1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586482 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 05/06

« · 527841 · » Till forumet


Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Blir glad när det snackas källarsson igen .. han var ju nr 1 för mig .. en dröm vore ju att få plocka fram hans matchtröja igen :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Bara att Källarsson är draftad är för mig en gåta. Nej, ingen Tomi i Timrå om ni frågar mig.

Ingen Pasi heller för den delen som allt för många gånger är ett yrväder i egen zon. Åtminstone på TV, i SAIK-tröjan. För oproffesionell attityd också enligt uppgifter. Kan inte påstå att jag nu mera gillar denna backtyp och vad han presterar på isen. Då behåller jag hellre Karls Kaviar.

Tacka vet jag Micke Lind. Skönaste ryktet hittills! Får väl för Timrås skull hoppas att BIF åker ur och att SAIK inte går upp. Att förlora Jonte vore en kniv i ryggen.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

Skarin: Jag tror inte att Tomi står på någon önskelista, han är mer ett namn av karaktären "Profiler man minns".

Det jag framförallt minns är hans allra första match i Timråtröja. Timrå, nyuppflyttade, möter Leksand (som skulle komma att bli degraderade men det visste man ju inte då) i Sandviken i Timrås första match för säsongen. Leksand vann med 5-1 tror jag efter att ha varit på is i två månader. Timrås mål gjordes av Källarsson som lyfte ut pucken i egen zon varefter den sakta gled över hela isen och in i mål förbi en sovande Leksandsmålvakt.

Efter det kanonmålet tog det ett och ett halvt år innan Källarsson fick in en puck i nät igen. En hel säsong utan en enda poäng men någorlunda stabilt spel.

Ska man titta efter gamla lirare så minns jag att Starostenko kom till klubben samma år som Lind gjorde debut. Och vad gör Kyösti Karjalainen idag föresten?

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Helg Ernest: Jag är inte så dum som jag verkar, men när man raderar tio inlägg bakom mej så får det mitt svar att hänga i luften!
Och dom inlägg som raderades var dumma, men låg inom ramen för det tillåtna!

Willysson: Helg Ernest lider av ordblindhet! Själv lider jag av andra handikapp, och jag blir jätteglad när folk försöker glömma mina trista predikament och istället försöker förstå vad jag menar!
Själv är jag en jävel på att stava rätt, men betyder det att jag har rätt...eller fel?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: westerlind har en underbar avdelning på sitt hockeyforum:
Hockeypoesi! Saknar den här, poesin, alltså! Känner för en gammal favorit:

"I Timrås GB är det svårt att gå rak,
för där är det jävligt lågt i tak!"
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

orion: Tänk om du kunde engagera dig i annat än vad moderatorerna tar bort eller inte. Vilken stämning det kan bli i gästboken.

Just nu är det du som förstör det mesta genom att ideligen kasta skit på de som styr upp gb:n.

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
250kg kärlek: Man kan styra höger och vänster, man kan styra upp och styra ned...

Du har inte en aning om vad jag engagerar mej i, men jag ska försöka uppnå din nivå av engagemang, jag lovar!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Kanon!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
orion: Dessutom lovar jag att jag ska försöka höja kärleken till Timrå IK på samma sätt som du gjort den sista tiden!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
El Maco: Han spelar i Tierp.(Nord uppland)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Då var vi utan ordförande .. undrar hur långlivad Crippe blir i klubben nu .. undrar vem som tar över?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
actionleif: Utan ordförande? Vafalls!!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Står i pappersupplagan av Dagbladet.. hittar inte fram det på internet.. Han påstår sig inte ha energin som krävs längre..
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06

actionleif: Aha, där ser man. Nej, det kostar väl förstås en hel del att ha den posten, allra helst när tempot knappast bromsats ned i TIK de senaste 5-6 säsongerna. Det var väl "lättare" att bara hanka sig fram till playoff i slutet av varje säsong...

Är det så att han inte orkar är det förstås bara bra att han kliver av tåget i tid. Att ha en person på en ordförandepost som inte orkar köra fullt ut skulle ju inte fungera i längden heller. Intressant att se hur TIK resonerar nu, plockar man in nån utifrån eller löser man det internt..?

Crippe blir nog kvar, det är mitt tips.. ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
actionleif: Vi är knappast utan en ordförande. Jan Söderström är ordförande tills årsmötet och där tar någon ny över.

Det har gått rätt okej för föreningen under Jannes 13 år. Han tog över som ordförande under S/T perioden 1992, laget hade slutat nästsist i Allsvenskan och låg ekonomiskt 4 miljoner minus på kontot.

Han lämnar nu i vår här och klubben är en etablerad Elitserieklubb med god ekonomi i en fräsch arena.

Artikel i länk...
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dream Team: Söderström hade tydligen redan i november deklarerat för styrelsen att han inte tänker sitta kvar, så det kommer knappast som en överraskning.
Han har varit en av männen bakom Timrås framgångar de senaste åren och definitivt varit drivande bakom den ekonomiska sanering som gjordes under 90-talet.
13 år som ordförande, respekt!

Lycka till i fortsättningen, Janne!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kevin O Shea: Det är bara att tacka Jan Söderström för det han gjort. Jag är övertygad att det var att trion Jan Söderström, Rolf Norrbom och Thomas Johansson som lyckades vända trenden inom Timrå IK. De lyckades få ett sjunkande skepp på rätt köl igen. Hemska tanke, vi hade kunnat vara i samma sits som Tunadal.
Glad Påsk!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Vad är det som säger att det är alldeles självklart att Jonte skall gå till SAIK ifall de tar steget upp???

Han har ju själv deklarerat att det blir en fortsättning i Timrå om det nu inte dyker upp ett lukrativt proffskontrakt på andra sidan Atlanten.

"Men då skall det vara riktigt bra betalt, annars får det vara".

"Jag trivs ypperligt i Sundsvall/Timrå och vill gärna spela vidare i detta lag".

Det är vad Jonte sagt i uttalanden för media.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Måtte de jobba hårt för att få Mandervilles signatur på papper till nästa års upplaga. Vore grovt tjänstefel annars!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Papa Maco: Håller fullständigt med i det du skriver. Grunden för allt vi har idag lades för många år sedan genom ett gediget arbete och visioner som uppnåtts. det är en imponerande utvekcling som jag vet även imponerar stort även på folk professionella inom företagsutveckling.

Den nästintill viktigaste silly season gäller val av styrelse. Låt för guds skull inga halvmessyrer inträffa.
Vi hade enligt min mening ingen bra säsong 2001. Lär av misstagen.
Ingen repris tack.
Glad påsk.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Maggan: Han har ju sagt i intervjuver att han skulle kunna tänka sig stanna och att han trivs i Timrå och att hans familj också gör det. Men han är ju väldigt bra så kan kanske bli NHL för han.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
ernie eagle: Jo han har sagt så, men samma citat finns i Aftonbladet(hittar inte artikeln) där säger han att SAIK ligger jävligt bra till om de tar klivet upp. SAIK är ju dessutom klubben i hans hjärta. Så en flytt dit är nog ganska sannolik om SAIK fortsätter krossa allt motstånd i KS.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Nu brukar dock inte Skellefteånerverna visa sig förrän de sista två tre omgångarna, så vi ska inte säga hej då till Jonte riktigt än.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Nog inser väl alla att om Jonte inte väntat på resultatet i KS så skulle han ha förlängt med er eller skrivit kontrakt med annan ES-klubb redan?

Går Schtaan upp så har ni ungefär samma möjlighet som en snöbolls chans i helvetet att få behålla honom.

Froza Schtaan och riktiga derbyn nästa säsong!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Jag räknar ändå med en fortsättning i rödvitt för Jonte. Oavsett om SAIK går upp eller inte.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Nån som ska se Dargons idag?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dragons....
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Pepi: Tror inte dom tar hem det iallafall. SM - guldet syftar jag på.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
LingaN: Men första matchen vann VI i alla fall!
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Swordster: Ja , jag hörde det. Lycka till iallafall Dragons. Kul om dom kunde ta SM-guld.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
LingaN:

Klart att Sheriffen blir kvar i TIK! Se länk.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tallnäs: Men än är inga kontrakt signerade. Dock ser det onekligen ljust ut. =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tallnäs: Kung att Manderville stannar förstog väll det. Ävene om inga kontrakt är klara så ser ju det ljust.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tallnäs: Hoppas att det snart kommer ett litet meddelande på www.timraik.nu om att Mandy och klubben har kommit överens. *Kom igen nu*
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ice Tea: Tack för förklaringen.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Ja, då sitter Mandy med familj på planet till Kanada. Tur att det finns telefoner även på andra sidan pölen, så att förhandlingarna kan fortsätta. =)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Dansk talang kan vara på G in i Timrås organisation. Peter Regin är 18 år och kom i år 3:a i Danska ligans poängliga med 46 poäng på 36 matcher.
Mer info i läng nedan
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: Peter Regin låter som ett riktigt bra värvning om vi kunde få hit honom,
en ung center forward som är en playmaker.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
NR_9: Undrar om Hagos är på väg härifrån? Nu ska man väl iofs knyta till sig både Nielsen och Regin om man får chansen. Men stannar Hagos så får vi ju fem centrar ifall vi nu ska värva en klasscenter oxå. För jag har väldigt svårt att se att Hagos eller nån annan av de eventuella centrarna går in och spelar i förstafemman.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Och i samma veva som jag skrev det förra inlägget står det klart att Nordgren stannar, riktigt skönt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Håller med skönt att Nordgren stannar iallafall. Vore bra om han kunde komma upp i form nu till hösten och visa vad han kan för han har ju inte haft nån bra säsong detta år.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Kvinnohund: Trots allt Timrås näst bäste poängplockare tillsammans med Modin på 36 poäng vardera. Enda man kan vara besviken på i Gunnos fall är väl vårsäsongen. Men det är mer som vanligt i hans fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Tycho: Det ligger mkt sanninging i det!
hagos går till nhl lr farmaspel som de antagligen kommer bli
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: Ja, resten ser ju inte så tokigt ut heller
Kimmo Kapanen, Jimmy Danielsson, Sanny Lindström, Mats Hansson, Pär Styf,
Teemu Aalto, Christian Söderström, Niklas Nordgren, Kristian Gahn och Magnus
Nilsson.

Timrå, 30 mars

Magnus Nilsson tycker jag var ett måste. Likaså Styf.
Vad vore TIk utan Styf ???????
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Hur gåre med manderville ? Blir han kvar eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
TRAM: Följ lokalpress och pressmeddelandena på www.timraik.nu så kommer nog svaret såsmåningom.

Han iaf sagt sig vilja stanna och Timrå vill ha kvar honom och då brukar det ofta lösa sig förr eller senare.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jörgen Sundqvist Från SAIK verkar vara på G til TIK
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Jag gillar faktumet att TIK verkar var på jakt efter unga lovande spelare istället för äldre spelare som knappast lär utvecklas mycket mer.. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
dr-nix: Alla unga spelare känns spännande, men nu skulle jag vilja ha lite rykten om lite mer rutinerade och färdiga spelare. Även om det är roligt att man tar hit unga spelare så är det knappast runt dessa man bygger ett topplag i ES. Men alla centerrykten tyder väl på att Hagos lämnar, samt att någon ung tar Sundins och Hallins plats.

Nej nu vill jag se Svedbergs påskrift samt en vass färdig målskytt.
Kommentera

Sv: Silly Season 05/06
Frella: hallin har ritat på sundin tillhör ju inte timrå sedan han gick till skellefteå...
svedberg blir åxå kvar!
Kommentera

« · 527841 · »