Blizzard: Tror att följande forwards försvinner till nästa säsong:
Meunier Piros Nylander Starkov Pärssinen Pääjärvi Samuelsson
Med andra ord har jag en känsla av att Lander blir kvar, vilket vore positivt både för honom och för föreningen. Lander har kapcitet att bli en riktigt bra hockeyspelare, och det är inte otroligt att han kommer att spela i NHL en dag. Jag hoppas emellertid att han har förstånd att skynda långsamt, att inte prova på NHL förrän han har en framträdande roll i elitserien och har prova på spel i Tre Kronor.
Om listade forwards lämnar är det egentligen bara Pääjärvi som jag kommer att sakna. Pärssinen står, som Blizzard påpekat, inte att känna igen längre. Piros var en positiv injektion när han kom till laget, men jag tror ändå inte att han har någon framtid i klubben. Kvalitetsmässigt är han på sin höjd en spelare för andrakedjan, och han har inte direkt åldern för sig.
Angående värvningar så känns Hirschovits som ett väldigt intressant namn. Att komponera en förstakedja med honom, Corso och Jonas Andersson känns som en succé. Och ärligt talat tycker jag inte att det känns alltför orealistiskt. Anderssons säsong i Ryssland har, sett till statistiken varit okej, men inte mer. Därför känns det inte som någon omöjlighet att locka honom till Elitserien. Det skulle visserligen innebära att duon Corso - Sonnenberg spricker, men jag tror nog att Sonnenberg kan prestera i en annan omgivning också.
Sebastian Lauritzen har sammankopplats med Timrå en tid, men senaste budet är att Brynäs inte tänker släppa honom utan strid. Jag kan gott och väl tänka mig Lauritzen i Timrå, om inte priset blir för högt. Om man hamnar i en budgivningssituation tillsammans med Brynäs bör man väga besluten på silvervåg, det handlar trots allt inte om en unik spelare.
Mackelito: Det finns bra många medlmåttor och även underkända forwards i dagens TIK, även om man har svårt att erkänna att vissa av spelarna är just medelmåttor...men någongång måste man göra det.
medelmåttor:
Fredrik Hynning - inställningen vart är det, visar sig ungerför var 15:e match i 1½ period.
Laurent Meunier - här är det ingen brist på inställning tyvär svårt för spelet kom dock upp på en bra nivå innan skadan men har efter skadan gått tillbaka igen.
Peter Nylander - finns inte mycket att säga.
Björn Svensson - stannat totalt i utvecklingen.
Kamil Piros - en av spelarna man har svårt att släppa på något sett, men han är inte bra flera matcher irad får lite poäng här och där så statistiken ser iaf bra ut.
Timo Pärssinen - inte ens helften av sitt gamla jag, dock en gamal favorit och även han är svårt att släppa.
Underkända:
Kirill Starkov
Jesper Samuelsson
Detta är totalt 8 forwards vi har 14 st, då kan man förstå varför vi ligger där vi ligger......
Jonas Andersson kontrakt går ut efter denna säsong. Hört från en bekant att han inte trivs i Ryssland och med tanke på att han och Corso gjorde 109 poäng tillsammans 2008-09 borde de finna varandra perfekt, dessutom är han ju rightare.
Vågar man drömma om en första linan med Corso-Hirschovits-Andersson?
haggen: Anledningen att han spelar i MoDo nästa säsong tror jag är för att han tillhör den väldiiiigt få grupp av ishockeyspelare som faktiskt förstår att Frölunda är ett ställe för nyblivna stjärnor att ruttna och tillslut tappa klassen helt, exempel på spelare är så många så jag orkar inte räkna upp alla.
dr-nix: Kan tänka mig att Challe skulle passa som andretränare till Hardy eller Mårts. Tror inte att han är någons val till elitserietränare. Han kan mycket hockey, men är för ytlig och saknar lyhördhet för andra människor. Inte på samma nivå som Kenta.
Håller sammanfattingsvis inte måttet som förstetränare i elitserien tycker jag.
Snoop: Ja hoppas i varje fall att vi kan få NÅGON OFFENSIV back också, istället för bara defensiva. Vi har ju redan hela laguppställningen fylld med defensiva.
Att tillägga, om vi ersätter Caslava med Halonen så blir det ju ett rejält nerköp, men förhoppningsvis har man en riktgt bra offensiv back på gång och grymma spelare för första kedjan på gång. Men antagligen har man inte det.
DJ Hemp: Ersätter väl isf Caslava, och de är ju de som gäller för oss med mindre stålar, hitta en bra defensiv back för en bra peng, bara hoppas linkan lärt sig lite nu under sin första riktiga säsong, men skulle vi få Hirschovits och Perra J så ser de ju genast riktigt intressant ut, sen ska vi ju se till o vara kvar i es också, men de måste vi bara fixa.
Han har gjort 17 poäng i TPS Åbo och har dragit på sig 103 utvisningsminuter. Nu är finske backen Antti Halonen, 28, nära spel i Timrå IK nästa säsong, enligt Dagbladets uppgifter. - Det står mellan Timrå och några finska klubbar, säger Heikki Mäkinen, agent för Halonen.
haggen: Blizzard: Samma svar, Japp, det här laget är HELT i klass med årets lag, och de är i den här klassen vi får räkna med att laget kommer att vara.
Fast juste, Linkan var ju intresserad av någon till i Allsvenskan, vem var det? Jo Juste han BlomqvizZzt...
Laken: Eftersom du inte ser bortamatcherna så får jag berätta för dig att Hynning i pausen förklarade att han inte såg att pucken gick in. Nu hade han väl knappast klättrat upp på plexit oavsett men ändå.
Laken: Hade du ens lagt märke till detta om det inte vore för att det var just, i denna gästbok, spottkoppen Fredrik Hynning? Han sa i intervjun i första paus att han först inte märkte att pucken ens gick in. Dock kan han ju verkligen se lam ut, det går inte att komma ifrån. Det mål han gjorde igår var dock ett klassmål. Skott i skäret mellan benen på Marttinen, i BP dessutom. Inte otagbart på något sätt men likväl ett mål. Att han sen inte jublar som fan efteråt känns inte så sensationellt med tanke på när i matchen målet kom, samt att han aldrig varit en spelare som visar speciellt mycket känslor.
Laken: Så har väl Hynning sett ut dom senaste säsonger? Inget nytt under solen.
Synd bara att han har ett år kvar och att ingen verkar vilja ta honom ifrån oss. Han har väl, om jag inte missminner mig helt, ett optionsår kvar på sitt kontrakt? Vore ju trevligt om nått lag i nån obskyr liga skriver kontrakt med honom nästa sässe.
Kollade matchsammandraget på hockeyligan.se och vissa av er har redan varit inne på detta - FREDRIK HYNNINGs kroppspråk efter målet han gjorde...
Alltså som spelare i Timrå IK tycker jag man ska bidra med ett bra kroppsspråk och GE (inte ta!!!) energi till övriga i laget. Gjorde/gör Fredrik Hynning detta - NEJ och det är oacceptabelt! Jag misstänker (vej inte!) tvärtom att han är en riktig energislukare!?
Hahl Bundy: Vore ju underbart om Limpan vadeTIK men samtidigt minns man Hahls "Timrå är definitivt ett alternativ" i Dagbladet då var han väl mer eller mindre klar för Frölunda.
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Redigerad kommentar