Kasta den där jävla #44 åt H-vete! Han drar ner hela kedjan, sätt in någon powerspelare så Lander och Lundmark kan åka i det tempo dom vill alt sätt Marängvispe på kanten och låt antingen Lander elelr Lundmark centra kedjan.
F.Ö verkar Lundmark har riktigt bra spelsinne 4-5 finfina pass i anfallzon hans spelsinne gör åttor runt marängens jävla hobbysinne!
RTS: Men hur fan är det med de skadade? Ersätter försäkringskassan en viss del eller? Man vet ju hur det blev för AIK som körde McNevin oförsäkrad.. Dock ska sägas att jag kan noll om försäkring, därav min fråga!
lungan: Utan pärrsinen behövs en Toppspelare o en bra spelare. Vi är ju färre spelare nu med Timo än vad vi började säsongen med, och vi började säsongen med en äckligt tunn trupp. Nu stänger transferfönstret om 2 veckor, tror ni vi fått vår sista spelare skadad?. Värvar man inte innan dess så sitter man verkligen i skiten.
Pengar finns nu när Hyning,Axei o Pärsinen är skadade, Vinnanen o Lundmark rymms inom corsos ramar. Värvar man inte en klasspelare + bra ES spelare är det bara dumheten som sätter stopp.
Med Pärssinen borta måste det värvas ett till Forward kanske inte ett topp namn men vi måste ha någon till pga, avlastningen.
ja man kan verkligen ställas sig frågan om det inte är Timrå som Organisation som påfrestat Pärra för mycket, han visar hjärta och lägger ner sin själ i detta lag och förening, men som förening tänker man inte på att ha tillräkligt med forwards så att Pärra skulle kunna stå över någon match då och då för att just det som nu har inträffat, inte skulle behöva inträffa igen.
Givetvis har Pärra kropp visat indikationer på att han kropp inte håller 55 omg om man ser till de senaste säsnongerna, men om man som förening väljer att satsa på denna typ av spelare borde man byggt ett lag där denna typ av spelare är enormt värdefulla som som kanske måste vill lite ibland, hellre någon enstaka match då och då än de sista 18 matchern.
Detta är brist på kompetens i föreninge, har det hänt 4 gånger tidigare, klart det bara varit en tidsfråga innan det skulle hända igen.
Men jag har värkligen mina tankar på Pärra och jag lider med honom hoppas bara detta ger med sig av sig självt och att han kan komma tillbaka så fort som möjligt.
Johnny B Goode: Jag tror knappast att Timo blir kvar i organistationen om han tvingas lägga ned. Finnarna brukar vilja att barnen skall gå i skola i Finland då de kommit upp i ålder då skolan där håller mycket högre klass än här.
Blizzard: Linkan gjorde helt rätt där. Han vet vad den mannen går för och vad han är gjord av. Även om det var en liten chansning så var det definitivt värt det.
Ambroo: Ja fyfan, han gjorde ju poäng stup i kvarten när han var frisk i början, vilken fart, vilken forecheck vilka kvalliter, sen såg man att något blev fel ungefär samtigit som sup skandalen, han blev mindre tacklingvillig, sämre fart osv.
T T: Det där var av allt att döma den karriären... Det känns tomt. Som han har kämpat. De kvaliteter som han besitter har vi inte sett sen Zätas dagar, synd bara att han inte fick visa upp dem så ofta som vi och framförallt han själv ville.
Det är inte rättvist. Fan vad jag lider med honom!
T T: Nä fy fan vad tråkigt!!!! usch en av mina absoluta favoritspelare genom tiderna i Timrå. Undra hur han kommer resonera. Kommer han försöka ta sig tillbaka igen?
NordaBoy: "Juha Pitkämäki har haft lite känningar till och från under säsongen, men han kan spela så som det ser ut idag kommer Pitkämäki och Åkerlund fortsätta att vara vårt målvaktspar."
Frella: Perra bör ha sett hur laget ryckt upp sig i och med juniorernas inträde. Jag hoppas att han har så pass mycket stake att han fortsätter använda dem i laget. Det är ju nästan så att vi har "angenäma" problem nu när han kan välja mellan Dahlroth och Styf. En plats i laget förtjänar man. Nu när det finns utrymme för det tänket hoppas jag man använder det.
jompa13: Eller kan de vara så att Styf helt enkelt är sämre än Dahlroth, varje gång Styf är inne på isen blir de oroligt och seg på rören är han och de underlättar inte.
jompa13: Pinsamt? Styf är sämre än Dahlroth i mina ögon och ska inte gå före bara för att han sitter på ett A-lagskontrakt. Däremot kan han säkert vara bra att ha runt laget men för det behöver han ju inte vara ombytt.
Han drar ner hela kedjan, sätt in någon powerspelare så Lander och Lundmark kan åka i det tempo dom vill alt sätt Marängvispe på kanten och låt antingen Lander elelr Lundmark centra kedjan.
F.Ö verkar Lundmark har riktigt bra spelsinne 4-5 finfina pass i anfallzon hans spelsinne gör åttor runt marängens jävla hobbysinne!