falo: Ursäkta min ton men jag blev mest förvirrad och trodde att jag missade något med den där killen.
Till något mer allmänt och inte relaterat till just ditt inlägg: Jag har kommit att hata eliteprospects. Hur den sajten används här och länkas till står mig upp i halsen. För ett par år sedan så såg man en länk i någons inlägg som innehöll ordet "rykte/ryktas" och man blev nästan lite halvt förväntansfull. Numera är det mer i stil med:
Nu är detta naturligtvis bara min åsikt men vad som vore önskvärt är ju att om man ska länka till eliteprospects, utan att spelaren ens står under doubtful rumours eller utan att på något sätt sitta på inside info om killen så borde man åtminstonne kunna få en motivering i inlägget till VARFÖR killen är intressant och inte bara en massa planlöst länkande till nån kanadensisk brunkare i AHL eller en deltidsjobbande skomakare från Schweiziska Div 2.
Återigen, ta inte ovanstående som personlig kritik på något sätt.
Olle: men ursäkta mig då var bara ett tipps, skriver man något är det fel men skriver andra samma sak så gör det inget och häromdagen fick jag för att ha skrivit i fel tråd men skit i det då för fan skriv i era trådar för er själva då ni kan ju göra egna hemsidor och sitta och ha egna trådar och forum jag skiter i deta iaf
falo: Va? Han har alltså gått från luleås J20 till Boden, är leftare och blott 178 cm lång. Känns det inte som att Timrå har värvat klart från Div 1 nu?
Vi har redan dom mindre, unga spelarna, det är dom rutinerade med lite klass som saknas ju.
Bragd-Birger: Jo, onekligen ovant att se så många finnar i laguppställningen. Dock skulle jag vilja skippa teminstingen Snällman, kanske Tuokko. Hoppas Torkki blir den 'elaking' vi såväl behöver, i ett eventuellt slutspel. Nu verkar ju ALLA vilja spela med MoDo.
Bragd-Birger: Känns redan bättre då Moe kliver in i handlingarna istället för Lotvonen. Undrar om inte Kimmo lider av någon skada. Han är verkligen under isen och har så varit en längre tid (med några få undantag). Sedan blir väl jag halshuggen när jag säger att jag hoppas att Dennis Persson kommer tillbaka. Han kan gärna ersätta Robin Jonsson. Det kan inte bli mycket sämre och dessutom slipper vi att spela BP p.g.a. puck out.
Ja, Modo börjar se lite intressanta ut. Intressant också att laget vars supportrar efter kvartsfinalförlusten skrek om främlingslegioner, finnkolonier o dylikt nu är uppe i tvåsiffrigt på legionärskontot. Schmuckert. Man snor tydligen inte enbart Moras avlagda tränare, man snor värvningsfilosofin också.
Och Timrå står nöjda i stormen. Hm. En back hade ju suttit fågel, onekligen. Men nu är det som det är. Så länge vi slipper köra Jonsson/Lotvonen så får man vara nöjd.
Hoppas på en ordentlig urladdning i eftermiddag. Vibbar dock slaktömning. Stort frågetecken för Backlunds förmåga att bryta ihop och komma igen. Detta kommer aldrig ens vara i närheten av att gå vägen med mindre än en stark målvaktsinsats.
Annars: fortfarande urlakad sen torsdagen. Den smällen visste sannerligen var den tog. Ge hit ett uppehåll nu. Detta är inte roligt längre.
Frella: Helt plötsligt ser faktiskt nolaskogs spännande och intressanta ut. Sami Torkki är en skön jävel som jag gärna hade sett i TIK. En tuff och ful powerforward, tillika fotmannens polis ;)
Laken: Ja, att man inte har förstärkt med en back under säsongen - framförallt att man inte gjorde det INNAN säsongen - är obegripligt och ett fiasko. Men på något vänster hade man väl övertro på RJ och Lotvonen inför säsongen hur nu det är möjligt...
Och Modo knöt till sig Sami Torkki också vad det verkar. Kan ju hoppas på en MIF-knut i laget när skapliga spelare får harva i fjärdekedjan och sura till.
Tycker att det är högst anmärkningsvärt att Styrelse och sportchefer anser att vi helt plötsligt inte behöver den defensiva back vi sökt hela denna säsong. Otroligt dåligt att inte hinna skaka fram en defensiv kraft inför slutspurten utan man lutar sig tillbaka och tror att Lotvonen Jonsson och Styf skall fixa detta spel. Tillåt mig småle ,den enda som håller måttet är Styf för tillfället. Högmod leder ofta till fall kom ihåg det TJ.
Ser inte ut som någn skrivit det men med tanke på att Andreas Falk skrivit på för 2 år till Hv borde det väl vara större chans tt Bagarn stannar eftersom han var tänkt som ersättare ifall Falk flyttade till FBK??
250kg kärlek: Beror väl lite på vad han helst vill åt. Hos oss lär han ju garanterat få speltid åtminstone. Men är väl alltid kul med storlag och chansen till guld.
Timrå är tydligen på jakt efter Malmös Johan Björk. HV och Frölunda finns också med i bilden. Det skulle kunna bli ett riktigt bra tillskott på backsidan. Men frågan är vad vi har att sätta emot lag som HV och Frölunda?
Nu ryktas Pavel rosa vara påväg till sverige enligt eliteprospects. Undra om Timrå har någon chans att få hit honom? Det är en kille jag gärna skulle villja se i tik-dressen nästa sesse.
Ska bli intressant att se hur eller om Hr Nyström kommenterar Anti-Jussi Niemis 80 000 kr/match i Leksand eftersom han hade räknat ut att Sonnenberg får 46 000 (nästan hälften) per match i TIK och tyckte det var horribelt.
TIKbiff: zatan nästan 2,2 miljoner för resten av sässen. Va blir det, ~700,000 i månan? Inte konstigt isåfall att vi inte va med i leken, dom pengarna får du ju en helt ok back en hel säsong för ju.
Till något mer allmänt och inte relaterat till just ditt inlägg: Jag har kommit att hata eliteprospects. Hur den sajten används här och länkas till står mig upp i halsen. För ett par år sedan så såg man en länk i någons inlägg som innehöll ordet "rykte/ryktas" och man blev nästan lite halvt förväntansfull. Numera är det mer i stil med:
"Vad tror ni om den här killen till nästa säsong? www.eliteprospects.com/player.php?player=4231 "
Nu är detta naturligtvis bara min åsikt men vad som vore önskvärt är ju att om man ska länka till eliteprospects, utan att spelaren ens står under doubtful rumours eller utan att på något sätt sitta på inside info om killen så borde man åtminstonne kunna få en motivering i inlägget till VARFÖR killen är intressant och inte bara en massa planlöst länkande till nån kanadensisk brunkare i AHL eller en deltidsjobbande skomakare från Schweiziska Div 2.
Återigen, ta inte ovanstående som personlig kritik på något sätt.