1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1321127 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Ser att Modo skall ha presskonferans i morgopn ang. förstärkning runt laget. Kan vi hoppas på att dom värvat Linkan som ass. till Freddan.
Kommentera

Steffe: Corso kanske är bättre på att hålla igen när han spelar i en klubb som verkligen vill ha honom...eller rättare sagt: Corso kanske är bättre på att lyssna på ledningen i en klubb som inte försöker bli av med honom.
Kommentera

Olle: Skicka Corso till SSK, sen när TIK möter SSK så kan vi väl offra någon som tar bort honom i en rejäl fight... typ Sonntag... så slår vi 2 flugor i en smäll
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är många avvägningar som ska tas i beaktande. Jag tror, som dom flesta, att det är bra att Corso är borta men som du säger så är det ju en knepig ekonomisk situation.

Jag tycker att våran situation ser så allvarlig ut att jag ryser lite inför att han hamnar hos en konkurrent. Kvalserien känns som det mest troliga alternativet för oss nu och med en förkrossande dålig målskillnad (förutom mot SSK) mot dom som konkurrerar om platserna kring sträcket så måste vi göra en helomvändning i de sportsliga resultaten. Tiden innan uppehållet har ju varit fullständigt katastrofal. Torsk på hemmaplan med 3-7 och sedan torsk mot nykomlingen med 7-2. Det är allsvenska resultat. Lägg sedan till att vi saknar både stjärnback och en stabil målvakt i år. Usch det här blir betydligt mer svettigt än förra året.

Du säger att vi skulle haft en lösning klar innan vi sparkade Corso, det kan jag hålla med om men det viktigaste just nu tycker jag är att man har en lösning klar innan man skeppar honom till en konkurrent. Om Corso ska spela i Modo, SSK eller AIK så ska man ha en ersättare klar som har minst lika bra potential som Corso.

Linkans snack om att det kanske inte värvas något alls måste ju bara vara skitsnack. Värva eller spela i allsvenskan nästa säsong.

Edit: Med "värva" så inkluderar jag förlängningar av korttidskontrakt. Att förlänga med Murley måste vara absolut minimum och jag hoppas för linkans skull att han inte måste tävla med en massa andra klubbar om signaturen då Murley knappast försämrat sina aktier under sin tid i Timrå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Ja exakt vem vet Olle. Tråkigt men sant nämdes inga namn bara att det var någon utöver de som lirade i laget innan uppehållet.
Kommentera

Olle: Själv anser jag att den klubb som är beredd att ta över hans kontrakt, oavsett om klubben heter SSK eller MoDo, så fine. Skicka honom. Jag tyckte föreningen gjorde rätt när man beslutade att göra sig av med Corso. Men ju mer som kommit fram i affären desto mer tveksam ställer jag mig till agerandet.
En förening med så många skador, med ett sånt fokus på ekonomin (att verkligen gå rejält med plus i år), med en så pass begränsad börs att handla för, ändå väljer att bryta med den enskilt största personalkostnaden i resultaträkningen, utan att ha en lösning redan då, det tycker jag är tveksamt.

Det måste verkligen vara något alldeles speciellt som inträffat när man gjorde som man gjorde. Det är inte riktigt likt den filosofi jag trott att styrelsen jobbat efter.
Kommentera

Nisse: Sorry min formulering. Fler en ett kontraktsförslag att gå vidare med på borde det kanske stått.
Kommentera

maskot: Nagy kanske hade ett kontrakstförslag på linkans skrivbord, vem vet?

OM linkan nu ska värva så hoppas jag att han gör det från Nordamerika och inte föredettingar från någon slovakisk liga.

Edit: Det lustiga är ju att linkan säger "jag vet inte" på frågan om Sonnenberg är aktuell. Spelaren som varit aktuell hela jävla säsongen. Endera ljuger ju linkan eller så vet han inte själv vad han håller på med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Det var ungefärs som du citerade mig en herre i klubben uttrykte sig, Dvs att det fanns en väldigt långt processad åtgärdsplan för att fylla luckan för Corso med namgivna spelare som inte spelar i truppen idag.
Kommentera

Blizzard: Det är ju lite av ett dilemma ändå. Låt oss säga att målet är att bli av med 100% av Corsos lön och att man vill bli av med honom så snabbt som möjligt. Hur många klubbar är det som vill ha in spetskompetens snabbt?

Säg att man får iväg 100% av honom till SSK nu innan jul. Då finns risken att att han kommer att göra dyrbara mål mot oss senare i vinter. Eller bara för att leka med misären: Tänk att vi betalar 70% av lönen, han spelar i SSK och avgör mot oss i sista omgången? Den dagen sitter linkan redan på planet till Thailand.

Men det bör ju stå mellan att skeppa honom nu och detta till en direkt konkurrent eller skeppa honom efter jul, utomlands och vi förlorar dyrbar tid för att få in ersättare som är på plats när serien drar igång igen. Kan man få iväg honom NU till en klubb utomlands så vore det ju naturligtvis tårta men det låter lite FÖR bra för att vara sant i mina timråöron.
Kommentera

maskot: Noterar att Du skriver "färdiga" vilket betyder pluralis, m.a.o. minst två. Underbart att minst två spelare av Corsos kaliber vill till Timrå, en klubb som inte ens kan betala spelarnas pensionspengar, när lag som Modo, Saik, SSK, Frölunda letar med ljus och lykta efter fw. Men vi är ju Timrå och möjligheten att få bo på Örnen överträffar ju det mesta för hockeyspelare av rang contra avenyen i göteborg.
Kommentera

Nisse: Man hör olika saker hela tiden från olika håll och det är väl det som kallas ryktesspridning vilket är vanligt i denna bransch :) Likaväl som Modos värvning av Nuge eller vad han hette enligt rykten skall vara steg ett i en trestegsraket toppspelare som skall presenteras under detta uppehåll Dvs Bartechko är inte ens inräknad utan råkade bara ha samma agent, så stämmer detta rykte kommer Modo inom kort presentera två till "stjärnspelare"
Kommentera

Blizzard: Haha seriöst, vore det inte riktigt dumt och riskartat att skriva ett likadant kontrakt som Corso satt på? Vad ska det vara för "gud" då?
Kommentera

maskot: "Det skall finnas färdiga kontraktförslag på spelare jämförbar med Corsos kompetens på Linkans skrivbord"

och dessa lirare sitter hemma och rullarna tummarna och bara väntar på att stor klubben timrå ska ge dom chansen eller.....
Kommentera

maskot: Det jag hört är att det inte är säkert att det värvas om Corsos kontrakt försvinner. Att Corso ville lämna redan i fjol är ingen hemlighet, det sa han helt öppet efter förra året, lika att Timrå ville sälja honom, men ingen ville köpa typ. Ryssland. Timrå gjorde stora ansträngningar för att hitta en köpare men marknaden var tom.
Kommentera

Nisse: " Jag fattar också att det inte är säkert att vi värvar om Corsos lön övertas av någon annan klubb"

Det skall finnas färdiga kontraktförslag på spelare jämförbar med Corsos kompetens på Linkans skrivbord. Dessa kan dock först skrivas på då ny klubb är funnen. Sedan kan tiläggas att Corso själv har påtalat för ledningen att han vill lämmna klubben redan sedan Timrå åkte ur slutspelet vilket aldrig framgått i media
Kommentera

KniveN: Jag fattar väldigt mycket....bl.a att vi inte har pengar, att Linkan inte bestämmer, att vi sjunker som en sten i tabellen, att Lander försvinner till JVM, att vi inte har full trupp även om alla vore friska. Jag fattar också att det inte är säkert att vi värvar om Corsos lön övertas av någon annan klubb, vi är ju Timrå och vi avvaktar till faan själv avlöser oss.
Kommentera

Mackelito: Ska man tro det som har skrivits så hade han 250k i månaden.
Kommentera

Mackelito: klart SSK i så fall betalar 100% av lönen, annars skulle man aldrig släppa honom till en elitseriekonkurrent. Saarenheimo var ju säkert inte gratis, han fick ju kicken nyss-
Kommentera

Nisse: Tror du att det finns möjlighet att värva innan det är klart med Corso? Har inte du fattat att Linkan nästan aldrig avslöjar något till media?
Kommentera

Jockz: Om han går till SSK lär väl Timrå få betala hela hans lön ändå. SSK har knappast råd att punga ut med 250-500 tusen i månaden.. -.-
Kommentera

Jockz: Det vore skönt att bli av med honom men ack så tråkigt om han avgör mot oss i kvalserien.
Kommentera

Blizzard: Nä jag tänkte säga det, vilket underbart skrivet kontrakt!
Kommentera

Jockz: kebabhaken måste gå sjukt bra i södertälje, hur kan dom värva som dom gör fan mer publik på en curling match.

Fast ifs slutar väl med att vi betalar 75% av lönen så då är det inte så farligt för ssk. Kul att vi värvar.

Redigerad kommentar

Kommentera

ssk för corso kanske..
Kommentera

Nisse: Tomte-Nisse, du kan snacka seriöst med Tomten du och be honom fixa hit Sonnenberg och signa Anders "Bubba" Eriksson. Jag tror att Linkan har fullt upp med att handla julklappar för eget bruk..
Kommentera

KniveN: Ja men han säger ju rent ut att julen ställer till problem, idag är det den 15:e. Julafton är den 24:e. Har inte Modo fattat det ?
Kommentera

Nisse: "- Men som det är i dag har jag svårt att se att vi ska ha någon ny spelare på plats innan den 26:e. Julen ställer ju också till det en del, det är mycket som ligger nere då."

Du tolkar ganska fritt..
Kommentera

Nisse: 3) Mikko Jokela, b, Timrå

Kommentar: Värvad för att vara en ledande back i power play. Det började bra. Mål i premiären mot Frölunda. Sen har det inte hänt ett smack framåt. Enda rubriken fick han när han omhändertogs av polis en blöt fyllenatt i Sundsvall i november.
Kommentera

Fattar Ni nu då. Det är Tomas Johansson och Christer Ericsson som bestämmer och Linkan är spratteldockan i trion JLE som pratar utan att säga något. Att inte journalisterna synar vad som sker, eller vill dom inte skriva i klartext om förfallet. Årets bästa måste bli Linkans att det är svårt att värva för det är jul - i år igen.......Linkan ring till Fredrik Andersson och säg åt honom att göra om och göra rätt, det är ju jul.....man kan inte värva nu.
Kommentera

Jag trodde i min enfald el. naivititet att vi skulle fylla luckan efter Corso. Tydligen är det bara i den bästa av världar. Inte i Timrås värld märker jag. Dumstrut på för mig!
Kommentera

Ja ser bra ut för modo, för oss är det mörker! Men vi har juh Linkan har har säkert något ess i rockärmen ;)
Kommentera

Ambroo: Ja, jag tror M0D0 kommer hamna före oss som det är NU i och med deras nyförvärv. Sedan ska ju minst en back in också för nolaskogs. Bra jobbat av Blind-Andersson där. På förhand iaf. Känns som det är dax för Charles att börja få ihop nånting nu oxå.

Ingen rädder för kvalserien är. Nja, blir det kvalserien tror jag faktiskt att vi klarar av det ganska så smärtfritt. Så är känslan i detta nu iaf. Slutspel känns overkligt långt bort, i detta nu så att säga.
Kommentera

Ambroo: fick en såndär obehaglig känsla igår att det faktiskt kan gå riktigt illa i år. När jag sedan synar de allsvenska lagen släppte oron en aning. Visst känns allsvenskan rätt medioker i år?
Väl där kan förvisso allt hända, men visst sjutton ska vi kunna bli ett av de två topplagen om läget skulle uppstå?
Dock var, och är skall tilläggas, mina förhoppningar betydligt större än både kvalspel och ingemansland. Det här laget bör ha så pass mycket kompetens att vi ska kunna knipa en slutspelsplats. Men då är det hög tid att saker börjar fungera. Mindre skador, bättre spel från våra tongivande spelare och framförallt lite arbetsro i truppen.

Vägen dit är lång, mycket låååång. Men som Skarin hade uttryckt det: det kan gå.
Kommentera

RTS: njaeo, enligt min tes så är viinanen den trettonde forwarden (som blev lite dyrare än tänkt) som skulle tas in innan sponsorpengarna, sponsorpengen täcker murley och eriksson spelade väldigt billigt på sitt korttidskontrakt. Corsos peng räcker till eriksson och "lite dyrare" på viinanen. Får man full kostnadstäckning, eller vad man ska kalla det, för Corso finns det säkert utrymme för en till spelare, men då snarare mera av en breddspelare.

I övrigt hoppas jag att Linkans fokus i första hand ligger på att lösa Corso-situationen och i andra hand på att hitta hans ersättare. För övrigt tycker jag att ersättaren ska heta Sonnenberg i efternamn.

Men det är ju rätt ickekonkret att spekulera i det här överhuvudtaget, vi vet inte vad spelarna tjänar och vi har minimal insyn i tiks ekonomi, men det här är i alla fall mina tankar
Kommentera

ÖstrandsNisse: Aldrig i helvete att vi kommer att ha Modo bakom oss, åtminstone inte som läget är nu. Få se... SSK och?

Redigerad kommentar

Kommentera

Jockz: Det är svårt att förutspå vad som kommer att hända med Modo. Jag tycker att de har presenterat många bra värvningar de senaste åren, men ändå har resultaten uteblivit. Kanske är jag negativ, men jag har svårt att se att det ska bli annorlunda den här gången.

Överhuvudtaget tycker jag att värvningshysterin är lite överskattad. Visst finns det några exempel där värvningar har gjort stor skillnad, men det finns samtidigt betydligt fler exempel där framgångarna har uteblivit. I risk för att analysera ihjäl sig bör man nog granska hela föreningen när laget underpresterar. Felet behöver inte alltid finnas i spelartruppen*.

*Tolka inte detta som en massa antydningar.
Kommentera

Pätr: Modo ser ut att kunna värva sig ur sin kris, det blir nog lite värre för oss den här säsongen! :)
Kommentera

Knylan: Kan bli lite "Hlavac och Hlinka" kanske för MoDo, ser bra ut...
Kommentera

söder över: äsh länka till dagbladet istället (källan till artikeln).
Kommentera

RTS: Och nu värvar Modo Ladislav Nagy också, och man påstås också vara på jakt efter Mat Robinson, poängstark back i norska Sarpsborg. Modo har av allt att döma beslutat sig för att överleva kvalserien.
Kommentera

Berglund: Bartecko är väl knappast någon bredd el dussinspelare. En Toppspelare är vad han är.
Vetifan vilken forward i Timrå som besitter hans skills.

Nej där har MoDo fått tag på en riktigt klasspelare det kan jag lova.
Kommentera

pefr: Man skulle väl ha in den trettonde forwarden innan Sponsorerna kom in i bilden?
Kostnade för Corso täcker in både Vinet o Murley om man gör sig av med hela kostnaden,

Säg att Eriksson är sponsor pengarna så måste forfarande pengarna till den trettonde forwarden finnas tillgänglig.

Enligt din tes så spelade Corso då på pengar som inte fanns?
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja, Nagy får väl anses vara en klassvärvning. Bartecko e väl sådär men nog duger han som breddspelare helt klart. Så just nu leder Freddan helt klart på poäng över Linkan :(
Kommentera

Knylan: ganska smart tänkt där av Freddan. I Bartecko vet man vad man får, han har visat att han klarar av att spela i Sverige. En bra hjälp lär han också bli till en mer oprovad polare. Nagy känns som ett mycket bra nyförvärv. Detta ökar knappast oddsen att Timrå har Modo bakom sig när serien är slutspelad.
Kommentera

Flint värvar på.
Kommentera

Olle: låter väl ganska rimligt? Om inte Linkan lyckad deala bort hela kostnaden för corso, vilket väl låter lite för bra för att vara sant...
2 sponsorer+ Corsopengen? = Viinanen, Murley och Eriksson.
Kommentera

mikenomad: Jag får inte ihop det här riktigt. Innan vi sparkade Corso fanns det väl, från två externa finansiärer, pengar till en värvning?

Är det Viinanen och en förlängning med Murley och sen har vi Corso-pengarna (förhoppningsvis snart iaf) till vadå? En förlängning med Eriksson och...ingenting?
Kommentera

TIK55: Är det inte när Linkan åker som det brukar röra på sig lite? Äh...jag är less nu, Linkan; klipp dig och skaffa ett jobb!
Kommentera

« · 1321127 · »