1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1329706 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Kostiainen:

- Vi kommer att låna Aleksis under en kortare tid för att täcka upp under tiden det tar för Magnus Åkerlund att komma i speldugligt skick igen.
Kommentera

Ambroo: Enligt någon som har en pappa som jobbar på E.ON som Linkan lättat sitt hjärta till så ska Sonnie och Marha vara klar. Om man tar hit Sonnie så måste man ta hit en riktig sniper. Då låter Marha som, eehhh ja, eeeehh, kanske inte den jag först tänker på som sniper. Davos förresten, hur många hundra spelare har dom i sitt stall? Verkar krylla av dem i alla fall.
Kommentera

Sex poäng på sex matcher av Bartecko. Vem värvar vi när vi nu ligger under kvalstrecket?

Edit: Sju pinnar nu via en assist. Modo gjorde nyss 1-3 genom en viss Anders Eriksson...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jockz: Hur länge är han på lån förresten?
Kommentera

Tänk om man skulle kunna byta Ahlqvist mot Pitkämäki rakt av! Ahlqvist kanske vi isåfall får behålla ett par år också.
Kommentera

RocknRolf2: Ja det är en målsumpare
Kommentera

Matt Murley imponerar inte särskilt. Visst han har gjort skapliga 4 mål på 13 matcher, men två av målen kom mot HV när matchen redan var avgjord.

Förläng inte med Murley, lämna platsen öppen istället.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Timrå behöver nog allt man kan få tag i, särskilt till billig peng.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Timrå behöver trygghet. Conny är mer som en pava T-röd vid en majbrasa. Mysigt men något risky...

Jag är förbannat nöjd med TIK:s insats i andra i dag. Även första var skapligt om man fått till ett gäng målchanser också. Kämpar alla spelare kan jag inte kräva mer av det här laget.

Men Hirsan är en katastrof.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Ähh Lundberg är ju aktuell. Fan vi behöver ju ingen fler spelare än Lundberg.

Han tar oss till slutspel. (ironi)
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Man nobbade ju Karalahti så Strömberg fanns nog inte på kartan.
Kommentera

Smokey: Nästa år tycker jag att vi snor DIF och BIFs framgångsrecept. Ha en kedja med enbart pigga juniorer.

Då kan vi lägga pengarna som blir över då junisarna ersätter medelmåttsvärvningar som Larsson och Röymark på bättre förstakedja spelare.
Kommentera

RTS: Även om Strömberg är en mycket duktig hockeyspelare så tycker jag nog att det hade varit en rejäl chansning. Pengamässigt är det säkert ett fynd men om han skulle försvinna ut på ytterligare en av sin hundra roadtrips där han inte har en aning om vad han gjort de senaste två dygnen så hade ropen skallat på Linkans avgång, denna gång ännu högre. Föreningen har en uttalad drogpolicy och att i det läget plocka in en alkis (jag tycker faktiskt det), det skulle inte se särskilt bra ut.
En mycket bra hockeyspelare men med jätteproblem med sponken. Det är Conny det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Simmalugnt: Conny å Jonte i samma lag!!! Klubben lär byta ut axelskydd mot tvångströjor;)
Kommentera

Simmalugnt: jäkligt synd kan jag tycka
Kommentera

arnio: Ahh du förstår vad jag menar. Vem vet? vissa matcher kanske det räcker
med buss 20mil söderut.
Kommentera

RocknRolf2:
Han har kontrakt 1 år till, han spelade drygt hela säsongen ifjol! Det är värre med Åkerlund.
Kommentera

Haha byt ut a-laget mot J20
Kommentera

Granath är tillbaka i gammal god Leksandsform. Helt hysterisk jävla usel idag.
Kommentera

Jockz: Måste vara hans sista säsong i Timrå. Mer skadebenägen spelare har vi väl aldrig sett i klubbens historia?
Kommentera

Ahlqvist är i alla fall bättre än de 2 vi har kontrakterade.
Kommentera

lincoln: Timo skadad.
Kommentera

zaccodog: Bara ett lag på isen nu...men var är nätrasslet?
Kommentera

arnio: Du menade väl närmare Oscars o Svenssons bar
Kommentera

fighter:" Timrå ik har en ledningsstab som gett sitt nyårslöfte till fansen,
vi lovar er att vi ska spela i allsvenskan nästa säsong!!!
det blir kortare resor då.spelarna vill vara mer hemma hos mamma..."

Spontant så känns det som att det skulle bli längre resor om ni spelade i Allsvenskan.
Kommentera

Hur fan kan han få gå mitt emellan Sonntag och Granath?

Det såg ut som om han delade röda havet. Sesam öppna dig.
Kommentera

Han bågar ju undan ock vänder tillbaka hela tiden
Kommentera

Synd att Alexander Larsson inte håller Elitserieklass på långa vägar.
Kommentera

zaccodog:

Sista bytet var ju riktigt bra.
Kommentera

fighter: VAD I HELLVETE HÅLLER HIRSO PÅ MED
Kommentera

Timrå ik har en ledningsstab som gett sitt nyårslöfte till fansen,
vi lovar er att vi ska spela i allsvenskan nästa säsong!!!
det blir kortare resor då.spelarna vill vara mer hemma hos mamma...
Kommentera

Simmalugnt:

Det vette fan. Det är väl accentfärger? :-/
Kommentera

Har dom seriöst ingen spelare på g?
Kommentera

sarg ut:

Det vore nog bättre med en nykterhetsklausul. ;o)

Rosa räddning när läget är brunt. Nja, jag är tveksam.
Kommentera

RocknRolf2: ang Strömberg så behöver nog inte Timrå mer problem än man redan har....men ett korttidskontrakt med fylleklausul kanske går att ordna. BTW så hörde jag nåt om Pavel Rosa.....
Kommentera

Hannula klar för Djurgården så honom kan vi avskriva helt nu i alla fall.
Kommentera

RocknRolf2:

Vad har vi att förlora? Det är väl det som är mest tragiskt. När han spelade i Sundsvall och vi var i samma serie så skulle ingen härinne ens pissat på honom om han brann. Nu sladdar kissemissarna i AS och Socker-Conny är hett villebråd. It's a strange world after all.
Kommentera

RocknRolf2: Han har själv sagt ifrån om spel i Elitserien. Tror därför inte det kommer hända.

Skarin: Ja, detta skepp kommer sjunka rakt igenom dyngan på botten av Sundsvalls viken och rakt ner bland gamla ryska atomubåtarna som ligger där.
Kommentera

Jag tycker på allvar att vi ska värva Conny, vad har vi att förlora?
Kommentera

Kostiainen: Spontanreaktion av föreningen TIK, tillika det sjunkande skeppet likt det vi alla känner.

Snart kan det inte ens gå längre.

Kommentera

inga nyförvärv idag heller, näe men vilken chock!
Kommentera

Skarin: Spontanreaktion av läsningen eller vet du något som vi andra inte vet? ;)
Kommentera

Hahaha. Det är helt fantastiskt! Skandal IK.

Det var allt jag hade att säga för stunden.

Kommentera

Linkans snack om spelare på hans lista kan ju bara inte stämma, om han nu hade en sådan lista så skulle det väl ändå ha presenterats ett nyförvärv vid det här laget?
Kan det vara så illa att hans lista helt enkelt är Eliteprospects hemsida...
Byt ut Linkan, erbjud Inge Hammarström det jobbet.
Till nästa säsong så tycker jag precis som någon skrev tidigare att man borde kika på amerikanska/kanadensiska coacher, kanske han som coachade USA till brons i JVM.
Kommentera

spud: Sant sant.
Kommentera

spud: Corso offrades till stor del pga finnmaffian. Det är ju svårt att gå ut med en sån sak offentligt, men man borde naturligtvis ha försökt att lösa det hela bättre. Agerar man som om det vore division 1 så är det svårt att leda en elitklubb och det gäller på de flesta punkter.
Kommentera

Jockz: Min poäng var att det kanske är svårare för Linkan att försöka hitta en ny klubb åt Corso om han varit ärlig om hur han uppfattar spelaren. Medan Örebro garanterat har en uppträdande kodex i sina kontrakt med spelarna, där alkohol garanterat är en del.
Kommentera

spud:
Jag tror man tjänar mer på att vara ärlig än att lämna det till rykten och spekulationer. Att hamna i fyllecell är väll inte olagligt och borde inte vara ett direkt skäl till att man ska sparka en spelare, men detta var tydligen inte första gången han har "klantat sig" pga alkohol och det var nog likadant med Corso, det var förmodligen inte bara för den där klubban han slog av som gjorde att Timrå sparkade honom men att det var en bidragande orsak. Eller? Vem vet.

Jag gör kanske en höna av en fjäder här men jag tycker som sagt man tjänar på att vara öppen och ärlig i dessa situationer.
Kommentera

Jockz: Är ju viss skillnad när en spelare gör något som ger klubben rätt att bryta kontraktet. Då har klubben råd att vara ärlig.
Kommentera

« · 1329706 · »