1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590955 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1111775 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
T T: Där kom den som en oljad TT :)

Kära kamrater. Denna tråd kommer gå till historien som den fetaste någonsin. Var så säker ;)

Det blir till att bygga ihop ett helt nytt lag till nästa säsong, oavsett serie.
Kommentera

Vill poängtera detta att OM Bagarn försvinner så kommer jag att vara otröstlig för all framtid. Det är en spelare jag aldrig vill ska lämna Timrå!
Det får bara inte hända!
Kommentera

För ett annat ES-lag, vill jag tillägga.
Kommentera

Hahl Bundy: Du är inte ensam om att tycka så. Om det nu är en tröst.
Kommentera

Skarin: Nej. Men det är dock skönt att veta att man inte är ensam i sin sorg om det skulle bli verklighet.
Kommentera

Skarin: Andreas Falk i motsatt riktning då vore ju trevligt även om det inte går att jämföra riktigt.

För att kapa tråden lite så lyckades Bern idag väcka liv i Keith Carney om jag fattat det hela rätt, det hade varit en fin defensiv förstärkning i TIK trots sina 38 år.
Kommentera

Hahl Bundy: Bagarn och Tenkrat får INTE lämna!
Om det skulle hända så ligger depressionen runt hörnet och väntar.
Kommentera

Laken: Detta måste vara första gången, men jag kan inte mer än hålla med!
Kommentera

Hittade ett i sammanhanget relevant citat:

Enligt Stefan Lindqvist har Timrå även för avsikt att försöka behålla så stora delar av dagens trupp som det är möjligt.
– Vi har ett bra lag nu som vi vill bygga vidare på till nästa år. Vi har kommit en bit på vägen, men mer konkret än så vill jag inte vara i dagsläget.
Kommentera

T T: Har man tur kanske dom "lurat" i spelarna att nästa år då jävlar ska "vi" bli topp 4 och gå minst till Semi, dom kanske har prata om att ta in några starka namn, och då kan mycket väl tenkrat Mf tänkas stanna.
Kommentera

Blizzard: med andra ord, visat att dom vill göra en seriös satsning! men, det vette fan....
Kommentera

Aki Petteri Berg kommer troligtvis lämna TPS efter säsongen, Lugano ärintresserat ser jag på EP han skulle vara ett bra tillskott till nästa år då många kommer lämna..
Kommentera

Bröderna ABBOTT har inget kontrakt med Rögle nästkommande säsong, men i dagsläget ser det ut som om de kommer fortsätta i Rögle, såvida de är kvar i Elitserien.

Detta har jag hört från olika medier!
Kommentera

lungan: Abbot-bröderna kommer få bud, så Rögle lär få betala rätt så bra för att behålla dom.
Kommentera

dr-nix: sen är inte alla " pengahoror " här i elitserien. kanske vill stanna i rögle med mkt mindre betalt än i nån annan klubb med bättre betalt.
Kommentera

Snelhest131: det är möjligt, man blir lite bitter som Timråit och Giffare :P
Kommentera

dr-nix: Visst kommer det bli huggsexa om dessa tvillingar, och jag skulle hoppa av glädje om det skulle visa sig senare i vår att de skriver på för Timrå.
Kommentera

dr-nix: haha, ja vid det här laget har man blivit besviken några gånger :p men en kväll som denna laddar batterierna till max och hoppas på 3 nya på lördag och sjuk stämning :D ska ta med mig lillebror som är brynäsara :D så nu visar vi han att det är Timrå som gäller och att vi verkligen har sveriges bästa klack :D
Kommentera

Två hemmamatcher i rad nu: Södertälje och Brynäs.
Kommentera

Laken: Brynäs-matchen kan bli viktig om TIK vinner mot SSK (och Brynäs förlorar mot Frölunda).
Kommentera

dr-nix: Alla matcher är viktiga nu... ; - )
Kommentera

Laken: Jag har två saker att erbjuda mot depressionen. Den första är Prozac, den andra är ett meriterat centerförvärv till nästa säsong. Det verkar nämligen som om Timrå kommer att vinna dragkampen om finske stjärnan Pekka Saarenheimo.

För närvarande står kampen mellan Timrå, Luleå och Skellefteå, och de två senare kommer inte ha möjligheten att signa honom ifall de har ambitonerna att behålla stommen i sina nuvarande trupper, vilket de torde ha. Bartecko är lite av ryggraden i Luleå, och står högt på deras prioriteringslista. Skellefteå i sin tur ligger i förhandlingar med Dimitrakos, och vill man behålla honom kommer det inte finnas många slantar till andra spelare. Enligt Aftonbladet kan man tvingas höja hans nuvarande lön med ca 4 miljoner kronor, till totalt 5 miljoner.

Man kan emellertid inte vara helt säker på att Dimitrakos blir kvar i Skellefteå. Frölunda har för närvarande bara en utomeuropeisk spelare i truppen, och kan sålunda värva ytterligare en...
Kommentera

dr-nix: men en sak spökar isf......vi har ALDRIG denna säsong tagit tre 3-poängare irad så vinner vi mott SSK då måste vi fixa det mot Brynäs, Timrå är ju bra att bryta trender......nått positivt

F.Ö hur många gånger denna säsongen har en kommentator sagt "bla bla, gör sitt allra första mål för säsongen" Vrf jämt mot Tik?
Kommentera

Helt underbar seger. Själv satt man i Timrå ridstadion hela kvällen o tittade på jäntan när hon tränade.
Fick höra matchen från 2-1 i radiosporten på väg hem. Trodde jag skulle köra av vägen vid 3-4.

Nu blir det massor av Highland Park. Den enda Whisky som fått 100 p av 100 möjliga i The Scotsman!

Yellowcard: Jag snackar Losec!
Kommentera

Pätr: Låter bra det!

Jag, är f-n fortfarande i ett slags lyckligt chocktillstånd! Känns overkligt med tre borta-poäng på något sätt. Har inte riktigt förstått det än...
Kommentera

Hahl Bundy:

H.B....

Nästan samma situation, jobbat fram till för nån timme sedan, lyssnat på sporten i mellan åt. Stans har knappt naglar kvar.

Men jag hittade en Mackmyra här på hotellet, dyr men god å va fan gör man inte efter en seger ...... Den är 200 av 200......

Nu hem å ladda dör nx hemma match.....

Gurra
Kommentera

Abron: Stackare... Sitter i Karlskrona :P Hur ser Marinbasen ut? Fortfarande i brand sen jag gjorde lumpen?
Kommentera

Abron: Bjäbba, bjäbba! Själv hittade jag en låda Statemen i garaget, håller för näsan och dricker =)
Kommentera

jens_88:

Nja den finns kvar, tror jag. Men det är nog bara spillror kvar sedan din tid...
Kommentera

Någon som vet vart man kan se längden (när de går ut) på Timrå-spelarnas kontrakt?
Det verkar ju inte stå på hemsidan?
Kommentera

Laken:

Patentverkets hemsida.
Kommentera

Laken: Lagbygget 2008-2009 här till vänster
Kommentera

Mathias: Tack!
Kommentera

Mathias: Man är där för hockeyn ;) Ölen är bara en stor bonus

Abron: Jo Karlskrona var en intresant stad :P Fox and Anchor rekommenderar jag
Kommentera

Laken: Det står även på elitprospect.
Kommentera

jens_88:

HiHi, kanske det.

Nja det rappar stället får va, nu när O´Learys flyttat in i Kingens gamla ställe, rätt bra... Där finns jag mestadels...

Nä nu i kojen, taxin kommer tidigt 0900 andas man Midlanda luft igen, hej å hå....
Kommentera

Abron: Ahh Karlskrona.....på Sparre har man nött kaserngården och på min tid gick man på Jollen sen Stadt, men inget finns väl kvar.
Kommentera

jens_88:

Tänka sig att man valde bort Karlskrona för Boden en gång i tiden. Onkel Sam före "Räven och ankaret", 37 minusgrader framför den ljumma brisen i söder, svinkall vinter i tält i stället för en behaglig tillvaro på någon slags båt etc... Jaji!
Kommentera

DJ Hemp: Men jag kan lova utbudet av kvinnor var densamma... Men ölen var alltid kall och väldigt trevlig efter några mils march
Kommentera

Nästa säsong vill jag inte se följande backar i TIK:

Jonsson
Skogs
Lotvonen
Persson

Bort!
Kommentera

MB:

Jollen nja inte veta.

Stadt finns kvar, är ju Fox & Anchor.
Jag steppade på Trolle, men då var det Frimurarhotellet å Flamingo som gällde.
Kommentera

The great one:

Skogs åsså.

Blir svettigt för Linkan men din plånbok kanske behöver rensas?
Kommentera

The great one: vilka vi du ha istället
Kommentera

DJ Hemp:

PuHu.

Du valde rätt, detta är kallaste hålan i hela långa Svedala, man fryser alltidi denna stad....Pinan....
Kommentera

The great one: Skogs är kvar i minst 2 år till. Nästa år blir han mycket bättre.

De övriga blir förhoppningsvis inte kvar.
Kommentera

Abron: Sedan finns ju ungdom/hårdrocks haket Playbar också (värnpliktsrabatt som kändes bra med tanke på våran enorma dagslön)
Kommentera

Abron: Aha!! Härliga tider var det i alla fall i "Pinan"....
Kommentera

Hahl Bundy:

Jo, tyvärr kommer man få dras med Skogs 2 säsonger till.
Han hade en bra säsong i Mora, några landskamper på det. Och vi köpte grisen i säcken.

Skogs är ändå den enskilt största besvikelsen i år, sätt till förväntningarna.
Tror han max kommer sätta 5 kassar under dessa 3 år.

Nu låter jag riktigt negativ, men jag tror jag kommer få rätt. Tyvärr.
Kommentera

jens_88: Vete fan...qvinns fanns det i "Pinan" !!!! nemas problemas....
Kommentera

MB: Jo man var ju oftast ut på vecko dagar så kanske förklarar en del :P
Kommentera

« · 1111775 · »