Skarin: Ja, han kan mycket väl sitta på en och annan sanning den mannen. Det är dock inga diskussioner i Oliers Message boards som talar om någon Petr Tenkrat. Inte vad jag kan se iaf.
Mappe: Jag skulle kunna tänka mig att Heffa71 drog slutsatsen att det var klart efter att du skrivit meddelandet om att listan med free agents var uppdaterad. Fast det är ju bara vad jag tror.
Anledningen till att Fagemo inte är omtyckt har inget att göra med Luleå utan snarare utan att han skrev på för en annan klubb under kvalseriespel.
Jag kan acceptera att en lirare har kontakt med andra klubbar (via agent) under säsongen men jag anser att man ska vänta tills man spelat klart innan man ens funderar på att skriva på något.
Helg Ernest: Hade inte både Jonte och Gunno kontrakt som dom kunde bryta, vid ett kontraktsförslag från NHL? Inte tror jag att det sänkte lagmoralen nämnvärt...
Helg Ernest: Nu är det ju så att Tenkrat har ju sagt att han gärna skulle vilja tillbaka till NHL. Att vi sedan har skrivit ett avtal som han har rätt till att bryta, vad är det för fel i det?
Sen tror jag nog inte att han personligen letar med ljus och lykta efter en ny klubb. Skulle snarare vara hans agent som får ta dom samtalen. ;P
Sen det om Fagermo.... som jag uppfattade det var det mest Timrå supportrar som avskydde honom. För egen del har jag aldrig haft "problem" med att någon spelare får till en klubb där dom får mer i lön. Fan jag skulle ha gjort likadant själv om någon erbjöd mig bättre lön för samma arbete.
Helg Ernest: Timrå får väl inget betalt för tenkrat om han väljer Nhl,det gäller bara spelare som inte spelat där eller? alla tjecker är väl inte lata,att han hellre vill spela där är förståeligt,världens bästa liga.det kontrakt som är påskrivit har nog nubben tryckt på rätt hårt för.
Uddan: Han är nog klar,och jag fick nyss höra att det inte är så farligt med persinen,han är i timrå och rehabtränar och kan nog vara med på på premiären.Härligt att höra.
orion: Jag har sagt det förut. En penninghungrik lat Tjeck är dert igentligen nått för oss? Hur påverkar en sådan personlighet lagmoralen och andan?
Vi har inte plats för divor. En för alla, alla för en.
Kommer ni ihåg när Fagermo gick till Lulä?
Fagermony vart det direkt, den mest avskydda spelaren i hela ES.
Han kanske kan tillföra nått spelmässigt, men skickar enl. min mening fel signaler till resten av spelarna.
Har man ingått ett avtal, då letar man inte med ljus och lyckta efter någon som kan tänkas betala några kroner till.
Men det kan ju va ett genidrag av Nubben. Han har räknat med från start att han skall sticka, men då har vi ju honom under kontrakt, så vi kan få en slant.
orion: Senast kl 09:00 imorn jag skiter i att titta längre västerut än fastlandet.och nu tror jag så här,så länge inget nytt tillkommer så lär vi få vänta på besked och därmed gäller det påskrivna kontraktet.men jag kan ha fel,men så känns det iallafall.Tidningarna skriver nog bara om han bryter kontraktet.
Tycho: Ok det är lungt,rätt att skoja litegrann,det höjer stämningen,ibland blir det litet mycket bara.jag tyckte att jag läste i nån av kvällsblaskorna att T.Johansson sa att från o med 1:a aug är han våran spelare.
Metal Guru: Jag vill minnas att allt inte är relativt, inte ljustets hastighet i vacuum. Kanske lite offtopic men vafan gör det en regnig dag som detta?
fighter: Det stod 30:e i pressreleasen, då borde det vara klart nu. Men det kan juh vara felskrivet, så det inte tänkte på att det var 31 dagar i Juli och att det är sista som gäller.
Vi får vänta på ett nytt meddelande från kansliet helt enkelt. =)
Ursäkta att jag driftade iväg, men den existensiella frågan slog mig ganska hårt i huvudet, var tvungen att få reda på svaret. :D
Tidszoner i Amerikat.. Alaska ligger 10 timmar efter oss, Hawaii ligger under vintertid -11 och nu på sommaren -12 timmar. Men värst är öarna Amerikanska Samoa och Midwayöarna som nu ligger 13 timmar efter oss! Riktigt, riktigt lugn kommer man alltså inte att kunna vara föränn kl 13.00 imorrn. (Allt ovanstående upphävs förståss om det står på hemsidan att det är klart..)
orion: Inte står vi och faller med Tenkrat. Om det inte skulle bli något så har vi ju alltid snubben jag satt brevid som tyckte att alla var så dålig fast vi kanske ledde med 4-1. Jag sa åt honom att snöra på sig skridskorna själv och visa vart skåpet skulle stå. -Kanske det. fick jag till svar. Han luktar även häst kan ha en viss effekt på motståndarna. Dessutom lär han va billig i drift.
Sputnik1: Såg precis Hållanders youtube-klipp. Vilken ödmjuk och mogen människa. Jag hoppas verkligen att han tar en plats, dominerar skiten ur NHL, vinner alla jävla saker man kan vinna där borta och sedan kommer hem till ett Timrå i ... | Läs mer