Ice Tea: ST-artikel nummer ett, även Robban har skrivit på.
Intressant att det tog femton säsonger för Pettersson och Pettersson att bli tidernas mesta Timråspelare. Det brädar Robban på tio. 50% fler matcher på en säsong alltså.
kvasten:
Ja det vet jag, stämmer att han valde att bryta sitt kontakt med TIK men detta för att pröva lyckan utomlands, nu blev det som det blev i och med NHL strejken, han fick ju bara erbjudanden av sämre lag som inte var intressanta för honom. Mathiasson ville då tillbaka till TIK men då fanns det inte plats för honom i vår trupp, vi hade redan dom spelare vi behövde samt väntade på svar ifrån Fredrik Modin. I det läget hörde MIF av sig med ett erbjudande som han nappade på.
Rätta mig gärna om jag har fel.
tjobba:
Det är väl rykten här inne, men frågan är om TIK är intresserad av hans tjänster? det var väl ändå så att vi tillslut tackade nej inför denna säsong när han insåg att det inte skulle bli något av med proffs äventyret, då signade han kontraktet med MIF.
"Timrås lag börjar bli mer och mer komplett"
Tolv spelare varav två målvakter, vill nog få in lite fler spelare innan jag kallar det "komplett" :-)
JimmyH:
My misstake, sanny är ju klar...
Jonsson måste jag säga att han blandar och ger, ibland rena rama juniormisstagen i egen zon så svetten pärlar sig i pannan,,tycker INTE han är mogen för NHL alvarligt talat...
Rox:
Ja då säger vi väl välkommen till Anton, skall bli spännande att se honom, det kan bli ganska ungt på Timrås backsida denna vinter.
Anton född 1986, Hansson född 1983, sedan Styf 1979,Aalto 1978. detta är dom som är klara på backsidan.
Sedan hoppas jag på förlängning av Svedberg, född 1980 och sanny lindström 1979, detta innebär att våra "gamla" killar är 26-27 år med en hel del rutin,,ser lovande ut på backsidan, bra mix mellan unga hungriga och lite "äldre" och rutinerade.
Eftersom ämnet "Silly Season" på Hockeysnack är besudlat av saker som inte rör Silly Season så hugger jag på denna tråd som dessutom finns i ÄLSKADE TIMRÅ IK's gästbok......
Att det rör sig på spelarmarknaden är väl bara naturligt. Men det finns ett ställe hos TIMRÅ IK där jag tycker att det brister....
Att Kenta är en duktig tränare det är allmänt känt, men någon taktiker och strateg det är han definitivt inte... Jag tycker t.ex att timeouter tas ofta i fel läge och sedan har "ickekåta" spelare fått förekomma vid toppningar vid ett flertal gånger...
Frågan är:
- Kan en Uffe Dahlén på bänken tillföra något?
- Vem ansvarar för strategi och taktik på TIK's bänk?
- Vilken funktion har "Hjälten" Anders Huss på bänken?
Jag tycker någon måste ta ansvar för de taktiska smällar TIK har torskat på och stiga åt sidan för en ny kraft på bänken....
FORZA TIK........alltid, alltid............
Den som lever får se. Jag läste bara innantill.