1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1320203 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Olle: Håller med,ge tillbaka Styven c.et så kanske han lyfter sig till normal nivå och Lander slutar tjafsa med domaren och ägnar sig det han är bra på nämligen att spela hockey enerigen på domaren ger ingen energi när det gäller spelet på isen.
Kommentera

TIK55:
Vad har inte gjort bra? lätt att kritisera i motgång, gör jag själv också men Lander har faktiskt försökt att hålla ihop det här.
Kommentera

Olle:
Om så vore fallet så är det brist på respekt för människan.
Kommentera

Olle: "Och det kanske blir ännu en person mindre på träningarna i veckan. Antti Halonen var tvungen att kliva av matchen, vilken sorts skada det var vet inte Johnsson, men på måndag väntar svar."

Meeeen....
Kommentera

micke: LV5 för böveln. Ulf Elvings svärfar var major eller nått där. Åstön, Skeppshamn, Oxviken, Tynderö är ju riktigt fint. Lögdö är rätt skapligt det också.

Angående dagens drabbning så var det väl ingen överraskning att det skulle gå som det gick med en allsvensk målvakt. Förra matchen så hade han ju stolparna som räddade sig, gick på ren tur.

Grattis ännu en gång till Mika Pyörälä som fick måla ikväll och ta sitt lag till ännu en seger.
Kommentera

Olle: Om jag ska utgå från inlägget du svarade på när du ställde frågan så får du samma svar.
Var det en helt generell fråga så är det ledningen, tränaren och spelarna.
Kommentera

KniveN: Jag frågade efter din syn av problematiken, mer specifikt vilka som bär ansvaret för att det ser ut som det gör. Om du nu tycker att det finns någon problematik öht...
Kommentera

Olle: Och frågorna jag har undviket är?
Kommentera

KniveN: Och du fortsätter med det du är bra på. Irrelevanta oneliners och att undvika frågor...
Kommentera

TIK55: För att vara en tråkig jävel så måste jag fortsätta på det negativa spåret. Många lyfter Lander till skyarna och slår sig för bröstet för att vi har en sån ung lagkapten. Visst det är beundransvärt och ingen skugga skall falla på Lander men jag tycker att det är fullständigt orimligt att en liten grabb som skall leda hela laget. Det är inte så det ska funka. I min mening säger det ganska mycket om bristen av naturliga ledare i laget. Ett gäng 30-åringar ser inte upp till en pojkspoling i omklädningsrummet oavsett hur mycket bra saker han har att säga.
Kommentera

hondaxr400: Du skriver alltså dina första inlägg här i kväll efter en 2-7 förlust men ska ändå diktera villkoren för vad andra får och inte får skriva? Okej. Till det kan jag bara säga så här: Jag har gnällt på det här forumet i över 10 år och jag avser inte att sluta nu. FYI så biter nog inte ditt evangelistsnack så bra, folk kommer alltid att vara tjuriga och förbannade efter såna här matcher, något annat vore väldigt skrämmande. Jag tror inte heller en millisekund på att kritik på ett internetforum skulle sänka spelarna, i så fall saknar jag ord för hur mesiga och hur stora crybabys spelarna skulle vara.

Sedan är det i högsta grad relevant vad spelarna tjänar eftersom att det är VI som betalar deras löner. VI! Du frågar vad vi gör för laget, ja, till att börja med ser vi till att halva spelartruppen är mer eller mindre förmögna på det här. Om det däremot är något som VERKLIGEN är LÖJEVÄCKANDE så är det den här meningen: "Hur skulle det se ut om vi på det här forumet om vi alla förhandlade om våra löner här?", den hamnar helt klart i hall of fame!

Redigerad kommentar

Kommentera

micke: sängen
Kommentera

mikenomad: Det är möjligt att jag kommer upp till Nolby till julhelgen. Isånafall kanske du får möjlighet att att sova i sången som Lasse Berghagen och Lill-babs knullade i. Åsså kanske vi kan köra lite hockey på Nolbys månskensrink (finns den kvar?).
Kommentera

mikenomad: Jag hoppas verkligen att du får rätt. Vad det sedan gör för vår ekonomi, ingenmansland alltså, det orkar jag inte ens spekulera i. Det är ju långt ifrån färdigspelat än men om Timrå IKs spel just nu skulle beskrivas i en enda hockeymatch så tycker jag att våran situation känns lite som att ligga under mot serieledarna med 0-4 efter första perioden. Uppförsbacken känns jobbigare än vad tabellen visar.
Kommentera

gustav9: Vad har Lander levererat de sista matcherna ??
Kommentera

mikenomad: och alla alla:
Hade loggat ut men jag måste ju bara få komma med en slutkommentar.
Många verkar känna sig förolämpade, trampade på tårna och jag vet intet allt. ok det må så vara, men jag har pratat om något ovanför er som personer ( Ambro jag är ateist sedan en förskräcklig massa år) det är absolut inte det jag pratat om. Alla här har en egen åsikt och jag har min men jag gillar inte attityden att man som hängiven supporter tycker sig ha rätt att såga kors och tvärs nedvärdera och you name it, spelarna som säkert gör det bästa efter förutsättningarna för dagen. Att dessutom diskutera spelarlöner är i mina ögon löjeväckande och dessutom okunnigt eftersom det är en förhandling som skett mellan spelare och arbetsgivare efter marknadens förutsättningar. Hur skulle det se ut om vi på det här forumet om vi alla förhandlade om våra löner här?
Det jag ville diskutera (påpeka) var att det är fel ledarattityd som visas, att det finns brister i hur laget är formerat och att det finns lite övrigt att önska om hur spelarkritiken hanteras.
mikenomad: no hard feelings jag gillar eg. mycket av det du tycker men att såga spelarna på ett öppet forum är inte ok som jag ser det för det sänker killarna.
nu blire gonatt igen!!
Kommentera

Olle: Väljer att avsluta denna dystra kväll med lite positiva vibbar iaf, nämligen att jag är rätt säker på att vi kommer ha två lag efter oss när serien är färdigspelad. Men inte mycket mer än så...
Kommentera

gustav9: Lag som Brynäs och SSK har ju visat sig klara sig bra i kvalserien men Timrå har stora problem med hårt arbetande lag som tacklar mycket och spelar på energi snarare än förlitar sig på skickliga spelare med handleder som gör majoriteten av poängen för sina lag.

Alla lag kommer att spela som AIK när dom spelar mot Timrå i kvalserien. Nu kanske vi inte hamnar där men OM vi gör det så är nog risken ganska stor att vi blir nedflyttade.
Kommentera

gustav9: finns ingen struktur i något nu
Kommentera

gustav9: jag har aldrig varit så orolig som nu
Kommentera

mikenomad: nu gäller det att överleva julen tills lander kommer tillbaks
Kommentera

KniveN: och du kan uppenbarligen inte tango.
Kommentera

Ambroo: Kul att du har hittat något som gör dig lycklig.
Kommentera

Olle: it takes two to tango
Kommentera

KniveN: Jag har sett klipp på tuben där även åsnor roar.
Kommentera

hondaxr400: Träffad var det ju svårt att inte känna sig iom att det var mig (bl.a.) du riktade dig till. Och jag reagerar starkt när någon med besserwisser-attityd inte bara antyder utan faktiskt slår fast att jag mfl har våra åsikter pga jantelag och avundsjuka gentemot spelarna i Timrå IK. Inget kunde i mitt fall vara mer fel. Hade Timrå råd och de presterade åtminstone i närheten av vad man kan förvänta sig av toppspelare i ES så kunde de få tjäna det dubbla vad mig anbelangar.

Jag skrev även, och menade det också, att jag i övrigt tyckte det du skrev var klokt. Jag håller fullständigt med dig i kritiken mot Perra, lagbygget och vad beträffar sparkandet av Corso är jag en av de härinne som uttryckt skepsis.

Men min "point" är att det är min och alla andra supportrars fulla rätt att vara besvikna och frustrerade härinne så länge det inte går till direkta hot och personliga påhopp. Jag tycker t.ex att vår gamle keeper Backe fick utstå kritik som många gånger tangerade och överskred den gränsen.

Slutligen kan jag väl be om ursäkt för mitt lite kraftfulla val av språkbruk inledningsvis i förra inlägget.
Kommentera

hondaxr400: Problemet med dig är att du resonerar som en pingstpastor medans Olle och Co maler på som hängivna och passionerade supportrar som just blivit pissade på för, ja vilken gång i ordningen? Kanske hade det varit bättre om du fortsatt som enbart läsare...
Kommentera

KniveN: Varför debattera öht om du bara ska fåna dig? Sluta missförstå mig med vilje eller sluta prata med mig.
Kommentera

Ambroo: "MIN besvikelse grundar sig alltså i en brusten förhoppning om att DENNA säsong skulle vara säsongen då alla nyförvärv slår väl ut, publikrekord på hemmaplan och kanske att vi tom går till SM-final i slutspelet."

Detta pratade jag om... Borde inte dessa förhoppningar stå för olle?
Kommentera

hondaxr400: Det här med att hota och skrämma känns verkligen främmande. Tror du att spelare är rädda för att spela ishockey om dom får skäll av tränaren?

Jag tror personligen att hot och förolämpningar är vardagsmat för spelarna, dom är härdade. Det handlar inte om att skrämma spelare till lydnad, det handlar om respekt. I Corsos fall så tolkar jag alla hans utspel som respektlösa. Har man ingen respekt för tränaren eller ser att han daltar med spelare och tummar på regler så kommer andra att ta efter. Det är helt naturliga inslag av gruppdynamik. Se bara på jonte som inte drog jämnt med Challe och försökte få spelare över på "sin sida". Och som jag sagt många gånger förut, det är ingen jävla demokrati...annars skulle ju alla spelare kunna få ett "C" på tröjan.

Hur är din bild av ett omklädningsrum? Tror du man sitter ner tillsammans och arbetar fram taktiska lösningar tillsammans med spelarna?

Hur ser din bild av en pedagogisk tränare ut?
Kommentera

Forumet i stort:
Mina damer och herrar det här får bli en slutreplik ikväll:

en lättare travestering:
Fråga inte vad laget kan göra för dig utan ställ frågan, vad kan jag göra för laget
gnäll för fan med måtta och ställ dom som har ansvaret mot väggen.
Godnatt hockeylovers!!
Kommentera

KniveN: Knivskarpt! Det är ju inte direkt så att det är spelarna som gör laget och att det är just laget som ska göra det... Näe just det ja... Ibland så tappar man hakan.
Kommentera

Olle: Du bär ansvaret för dina förhoppningar.
Kommentera

Olle:
Det verkar som om vi resonerar om olika saker. Du får tycka precis som du vill. Det är mig fullständigt likgiltigt om vilken nivå du befinner dig på, både på och utanför planen, vem du är och vad du vill privat. Nu diskuterar jag VAD JAG TYCKER OM DAGENS LEDARSKAP I TIK, ok kan vi hålla oss där?
Det finns flera sätt att lyckas som ledare. det går att med knektmentalitet kommendera till lydnad. ok det funkar på dumbommar (som stupar vid första anfallet, kallas kanonmat) men dom som vill lite mer och kanske vill lyfta hela mackapären tänker nog lite annorlunda. Då får det inte stå en knekt och peka på omklädningsrummet när det.. tja du vet förmodligen vad jag menar, fråga annars.
Kommentera

KniveN: vem/vilka bär ansvaret enligt dig?
Kommentera

Olle: Riktar det till dig eftersom du frågade, menade inte att allt det kom från dig bara det du precis skrev.
Tycker inte att det är rätt att den besvikelsen går ut över spelarna. Och ser inte heller meningen med det.
Kommentera

mikenomad: Tja vad sägs om lite hyfs i språkbruket?
Jag har inte en susning om vem du är eller vad du tycker, jag pratar om det här forumet som företeelse i stort och jag har som "hockeylover" och en som bidrar med ett antal kronor per år för att vi ska kunna njuta av elithockey i medelpad läst det här forumet ett antal år. Du får ha precis vilka (korkade eller inte) åsikter som helst och känna dig hur träffad som helst men det är fortfarande inte min "point". Jag pratar om hur viktigt det är att inte sänka våra välutbildade spelare mentalt när det strular för dom.
Det jag vill föra till torgs är att jag inte tycker att Per Erik får ut max ur laget och att lagbygget lämnar en hel del att önska. Tycker från min läktarplats att det var fullständigt korkat att kicka Corso, Lindqvist och att inte se till att vi hade backup för alla skador som vi visste skulle komma.
Kommentera

hondaxr400: Jag förstår inte varför du likställer "ställa krav" med "hot".

Jag satsade faktiskt väldigt hårt på hockeyn och jag har haft ledare som varit mesiga och ledare som varit benhårda. ALLA jag spelat med, både dom som hade det som hobby och några som nu spelar på högsta möjliga nivå, har förespråkat den senare typen, den som ställer krav och får spelaren att känna ansvar inför övriga lagmedlemmar. Ingen gillar en daltande jävla fåne, dom utvecklar sällan spelarpotential.

För övrigt kan jag inte ansvara för att mitt hockeyintresse är större än ditt, det är ingen ursäkt för ditt raljerande av en situation som jag upplever betydligt mer allvarlig än vad du gör.
Kommentera

mikenomad: Men du måste komma ihåg att detta var på slutet på 60-talet (eller ngt sådant? Innan min farmor och farfar köpte stugan). Då var dom (speciellt Lill-Babs, otroligt snygga). När jag är i Ållerviken sover jag i samma säng som Lillbabs och Berhagen förlustade sig i. Dock nya madrasser (hoppas jag).
Kommentera

KniveN: Jag förstår inte varför du riktar det här till just mig, jag kan inte minnas att jag haft några synpunkter på varken kolans vikt eller hynnings utseende.

Jag vet inte om jag har sagt att Corso har "fel i skallen" heller men däremot kan jag stå för att jag faktiskt TYCKER att Corso verkar ha något fel i huvet. Däremot tycker jag inte alls att han är ful på något sätt.

Jag tror du missar en hel dimension i besvikelsen som råder här inne men jag kan bara redogöra för MIN besvikelse:

Det är inte att vi är dålig NU, det är inte att vi ligger pyrt till i tabellen NU.

Det är ett mönster. Det är besvikelsen över att återigen se ett lag som, OM vi mot all förmodan skulle ta oss till slutspel, återigen inte kan ta sig längre än en kvart. Det är långa svackor, katastrofala resultat, oförmågan att ta vara på "skyddsnät" i form av fler poäng än bakomliggande lag (vi vinner en sexpoängsmatch bara för att förlora tre på rad).

Som timråsupporter kan man inte bara leva i nuet. Vi står vid ett vägskäl. Om jag skulle använda postkodsmiljonen som metafor så har vi snart bränt alla livlinor och vi har några frågor kvar till vi kommer upp till en skyddsnivå där man får behålla pengar även fast vi väljer fel alternativ. Vi är ett nytt "Mora" som slåss med ekonomin och är ute på jävligt hal is. Vi har ingen Forsberg som kan skjuta till stålars så fort det krisar, vi har heller inga 40 miljoner i eget kapital att spendera på nödlösningar.

MIN besvikelse grundar sig alltså i en brusten förhoppning om att DENNA säsong skulle vara säsongen då alla nyförvärv slår väl ut, publikrekord på hemmaplan och kanske att vi tom går till SM-final i slutspelet. Jag inbillar mig att vi behöver en sån där perfekt säsong med överprestationer på ALLA plan för att vi ska kunna ta steget till en ny arena, en stabilare ekonomi och LITE JÄVLA ANDRUM någon gång.

För varje säsong vi går back eller misslyckas rent sportsligt så lägger vi till en kula till i revolvern innan vi snurrar och trycker av...
Kommentera

Olle: Ja du Olle vi har lite olika uppfattning om hur man skapar ett vinnande team. Jag tror med bestämdhet att det aldrig går att skrämma fram det sista hos individer men däremot tror jag att det går att få alla (de flesta) att göra stordåd med hjälp av uppmuntran och positiv coatchning. Jag har inga synpunkter på ditt synsätt för övrigt, var och en är lycklig med sin uppfattning.
Huruvida det överhuvudtaget ska diskuteras om spelarlöner så är det ju defacto så att detta är marknadens löner, köp det eller skit i det. Är du avundsjuk på det tänk isf att du möjligen skulle ha satsat på hockey för egen del eller är det så att du lägger drösar av pengar på "ditt lag" som sponsor och tycker att du inte får tillbaka investerat kapital?
Kommentera

Bragd-Birger: Det är inte utan att man är avundsjuk på SAIK. De har med största sannolikhet en likvärdig spelarbudget som oss, om inte mindre, men presterar en hockey som man bara älskar att kolla på. Vi däremot möter ett AIK som endast har skridskoåkning som egenskap. Vi väljer då att ställa upp i mittzon hela matchen och bli duktigt frånåkta i varje moment. Experten i matchen SAIK-FBK sa att har man bra fart framåt har man bra fart hemåt. Timrå kör på det exakt motsatta och kör trött och sävligt framåt, vidöppet och långsamt bakåt.

Var det inte i år vi skulle ta tillbaka "Timråhockeyn"? Istället blandar vi med att, i två matcher (Frölunda och SAIK), köra som fan och prestera en hockey som publiken gillar med en stillastående röv-vickande hockey i mittzon med omställningar ner i sarghörnet.

Jag älskar laget Timrå IK men just nu avskyr jag ca 80% av de spelare som bär den röd-vita tröjan och jag tror dessvärre inte jag är ensam om dessa tankar efter höstens fina marknadsföring av Timrå IK. Var fan tar detta laget vägen då lagets (enda?) hjärta försvinner på J-VM med medföljande formsvacka vid hemkomst? Det är jävligt illa när man finner sig zapandes i periodpaus och känner att i SSK där åker man iaf skridskor. Sen slår man över och låter sig våldtas ännu en period av den grå trista massan som just nu är Timrå IK

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: det du skrev tex "gravt försummar sitt arbete", eller när folk klagar på Karlssons "fettma" eller drar upp Hynnings läppar, skriver att Corso har ett fel i skallen och att det är därför han kommer senare, några ex.
Kommentera

hondaxr400: Nej men det är klart att vi inte ska ställa några krav på våra spelare som lallar bort hundratusentals kronor varje månad. Någon kan ju få skuldkänslor eller rent av börja gråta. Värst av allt vore ju om någon sorts pliktkänsla skulle börja infinna sig i spelarna så att dom kanske börjar vinna matcher. För det är ju viktigast att deltaga, inte vad det står på resultattavlan efter full tid...

Allt kring Timrå IK är så kravlöst just nu att jag bara vill kräkas. Jag tror jag har sett ett enda försök till ett ångerfyllt ansikte i intervju efter match och det var kolan...det var även bara knappt trovärdigt.
Kommentera

hondaxr400: Och vem fan är du att uttala dig om min ev. avundsjuka gentemot spelarei Timrå IK? Det är jättesant allt det övriga du skriver helt klart. Men det är ju inte själva poängen i varför jag försvarar min och övrigas rättighet att få uttrycka frustration på vårt supporterforum. SUPPORTERFORUM var det ja, inte spelarforum. Jag lägger själ och hjärta och en inte oansenlig (för min lilla ekonomi) summa pengar på det här laget. Pengarna är en skitsak, jag kunde lika gärna spelat på trav, förlorat och varit chockad över det...det vore lika ologiskt. Men känslorna, besvikelsen...engagemanget fast man inte vill engagera sig. Det är en förbannelse...
Kommentera

FairPlay:
Hockey ska absolut inte spelas med rädsla utan det ska vara lek med stor njutning och artisteri. handen på hjärtat är det inte det vi alla vill se från läktaren?
Det måste Per Erik UPPMUNTRA sina spelare till inte straffa bort dom för div tramsiga förseelser som nu senast mot DIF. Kanske går det att skrämma brandsoldater till bra jobb men hockey är något annat!!
Kommentera

KniveN: Exakt vad är överdrivet och onyanserat?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror faktiskt att det är Perra som vill att Hirso ska stå där och söka Styf/ Jokela eller Pikka för skott eller Pelle/ Viinanen för styrning. ÄR ju bara Pikka som rör sig av alla i den PP kedjan. Om alla står still och Hirso åker runt så skulle det ju inte direkt skapa någon större rörelse i PP.
Kommentera

Olle: Så för att ett land ska vara fritt så behöver man lägga fram överdriven och onyanserad kritik?
Kommentera

mikenomad: med flera:
Mycket jantelag och avund här. Utan att veta ett jävla smack om kompetens eller bakgrund hos er som hela tiden kritiserar och är avundsjuka på spelarlöner och prestationer av grabbarna som ägnat förmodligen hela livet åt att lära hockey tycker jag att det är viktigare att lyfta spelarnas självförtroende, kompetens och glädje att lira än att såga, gnälla och surt tycka att "jag vet minsann bättre från min plats framför tv:n eller från läktaren".
Men det är inte det som är min "point".
Som supporter kan man ju tycka sig vara viktig men verkligheten är ju att dom som kan påverka laget och dess prestationer är tränaren och i ett tidigare skede sportchefen. Det är faktiskt tränarens skyldighet att manövrera alla spelare mot ett gemensamt mål med lagets prestation i högsätet. Högpresterande spelare med stort ego typ Corso måste få sin plats så länge det skapar poäng till laget. Trampar han på tränarens onda tå kanske det är tränaren som ska ta sig en funderare på vem som gör poängen för laget.
Som supporter lyckas du bara att med gnäll och gnöl via div. obskyra media sänka spelarnas glädje, självförtroende och indirekt prestationer på rinken för det är sannolikt här dom snurrar på sin fritid. Även om dom tycker att det är just trams påverkar det prestationen när det kommer till det sista i artisteriet. Dom törs aldrig göra den där sista gudabegåvade dragningen som skulle ha dragit ner applåder och resulterat i poäng om dom vet att ett misstag kan resultera i ett unisont fördömande i media.. Tänk om tänk rätt.
Kommentera

« · 1320203 · »