då han besökte honom på sjukhuset trots att händelsen inte var nåt annat än en olycka, respekt!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Ja väldigt bra att han åkte dit och kolla till han. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Vipers är ju i final mot micke petterssons Cortina, vet ej om de lirat nån match i final serien än? Jörgen Rickmo lirar också i Cortina+Magnus Eriksson, (förre FBK-målvakten)
Kommentera

« · 526043 · »