1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1322448 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Challe ska nog vara glad att foppa kanske kommer lira i modo, om modo skulle börja klättra med foppa så är det iaf inte challes geniala coaching som gjort det....foppa kan träna och spela det där laget ensam.
Kommentera

Tellus: Ja Christer E sitter säkert och smider planer på nätterna hur han ska kunna få Timrå IK i konkurs så snabbt som möjligt... (Ironi)
Kommentera

Lirar Foppa i Eliserien efter jul, då kommer DN att införa alla former av tacklingsförbud. Veteranhockey! Det ryktas även om att elaka tifos där man driver med modoiters kroppsdelar nedanför knäna, kan komma att bötfällas hårt.

I Foppas raider står att isen ska spolas med heligt vatten om han mot förmodan kommer till spel. Expressen och Aftonblader bygger ut sina pressar för att kunna trycka 900 sidor snälla artiklar om modos banjochef.

Vi andra får trösta oss med att tomten är röd & vit.
Kommentera

Smokey: Ja nu går sannerligen startskottet för MoDos strävsamma vandring mot guldet......
Kommentera

Smokey: Det förklarar de specialchartrade planen på Midlanda idag fullastade med journalister från världens alla nyhetsbyråer...
Kommentera

STOPPA PRESSARNA!

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article8309030.ab

Kan något bli större i hockeysverige? Och det händer i Kramfors!!! JUST NU!!!
Kommentera

Tellus: Där är en stor del av rötan, så mycket är säkert.
Kommentera

Laken: Börja att rensa ta Crister erikssson han som drog ner Selånger nu gör han samma sak med TIK ..
Kommentera

Loomis: Ja, Nubben har ju verkligen lyckats i Frölunda...
"TJ och hans nickedocka"

Blablabla... Där kom det igen!
Kommentera

Kattgubben: Caslava är den bäste defensive back jag någonsin sett i Timrå IK!
Kommentera

170 000/mån för Anders Eriksson!?!
Linkan har ju för f-n lurat upp Freddan på läktaren!

Tack Linkan, för ditt omdöme!
Kommentera

superfalle: Satt och saknade Caslava litegrann när jag tittade på Sverige-Tjeckien igår kväll. En sån kille skulle vi behöva till TIK igen.
Kommentera

Kevin O Shea: oändligt mycket viiktigare just nu än någon stor tung back .
Kommentera

Olle: Förlåt, det var en sucker punch.
Kommentera

bisterfinnen: Och med "modo-hjärta" menar du: "att på ett, ur moralisk synpunkt, tveksamt sätt försätta en rad spelare ur truppen i en fördelaktig konkurrensmässig position och samtidigt underminera huvudtränarens påverkansområde"? :)

Personligen tycker jag att det är coolare att förhandla ner sin lön direkt istället för att år efter år plocka ut en alldeles för hög lön, belasta föreningen och sedan ge tillbaka en liten del av detta och samtidigt outa sig i media som om man vore någon slags mesias.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Nubben kommer inte till Timrå enligt hans bror Jana, dom kanske flyttar till Sundsvall, det beror på hans fru .
Kommentera

Kevin O Shea: Ja, signa upp honom på ett flerårskontrakt helst!
Kommentera

Kattgubben:

Smart att spela med en spelare man vill bli av med, vad händer om han drar på sig en allvarlig skada som gör att ingen annan klubb vill/kan ta över kontraktet?
Kommentera

Olle:

MoDo-hjärta kallas det. Det var grabbarna som fick truga, inte tvärtom.
Kommentera

Knyt ihop det här nu då för fan, Linkan!
Kommentera

pefr: Noll spelare är väl ändå på nåt sätt sämre än en halvmotiverad pjäs? Betalar för honom gör vi ju i vilket fall som helst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kattgubben: du har full koll på det här med att få människor att prestera hör jag :)
Kommentera

Varför väntar man inte tills en annan klubb kan ta över lönekostnaden innan man sparkar sagda spelare? Vad vinner man på att frigöra en spelare om man inte samtidigt frigör det ekonomiska utrymme som är bundet till den spelaren? Nu kostar han pengar för Timrå, så kan man inte tvinga honom att spela kvar tills övergången är genomförd isf?
Kommentera

h o c k e y : Det sista stycket i den artikeln tycker jag ger en ganska klar bild av vad du nu försöker "fördunkla".

Jag måste ju ändå säga att det inte verkar spela någon roll hur mycket pengar ni har. Förra säsongen paniktigger man åt sig pengar från egna aktiva spelare, bara detta faktum är ju så karaktärslöst så det knappt finns, och sedan plockar man in två gamla toppspelare med meriter från NHL och ÄNDÅ lyckas hamna bakom fattiga Timrå och missa slutspelet för andra året i rad. Om jag vore modoit så skulle jag nog ändå se på dom nya värvningarna med viss tillförsikt.
Kommentera

stoff: Snarare att han KOSTAR 420000kr i mån vilket inte är detsamma som att HAN LYFTER DET FATTAR DU VÄL!
Kommentera

Loomis: Corso på väg bort...rätt, Nubben snart tillbaka i timrå där han tar TJ:s roll...njae, inte konstigt att man vill göra sig av med Corso som kostar 420 000:-/månad...inte omöjligt, samtidigt ifrågasätts Pärra Johnsson då han skrämt bort Corso...ehh jaha, förra veckan var en spelare på väg in...ehh nej, snarare en bort. Till sist undrar Gustav9 hur dum Linkan igentligen är när han gett Corso ett kontrakt med en lön på 420 000:-/månad.

Det är lite "blanda och ge" i inläggens trovärdighet.
Kommentera

McFire: Du vet ju själv att freddan kommer att dyka upp i "lyxfällan" så snart han har fått lämna sin tjänst hos modo hockey. Hans motsvarighet i programmet just nu är den där killen som köper piratmärken av dyra stereoanläggningar och ställer upp dom på vinden eftersom han inte har den blekaste aning om hur man utnyttjar pjäsernas fulla kapacitet.
Kommentera

McFire: Efter nyår kan vi alltså få se fram mot en trött back i vitt getskägg, som åker runt och stöttar en kille i svart getskägg som har ont i foten för 170 lök i månaden.

AE jobbade billigt i Timrå för att kunna få så mycket deg som möjligt i Modo.

AE är smart. Men det blir aldrig en modoit.
Kommentera

McFire: gå och elda upp dig själv.
Kommentera

Smokey:

Hehe, Det är vi och Trazan och Banarne.

Roligt att ni säger det med spelare som Jonte, hitte-joel Styf, miffot Hynning och materialar-Husse himself. :-)
Kommentera

Blizzard: "La oss ganska smart"
Ja det får man se som ett genidrag, bjuda så mycket budgeten tillåter, men få nobben ändå då storebror naturligtvis har en större plånbok.

Er sportchef är ett geni, ett fattigt geni.
Kommentera

Smokey: Det ser ju mycket bättre ut för MoDo än för oss nu tyvärr. Nä in med Nubben igen och ut med Linkan och TJ så går det nog bättre. Men först måste vi klara detta år och sen har nog TJ och hans nickedocka lekt klart.
Kommentera

Loomis: HAHAHAHAHHAHAHA
Kommentera

mikenomad: ATT han lyfter 420000kr i mån FATTAR DU VÄLL
Kommentera

ÖstrandsNisse:

*Klirr!!
Kommentera

Loomis: Alla här sitter givetvis på mycket mer information än vad en modoit kan få in i sitt förstånd på en livstid.

Modoiter är bara tomma, banjospelande fyllon.
Kommentera

stoff:
Nåt han hittat på själv? Vad är det du har missat?

Att Corso är hemma i Canada?

Att Timrå "sparkat" honom?

Att han fortfarande uppbär full lön från Timrå tills han behagar signa en ny klubb eller att kontraktet upphör?
Kommentera

Hm ja eng ex 170k, jag sa max 150 för ett tag sedan kan tänka mig att timrå la ett bud på 90-110k, synd att tappa honom, men känns endå som vi la oss ganska smart. Kluven.
Kommentera

stoff: Gustav9 sitter på mycket mer information än vi får veta.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Egentligen finns det fler likheter mellan polisstudenter och modoiter än vad man kan tro! Båda typer går runt och tror att dom är ett föremål för avund med den där obefogade självsäkerheten, när det egentligen är så att dom allra flesta människor likställer deras mentala kapacitet med dörrvakter och med rätta blir rejält förvånade varje gång dom lyckas författa ett par rader text utan att bifoga malplacerade meningar som: "Hit med sprayburken!", "Händerna på ryggen!" eller "Plantskola!"
Kommentera

gustav9: vart har du fått dom uppgifterna ifrån? nått du hittat på själv antar jag
Kommentera

McFire: Japp. Övernitiska ungdomar från rättsväsendet som ansåg att han behövde en hjälpande hand, hundratalet meter från sin bostad. Stort!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja Jokela fick väl skjuts han va?
Kommentera

ÖstrandsNisse: HA! +1
Kommentera

h o c k e y : I MoDo behöver man inte bogsera fyllon. Där tar dom bilen.
Kommentera

Smokey: Bra att ha lite extra hull om man ska bogsera finska fyllon framför kassen.
Kommentera

Ambroo: Då kan vi alltså vara nöjda? Han kommer ju vara kvar efter nyår ;)
Kommentera

AE är ändå skapligt seg i hörnen på stora rinkar. Efter helgerna har han likt den största bocken Bruse ätit sig fet på vallen.

Då kommer vitskägget att såsa runt som en klick fastbränt smör i en rostig gjutjärnspanna.

Linkan ser saker som vi andra inte ser.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror att det är en överdrift att kalla AE för skillnaden mellan kvalserien och slutspelet. Skillnaden mellan kvalserien och ingenmansland kanske. Jag säger som jag sa tidigare: Om AE omöjliggör fler backvärvningar för modo så är jag nöjd som timråit.
Kommentera

« · 1322448 · »