1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1319995 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
hondaxr400: Håller med dig, känns som det bara gått utför sedan de ledare som var med och förde upp laget till elitserien har försvunnit. Var själv kritisk till SL som sportchef, kändes som en lågbudgetvariant när han fick jobbet. Verkar inte vara något lagbygge , de fleste är enbart indivudalister nu. Fingertoppskänslan verkar saknas nuförtiden hos sportchefen.Förlora matcher det är inget konstigt med det, men hur förlorar man. Inget kämpa,uppgivenhet och i vissa fall nonschalans utav truppen, det är bara för dåligt!!!
Kommentera

kulltorp: En hel öken framför sig? Låter som hela Timrå IK i mina öron det...

Att vi kan dra på oss skador vet väl varenda jävla kotte men hur rehabtränar man spelarna? Skogs stod ju som "day-to-day" i veckor, folk får ryggskott och konstiga åkommor som närmast låter som en dålig ursäkt för att slippa spela match.

Tord kanske bär lika lite skuld till det här som måldomaren gjorde mellan AIK - SAIK men på samma grunder som denne blev sparkad så måste nog Tord sparkas också. Vi har nästan 1/3 del av alla spelare i laget på skadelistan.

Edit: Dessutom ser det ut som att vi får spela upp till 5-6 matcher till innan majoriteten av de skadade spelarna är tillbaka på is.

Redigerad kommentar

Kommentera

lincoln:

"Fy fan
Fy fan
Fy fucking fan och dra åt helvete pisslag."

Poesi värdig Hahl "Nils Ferlin" Bundy. Svart, smärtsamt och fantastiskt träffande.
Kommentera

Mitt i allt elände så får vi försöka gräva fram något positivt, nu får dom vila igen och förhoppningsvis får vi tillbaka lite folk som kommer in med ny energi i truppen, kanske kommer Sonnie ? vem vet.
Kommentera

hovhas: "Han ansvarar för träningen, man tränar för att höja prestationsförmågan och minska skaderisken"

Jo det finns ju verkligen en exakt punkt att syfta på till skadorna, ungeför som när hynning fastnar med foten, axi blir nerdragen när han har fastnat, sonntag och granath krockar, fan kamma dig
Kommentera

hondaxr400:

Jag håller PEJ ansvarig för allting. Karln står och lipar i TV och undgör sig över sitt lags tillkortakommanden. Han är en värmländsk dramaqueen som ägnat halva säsongen till att systematiskt förstöra laget.

Två exempel:
1. Han ansvarar för träningen, man tränar för att höja prestationsförmågan och minska skaderisken.  PEJ har misslyckats med träningen.

2. Han har inte gett laget en spelide, vilket medför att laget inte kan föra en match.

Spelarna är varken bättre eller sämre än andra säsonger, snarare bättre faktiskt.

Sportchefen har också gjort ett hyggligt jobb med att sätta ihop den här truppen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Om nu ngn fortfarande tycker att herr Lindvall är en elitseriemålvakt, så kan ni tänka om. Nog att hjälpen inte fanns där idag, men det var div 1klass på hela killen idag. Redan mot Brynäs, där han till min förvåning hyllades, tyckte jag mig se att det varmest tur som avgjorde. 2 puckar i stolpen bla.
Den målisen har en hel öken framför sig till elitserien....
Kommentera

micke: är dete fter antal säsonger i ES man ställer kraven, om björklöven har fler sösonger än oss eller inte skuter jag fullständigt i dom gick i KK,

Spelar man i ES så är måket SM-Guld, att tycka slutspel är en bonus kanske speglar hela BIF föreningen just nu för ni står och trampar ganska mycket kanske just därför ni gör det, ungeför som våran leding.

Men jag ser inte varför man inte kan ha högra krav, du har din jävla hippie filisofi, jag vill vinna.
Kommentera

Man får väl se det positiva, att Pikkarainen vann fighten mot Blomdahl i alla fall. Starkt av honom att ta en fight där när laget i princip blir förnedrat. Timrå spelade faktiskt riktigt bra efter fighten.
Kommentera

mikenomad: Men ändå. ....

Ni har varit för länge i allsvenskan och bara stirrat uppåt. Det gav er eofuri. Nu när ni (för tillfället) ligger i den nedre trakten och bara ser den nedflyttningslinjen. Då skiter alla i allting och blir pessimister.

Jag växte upp med ett BIF under 80-talet som ständigt levde med nedflyttning efter 20 år av succé. Sedan sm-guld i början av -90, flera goda säsonger men ett allsvenskan -96! Pallra sig framåt, nytt sm-guld -99 ett par goda år för att i stort sett leva hela detta decenium mellan kvalserie och elitserie. Det är den verklighet vi brynäsare fortfarande lever i. Allt annat än kvalserien är bra. Allt annat är bonus.

Timrå har ffs mindre säsonger än Björklöven i ES, hur högt ställer ni era emationella krav?
Kommentera

RTS: Vi grips av tvångstankar att skänka bort poäng oc liksom kollapsa i tabellen inför varje uppehåll. 1 pinne av nio och tapp till samtlig lag i tabellen. Två matcher mer spelade och vi är väl i princip på kvalserie plats nu. Det kan aldrig gå år efter år att balansera så här. Förr eller senare, ja i år då kanske, blir de kvalserien. Och då mina vänner, då är det över. Karaktären vi visar upp gör att man aldrig blir topp två där.

Just nu är jag totalt desillusionerad. Skäms över att hålla på den här patetiska samlingen alibi spelare. Det här funkar inte. Jag orkar inte engagera mig i etta episka fiasko till lag och förening. Man kan inte acceptera att bli pissad i ansiktet sex månader per säsong.

Fy fan
Fy fan
Fy fucking fan och dra åt helvete pisslag.

Nu ska jag badda ansiktet i kallvatten, ta ett djupt andetag, Le
Och äta en god middag med frun. Timrå Ik skall ut ur mitt huvud. Jag behöver frid i skallen.

God Jul alla
Kommentera

lincoln och alla andra härinne: det här är mitt första inlägg och nu är jag less!!!

Det är inte spelarnas fel dom gör så gott det går efter förutsättningarna. Förutsättningarna dikteras sannolikt av två personer och det är i första tränaren och sportchefen. Detta är så otroligt dåligt skött från i första hand Per Erik Jonsson och bakom honom Stefan Lindqvist. Jag och mitt företag har stöttat Timrå IK sedan starten i elitserien men nu är vi garanterat inne på "the final count down" .
Mina damer och herrar det är inte tillåtet att så klantigt hantera vårt förtroende och pengar genom att, för att ta det närmaste klavertrampet, kicka en av lagets poänggörare, Corso men också hela cirkusen med tex korttidskontrakten vi hade i början av serien med mera med mera!!!.
Kommentera

Är det dags för den obligatoriska julfesten i kväll så man skall hålla sig ifrån media ett par dagar för att slippa läsa om något ytterligare fylleslag, det verkar vara då som Timrå är alerta. Att Timrå har skador är ingen nyhet, men för tusan se då till att ha en trupp som kan parera detta, och redan från start. Jag läste att det var någon som skrev här att vänta med och gnäll tills det är klart att slutspelet är missat - betyder det att detta "underhållningsvärde" är acceptabelt då ? Något är tokfel i klubben, så här får det bara inte se ut. För ett par år sedan fick läkaren sparken p.g.a. alla skador, nu då ? Någon som reflekterat över försäsongsträningen ? Men, visst ja, det var ju T Js bror som hade hand om den fram till att C E tog över. Kan det ha berott på för ensidig och dålig försäsong ? Jag bara undrar, men Tord J blev i vilket fall som helst "befodrad" snett uppåt. Sim grädde på moset är det bara att läsa Christer E i dagens ST. Han bekräftar fullt och fast att det enda som gäller är det ekonomiska, det sportsliga är på undantag. Han ifrågasätter till och med om korttidskontrakten skall förlängas. Halleluja - vart är vi på väg ? Var finns visionerna ? Ambitionerna ? Men som vanligt får man väl inte ifrågasätta TJ, Linkan och även C E, då är man motståndare, men jag är livrädd för kvalserien och dit är vi på väg med raketfart. En slutlig tanke, Freddan Andersson i MODO var klar för Timrå som sportchef efter Nubben, men ångrade sig och tackade nej efter att han först sagt ja. Andersson är lika mycket "älskad" i MODO som Linkan här hos oss. Vem var det som hade hand om rekryteringen av sportchef i Timrå ?
Kommentera

Frella: jag har lyft fram skogs på senaste tiden, men menar du allvarligt att han får en stärna idag killen var ju inne på varenda jävla baklängesmål till 5:an kom. sen kolla jag inget mer.
Kommentera

mikenomad: utsvultna varelser brukar inte ha mycket energi och huvudet på skaft, så det kan nog stämma.
Kommentera

Vi har städat bort orosmomentet i Daniel Corso. Nu är det på sin plats att man städar bort övriga korpspelare. Tyvärr tillåter inte truppens storlek att man fockar spelare redan nu men väl efter säsongen. Hoppas man straffar flera av de s k bärande spelarna och skickar de till Gärde nu när vi har uppehåll i två veckor.

Matchens tre stjärnor går till:

P. Styf
T. Skogs
M. Röymark i stor konkurrens med F. Sonntag som på sin korta speltid han med att förlöjliga sig själv flera ggr.

Kommentera

Laken: Jippi. Och efter det kommer vi ut som utsvultna vargar...eller ja örnar är det ju.
Kommentera

pingvin: "Nu är det fan KRISMÖTE i Timrå!"

Nej, nu är det uppehåll. :-D
Kommentera

micke: Vi ligger inte på slutspelsplats efter kvällens omgång.
Kommentera

micke: vi ligger 10:a
Kommentera

diffe: själv så tycker jag han ska sparka någon . helst någon som producerar . pikkarainen , eller murley
Kommentera

pingvin: FFS, hur länge har ni varit i eliten nu i rad? 10 år? Och det är kris för att ni ligger på vad? Slutspelsplats? Vad är det radikala ni ska göra? Kom med dina egna förslag.
Kommentera

Om Lindvall får ett kontraktserbjudande, tror ni han tar det eller väntar han på något bättre?
Kommentera

pingvin:
Om dom skyndar sig hem så hinner dom ta mötet på Oscar . Eller vilket favorit vattenhål dom har i år!
Kommentera

pingvin: Nu är det fan KRISMÖTE i Timrå! Gör nått radikalt för helvete!!!!
Kommentera

Snoop: Stackars Gustav Lindvall!
Kommentera

Och vi lyckas skämma ut oss igen, man blir ledsen.
Kommentera

hubbenorlen: AIK med sex raka förluster möter TIK och vad händer? Jo naturligtvis vänder trenden för AIK genom att spela ut TIK. Detta inte med en knapp seger utan ren och skär utskåpning, 7-2. Fy faan!!!
Kommentera

lincoln: Dom börjar nog bli hyffsat möra vi det här laget, hur många matcher har vi startat med fullt lag?
Vet inte hur många ggr vissa av oss här inne påtalat att det INTE går att spela ES med denna tunna trupp vi börjar serien med,, har aldrig gått.

Hade jag varit Sportchef eller klubbdirektor och haft något hjärta för klubben så hade jag gått  ut med en offentlig ursäkt.

Det är så dåligt att man inte tror det är sant, Nu har det varit så här i 3 raka år, Undra hur sponsorerna känner sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

lincoln: Ingen risk...Timrå IK, snart på en krog nära dig.
Kommentera

RocknRolf2: Pratade om AIK.
Kommentera

Jag skäms obeskrivligt! Spelarna kan stanna i stockholm vad mig anbelangar
Kommentera

danne80: Förlorar skotten med 14-3 i sista när vi ligger under. Vi slaktömde till och med vidrigare än vad jag trodde i mina vildaste fantasier. Jag tror faktiskt att jag hatar de är pisslaget
Kommentera

god natt
Kommentera

hubbenorlen: Mmm. Du menar att det kan vara ide att starta en säsong med full trupp?
Kommentera

hubbenorlen: Än så länge har man inte "bevisat" någonting alls.
Kommentera

lincoln: Dessutom är det här inget dåligt lag. Det har de väl bevisat flera gånger om vid det här laget?
Kommentera

lincoln: 4-15
Kommentera

HA HA HA
Kommentera

SSK pissade på Luleå också, och Frölunda ser ut att ta Linköping.. vill man så kan man.
Kommentera

lincoln: Klart som fan att utslitenhet påverkar spelet.
Kommentera

lincoln: Helt rätt där!
Kommentera

Bara en detalj, Hirso drar med 3 man av fyra i anfallszon och spelar loss pucken i mitten - ändå finns det INGEN tikare i slottet - AIK vänder och får ett läge - sen utvisning på Hirso....helt sjukt!
Kommentera

hubbenorlen: Finns ingenting i världen som kan förklara bort 4-14 och minus 9 poäng mot nykomlingen solna
Kommentera

hubbenorlen: bah, vad jag vet har vi haft minst 3 fulla femmor i varenda match, och med tanke på hur det sett de 5 sista matcherna kan man inte säga att de lagt ned nån energi direkt....förutom kanske SAIK hemma dårå....
Kommentera

diffe: Är jag hockeytränare?
Kommentera

danne80: Menar du att Linkan och TJ mobbar Perra? Kissar på honom i duschen?

Jag brukar tycka att Boork är rätt menlös som expert men när det gäller Perra så håller jag med honom i att Perra säkert är jättebra som ledare men som huvudansvarig hockeytränare så finns det mycket att sakna. Jag tror att TIK är det sista elitserielag han kommer träna.
Kommentera

RocknRolf2: Vad skulle du gjort annorlunda då? Jag måste vara blind som missat vad Perra gjort!
Kommentera

hubbenorlen: Bra där!
Kommentera

Men det var väl ett jävla gnäll på spelet.
Timrå har åtta spelare skadade, inklusive båda målvakterna.
Vi har inte haft ett fullt lag sedan starten av serien, över en tredjedel av den ordinarie truppen saknas. Tror ni inte att det påverkar ett lags energi? Dom spelar ju för fan tre matcher i veckan med för lite folk. Klart att spelets intensitet påverkas. Dom är ju förmodligen aströtta och utslitna.
Det är sjukt tråkigt och deprimerande att bevittna, men knappast något man bör skälla ut spelarna på isen för.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1319995 · »