Vill poängtera detta att OM Bagarn försvinner så kommer jag att vara otröstlig för all framtid. Det är en spelare jag aldrig vill ska lämna Timrå! Det får bara inte hända!
Skarin: Andreas Falk i motsatt riktning då vore ju trevligt även om det inte går att jämföra riktigt.
För att kapa tråden lite så lyckades Bern idag väcka liv i Keith Carney om jag fattat det hela rätt, det hade varit en fin defensiv förstärkning i TIK trots sina 38 år.
Enligt Stefan Lindqvist har Timrå även för avsikt att försöka behålla så stora delar av dagens trupp som det är möjligt. – Vi har ett bra lag nu som vi vill bygga vidare på till nästa år. Vi har kommit en bit på vägen, men mer konkret än så vill jag inte vara i dagsläget.
T T: Har man tur kanske dom "lurat" i spelarna att nästa år då jävlar ska "vi" bli topp 4 och gå minst till Semi, dom kanske har prata om att ta in några starka namn, och då kan mycket väl tenkrat Mf tänkas stanna.
Aki Petteri Berg kommer troligtvis lämna TPS efter säsongen, Lugano ärintresserat ser jag på EP han skulle vara ett bra tillskott till nästa år då många kommer lämna..
Bröderna ABBOTT har inget kontrakt med Rögle nästkommande säsong, men i dagsläget ser det ut som om de kommer fortsätta i Rögle, såvida de är kvar i Elitserien.
dr-nix: Visst kommer det bli huggsexa om dessa tvillingar, och jag skulle hoppa av glädje om det skulle visa sig senare i vår att de skriver på för Timrå.
dr-nix: haha, ja vid det här laget har man blivit besviken några gånger :p men en kväll som denna laddar batterierna till max och hoppas på 3 nya på lördag och sjuk stämning :D ska ta med mig lillebror som är brynäsara :D så nu visar vi han att det är Timrå som gäller och att vi verkligen har sveriges bästa klack :D
Laken: Jag har två saker att erbjuda mot depressionen. Den första är Prozac, den andra är ett meriterat centerförvärv till nästa säsong. Det verkar nämligen som om Timrå kommer att vinna dragkampen om finske stjärnan Pekka Saarenheimo.
För närvarande står kampen mellan Timrå, Luleå och Skellefteå, och de två senare kommer inte ha möjligheten att signa honom ifall de har ambitonerna att behålla stommen i sina nuvarande trupper, vilket de torde ha. Bartecko är lite av ryggraden i Luleå, och står högt på deras prioriteringslista. Skellefteå i sin tur ligger i förhandlingar med Dimitrakos, och vill man behålla honom kommer det inte finnas många slantar till andra spelare. Enligt Aftonbladet kan man tvingas höja hans nuvarande lön med ca 4 miljoner kronor, till totalt 5 miljoner.
Man kan emellertid inte vara helt säker på att Dimitrakos blir kvar i Skellefteå. Frölunda har för närvarande bara en utomeuropeisk spelare i truppen, och kan sålunda värva ytterligare en...
dr-nix: men en sak spökar isf......vi har ALDRIG denna säsong tagit tre 3-poängare irad så vinner vi mott SSK då måste vi fixa det mot Brynäs, Timrå är ju bra att bryta trender......nått positivt
F.Ö hur många gånger denna säsongen har en kommentator sagt "bla bla, gör sitt allra första mål för säsongen" Vrf jämt mot Tik?
Helt underbar seger. Själv satt man i Timrå ridstadion hela kvällen o tittade på jäntan när hon tränade. Fick höra matchen från 2-1 i radiosporten på väg hem. Trodde jag skulle köra av vägen vid 3-4.
Nu blir det massor av Highland Park. Den enda Whisky som fått 100 p av 100 möjliga i The Scotsman!
Tänka sig att man valde bort Karlskrona för Boden en gång i tiden. Onkel Sam före "Räven och ankaret", 37 minusgrader framför den ljumma brisen i söder, svinkall vinter i tält i stället för en behaglig tillvaro på någon slags båt etc... Jaji!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Kära kamrater. Denna tråd kommer gå till historien som den fetaste någonsin. Var så säker ;)
Det blir till att bygga ihop ett helt nytt lag till nästa säsong, oavsett serie.