1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590889 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1105569 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Heleniz: Finns under inga som helst omständigheter något eller några ev frågetecken om att J Backlund är en etablerat ES målvakt av hög rang! Han har kommit till ett vägskäl där jag tycker att försöka satsa på NHL känns lite som utopi! Däremot vara topp 4 bland ES målvakterna mer troligt, så med andra ord, självklart lägga krut på att behålla honom!
Kommentera

Abron:

Nu menade jag naturligtvis inte att TJ styr klubben, det är ganska uppenbart att det är Huss som är diktatorn med järnhanden...
Kommentera

diffe: Jag är inte alltför orolig om många väljer att lämna laget. Klarar vi oss bara undan kvalserien i vår så tror jag däremot att föreningen skulle må bra av en "nystart" där flera nya spelare kommer in i klubben. Våra sportchefer kommer få en hel del arbete med att leta och signa nya spelare.

Det finns dock ett par spelare som jag gärna ser att de stannar i Timrå IK. Dessa är Johan Andersson, Petr Tenkrat och Johan Backlund. Andersson och Tenkrat ger oftast allt och Backlund tycker jag fortfarande är en riktigt bra målvakt. Tycker att han varit mer stabil under en längre period nu än han var förra säsongen. Spelare som redan har kontrakt är inte så mycket att orda om. Dock ser jag gärna att man försöker knyta upp Timo Pärssinen på någon form av långtidskontrakt (under förutsättning att ryggen håller).
Självklart vill jag även ha kvar Lehtonen och Pyörälä, men jag tycker inte det är värt att tjata om det. Vill de till NHL så kan vi knappast hindra dem eller erbjuda bättre kontrakt.
Så ser i alla fall jag på saken.
Kommentera

Sune:

Men jag kollade just in hur klubben är orginiserad, och T.J är enligt den bara en halv figur (Adjungerade)???? Å så står det Klubbdiriktör på visitkortet.
Kommentera

250kg kärlek:

Lite som kanske är fel, men T.J är väll bara adjungerade i styrelsen, är inte han Ericson ord.f???

Skit 1-1 Huddinge- Löven
Kommentera

Abron:

Ja hur ofta hör man våra sportchefer uttala sig om något. Det är ganska tydligt vem som styr klubben med järnhand, och tyvärr rakt ner i fördärvet...
Kommentera

Hahl Bundy: När det inte händer något i den uppenbara kris laget befinner sig i så förstår jag frustrationen bland supportrarna. När ordföranden i en organisation, som har den tredje/fjärde största spelarbudgeten bland klubblagen i den högsta ligan i elitserien, går ut och demeneterar rykten om att Pääjärvi-Svensson skulle vara aktuell för VF, ja då är det minsann illa.

Vi har väl för bövelen sportchefer som kan gå ut och förklara läget?

Klubben befinner sig i kris. Hoppas man finner personer som kan ta oss ur skiten.

Jag förstår inte de personer som intar försvarsställning i det prekära läget som uppstått. En av landets mest välmående elitserielag harvar i botten av elitserien. Högre ambitioner än så måste väl "gemene man" ha?

Kommentera

Hahl Bundy:

Ja ja det är en bra klubb som vi alla intresserar oss för, men det finns inget som inte kan göras bättre å det är ju självklart att när spelarna inte ler (dina ord) är det nått som fattas/saknas.

Klubb i kris, nä inte än får jag hoppas, men är det fel att fundera över varför det blivit som det är, eller?
Kommentera

diffe: ja de är jag helt övertygad om ..
Kommentera

Jag säger så här: Vad är det för en skitklubb vi håller på? Ingen ledning, En styrelse som leder klubben ner i träsket o som pinkar på supportrarna.

Kul. Jättekul om man ska tro det som kommer fram här.
Klubben är i kris. O detta kan vara sista dansen under vintern med dom stora pojkarna. Fantastiskt kul.
Kommentera

superfalle: Lugn det är fler som kommer lämna så hetsa inte upp er förmycket redan, det kommer mer.
Kommentera

Per HApps: Föreslå mig, gör det du. Jag kommer inte bli invald i vilket fall som helst. Och det vet du mycket väl vad det beror på. Jag drar inte jämt med vissa styrande krafter i dagsläget och det vore rent utsagt idiotiskt att tillsätta mig med ett sådant rådande klimat. Då får vissa människor helt enkelt kliva åt sidan först innan det blir aktuellt. Jag skäms inte ett dugg för mina synpunkter. Utan information tänker jag fortsätta raljera. JAG KRÄVER HANDLINGSKRAFT OCH SER JAG INGEN SÅDAN SÅ SVÄR JAG I KYRKAN! Det har du mitt ord på så sant jag heter Magnus Sjöstedt.

Jag tänker inte bara acceptera att allting rämnar. Aldrig i livet! Därtill älskar jag klubben alltför mycket för att bara stå med armarna i kors när tåget går.

Och nej jag är inte medlem i Timrå IK. Finner ingen som helst anledning till det heller i nuläget. Däremot är jag betalande medlem i SK.

Där får man åtminstone valuta för pengarna. Men du kan väl ge mig ett skäl till varför jag skall bli medlem?

Vad jag och Laken säger spelar ju i slutändan ingen som helst roll för vilken produkt vi får!
Kommentera

Men nu skiter vi i detta och spanar på "på spåret". Känns som om man behöver få skratta lite åt Hr Hellberg under en timme innan misären från norr gör sig påmind igen :))

Kommentera

Per HApps:

Det var ett fascinerande ljus som du lägger ner här på H.S, i sig verkar det rätt högst sannolik,t så som jag uppfattat Nubben och styrelsen. Om detta är en del i hans vedervärdiga sorti från klubben är det riktigt förfärligt, men frågor av denna dignitet borde vara reglerad i stadgarna.

Hm jag måste tvivla lite på detta, men som sagt det är inte bra om det är en del av sanningen.

1-0 Huddinge - Björklöven efter 1,a.
Kommentera

Per HApps:
Tack för ditt klargörande (även om du bara fått det berättat för dig).
Stämmer detta blir hela Nubben-affären snarast avdramatiserad.

Icke-information skapar rykten och osäkerhet.
Förstår inte varför Timrå väljer att till hundra procent lägga locket på och lämna fältet fritt för spekulationer och rykten i media och bland allmänhet.
Detta pågår ju även nu.
Kommentera

Det jag har fått berättat för mig:
Saken är den att Nubbens vision för Timrå som han vill organisera hela klubben är i stora drag den organisation som VF har i dagsläget.  Då hade vi varit först i Sverige med ett "NHL-light" stuk.

Nubbens vision fick inte gehör hos Tiks styrelse, men Mr Frölunda gillade iden och resten är historia. Sedan får Jimmy H kalla Nubben för Arsel hur mycket han vill.

Kommentera

The great one:
Det finns fler. Jag brukar då och då stöta på en granne i huset, och vet redan nu vad han kommer att säga nästa gång. Han gillar norrlandslag. Skellefteå, Björklöven, Modo, Luleå, Timrå. Han har haft en tjej som han bodde med i en stuga på Norra berget. Och Sundsvall är en fin stad.
Detta upprepas till och med flera gånger varje gång innan jag lyckas slita mig.

Anledningen till att han vet vilket lag jag håller på är att jag har en Timrå-dekal på min lägenhetsdörr (självklart örnfri).
Kommentera

The great one:
Det kanske började med Janne Söderström? Skulle kännas tryggt att åter ha honom på tronen.

Beträffande Kenta så nämnde någon här att Timrå fick välja mellan några spelare och förnyat kontrakt med honom. Vet inget om sanningshalten i detta. Själv gillade jag Kenta skarpt. Tanken med Challe var dock god; att ta nästa steg i utvecklingen och få mer vinnarskalle i klubben.
Till nästa år vill jag dock att Timrå byter tränare. Saknar en Kenta-figur: Offensivt, skridskostarkt, lagkänsla och kämpaglöd till tusen.
Kommentera

250kg kärlek:
Det priset är det värt i så fall...
Kommentera

Abron:
TIK:s ledning borde förstå vikten av det själva. Det är ju bara att se hur det ser ut här. Men nu när det inte är så skulle det kunna vara SK:s roll att ligga på om detta.
Kommentera

Kongo:

Okej, ungefär som laken då... ;-)
Kommentera

Kongo: Haha nä kan inte påstå att det översatsats på den fronten.
Kommentera

The great one:
Sorry. Men karln har upprepat samma spy gallande i flera veckor nu.
Kommentera

Snoop:
Han kan få rätt beträffande verkan, men han har ingen aning om orsaken.
Kommentera

Kongo:

Jävla Besserwisser, sluta märk på ord.
Kommentera

Snoop:

Frågan är då, varför han inte vill stanna kvar???

Förut ville alla spela för TIK, nu känns det som ingen vill göra det. Det blev jävligt snett i klubben när först Kenta Johansson fick lämmna fast han ville stanna, samt efter "nubbens" klubbyte.

Challes och Linkans intåg i klubben har inte direkt varit lyckad heller!
Kommentera

Modano:
Innan vi skickar dårarna till sundsvallskatterna skickar vi dig på svenskakurs.
Kommentera

Per HApps: I så fall går dina innersta önskningar aningen isär med surströmmingskungen. Janne skulle A L D R I G tillåta att en arena skulle byggas utanför komungränserna. Men det kanske du kan leva med.
Kommentera

RTS: Japp bytänkande och inavel gör att spelare efter spelare inte vill vara kvar. Men S-valls hjärtat linkan lyckas med det han tydligen ville att öppna gatan för katterna. Hur i helvete kan en sån idiot få sitta och flina utan att gjort ett piss på åtta månader bara lyft lönen. Och när tok Johansson kommer med sitt svamel gör ju inte saken bättre. Skicka dårarna omg till S-VALLS katterna de jobbar ju redan för de kan man tro
Kommentera

The great one: Äääh vill han inte va kvar så låt han gitta då, vi har Lander han är grymm han med.
Kommentera

Kongo:

Mm kanske så att det bör ställas lite krav på Supporterklubben också, rimligt att ordföranden tar å samlar lite uppfattningar, både de positiva å negativa å ber om ett rendezvous med Timrå IK’s styrelse.

Utbyta lite åsikter och information vore inte helt fel, behöver ju inte gå så långt som den avskyvärda skadan som Swedbanks och MoDo drabbades av.
Kommentera

Kan inte bara någon mångmiljardär få för sig att pumpa in lite pengar så där till en ny arena, spelare, ungdomssektionen osv. eller blir vi ett köplag då?:P
Kommentera

Skulle MPS lämmna för Frölunda tills nästa säsong kan "linkan" skicka in avskedsansökan direkt. Lyckas man inte signa upp Pääjärvi är vi slut som klubb.
Kommentera

RTS: ja att en sportchef skriver på för en annan klubb mitt under pågående säsong saknar i alla fall motstycke någonstans .. sen om han är ett arsel eller inte de får var och en ha sin åsikt om .. det är ialla fall ingen som jag skulle vilja ta en fika med om man säger så .
Kommentera

Kongo: Han måtte va ett retard, men han verkar kunna få rätt också, fan Timrå klara inte av att hålla en jämn nivå i 3 matcher och de är ju sjukt dåligt, ja mena tänk i en kvalserie då har ju alla tikspelare skite ner sig ju, dom pallar inte.
Kommentera

Ser mörkt ut... Spelare lämnar, inga pengar, inga nyförvärv och kvalserien ligger runt hörnet. Har föreningen gett upp ???
Som jag sa... "Detta lag överlever inte en KS"

Vi får göra en AIK om tio år när Z kommer hem....
Kommentera

77:
Helt rätt. Timrå har en oerhört dålig kommunikation med sina supportrar.
Kommentera

Jag kan ju börja med att säga att jag tycker det är underligt att det är så få uttalanden från vår sportchefer,Varför?!
Att det är klent på spelarmarknaden är ju ingen hemlighet, men jag skulle villja hör något posetiva tongångar iallafall typ det som Anders källström sa i TÅ: "Dyker det upp en resurs på spelarmarknaden ska vi agera och vi har beredskap". Det är kanske så styrelsen i TIK tänker också men det kommer inga liknande uttalanden.
Kommentera

Snoop:
Snälla Snoop. Tomas Ros är efterbliven. Hans resonemang byggde på att Timrå satsade pengar på spelare istället för att bygga en ny arena.
Kommentera

Kerstin_k: Ja tyvärr känns de fan så, för ingenting verkar ju hända :/
Kommentera

Snoop: Uscha... Farhågorna håller på att besannas.
Kommentera

Tomas Ros " Timrå lever på lånad tid"
Kommentera

RTS:
På vilket vis har Timrås ledning hybris och skyller problemen på andra? Var så god utveckla!
Kommentera

De som fortfarande kallar Kent Norberg för ett Arsel har samma tankesätt som vår nuvarande ledning. Lever i en hybris där man skyller problemen på andra.
Det är sådant inavel som gör att Vi ligger där vi ligger idag, och att spelare vill lämna Timrå

Detta med Timrå är nästan sorligt,
Från att för 2-3år sedan verka vara ostoppbar mot toppen så har vi nu snart tappat allt, även Elitplatsen. Det började med tappet av Kenta J sedan försvann resten med Kent N
Något är jäkligt fel i Timrå.

Tack för mig.
Kommentera

Skarin: Håller med dig till fullo! Nubben gör bara det alla sportchefer bör göra, sitt jobb!!! Svårare än så är det väl inte att förstå?? Sen att han tar väljer att rikta blicken mot Timrå, och i detta fall MPS är väl mycket realistiskt! För vilken klubb vill inte binda kontrakt med honom? Mycket mycket enkel matematik, sen att Timrås ledning beter sig handslingsförlamat, ja det rår ju för fan inte nubben för!!!

Agera TJ och övriga ledning! Så supportar mfl kan undvika blödande magsår innan omgång 55 är spelad!
Kommentera

När det står att MPS är klar för Frölunda på aftonbladet så är det så. Innan dess kan ni vara lugna. :)
Kommentera

Ambroo: Det ligger på vänt. Det finns faktiskt andra saker här i världen också. Tror jag ;)
Kommentera

Skarin: Och repet hänger på plats?
Kommentera

Ambroo: Du glömde mig hösäck ;) Jag vet/har vetat också ju. Så det så =) Tihi...
Kommentera

Ambroo:
Ja tyvärr vet vi det......
Kommentera

« · 1105569 · »