1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590913 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1105707 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Uno Gordon: "Jag värderar inte någons passion i huruvida de är medlemmar eller ej. Det är känslan som är avgörande. Och sedan får du sura bäst du vill över mig och Laken"

Bra sagt! Det är inte någon jävla lapp med medlemskap som är avgörande om man är en Timrå supporter som får kritisera eller inte!
Kommentera

Pääjärvi-Svensson jagad – men inte klar för Frölunda

– Skriv det här med tydlighet. Det finns ingen som helst substans i det här, säger Svensson till ST-sport.
Kommentera

Uno Gordon: Man får inte säga sanningen skall det stå.
Kommentera

Poffa: Så man är inte ödmjuk för att man själv skriver att man är duktig då. Okej. Då faller ju hela poängen med det här forumet. Om man skall lyssna till PerHApps. Man får säga sanningen och ingen yttranderätt har jag heller eftersom jag inte är betalande medlem i föreningen.

Men okej jag pyntar väl in medlemskapet när aktivitetsstödt kommer om Timrå lovar värva innan deadline.

PerHApps: Deal?

Inte för att jag fattar vad de skall vara bra för? För något årsmöte tänker jag inte gå på. Jag ensam kan ändå inte vältra en hel styrelse. Det fattar väl vem som helst att "sossepatrasket" i den här kommunen håller varandra om ryggen och röstar ner innovativt nytänkande och annorlunda ståndpunkter än vad de själva besitter. Finns inte en chans i helvetet att jag kan påverka. Det är bara de närmast sörjande som dyker upp iallafall och bordlägger ärendena och så är mötet avslutat på 45min.
Kommentera

Uno Gordon: Ödmjukhet. Akta så att inte axeln går ur led då du ger dig själv uppmuntrande dunkar i ryggen.
Kommentera

Poffa: Jag säger bara sanningen. Varför skall jag behöva be om ursäkt att jag finns till?
Kommentera

-Gurra-: Det har aldrig funnits någon överenskommelse. Det är en tidningsanka. Och om det hade funnits någon så gällde det kontrakterade spelare under den första säsongen. MPS har inget kontrakt med Timrå nästa säsong. Alltså är han inte Timrås spelare. Enkel ekvation.
Kommentera

Uno Gordon: "Jag är nog en av större ambassadörerna i den här kommunen och folk känner igen mig även utanför kommunkretsarna och så mycket goodwill som jag givit denna kommun går inte ens att värdera i pengar."

Förr var du självgod, men nu är du perfekt.

Kommentera

Per HApps: Vi lever i ett fritt land och åsiktsfrihet och yttrandefrihet existerar fortfarande mig veterligen i det här landet. Och vad fan du än säger så rör det inte mig ett skvatt i ryggen. Jag kritiserar bäst fan jag vill ha. Vill någon tysta mig så får de väl avliva mig då. Varsågod.

Jag är nog en av större ambassadörerna i den här kommunen och folk känner igen mig även utanför kommunkretsarna och så mycket goodwill som jag givit denna kommun går inte ens att värdera i pengar. Och jag vet vart mitt hjärta finns någonstans och jag bär mina åsikter med stolthet. Kalla mig besserwisser, dåre, idiot eller vad som helst. Men jag viker inte en tum i denna fråga.

En gång Timråsupporter - alltid Timråsupporter! Och åker man frivilligt till Skellefteå fastän man är så fruktansvärd kritisk som jag är så måste det ju bottna i någonting. Ingen normal funtad människa som inte brinner sporten eller Timrå utsätter sig för sådana risker att vika en hel helgdag som kan sluta i misär. Vart var du då? Hemma i TV-soffan!

Jag värderar inte någons passion i huruvida de är medlemmar eller ej. Det är känslan som är avgörande. Och sedan får du sura bäst du vill över mig och Laken.

Amen.
Kommentera

-Gurra-:
Mika Pyörälä lämnar för NHL. Med stor sannolikhet går Mikko Lehtonen samma väg efter säsongens slut. – Det finns flera NHL-klubbar som redan nu är intresserade av honom, säger agenten Jarmo Kork.

Hoppas VM ger bra avtal

– Jag vet att det redan nu finns flera NHL-klubbar som är intresserade, och första alternativet för honom är att spela i NHL, säger Lehtonens agent Jarmo Kork.

– I fjol spelade han inte VM på grund av att han blev pappa, men i år kommer han spela VM och det kommer öka chanserna att få en en-vägsavtal. Men ännu är det för tidigt att börja prata på riktigt, säger Kork.

Timrå är förberedda

Timrå IK:s klubbdirektör Thomas Johansson:

– Han skrev ett år hos oss för att få möjligheten att ta sig tillbaka till NHL, det är något vi är medvetna om.

Hur förberedd då?
Nu får f..n i mig TJ ställa sin plats till förfogande.
Den dumsnåla ......
Kommentera

-Gurra-:Skönt att du är på hugget!!
Kommentera

Nu är Nubben igång igen.
Fanns det inte en överenskommelse att han inte skulle värva spelare härifrån ?? Det har jag för mig att jag hört någonstans.
Kommentera

Berglund:

Vem fan är nöjd? Är Det Linkan man är missnöjd med? Eller är det föreningen i sig som inte har svarat på supportrarnas frågor? Tyvärr i dagsläget köper jag nog inte en stol till nästkommande säsong. Jag köper underhållning inte handlingsförlamning. Kalla mig gärna för medgångssupporter.

Kommentera

Per HApps:

"Uno, om du inte är betalande medlem i Timrå IK så  har du förverkat din rätt att ha synpunkter på Timrå IK, men som betalande medlem i SK kan du ju lägga ditt fortsatta fokus på SK i stället."

Yttrandefrihet, vad är det för något???

"Om man nu som uno har så mycket åsikter om ditt och datt vore det klädsamt om han var en betalande medlem,"

Vända kappan efter vinden???

Kommentera

Jag är nöjd med laget sedan höstuppehållet. Vi har vunnit många matcher och avancerat i tabellen, jag är inte orolig längre.

Är däremot orolig för nästa säsong, vilka lämnar och vilka får vi hit istället...
Byta klasspelare mot allsvenska löften känns ju sådär :/
Kommentera

Jag är inte nöjd med Linkan.
Kommentera

Vi ÄR en allsvensk kandidat i dagsläget. Liksom flera andra föreningar i elitserien. I den jämnhet som nu råder vet man förvisso aldrig vad som händer. Visst slog HV71 hockey-Sverige med häpnad 1995 (liksom MoDo året dessförinnan), men det var då och sådana vibbar känner man minst av allt vad gäller årets upplaga av TIK. Nytt kontrakt = "nöjd" DJH...

Har aldrig besökt sportbaren intill Domustrappan. Jag bor på annat håll. Men vi bär på samma önskan. Poäng till de våra =)
Kommentera

El Maco: visst gör vi det litegrann men vi hoppas samtidigt detta svarta bara är en grundfestfärg ..som behövs för att den gyllene SM färgen i april skall kunna sprayas utanpå o
få riktigt fäste..sk norrländsk optimism med lätta stänk av bitterhet för att väl många bra spelare nu lämnar skeppet...tur vi har en stadig kapten iallafall..o då menar jag inte tj utan Styf.
Kommentera

MB: Gör nubben det mot TJ så gör han ju det mot föreningen i alla fall för det är ju föreningen som drabbas.

Angående MPS så kan man nog gissa att det ligger nån sanning i det. Minns hur TÅ luskade fram att Nubben skulle lämna. MPS skrev på för 1 år av nån anledning....

Sen måste man ju undra om Linkan överhuvud taget jobbar kvar som sportchef och om han är kvar så kan han ju inte vara inblandad i a-laget längre.
han kanske anställdes för att agera sportchef på papperet bara, för att få tyst på skriverierna, typ...

Hur som helst så håller jag med de som skriver att lite info från föreningen borde komma ut på nåt sätt.
Jag undrar särskilt hur styrelsen kan sätta mål för säsongen som laget inkl tränare, "sportchefer" & spelare inte delar. Enligt Challe så är målet att ta sig till slutspel d v s vara ett lindansarlag och hoppas på plats 7-8 i bästa fall.
Det är ju lite skillnad på det och att vara topp 4 om man säger så.
Kommentera

Abron: Ha ha ha..ja de har lyckats med mig i alla fall... att få en att rafsa febrilt i medicinlådan efter losec mm.
Kommentera

DJ Hemp:

Mmm om det är nära Domus trappan lär Vi nog vara där åsså.

Jo det finns mönster i allt, men nu slutar vi måla fa,,,, på väggen. Det sista som försvinner är hoppet, å jag tror fan det fixar sig.

Allsvensk kandidat har jag inte sett dig skriva, titta på vad HV gjorde 95, klarade på läppen att ta sig till slutspel. Å vi vet hur det sedan gick för Kung Sune, den Kramfors pojken tog HV till Guld då.
Kommentera

MB: Känns tyvärr som din analys är väldigt nära sanningen om Tik o Nubben...Nubben vet ju också vad Timrå (TJ) kan betala pääjärvi o så betalar frölunda er plus större klubb..låter mycketsannolikt att det lag man av hjärttat hållit på i 40 år nu är på väg åt fel håll...riktigt ordentligt hoppas man reviderar föreningen inifrån så gott det nu går...om det nu inte skulle visa sig att det ändå går att på detta bromsa i en uppförsbacke..men ris´ken är ganska stor att det i år blir ett nytt "slaget om Västernorrland".. i kvalserien..
Kommentera

Jag såg just om sagan om konungens återkomst på teve och kollar in här. Det verkar som att orcherna hittat hit istället.

Själv ska jag se Timrå ta tre poäng på plats i Ängelholm imorgon. Ni andra kan väl fortsätta att rulla er i svartfärgen här.
Kommentera

Abron:

Mönstret är väl att vi har nedmonterat oss själva från att vara en topp fyra-förening till att bli en allsvensk kandidat. På mindre än ett år. Det gick förvisso jävligt snabbt på 1970-talet också. Från SM-brons 1975 till degradering 1976. Så vanan finns för all del inne. Inget varar för evigt och allra minst framgång. Synd bara att det inte hann bli något SM-guld den här gången heller...

Ja, Rögle i morgon. Kanske att man ser matchen i en sportbar tvärs över gatan. Som brukligt...
Kommentera

MB:

Lugn i bussen nu, vilka lag som skall spela kvalserie eller slutspel är inte klart än på tjugo omgångar.

Psykologisk krigföring är ett mentalt sätt att påverka motståndarna negativt, ett slugt sätt att försvaga motståndarens moral och dess motståndskraft. Internet, radio och television är effektiva medel för att sprida uppgifter för att försvaga fiendens moral.

Man kan vända på steken å använda liknade former för psykologiskt försvar, detta för att stärka, i detta fall laget och supportrarna.

Så MP, se detta som ett försök att försvaga Timrå, det har i mångt å mycket vart en hel del mot just vårt Medelpads lag, bara å att hålla i hatten å jobba vidare. Vad som sprids från babord å styrbord kan bero tills fakta ligger på bordet, så att alla kan se resultatet.

Men jobbet måste skötas under en duglig ledning, vilket vi.....?
Kommentera

Om det är nu som ryktena sprider sig att MPS är klar för Frölunda så är det ju bara för ledningen med TJ, sportchef "jag-håller-koll-på-marknaden" Linkan och Robban att lämna in avskedsansökan. Vilka signaler ger det till nya ev förvärv?

Om denna flata ledning som inte har en enda av de med utgående kontrakt signad än och inte klarat av att fylla ut de stora luckor vi har i laget under säsongen, dessutom är Pyrrelä på väg bort också så kan de ju för fan inte vara kvar. Igen vad ger det för signaler?

Bara garvade när det kom ut att MPS ev skulle vara klar för Frölunda, fan Nubben har ett jävligt ont öga till TJ, tror inte han gör detta mot Timrå som förening, utan dett är en vendetta mot TJ och deras "beef" som gjorde att Nubben tackade för kaffet och lämnade in.

Han visste (Nubben) att TJ, aldrig skulle fixa ett lag för topp fyra, han bara garvar och gör sitt jobb. Om Nubben ringt Gunnar Svensson 10ggr så har Linkan/Robban ringt 1 gång, de har inte en jävla aning hur man jobbar som sportchef i ES, hur fan gick det till att Linkan fick jobbet?

Dessutom så finns det inte ett jävla vettigt rykte om några spelare på väg in eller till nästa år och vem vill skriva på för ett sjunkande skepp.........

Vi är på väg rätt ner i allsvenskan om inte i år, så nästa, garanterat. men de får gärna bevisa att jag har fel med att öpnna och berätta hur de tänkt sig reda ut detta, för detta går käpprätt åt helvete....MPS, kanske största talangen i Sverige lämnar Timrå också, jä jävlar vilket skämt till förening.
Kommentera

DJ Hemp:

Jo några vet, andra spekulerar. Jag försöker sansat bara hitta svar på mina frågor, då jag har samma tankar som dig. Såg förssta matchen i ladan 1971, och sedan dess en trogen supporter, om ack på distans.

Men jag vet allvarligt inte vad som sker, bara det att jag ser ett mönster som jag inte gillar, kan bara inte ta på det.

Nu bara ladda för Rögle, hoppas på min 2 points, hålla tummarna hårt.
Kommentera

Abron:

Läste bara igenom dagens inläggsskörd och fick uppfattningen att vissa här vet mer än andra. Och jag tillhör de andra. Nu vill jag gärna veta vad det är för en förening som jag har supportat, på ett eller annat sätt, i drygt 30 år. Oavsett vilket så förblir Timrå IK mitt favoritlag, men ändå. Jag vill få en föraning om vart vi är på väg. Så här i inledningen av 2009 känns det inget vidare, tyvärr...

Superfalle:

I så fall kanske vi får vår önskemotståndare i semin? Tyvärr sänds denna match inte i någon av mina kanaler...
Kommentera

superfalle: kom in på Juniorhockey och snacka om matchen istället. För här det vore trevligt.
Kommentera

DJ Hemp:

Mm det kan vara en liten överraskning kanske, har inte den blekaste, men jag anar. Du får väll maila mig....

Finns ju massor av info på nätet....
Kommentera

DJ Hemp: ser ut som usa har de tungt mot slovakien .1.3
Kommentera

Abron:

Nej, jag har inte lagt mig ner för att dö ännu. Snarare så lär det bli fler besök i E.ON Arena våren 2009 jämfört med hösten 2008. Men jag blev jävligt nyfiken på den information som vissa av oss - Ambroo, Per HApps, Skarin och antagligen några till - tycks besitta. Skickade därför en bubbla till den förstnämnde. För nu önskar jag verkligen veta vad fan det handlar om. Har suttit en del i den egna kammaren och spekulerat för mig själv, men det leder ju knappast någon vart. Jag kan köpa att vår förening begår misstag, men den rådande tystnaden och handlingsförlamningen gör mig lite mer frustrerad än normalt...
Kommentera

Pätr:

Jo de är ett annat av Sir Winstons C, han hade många....

Frågan är om inte denna här passar väl så bra in på nått?
Kommentera

Abron: Alla snubblar förr eller senare över sanningen, men de allra flesta reser sig upp och fortsätter som om ingenting har hänt.

Ungefär så lyder citatet har jag för mig.
Kommentera

DJ Hemp:

Sure....

Att ändra åsikt visar att man är klokare idag än igår.

Tror det var W Churchill som sa så, och det kan kanske stämma in nu, ca ett år efter tidpunkten för Nubbens sorti.

Men jag är inte beredd att lägga dina tankar i min H.D, ännu. Det finns mycket kvar att uträtta ännu, man får inte lägga sig ner å dö bara därför det ser ut som om vårt kära Timrå sladdar sportsligt, å kanske även ekonomiskt. Däremot är det befriande att få information, vart är vi på väg enligt de styrande. Kanske kan vi enkla hockey dyrkare bidraga med nått, men kanske är vi inte ens påtänkta.

Jag vill ha med Timrå att göra, men just nu vill inte Timrå IK ha med sina kunder att göra, det är kruxet.
Kommentera

Smokey: Självklart gör jag det hahaha... =)
Kommentera

Per HApps: Jamen det spelar ju ingen roll vad jag tycker har jag ju sagt. Jag är i den sitsen att jag kan sätta mig över någon. Vad spelar de för roll om jag pyntar in ett medlemskap och gafflar på årsmötet. Jag får inget gehör iallafall. Jag matar bara trollen med ännu mera pengar. För har ingen lyssnat hittills så lär de väl knappast göra det i framtiden heller?

Om jag som ensam person vandrar dit så blir jag garanterat nedröstad och så förödmjukad tänker jag inte bli att jag tillåter vissa hånflina mig rätt upp i ansiktet.

Men det ordnar väl sig när Per kommer till häktet eller nåt....
Kommentera

Abron:

Självklart måste man ha all rätt att ha synpunkter på sin favoritförening utan att man för den delen är betalande medlem i densamma. Hur skulle det annars se ut? Som det nu känns undrar man mest varför vi har två anställda sportchefer och vad dessa egentligen sysslar med. Har ingen som helst aning. De som skriver och påstår att Timrå IK:s tillvaro som elitförening dog med "Nubbens" frånfälle är jag faktiskt böjd att instämma med. Minns att man blev chockad när denna nyhet slog ned som en bomb härom året, men naiv som man var förutsåg man inte riktigt dess fulla konsekvenser. Allt eftersom tiden gick insåg man dock vartåt det lutade. "Linkan" som sportchef i en elitserieförening? Ja, tjenare! "Jonte" förvandlas till center? Attans sjuk nödlösning så det bara skriker om det! Minus ett på spelarfronten så här långt under säsongen, trots att vi blev av med den dyraste TIK:aren någonsin på ett - som jag ser det - oerhört gynnsamt sätt? Jaha. Ingen vill uppenbarligen ha med Timrå IK att göra längre. På bara ett år har vi gått från "tänkbar guldkandidat och attraktiv förening" till "nära-allsvenskan-upplevelse och där-ingen-vill-spela". Det går snabbt utför, som det tycks. Nio raka säsonger i elitserien är förvisso inte dåligt jobbat, men det känns jävligt tufft att behöva ställa om från drömmar om SM-guld till en tillvaro i allsvenskan utan hockeybussar från stan (för de lär väl upphöra?)...
Kommentera

Per HApps:

Det är absolut en idé om han vill ta upp sina åsikter under ett årsmöte, det är ända gången han har den möjligheten, tyvärr.

I övrigt är han likställd med alla envar, eller?
Kommentera

Gorkyman: ja då får ni då vänta ett år till iallfall. Han har då kontrakt med Skellefteå ett år till som sagt.
Kommentera

Pätr:

Precis, lite slipprig hjärta för kärlek "ekivok"

Du läste å kanske förstod min underfundighet.

God Fortsättning....
Kommentera

Per HApps: Uno bidrar ju som många andra via Svenska Spel! JÖ!  ;)
Kommentera

Om vi nu ska byta tränare tycker jag Särkijärvi vore ett bra val, om han är intresserad vill säga.
Kommentera

Abron:
Om man nu som uno har så mycket åsikter om ditt och datt vore det klädsamt om han var en betalande medlem, men vad vet jag mitt gamla luder som grevinnan sa? :)
Kommentera

Förstår inte varför MPS skulle skriva på för Frölunda, verkar totalt ologiskt. Han kommer knappast få mer speltid där än Timrå, risken är snarare att han får mindre.

Nu är det i och för sig hans liv, och det är upp till honom hur han vill leva det. Om han känner att Göteborg och Frölunda är rätt alternativ så ska han givetvis spela där. Men tänk på Zäta och Bäckström. Bägge var storstjärnor i sitt lag innan de flyttade till NHL, och senare gjorde succé även där. I Timrå har MPS stora möjligheter att bli denna lagbärande stjärna, i Frölunda är chanserna mindre.

Tillsist vill jag bara påpeka för en annan gästboksskriben att ordet "ekivokt" i regel åsyftar på en tvetydighet med sexuell anspelning, såsom citatet i min presentation, exempelvis.
Kommentera

Per HApps:

Nä det sista var nog lite vajjo, nu glömde du koppla in hjärnan innan sista tangent tryckningarna.....

Klart man har rätt å ha åsikter om allt, men möjligheten att påverka
beslut i demokratisk ordning är kört för Mr Uno G.
Kommentera

Uno Gordon:
Grejen är ju liksom den att själen i klubben består av ett fåtal personer i olika positioner.

1. Rolf Norrbom, har man skottat taken på diverse tak i distriktet för att få ekonomin att gå ihop så har man mer hjärta än dom flesta.

2. Jan Söderström, det är nog mer än en strömming som lagts i tunna för att sedan landa som spons i den skrala klubbkassan.

3. Janne & TJ, all heder åt dom två som lyckades med att koka soppa på en spik när man fick Ellextre att bygga om Arenan för 55 millar.

4. Bölla, säga vad man vill om Bosse och det gör nog dom flesta, men han har en viss status i sponskretsar som dom nya säljarna bara kan drömma om.

5. Kent Norberg, jag hörde när han skulle sluta att det inte gjorde någon roll för "vilken idiot som helst" kan vara sportchef. Det är med facit i handen inte med sanning överensstämmande.

Grejen med att jobba inom en förening är att man förvaltar ett arv, och att ingen får bli större än klubben, tror man att man är det skall man nog ta ett steg åt sidan.

Uno, om du inte är betalande medlem i Timrå IK så  har du förverkat din rätt att ha synpunkter på Timrå IK, men som betalande medlem i SK kan du ju lägga ditt fortsatta fokus på SK i stället.

Ett tips, lös medlemsskap och du erhåller rätten att kritisera TIK.

Kommentera

Kongo: Du fortsätter i gamla fotspår. Märka ord kan du!!

Brevlåda mig när det gäller spelarbudget. Jag är övertygad om att du sväljer en gås, även då.

Överjävligt positiv i dessa svåra tider... det hedrar dig.

Kommentera

Sune:

;-)) Anders Ohoj.

Nja vem som i verkligheten styr föreningen är ju svårt att ens sia om, men i det vardagliga verksamheten torde det vara T.J, men han har ju förvisso styrelsens beslut att rätta sig efter.
Kommentera

250kg kärlek:
Två reflektioner:

Vart har Christer Ericsson uttalat sig angående MPS och vad är problemet med det i så fall?

Att Timrå skulle ha 3-4 största spelarbudgeten är nya uppgifter för mig. Har du nån källa på det?
Kommentera

« · 1105707 · »