Challe ska nog vara glad att foppa kanske kommer lira i modo, om modo skulle börja klättra med foppa så är det iaf inte challes geniala coaching som gjort det....foppa kan träna och spela det där laget ensam.
Lirar Foppa i Eliserien efter jul, då kommer DN att införa alla former av tacklingsförbud. Veteranhockey! Det ryktas även om att elaka tifos där man driver med modoiters kroppsdelar nedanför knäna, kan komma att bötfällas hårt.
I Foppas raider står att isen ska spolas med heligt vatten om han mot förmodan kommer till spel. Expressen och Aftonblader bygger ut sina pressar för att kunna trycka 900 sidor snälla artiklar om modos banjochef.
Vi andra får trösta oss med att tomten är röd & vit.
bisterfinnen: Och med "modo-hjärta" menar du: "att på ett, ur moralisk synpunkt, tveksamt sätt försätta en rad spelare ur truppen i en fördelaktig konkurrensmässig position och samtidigt underminera huvudtränarens påverkansområde"? :)
Personligen tycker jag att det är coolare att förhandla ner sin lön direkt istället för att år efter år plocka ut en alldeles för hög lön, belasta föreningen och sedan ge tillbaka en liten del av detta och samtidigt outa sig i media som om man vore någon slags mesias.
Smart att spela med en spelare man vill bli av med, vad händer om han drar på sig en allvarlig skada som gör att ingen annan klubb vill/kan ta över kontraktet?
Varför väntar man inte tills en annan klubb kan ta över lönekostnaden innan man sparkar sagda spelare? Vad vinner man på att frigöra en spelare om man inte samtidigt frigör det ekonomiska utrymme som är bundet till den spelaren? Nu kostar han pengar för Timrå, så kan man inte tvinga honom att spela kvar tills övergången är genomförd isf?
h o c k e y : Det sista stycket i den artikeln tycker jag ger en ganska klar bild av vad du nu försöker "fördunkla".
Jag måste ju ändå säga att det inte verkar spela någon roll hur mycket pengar ni har. Förra säsongen paniktigger man åt sig pengar från egna aktiva spelare, bara detta faktum är ju så karaktärslöst så det knappt finns, och sedan plockar man in två gamla toppspelare med meriter från NHL och ÄNDÅ lyckas hamna bakom fattiga Timrå och missa slutspelet för andra året i rad. Om jag vore modoit så skulle jag nog ändå se på dom nya värvningarna med viss tillförsikt.
Loomis: Corso på väg bort...rätt, Nubben snart tillbaka i timrå där han tar TJ:s roll...njae, inte konstigt att man vill göra sig av med Corso som kostar 420 000:-/månad...inte omöjligt, samtidigt ifrågasätts Pärra Johnsson då han skrämt bort Corso...ehh jaha, förra veckan var en spelare på väg in...ehh nej, snarare en bort. Till sist undrar Gustav9 hur dum Linkan igentligen är när han gett Corso ett kontrakt med en lön på 420 000:-/månad.
Det är lite "blanda och ge" i inläggens trovärdighet.
McFire: Du vet ju själv att freddan kommer att dyka upp i "lyxfällan" så snart han har fått lämna sin tjänst hos modo hockey. Hans motsvarighet i programmet just nu är den där killen som köper piratmärken av dyra stereoanläggningar och ställer upp dom på vinden eftersom han inte har den blekaste aning om hur man utnyttjar pjäsernas fulla kapacitet.
McFire: Efter nyår kan vi alltså få se fram mot en trött back i vitt getskägg, som åker runt och stöttar en kille i svart getskägg som har ont i foten för 170 lök i månaden.
AE jobbade billigt i Timrå för att kunna få så mycket deg som möjligt i Modo.
Blizzard: "La oss ganska smart" Ja det får man se som ett genidrag, bjuda så mycket budgeten tillåter, men få nobben ändå då storebror naturligtvis har en större plånbok.
Smokey: Det ser ju mycket bättre ut för MoDo än för oss nu tyvärr. Nä in med Nubben igen och ut med Linkan och TJ så går det nog bättre. Men först måste vi klara detta år och sen har nog TJ och hans nickedocka lekt klart.
Hm ja eng ex 170k, jag sa max 150 för ett tag sedan kan tänka mig att timrå la ett bud på 90-110k, synd att tappa honom, men känns endå som vi la oss ganska smart. Kluven.
ÖstrandsNisse: Egentligen finns det fler likheter mellan polisstudenter och modoiter än vad man kan tro! Båda typer går runt och tror att dom är ett föremål för avund med den där obefogade självsäkerheten, när det egentligen är så att dom allra flesta människor likställer deras mentala kapacitet med dörrvakter och med rätta blir rejält förvånade varje gång dom lyckas författa ett par rader text utan att bifoga malplacerade meningar som: "Hit med sprayburken!", "Händerna på ryggen!" eller "Plantskola!"
Wayne Gresky: Jag tror att det är en överdrift att kalla AE för skillnaden mellan kvalserien och slutspelet. Skillnaden mellan kvalserien och ingenmansland kanske. Jag säger som jag sa tidigare: Om AE omöjliggör fler backvärvningar för modo så är jag nöjd som timråit.
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?