1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591258 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1233804 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10

Pär:
Hur är det möjligt? Man har:
1, Elitseriens billigaste Arena
2. Ett lågbudgetlag
3. Den minsta ett litet kansli med få anställda.

Kommentera

TRL: Har en olustig kännsla av att en bomb kommer att brisera ganska snart, klubbens ekonomi har totalhavererat.........
Kommentera

Såg att Mikko Luoma tydligen är ledig på marknaden. Varför inte lägga en slant på att försöka få hit honom? Han är en stabil back som kliver direkt in i första backuppsättningen. För det är ju backsidan som är skandal i Timrå och den största anledningen att man ligger där man ligger. Helt klart elitseriens sämsta. Den som säger nåt annat kan inte ett smack hockey... de ser ju för f-n en halvblind människa.
Kommentera

falo: Värvas det inte nu innan fönstret stänger så kan man inte tolka det på annat sätt att man ger upp....

Det måste värvas rejält dessutom och inte nån utfyllnadsback för då kan man kalla upp en junis och in med en sniper om möjligt...
Kommentera

jaha ja alsvenskan nästa år ?? tack timrå iks stryrelse + linkan man blir så less bara blir det alsvenskan så ja kan jag garantera att timrå inte spelar i elitserien på iaf 10 år igen om någonsin mera :(
Kommentera

Frella: Utöver Corso, Sonnenberg och Piros så är det rätt tunt med forwardsproduktion överhuvudtaget så då ska vi låta huvudena rulla då...
Kommentera

mikenomad: I fjol gick Rögle plus med några miljoner och vi gick minus i alla fall.
Kommentera

5½ back fram till OS/resten av säsongen. Lika bra att räkna med en skada i veckan då det är för sent att värva. Skulle helst vilja se en forwardsvärvning också så att Pärssinen slipper ta upp en producerande plats.
Kommentera

"Tre av de klubbar som har varit mest aktiva i jakten är Rögle, Färjestad och Modo."

Hahaha, jag vi åker verkligen ut!
Kommentera

Snoop: Att bli hjärntvättad av Emma Andersson låter lika troligt som att förlora en skönhetstävling mot Elefantmannen.
Kommentera

Pär: Kom ihåg att det finns några som ibland är inne här och skriver som stödjer styrelsen i allmänhet och klubbdirektören i synnerhet. Vi andra vet inte vårt bästa och föreningens.
Kommentera

Nisse: Är det nån som tror att nån ur ledningen ens ställt en fråga till Z-a? Så länge T-J sitter där han gör kommer man aldrig att be om hjälp från nått håll.....Det blir ett perssonligt nederlag för den fina farbrorn! (Bära eller brista i chansningarnas förening!)

FY FAAN FÖR KS!
Kommentera

Nisse: Men han är tillsammans med en jävla röglesupporter som förmodligen hjärntvättar honom en skvätt :)
Kommentera

Snoop: Det är inte det jag skriver, han har tikhjärta, men ........
Kommentera

Nisse: Ja men de är konstigt ifall Zäta inte har timråhjärta tycker ja.
Kommentera

Snoop: Även om Z har mycket starka känslor för Timrå tror inte jag att det är han som bestämmer i den familjen. Ingen träning med Timrå i somras/höstas, däremot med en annan elitseriklubb.
Kommentera

Nisse: Fan de är dags att Zäta skänker lite kontanter till föreningen, och samtidigt kräver att ledningen byts ut här.
Kommentera

Hahl Bundy: Till och med han lyckades vi bomma. Kom ihåg vad Ros skrev för två år sedan. " Elitklubben som lever på lånad tid" Tyvärr verkar han få rätt, samt att han haft inside information hela tiden.
Kommentera

mikenomad: Idag har Tomas Ros fått till det. :)
Men det ligger ju nåt i det han säger om Timrå, tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nisse: Inga hos oss skulle komma på tanken att göra så. Vi har hånat och häcklat Modos plantskola genom åren. Antagligen för att vi är så in i helvete avundsjuka. Okej, den nuvarande är inte mkt att hurra för men f.n. skördar de ganska bra av den gamla -74 generationen. Jag stämmer in i hyllningskören från kvällstidningarna och tror att Modo kan göra en av ES sjukaste hockeysäsonger, att från fullständigt fiasko och mörkaste mörkt nå SM-final.
Kommentera

mikenomad: Nu är vi på samma nivå, tyvärr hjälper det inte oss. Detta är värre än en 100 mila ökenvandring utan vatten.
Kommentera

Nisse: Ja, jag säger inte emot något av det du skriver. Särskilt det där med brist på självinsikt. Det sitter i dagsläget folk som styr TIK som var och en, från TJ till Challe, verkar sakna allt vad självkritik heter. Allt är någon annans fel, TJ skyller på dåliga tider så folk inte har råd att gå på hockey, Linkan skyller bl.a. på att det inte finns några spelare på marknaden, Challe skyller på spelare i laget som inte tar sitt ansvar utan är för oinspirerade match efter match...
Kommentera

TIKbiff: Dom har inte pumpat in pengar, däremot avstått en del av lönen, den del som enligt avtalen skulle sättas in på pensionskontot, vilket indirekt kan ses som att man "pumpar" in pengar. Helt rätt att Foppa och Näslund spelar gratis. Vilka hos oss gör så ?
Kommentera

TIKbiff: Ja tänk om Z eller nån kunde hjälpa till.
Kommentera

Skarin:
Inte konstigt när modos f.d NHL proffs pumpat in X-Antal miljoner och Foppa och Näslund spelar gratis.
Kommentera

Frella: Nä...vi befinner oss på jävligt tunn is. Men jag sticker ut hakan och tror att vi klarar oss undan KS även utan förstärkningar. Men det är ett vågspel och det känns långt ifrån som ett tryggt tips. 65/35 att vi klarar oss typ...Dock, skiter det sig och det blir KS så är det mörkare än på Kameruns avbytarbänk. Då tror jag vi får jäkligt jobbigt mot framförallt Leksand och Rögle. I en sådan serie tror jag inte vi är mer än 3:e handsfavoriter...
Kommentera

Frella: RBK kanske har sponsorer som vill vara med och hjälpa till medans ingen vill hjälpa TIK, eller vad vet jag....

Häftigt att kaxiga Modo jagar en, kanske två toppbackar att förstärka med. Där händer det grejer.

Kommentera

mikenomad: Rögle är inte på väg mot ett stort underskott i år, hade ett ordentligt överskott i fjol samt har fått hjälp av sponsorer om det hittar spelare som vill komma. Vi gjorde ett ordentligt minus i fjol, är på väg mot samma nivå i år samt tror fortfarande att laget är bättre än vad det är. Tabellen ljuger aldrig, har aldrig gjort och kommer aldrig att så göra. Det är inte omsättning som är det viktiga, det är resultatet på sista raden.Vi spelar i alla fall 55 omgångar. Tyvärr tror jag att det är brist på självinsikt som kommer att sänka oss.
Kommentera

mikenomad: Rögle ligger ju lite brunare till än TIK, då kanske man mer desperat släpper till pengar. Även om TIK inte befinner sig sådär jävligt mycket vassare till =)
Kommentera

Nisse: Ligger nog en hel del i det där.........
Kommentera

Nisse: Så Timrå har sämre ekonomi än Rögle? Det vägrar jag tro!
Kommentera

Det är väl ganska uppenbart att det finns spelare på marknaden, men dom koStar pengar, mycket pengar. Det saknar vi numera. Det Linkan säger i Dagbladet är ju precis detta, dock i andra ordalag. Jag är helt övertygad, vet att både han och Challe vill värva men fått nej till de "tunga" pjäserna so far. Det som kan ändra det är att någon sponsor kliver in och talar om för tj VAD SOM SKALL SKE.
Kommentera

Jag håller faktiskt med Dagbladets sportchef till etthundraelva procent.

Det går inte skylla på att det inte funnits spelare på marknaden iaf. Bara senaste veckan har väl åtminstone 10 namn varit på tapeten.

Kommentera

Enligt AB tackar Sevc blankt nej till Färjestad. Då är det nog lite optimistiskt att hoppas på att han skulle vara eld och lågor inför att spela i Timrå kanske

Men den där Andersson som spelade tillsamans med Corso borde ju vara höginteressant. Man måste väl nästan utgå från att de är och rycker i honom.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Med nästan 10 000 inlägg och bara ett par dagar kvar så ska väl inte den här tråden behöva vika ner sig för en pillertrillartråd?
Kommentera

Frella: ...och släppte gjorde de:
Kommentera

Ambroo: ok, jag menade efter våra år i allsvenskan ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo: Han har skrivit två år.
Kommentera

T T: Det var roligt att höra - lycka till Lello, och välkommen tillbaka till Timrå nästa säsong ;-)
Kommentera

Frella: Timrå kommer väl inte ens lyfta på ögonbrynet, dom är ju helt jävla bombad !
Kommentera

T T: Kanske kan vi byta Hynning mot Pihlström i FBK. Pihlström åker ju iaf skridskor fortfarande. FBK verkar sugna på att släppa Pihlström iaf.
Kommentera

T T: Kul att lellos familj mår bättre och att han vill spela hockey igen !
Kommentera

Lello gör comeback:
Kommentera

lincoln: Det visste vi ju redan,frågan är om laget visste det,man får grisspela mot ett sånt lag.
Kommentera

RTS: Så är det! Nytt kontrakt och jag är mer än nöjd! Sen måste det till en rejäl utrensning. Både bland spelare och ledarna. Tillbaka med gammal god Timrå-hockey!!
Kommentera

fighter: Fan vad BIF är tighta. Vi kommer inte ens genom mittzon
Kommentera

RED DEVILS: Jag säger som jag sa efter 10 omg,, Glöm SLUTSPEL, Nytt kontrakt är vad vi få ha som högsta önskan.
Kommentera

Glöm mitt förra inlägg,jag glömde bort att det var timråik vi skrev om....
Kommentera

RED DEVILS: Håller med
Kommentera

Så dåligt så att klockorna stannar, 4 timrå spelare bakom förlängda mållinjen, vad i hela h* sysslor dom med.

Avgå allt och alla!!!

Varför vill dom alltid jobba i uppförsbacke?

HV71 med andre målisen så modo vinner nog enkelt.

Jag säger bara Bragd-Birger -vilket skämt.
Kommentera

« · 1233804 · »