1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1321774 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Linkan har redan fått Mattsson serverad och ett bud att ta ställning till. det fick han igår.

Vad det sedan blir av det är en annan sak, förmodligen inte ett skit.

Sedan det här med Corso, hade det funnits en gnutta stake i vår sportchef så hade Corso tränat med Juniorerna, alt fyllt vattenflaskor.
Då hade Corso velat lämna fort som satan.
Nej nu ger man honom ledigt, vila tills man hittat något Corso själv vill.

Tragiskt var ordet.

Vi spelar i ettan nästa år.

Tj o Linkan har sänkt oss på 3 futtiga år.
Kommentera

Dream Team:

Third period
06.24

10.37 1 - 0 EQ TIK 9. ÖSTMAN, Joel  
  (11. EDLUND, Patrik
  29. ÖHRN, Daniel)
10.37 1 - 0 EQ TIK 9. ÖSTMAN, Joel  
  (11. EDLUND, Patrik
  29. ÖHRN, Daniel)
41.19 2 - 1 EQ TIK 16. MÖLLER, Carl-johan  
  (46. LÖGDAL, Douglas)
43.53 3 - 1 EQ TIK 39. ENROTH, Mattias  
  (16. MÖLLER, Carl-johan)
Kommentera

Olle: Vet inte om Linkan får ta emot samtal för TJ iom att mottagaren betalar samtalen vid utlandsvistelse. Och taxan till Thailand lär vara rätt hög...
Kommentera

Nisse: Timrå IK-AIK, 3-1.
Kommentera

Olle: Kolla så att klubben betalat mobilräkningen först.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Har Du en aning hur det står i J matchem mot AIK ?
Kommentera

Olle: Heheehe!! Men AE låter klockrent som gubben Reodor Fälgen i Flåklypa Grand Prix :-). Även utan kapten löjtnant...
Kommentera

ÖstrandsNisse: Hoppas nu bara att linkan har mobilen påslagen så att han kanske kan höfta fram ett kontraktsförslag för det här känns som en straffspark. Nu kanske det är andra klubbar som rycker i honom men man borde iaf göra ett försök. Han skulle vara mer än välkommen.

Edit: Bra poäng förresten, du har naturligtvis helt rätt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Jo men jag tänkte mer på lökarna som inte platsar där men ändå är diviga nog för att skina här efter mellangårdsrean ;-). Mellandags skulle det stå...
Kommentera

Olle: En punkt sommsäkert är nog så viktig är att Malmö ser ut att betala hans lön. Säkert samma deal som Corso har vilket bör betyda att Malmö kanske släpper honom om man hittar någon klubb som bara tar en del av lönen. För att tjäna liite slantar än om han står helt utan klubb.
Kommentera

Timrå Icon: Haha! Runt höndra och en låda kaptenlöjntnant. Nä jag har ingen aning om han dricker, jag kom bara att tänka på det då jag hörde den där värmlänningen på Mammas Nya Kille på radio idag.
Kommentera

Timrå Icon: vad gör Z:a, Bäckström, lidström, Ovetschkin, Holmström, etc nu då ;)
Kommentera

Timrå Icon: :))
Kommentera

mikenomad: Troligen. Jag säger som på Klitteholm;"Asså shiiIIiit!" :-)
Kommentera

Timrå Icon: Lögnt höndra...knappast mindre...:)
Kommentera

Olle: Fast punkt ett har vi redan haft några som kvalat in på dessvärre ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Om man nu ska analysera saker i småbitar så ser jag ändå några fördelar med Mattsson som gör att han kanske inte behöver bli så dyr:

1, Han har fått sparken och det talas om attitydproblem.
2, Han känner Perra och kanske kan tänka sig att spela för en lite mindre slant om det står och väger mellan ett par 25k i månaden.
3, Han är gammal och...äh jag hade faktiskt bara två punkter.

Eller så betyder dom här sakerna inget alls, han kanske är stekhet i Schweiz.
Kommentera

McFire: Återgå till den andra aktiviteten på listan nu och idka könsumgänge med Pettan.
Kommentera

Olle: Han vill nog ha rönt höndra eller hur nomaden? Hehe :-)
Kommentera

mikenomad: Och töng bössa :-)
Kommentera

Pettan: Köng heter det.
Kommentera

Pettan: "skälig lön" bör ju i AE's fall baseras på vad han kan få utomlands, vad han anser sig vara värd eller vad han hade för lön i sitt senaste kontrakt. Han är väl inte så långt ifrån spel i NHL? Jag tror att han vill ha en saftig slant. Får han halva Corsos lön så tycker jag att han är överbetald.

Han är en stabil spelare men han tokpeakar ju inte direkt på någon del av isen. Personligen skulle jag ta Mattsson över AE varje dag i veckan eftersom han har en bössa. Modo kanske har större behov av en defensiv back.
Kommentera

McFire: Kung samma här :)
Kommentera

Olle: Uttråkad? Vad tror du då jag är? Jag både läser och skriver i eran gästbok, det är liksom längst ner på listan. :)
Kommentera

Olle: Ja det är nog generellt tyvärr ganska dyrt att värva nu runt jul om man vill ha spets som de flesta vill ha och inte bredd som de/oss med många skador. De stora stjärnorna vill inte spela transportsträckan fram till jul. Tror jag iallafall...

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: Det var faktiskt en fråga, därav frågetecknet i slutet av meningen. Jag är lite uttråkad så faktumet att du verkar störa dig på mig räcker för att hålla mig igång ett bra tag till.
Kommentera

McFire: Du framstår som ett riktigt troll, gör dig själv en tjänst, somna in.

Eller pallra dig in under verandan igen.
Kommentera

Olle: AE begär "Skälig lön " Vad det är vet varken du eller jag ! kanske halva Corsos lön ?
Kommentera

Timrå Icon: Det finns helt klart sportchefer som skött sitt jobb sämre även fast jag gissar (eller det säger ju många uttryckligen) att dom ville se värvningarna i ett tidigare skede. Vad jag skulle vilja veta är vad Modo har betalt för dom här herrarna. Sen har ju AE sagt att han vill ha pengar. Om Modo värvar honom så skulle det vara intressant att veta vad dom får punga ut. Jag gissar på att han skriver på till ett kraftigt överpris även fast han inte gjort bort sig speciellt mycket hos oss.
Kommentera

Olle: Du framstår som en riktig stjärna, gör dig själv en tjänst, somna om. :)
Nu drog du en egen slutsats, lika mycket fel som det var väntat. Jag är inte från Övik.
Kommentera

Laken: Håller med dig där att JM Är en bättre pointman kanske:) men i vissa kretsar är det tydligen viktigare att visa sitt hat mot MoDo än att se till sitt eget lags bästa !
Kommentera

Olle: Fast jag tycker ändå MoDo värvat ganska bra nu under uppehållet även om Bartecko är på nedgång. Det är nästan så man tror att Näslund börjat smyg-jobba lite ;-)
Kommentera

McFire: Whaaaaa?! En modoit med ett utvecklat sinne för att dra egna slutsatser? Är du säker på att du kommer från övik?
Kommentera

Pettan: Jag/vi sågar INGEN men jag tror att J.M skulle kunna tillföra mer än A.E då han:
1) Är bättre i powerplay (där vi haft enorma problem)
2) Kan spela b å d e center och back (Lander ska ju på JVM)

Comprende?
Kommentera

Pettan: ja, du hör ju själv! Modo? Muuuuuudo.
Kommentera

Pettan: Min personliga sågning är ju hypotetisk. Däremot kan jag ju säga att jag känner en instinktiv äckelkänsla för varje spelare som blir klar för modo men det brukar oftast gå över rätt snabbt.
Kommentera

Olle: Du vill inte svara på frågan alltså? Förståeligt iofs då alla med sunt förnuft inte behöver ett svar på den.
Kommentera

Olle: Gick fort att såga en spelare ni hyllade för två veckor sen bara för att han blev aktuell för MoDo !
Kommentera

McFire: Jag tror egentligen att alla hockeyspelare i världen drömmer om att spela ishockey på samma is som den legendariske Peter Forsberg har skrinnat på. Vidare så tror jag att ungefär 1/4 amerikaner vet var Ornskoldsvik ligger på kartan trots att dom inte har den blekaste aning om att jorden är rund. Vi kommer förmodligen att få se en slags omvänd version av Mobergs "Utvandrarna" nu när vi har en erfaren GM på plats. Lät jag trovärdig? Kan jag stå i hemmaklacken i fjollröven nu? Min personliga uppfattning är att jag borde smälta in ganska bra med det där...
Kommentera

Laken: Mattsson har ett skott. Det räcker så. Fram med kontraktet linkan.
Kommentera

Blizzard: Ja 150 brak/mån vill han nog ha. Det är säkert mindre ändå än vad Kolan har. Sjukt mycket pengar egentligen! Man skulle nästan ligga sked med chefen för hälften....
Kommentera

Olle: Vore det att "luta sig framåt och vända upp röven" från hans sida om han väljer Modo, som i stort sett är hans moderklubb, där han har kompisar sen ungdomsåren som han pratat med om att spela ihop igen och som kan betala en skälig lön, framför Timrå, som han spelat med 6 matcher och som uppenbarligen åtminstonde inte i nuläget har råd att betala honom?

Om du tror att Timrå är så attraktivt att spela för så att spelare, utan någon som helst anknytning till klubben i övrigt, väljer att spela för Timrå trots att de knappt får betalt, före ett ekonomisk mkt bättre alternativ så tror jag att du är ute och cyklar, utan vinterdäck.
Kommentera

Dessutom rightare.

Ring Linkan, ring!
Kommentera

Hmmm...
Jesper Mattsson ledig!

Jag kan absolut tänka mig honom i Timrå! Kan spela både back och center.
Om han inte tappat alltför mycket i kvalitet så tar jag lika gärna honom som jag vill behålla Anders Eriksson.
Mattsson är dessutom en riktigt bra powerplay-spelare med ett bra (direkt)skott. Lägg därtill att både Perra och Clabbe haft honom i FBK?

Jag blir i n t e förvånad om han skulle dyka upp i Timrå IK!
Kommentera

Timrå Icon: Njaa jag tror mer att det är lugnet dom är ute efter. Ingen som ifrågasätter att man är lat, ingen som vågar sparka på en gammal trotjänare som sedan länge överskridit sin goodwill i klubben. Du vet så där när det uppstår en tyst pinsamhet men ingen gör något åt det så det bara fortsätter. Folk tittar efter dom på stan och tänker: "Jag kommer ihåg när du var så liten så du knappt kunde åka skridskor...och nu är du gammal och står där på stapplande fötter...igen".

Det är bara att komma till Modo, casha in en sista saftig check och sen bara tyna bort in i glömskan...
Kommentera

Timrå Icon: Ja så är det ju, han är inte värd en 150k lön kan jag tycka. Fast han är så bra i def, så måste jag hålla med dig också att vårat tempo är sjukt segt, 2m/h ut ur zon typ, fördelen med AE är hans förstapass som kan få fart på andra fast han är seg, men ahde velat se att ALLA åkte grillor hela tiden ala luleå/SAIK
Kommentera

Blizzard: Nää de har ju inga rättigheter där :-(. Tror jag iallafall...

Jo du har ju en poäng där så klart. Men ändå. Jag tycker att vi rent allmänt måste skruva upp tempot :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

lincoln: Han behöver inte, vill inte bli någon hjälte i någons bok. allraminst om det finns sympatier hos Timrå IK i den boken. Var beredd på skräckscenariot, han sitter still till den 30:e januari och bara lyfter lön och inte säger ett jota. Hur illa till ligger vi inte då på en skala 1-100. Då kan man snacka om vem som pissat i det blå skåpet.
Kommentera

McFire: Jag tycker att det vore lite att luta sig framåt och vända upp röven från hans sida och såna spelare har jag inte så mycket för. Jag sa aldrig att jag ville dela säng med honom.
Kommentera

Olle: Hahahahahahaaaa!!! Vad är det där under verandan som lockar egentligen...? Går regnbågen ned där...? :-)
Kommentera

« · 1321774 · »