T T: Ja nog kan man säga att jag hade förväntat mig en spelare som varit nära att ta en plats i NHL men inte lyckats. Nu får man en kanadensisk version av Socker Conny.
Per HApps: Den där sidan kommer kanske att försvinna från hockeymagasinet, det tänker jag med tanke på att den ena halvan av arbetsstyrkan på hockeymagasinet också nu driver den bästa transfersidan i svensk hockey någonsin i www.eliteprospects.com
Uddan: Skarin startade ju en tråd här igår där han satte upp kedjor inför nästa säsong. Jag har svårt att se var Sebastian Lauritzén skulle kunna slå sig in där.
mikenomad: Det jag eg. vänder mig emot beträffande media är att det alltid tycks intressantare att fokusera på negativa saker, oavsett om det rör väderkatastrofer, fågelinfluenser (den är tydligen utrotad nu eller helt enkelt inte "inne" då det inte skrivits om det på säkert ett halvår) terroristhot eller sport...
MorganaLefaey: Det var ett litet pressmeddelande jag avsåg...men nu ska jag inte gnälla mer enär Expressen har en blänkare i nätupplagan om att han är klar! :-)
mikenomad: Nu kan man väl iofs hålla med om att de faktiskt brukar haka upp sig på ett visst antal ämnen och där gärna göra en story av något som man egentligen redan vet och läst där förut. Men då ingen nyhet kom upp om att han lämnat Timrå så har i alla fall jag och de flesta andra som tycker det är intressant full koll på att han blev kvar och varifrån han kom osv.
mikenomad: Överflödig, onödig information brukar inte hindra kvällsdrakarna i andra fall...tydligen säljs mkt lösnummer på att om och om igen skriva om Foppas skavsår el. Zlatans toabesök inför landskamper etc.
Det här innehar ju iaf intressant information för den bättre bemedlade hockeypubliken i Sverige.
mikenomad: Självklart så kan man gå ut med en kort notis om att hotet är undanröjt men som jag uppfattade personen i fråga så lät det som om han/hon ville ha en stor artikel om sensationen att han blev kvar med statik och allt. Det skulle i så fall ha blivit ganska onödig artikel då alla som läser tidningen redan läst om vad han gjort osv.
Förstår inte riktigt vad som är "dubbelinfo" med att rapportera om att en spelare som för några dagar sedan med stor sannolikhet (enl. tidn.) skulle försvinna till NHL utan en enda ES-match nu blir kvar, att det hotet är undanröjt?
"Ser man på dem lag som med all förmodan kommer slåss om den sista slutspelsplatsen som är SSK, Mora, SAIK, Luleå och DIF så känns det inte som dem andra lagen är så starka kontra DIF. Kanske att man får räkna in Timrå i den här kategorin då man ha tappat en del viktiga pjäser i Strålman och Warg men även värvat en del intressanta spelare i Mika Pyörälä och Fredrik Hynning med flera men med ett stort frågetecken på tränarsidan"
Slåss om slutspel? Man skrattar ju så att man håller på trilla av stolen. Nu när Tenkrat är klar kan ju förbundet skicka upp pokalen på en gång!
Tycho: Samtidigt så har de väl redan skrivit om att ni värvat honom och det blir väl lite dubbelinfo om de skriver om det igen. Dessutom så är det väl inget som säljer lösnummer om man skriver samma information igen.
Tycho: Tysta ner eländet lixom...ler. Tydligen roligare att skriva om fiaskovärvningar och diverse misslyckanden. Gäller ju inte bara i TIK:s fall utan alla ES-klubbar...
Kvällsdrakarna var inte sena att kraxa skadeglatt när det visade sig att PT ev skulle dra. Nu när han är klar är de inte lika intresserade av att uppmärksamma händelseförloppet....Gratulanterna verkar inte direkt stå i kö. :-)
friskan: Det har jag väl aldrig sagt. Det var väl denna tråd vi skriver i som jag åsyftade. Lite jobbigt att scrolla igenom all nostalgi i "fel" tråd. Det är ju en silly-tråd.
Nostalgin kommer alltid att återkomma. Allting hänger ju ihop. Det trodde jag var glasklart?!
Kerstin_k: Härligt! nja nån garanti finns ju inte att han ska bli skitbra,men förutsättningarna finns ju helt klart,och vill han tillbaka till Nhl så är det upp till bevis nu,en plats däröver får man jobba ihop.
Forward: Baclund får en förlupen puck på nått skadligt ställe eller så sträcker han sönder ljumsken på en träning och får dras med det rästen av säsongen
Uddan: Nja, det tror jag inte på :) Men är de bara jag här som har konstiga känslor över TIKs backbesättning? Styf? Inte bra förra säsongen (såg seg ut) Kokko? Gav mig hjärtklappningar Koskinen? ja...skadeglad person Lotvonen o sanny var bra. Forwards ser bra ut. Men som sagt backbesättningen ser tunn ut. Eller är det bara jag som är extra neggo idag bara för att jag måste jobba...
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·