1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1111775 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
T T: Där kom den som en oljad TT :)

Kära kamrater. Denna tråd kommer gå till historien som den fetaste någonsin. Var så säker ;)

Det blir till att bygga ihop ett helt nytt lag till nästa säsong, oavsett serie.
Kommentera

TT: Rättning i leden länkmagistern, Tackar! :)

Hursomhelst är jag proppfull med losec med tanke på situationen o vilka som kommer att kunna lämna.
Kommentera

Skarin: *bump* :)
Kommentera

Dunc: Det är sant.
Nu citerade dom ju i o för sig Norrbottenskuriren.
Hur som helst så verkar vi ju inte vara ensam om vårt intresse men det hade väl varit för mycket begärt för en sån spelare. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Man skall inte se det som finns i den blaskan för seriöst. Där kan man verkligen snacka om "blaska".
Kommentera

Simmalugnt: Och varför skulle vi inte uppfylla det kravet? Simmalugnt.
Kommentera

Tikinmyheart:

Han säger ju att han är intresserad av att spela i Elitserien.

Vi ska uppfylla det kravet först.
Kommentera

Hahl Bundy: Tyvärr så tror jag han gillar snöskoter och klä sig i glesbyggskavaj:) Är TIK intresserade vinner man nog pengakampen i alla fall.
Kommentera

MB: Glöm inte luftavgiften också! Måste ju betala för all luft som du andas..
Kommentera

Frella: Ha ha ha..ja jävlar, det kan ju för fan inte röra sig om så stora pengar generellt att de måste in och peta i detta, hur många personer kan det röra sig om inom idrottssverige?

Snart ska man väl betala skatt när man vaknar på morgonen. Uppstigaravgift, för du belastar med att bara leva....detta land är sjukt!!!
Kommentera

Frella: Fan då :/
Kommentera

Tittar på FBK - SAIK med ena ögat och kan konstatera att jag skulle byta Axelsson mot Chrippe alla dagar i veckan. Chrippe verkar ha den energi som Axelsson sedan länge tappat.
Kommentera

Per HApps: Om du är seriös så tackar jag för förtroendet men det känns inte som någon mening att komma med förslag på en person till en valberedning, om den personen själv inte är intresserad. Eller hur?

Och jag varken vill eller tycker mig ha tillräcklig kompetens för detta arbete.
Jag vill fortsätta vara en oberoende, kritisk skribent här istället tills vidare.

Så lägg ner detta nu! Tack.
Kommentera

RTS:Dags att Challe börjar agera då,och låter honom få mer speltid så att han stannar här. Då kanske det finns en liten chans...
Kommentera

Liten artikeld är MPS själv berättar om problemen i Timrå.
Kommentera

haggen: Pappa Gunnar är också i Kanada.
Kommentera

haggen: Förvisso, men jag tror inte att han tar ett beslut sonen inte är hundra procent välvillig till. Och om han har minsta vett borde han själv delta vid framtida förhandlingar.
Kommentera

haggen:

Går MPS till Frölunda så kommer jag att gratulera Nubben snarare än hata honom.

Lämnar MPS oss så är det för att han är missnöjd och då är det någon eller några i Timrå IK som har misskött sitt jobb medan Nubben har gjort sitt bra.

Jag tycker det är fel av MPS att ställa krav och vi ska låta Challe ta ut laget, det är vad han är anställd för.

Men min personliga åsikt är att det är genant att MPS inte går in på 3 femmor med den trupp vi har i dag.

Fast vem vet, det kanske blir ändring när han kommer hem som världsmästare efter att ha dominerat och avgjort finalen.

Fast som säsongen har sett ut så kommer han nog antagligen hem gipsad efter att ha blivit överkörd av en 4 m lång och 250 kg tung kanadick.
Kommentera

Pätr:

Sköter inte pappa Gunnar det?
Kommentera

På sätt och vis förstår jag att Linkan för närvarande hellre fokuserar på Röglematchen än på att knyta upp MPS ytterligare en säsong. Jag menar, MPS är ju trots allt fullt upptagen med JVM i Kanada. Jag tror knappast att han har tid eller lust att sätta sig ned och förhandla fram ett kontrakt för tillfället.
Kommentera

Ingen nyhet att MPS är jagad, snackade med Challe i oktober och frågade denne om MPS att denne skulle få mer speltid men men Challe sa han har brister men att fler klubbar jagar denne så att behålla denne blir svårt..
Kommentera

Kan detta inte även vara en del av kontraktförhandlingarna, farsan skrämmer upp Linkan och kompani med rykten att Magnus är på väg till Frölunda och frågar efter en bra lön och mer istid...

Jag tror naivt att han stannar i Timrå eller försvinner till Nordamerika.
Kommentera

Linkan i ST " – Vi har ett bra lag nu som vi vill bygga vidare på till nästa år. Vi har kommit en bit på vägen, men mer konkret än så vill jag inte vara i dagsläget."

Lite positiv information i alla fall, sen får vi se vad som menas i vanlig ordning. Det kan ju vara läkaren, materialarn eller massösen han menar.
=)

Vi får hoppas att han snackar om spelarna som han förlängt med.
Kommentera

KniveN: Nä jag förstår inte hellre varför han skulle vilja till Frölunda om han vill ha mer speltid än i Timrå.

Rögle möjligen, men dem har han väl å andra sidan ett personligt vendetta emot, var det inte han som jublade när vi vann emot dem sist?
Kommentera

Hahl Bundy: Ja, kanske det. Jag skulle helt klart köpa (om än inte gilla el acceptera) att TJ gick ut och förklarade att TIK:s målsättning sänkts. Att diverse omständigheter gjort att några förstärkningar inte är aktuella och att man är nöjd med att klara sig kvar i ES. Tanken på TIK som etablerat topplag är något man kan glömma, visst kan vi skrälla nåt år men inte mer.

Det vore åtminstone rakryggat och korten på bordet....
Kommentera

Hahl Bundy: Man brukar säga att hysteriska fruntimmer är det värsta som finns. Håller med. Men det är ändå kattpiss jämfört med vad som skrivs här.
Kommentera

mikenomad: Instämmer o därför borde klubben ha en dialog med supportrarna men det är väl TJ för rädd för?
Kommentera

Hahl Bundy: Mycket frustration är det. Blir väl lätt så när alla utomstående förstår att något inte står rätt till med klubben i ens hjärta men infon är så knapphändig att Nordkorea framstår som the land of freedom i jämförelse. Effekten blir som oftast då att man tenderar lyssna på kreti o pleti och inte bry sig om källkritik.
Kommentera

Abron: Dagens Expressen-artikel känns som sagt rätt trovärdig, en anledning kan vara att denna artikel är skriven av en med lokalkännedom (Gustav Tägström).
Kommentera

Hahl Bundy:

Det är inte bara du som har för kort hals.

Nä nu skall jag planera för att se en ny vinst, brukar bli så efter ett uppehåll, även om detta är kort, bara från förra året.

Artikeln i kvällstidningen är bra, nära sanning kan jag hålla med om att den kan vara?
Kommentera

Abron: Jag har inte sagt att alla inlägg är destruktiva. Det finns befogad kritik o sånt ska mycket väl debatteras men just nu börjar sånt här stå mig upp i halsen med allt skit som kastas till höger o till vänster,

DU är INTE en av dom.
Kommentera

73Sjöbba: Tack för hjälpen btw!
Kommentera

Hahl Bundy:

Morning! -18 i Buxås

Alla inlägg är inte destruktiva, det finns sådana som jag som vill försöka förstå det som händer. Är det inte notabelt att det kan gå två spelare och en har kommit, varför går det inte att informera hur verkligheten är. Jag begär inte att veta namn på ev kommande spelare, ekonomiskt läge i kronor å ören men lite information kostar intet att ge, när osäkerheten är så stor ute i stugorna.

Min sfär av personer som jag känner är stor, och det retar mig att nästan alla frågar å påstår i princip samma sak om Timrå IK. Detta är inte schyst och jag antar att denna häpenhet bland hockey intresserade hur hockeyn bedrivs här är ett utslag av att inget händer.

Det är väl positivt att folk engagerar sig, tycker till å försöker (om det går) påverka saker å ting, eller?

Sedan ser jag inte att allt är negativ kritik. När jag påpekar en sak som jag inte tycker är bra gör jag det för att jag tror att saken går att göra bättre. Detta ur min övertygelse då, men det finns kanske orsaker till att en sak görs på ett speciellt sätt, vilket jag inte förstod eller kände till å då är det lätt att ändra sig å att se saker å ting annorlunda, å jag kan få en ny erfarenhet/kunskap.

För mig är detta utveckling.
Kommentera

73Sjöbba: Du är inte finnig och Challe är en skämtgubbe...ok, så långt är jag med. :-)
Kommentera

mikenomad: Jag är faktiskt inte finnig.
Kommentera

mikenomad:

"Timrås tränare Charles Berglund förstår inte jättetalangens missnöje:

- Det finns ingen juniorforward i elitserien som har mer speltid än han i alla fall. Det har jag kollat upp."

Jag ska hjälpa farbror mikenomad lite på traven.

Traven???      -ett Challe skämt.

Kommentera

Hahl Bundy: Expressen har idag en lite mer nyanserad artikel ang MPS:s vara el inte vara i TIK. Tror det som står där är med verkligheten rätt väl överensstämmande. Men leta artikel får du/ni göra själva, länkande och sådant tjafs lämnar jag åt finniga datanördar.

Ja ja, jag KAN inte. Så ligger det till....
Kommentera

mikenomad: Nej, jag tycker inte heller det fanns nåt att kasta skit över.
Men det spelar ingen roll man läser o tyder det man vill. Just nu är allt negativt, tyvärr.
Kommentera

Hahl Bundy: Stämmer bra det där! Inten bara 1:a meningen...;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Har läst igenom Dagbladet-länken nu och kan inte hitta nåt jättetokigt i just det uttalandet från Linkan. Tror överhuvudtaget inte att Linkan är problemet, han och Robban verkar ha "mission impossible" typ....svårt att få nåt gjort när man är bakbunden av en maktkåt överkukku.
Kommentera

mikenomad: Du är väl aldrig onyanserad :)

Frustrationen bland supportrarna är oerhört stor just nu. Några vinster nu i rad o det kommer att lugna ner sig bra mycket.
Men just nu känns det som om drevet härinne går hårt åt alla inom Timrå IK. En ond spiral i negativt tänkande, där den ena efter den andra kläcker ur sig saker som i nästa inlägg späs på än mer.

Finns det nånting positivt att säga överhuvudtaget? Nej jag tror inte det.
Den som kämpar med den äran är Jimmy. All heder åt karln!
Kommentera

Hahl Bundy: Mycket onyanserat på den här sidan för det mesta skulle jag vilja påstå, jag står antagligen själv för en hel del...
Kommentera

fredriko74: Vore det bättre om han sa att alla hans tankar upptas av Pääjärvis vara el inte vara just nu?

Tycker att det kastas mycket skit för ingenting på Linkan för närvarande. Så fort han öppnar mun så kastas det skit o så fort han är tyst kastas det skit.

Jag är frustrerad jag också över situationen, men för att citera "min gode vän" Huge, så borde det finnas en liten gnutta nyansering.
Kommentera

fredriko74: Ju mer uttalanden man läser ifrån Linkan, ju mer har man börjat skaka på huvet. Han börjar mer och mer låta som en student som egentligen inte har koll, men klarar sig genom att ordbajsa och snacka en aning bildligt eftersom folk köper det.

Det han säger stundtals kan låta klockrent, men nu har man ju genomskådat skiten (tror jag) - han kanske har några ess i kortärmen. Dock tvivlar jag starkt på detta. Hur gick det föresten på den där resan till Finland?

Inte ett ord om detta...

Hur som helst så insåg jag igår hur jävla dåligt man lär må om Timrå IK inte vänder skutan och fixar all skit i föreningen då jag såg löven förlora mot Huddinge på tv. Björklöven med kanske 150 tillresta fans till matchen fick se sitt tidigare elitserielag förlora med 3-1. Fy fan om vår framtid är i allsvenskan om nåt år eller redan nästa säsong. Jag skulle bryta ihop - halva min identitet som människa är kopplat till hockey och där till stor del Timrå IK, utan det skulle jag inte vara mig själv¨och för att fortsätta vara mig själv måste vi spela i elitserien!
Kommentera

fredriko74: Det roliga i svaret också..,vad har han med laget att göra inför en match??? Fylla vattenflaskorna åt matrialaren???

Det enda han ska koncentrera sig på är att få fram ett kanongäng till nästa år och hitta förstärkningar innan fönstret stänger. Eller springar alla i Timrås ledning och tycker en massa i korridorerna inför en match?? Stabil organisation det här, med tanke på svaret verkar det så.
Kommentera

fredriko74: Gillar Linkans svar att han inte kan tänka på om ev MPS försvinner utan mer riktar tankarna på morgondagen (dagens) match mot Rögle! Hahaha, ganska komiskt svar måste jag ju påstå!

Är ju nu om någongång Timrå ska göra allt för att iaf få honom att stanna här , om han nu inte drar till NHL. Linkan verkar ta det hela med en mycket stor nypa salt känns det som, visst går inte göra mycket i dagsläget med tanke på JVM, men man kan ju verka lite mer engegerad i fallet MPS.
Kommentera

Plocka hit Hagos, han har mer att ge.
Kommentera

« · 1111775 · »