1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 10/11

« · 1320773 · » Till forumet

Sv: Silly Season 10/11
Paddan, mfl: Många bra åsikter nu. Skulle vilja göra ett tillägg och det stavas Dreambox... Samtliga matcher nästan gratis ÄR gott! Visserligen så fick varje klubb kring 25 miljoner i tv-pengar och det borde väl täcka upp det mesta tycker man, men det är ju alla intäkter runt omkring som man går miste om. Att betala in sig är bara halva grejen för klubbarna.

Sen tror jag att mycket handlar om spelschemat och mängden matcher. 55 omgångar är i fetaste laget och när man sen spelar 3 hemmamatcher på raken mitt i månaden så är det inte direkt det ultimata för en medelsvesse. Vad hände med varannan hemma-borta?
Kommentera

Hahl Bundy: Vi måste få ordning på spelet. Framförallt måste vi visa mer på hemmaplan. Utan att ha studerat vilka vi mötte i December förra året så kan man konstatera att publiktappet är rätt markant hittils i December, -664 personer. Det vi hade "tillgodo" efter en bra November ser ut att försvinna nu i December. Nu är det förvisso 2 matcher kvar i December (Frölunda och Färjestad) så jag ska inte måla f-n på väggen än. Lyckas vi vinna mot LHC borta så kanske vi sprattlar till.

Tittar man på lag som Skellefteå som gått väldigt bra, har en otroligt spännande produkt, så är det inte direkt så att folket kommer "bara-för-att". Även om de låg bra till förra året också så är den förstaplats laget har idag inte per automatik något som genererar en massa fler människor.

Klart dock att sportsliga framgångar underlättar arbetet att få människor till arenan. Men däri ligger inte hela sanningen.

Jag undrar hur mycket pengar en tallkollektion, lagom till julhandeln, hade genererat till klubbkassan? Jag hade nog gått igång igen för en sån "liten" sak. Tron hade fått en tillfällig, positiv, injektion. Bara en sån sak.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Personligen går jag helt på magkänslan som har varit väldigt otillförlitlig de senaste månaderna.

Just nu känner jag inte för att gå på nån mer hemmamatch! Eller, jo det ska jag nog... Men jag tänker INTE köpa nån korv! Eller, jo det ska jag nog också göra... Men jag tänker i alla fall INTE sjunga. Jo... Jag kanske skriver "attans" på en lapp och har den i fickan under matchen. Eller, skulle det vara för grovt..? HEJA TIMRÅ! :D
Kommentera

ÖstrandsNisse: "Back to the roots", det är är nånting som försummas.
Retro grejor är det som de genuina fansen vill se mer av.

Örn grejjorna kommer vi aldrig att få bort eftersom den yngre generationen växer upp med den nu o det är ju där pengarna läggs, när det gäller nya kollektioner.

Sen kan man väl konstatera att kylan, -20 i december, inte underlättar för vissa att ta bilen till matcherna. Bekvämlighetsskäl kallas det.
TV:n kan man ju stänga hemma men att sätta sig i en iskall bil efter en dyngtorsk är ju inte det roligaste :)
Kommentera

ÖstrandsNisse: Glömde SAIK. Att det dom inte har mer folk på matcehrna är oxå en gåta.
Dom spelar en attraktiv hockey o dom ligger i toppen av ES.

Tydligen gillar man att fylla hallen på ispremiären istället.
Det är tydligen mer attraktivt i lappmarkerna.
Jag tror att det har att göra med att man vill komma bort från myggen o knotten en stund.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är egentligen mycket enkelt. Timrå har förlorat sin publik för att man vägrar att vinna hemmamatcherna. Det kommer fortsätta att visa sig i kassaflödet så länge man inte inser allvaret. När framförallt "Gabbe" o Pitkemäki är tillbaka så kanske det kan hända något positivt. Men det är långtifrån säkert.
Kommentera

Ambroo: Det är väl just det där med att få folket till arenan för att spendera pengar som man är dåliga på, det är väl nästan som att "äh, det är inte alls dyrt att gå på ishockey, titta bara på priserna i USA, så vi kan gott och väl höja mer". Jag skulle kunna tänka mig att priset på min sittplats som "inte skulle höjas mer än nuvarande nivå" ökat med 25% på ett par år.

Gör en drive med gratisbiljetter på vissa ställen där man vet att det är svårt att sälja platserna, väl på plats gäller det sedan att förmå folk att motionera plånboken flitigt, inte för att de känner sig tvungna utan för att man hittat en ny oas. Varför inte satsa på kvalitet även i snabbmaten och inte bara halvljumna burgare och urvattnad korv. 

Se till att årskortsinnehavarna känner sig utvalda och vill förnya sina platser och inte enbart genom en apful mugg tillverkad av en blind analfabet utan genom särskilda aktiviteter med mera. Kanske en kväll med "Ställ stjärnorna mot väggen-frågor" eller en stilfull kollektion enbart för årskortsinnehavare.

Kommentera

Paddan: Eller du menade väl "Ställ medelmåttorna mot väggen"
Kommentera

Dunc: Mja, vinna är en sanning med modifikation. Kämpa väl duger gott och väl för min del. I år har jag varit så besviken vid alldeles för många tillfällen då jag lämnat arenan. Inte för förlusten som sådan utan sättet vi gör det på.
Det har aldrig varit lätt att vara Timrå-supporter men är det något jag alltid varit stolt över så är det sättet som Timrå kämpat i varje match. Det var ett tag sedan man såg det i E.ON, ett par säsonger sedan. Det får mig att bli förbannad.
Kommentera

Hahl Bundy: Retrogrejor tror jag också på men sen tycker jag att man får ha lite jävla fantasi på marknadsavdelningen också. Var inne i shoppen och tittade nu (första gången på säkert 1,5 år) och sakerna som säljs är så fantasilösa så det finns inte. Man verkar ha något samarbete med NIKE:

shop.textalk.se/shop/thumbnails/shop/4944/art44/h2938/4162938-origpic-71280c.jpg_0_0_100_100_300_300_75.jpg

Det här är så fantasilöst att jag vill kräkas. Man har alltså bara tagit ett tygmärke (som säljes separat i shoppen ändå?) och limmat fast det på en nikejacka. Fan det där kan ju jag göra hemma!! Den där jackan kostar alltså 500 spänn. Om man leker med fantasin (och bortser ifrån att avtal måste skrivas osv.) så skulle en schysst timråjacka/tröja kunna se ut så här istället:

www.sourpussclothing.com/images/products/6293.jpg (nej det är definitivt inte jag på bilden)

eller en piké: jdsports.scene7.com/is/image/JDSports/51610a?wid=400&resmode=sharp&op_usm=1.1,0.5,0,0

Sen kanske Fred Perry var ett aningen dåligt exempel i supportersammanhang men min poäng är bara att man måste försöka locka fler sorters människor. Inte bara skolbarn och ungdomar.

Jag kan tänka mig att det är lite av en balansgång på marknadssidan, det finns kanske inte mycket pengar och då vågar man inte investera i dyrare prylar ifall dessa skulle floppa men vafan...

shop.textalk.se/shop/thumbnails/shop/4944/art44/h7361/6027361-origpic-bb09dd.jpg_0_0_100_100_300_300_75.jpg

Den här jackan kan jag tamefan sy själv. Ge mig ett paraply, nål och tråd and I will go McGyver on that. Jag är övertygad om att folk köper dyra produkter om det är snyggt. Likaväl så köper folk inte fula saker bara för att det är billigt. Man kan inte bara ta en färdig, halvskabbig produkt och sedan bara sätta loggan på det.

Sen gäller det ju att tänka till lite också. Folk är inte ute och joggar i vindjackor som var populära på 90-talet längre. Varenda kotte äger dock en iphone idag, kanske man skulle försöka sätta loggan på ett sånt där skyddande hölje till en sån?
Kommentera

Olle: Jag kan skriva under på det. Jag har själv varit i shopen o det är inte mycket jag går igång på där.

Jag är ganska så klädmedveten. Jag är kräsen o jag sätter inte på mig vad skit som helst.
Även när jag fiskar så vill jag ha kvalité på mina kläder.
Många bra märken o snygga jackor kepsar osv. som man inte bara behöver ha på sig när man fiskar i tuffa förhållanden utan som dessutom är snygga i vardagen.
Stilfulla med små loggor men som är kvalité.

Det behöver inte stå TIMRÅ IK med Bauta bokstäver på allt eller med en fet örn över hela bröstet.

Nä, det finns mycket att göra med klädkollektionen. Väldigt mycket.
Kommentera

Hahl Bundy: Tja, fixar ni bara dit Heidi Klum så då kan jag anmäla mig till TIKs version av Project Runway. Jag känner på mig att jag är suverän på att göra bröstvårtskorta t-tröjor.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det finns fortfarande några spelare som visar "klubbkänsla" i laget men jag tycker det blir färre o färre för varje säsong. "Gabbe" är ett lysande exempel fast han inte har någon Timrå-bakgrund. Men det är välan därför som han är lagkapten också.
Om man till att börja med, verkligen började att kämpa på hemmaplan, tror jag säkert att det skulle kunna vända den tråkiga trenden. Då kommer nog också folk att komma till matcherna. Det är ju också så att man vill förknippas med vinnare o inte förlorare. Just det sista gäller ju framför allt sponsorerna.
Kommentera

Paddan: Hmm varför får jag en obehaglig känsla o en synnerligen olustig bild i mitt sinne?
Kommentera

Dunc: Tyvärr för hockeyn så har det blivit så. Man ska som förening förlita sig på ett antal spelare som tjänar 300 000:-/månad att de ska prestera i en klubb som igentligen inte betyder ett skit för dem.
Stå upp för klubbmärket betyder idag inte speciellt mycket, förutom för dem som är fostrad i klubben och kanske några spelare till.

Personligen tycker jag att det var roligare att gå på hockey för ett antal år sedan. Kanske beror det på att gubben blivit gammal eller så är det denna miljardindustri som har skenat iväg, till ett för mig, icke önskvärt resultat.

Klubbhjärtat är nog en mycket viktig del i mitt välbefinnande. Det känns så.  
Kommentera

Hahl Bundy: En ytterst enkel t-shirt idé. Denna text men bilden ersatt med Le Mat...

Kommentera

Eller den här designen för supportern som känner sig kluven inför sitt lag.

Kommentera

Olle: gnagarna säljer bra av sina souvenirer och dom har bra saker. Det ser bra ut och med kvalitet, dom som klär sig emd det kan fortfarande hålla huvudet högt.

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=618

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=619

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=5&id=728

Vilken super man som helst skulle se ut som en vilsen bebis i timrås kollektion just nu.

Man håller helt klart på fel lag om man vill visa sig i klubbens prylar.....
Kommentera

Blizzard: Äh, vadå?

Tidlös med slapp design: http://shop.textalk.s...art=858810

Grymt het: http://shop.textalk.s...art=857174

Urläckra: http://shop.textalk.s...art=857175

Edit: Alla damer titta hit: shop.textalk.se/se/article.php?id=4944&art=5867450

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Det där bäddsetet vete faan om det var snyggt, såg mer ut som en färgkräkning.

Samtidigt så verkar ju AIK ha någon form av samarbete med Lyle & Scott rörande en särskild kollektion.

Kommentera

Ambroo: Nu länkar du ju som en kratta men jag förstår vad du menar. Jag skulle shoppa loss häromveckan till barnen och var in i webshoppen. Det finns en del bra saker. Halsdukarna är snygga tycker jag. Matchtröjan och därmed replican är snyggare än på länge. Men generellt måste man ju ha en skämskudde i beredskap när man klickar runt.
Kommentera

Ambroo: Lite större tryck på den första så skulle jag köpa direkt. Kan bli den nya tröjan för krogen.

När Färjestad skippade sitt lila samarbete hände väl något. Helt plötsligt fick supportrarna en rätt skaplig kollektion att köpa in sig på också och nu är väl deras klack en av de bäst klädda i ES. Snabb vandring från att varit utskrattade clowner med ansiktsmålning bara för några år sedan.

Kommentera

Frella: Fan tom de ggr man suttit i bastun på Sundsvalls matcher och de visat upp sin kollektion, inte den på hemsidan som verkar vara från -97, har man ju tyckt det varit rätt schyssta kläder.
Kommentera

Laken: Ja jag såg det. Sedan lär ju "en Peäter" ansluta efter jul i vanlig ordning
Kommentera

El Maco: Vettefan varför det blev sådär. De funkade innan jag la till de där fiiina naglarna iaf...

Kan det vara så att snygghetsfaktorn fick länkarna att haverera?
Kommentera

Laken: Och deras lagkemi blir nog bara bättre av att han kommer till ett lag där en av spelarna har försökt invalidisera honom tidigare.
Kommentera

Rubriken avslöjar att det inte handlar om nåt lag från Y-län.
Kommentera

Kul att Linkan säger följande:

"-Tidigare kollade vi mest på en offensiv power play-back men nu söker vi även en stabil, defensiv back. Så vi scannar hela backmarknaden, säger han.
Även en forward står, som tidigare, på inköpslistan.
'Vi söker tre spelare två backar och en forward som kan göra lite mål.
Enligt Andersson för klubben intensiva diskussioner med en handfull spelare. Han garanterar att minst två nyförvärv kommer att presenteras innan hemmamötet mot AIK den 26 december.
-Vi har tät kontakt med fyra-fem spelare. Sen handlar det givetvis om ekonomi också men något kommer att hända den närmsta tiden. Minst två nya spelare kommer under uppehållet, så är det bara, säger han."

Edit: Nähä, det var visst Freddans ord... Sicken otur!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kul idé, i Klotens souvenirshop kan man, som julgåva, köpa fotoramar tillverkade av spelarnas kasserade hockeyklubbor.

Kommentera

Ambroo: men din skit blev överlycklig när jag läste och helt förbryllad över linkans öppenhet, tills jag läste "Enligt Andersson".

suck
Kommentera

Ambroo: Fan vad glad jag blev först!
Fan!
Kommentera

Hade inte Bartecko även kunnat vara någonting för oss, han kan ju spela center...

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Nä han har en formkurva som är vertikal nedåt...en sån som MoDo brukar signa ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Tror han kommer floppa. Som du skriver karriären är på väg rakt ner!
Kommentera

Ambroo: Han är nästan löjligt ärlig och öppen den där Flint Andersson. Linkan må ha lyckats sisådär med mycket men det finns något värdigt i att han ändå håller supportrarna och utomstående borta från hans riktiga avsikter och tankar. Flint låter som någon gammal hederlig eliteprospect-runkare som skulle kunna härja här på HS.  

Kommentera

nixXz: Hade nästan ett tag kunnat tänka mig honom hos oss. Han var en bra spelare. Bra driv och hyfsat rakt fram i spelet. Men har Fredrik Andersson signat honom så vet man ju att han är dålig nu ;-)
Kommentera

Knylan: ...eller vad är väl en bal på slottet...
Kommentera

Knylan: men vadå han är ju sådär typiskt härligt osvensk! Han går ut i media och surrar istället för tråkiga svenskar som håller det internt, Hail Corso och Freddan.
Kommentera

Timrå Icon: Förstår att det värmer i ett TIK-hjärta att höra kommentaren om Anders Lindbäck i SVT: "Den före detta Brynäsreserven"

Det är säkert en sammansvärjning mot Timrå att man inte nämnde Timrå som senaste klubbadress...

Kommentera

Paddan: Räcker gott o väl med att Anders själv vet att han spelat för Timrå IK och hade en kanonsäsong här.
Kommentera

Paddan: Jag ser det mer som en heaven and hell-jämförelse som inte kunnat blivit om de jämfört med oss
Kommentera

Ambroo: Då ger vi Freddan titeln "bäst på snack". Grattis Freddan!
Kommentera

Knylan: Freddan kanske kommit till insikt att flera Sponsorer gjorts sig klar för att lämna och försöker med näbbar o klor behålla dem.

Linkan han håller käften, mörkar o ljuger så att de sponsorer som inte bestämt sig för att kliva av ännu, nu gör det.

Andersson framstår ju som rena proffset i jämförelse.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ambroo: Kul att Andersson säger följande:

Laget är skadedrabbat och den stora stjärnan har fått sparken.
Men något nyförvärv lär inte finnas i till omstarten den 26:e december.

- Jag har svårt att se det, säger sportchefen.

Har du pratat med Martin Sonnenberg sedan det blev klart att Corso lämnar?

- Nej, det har jag inte.

Är han ännu aktuell?

- Vet inte riktigt, vi har ju också spelare som Matt Murley att ta ställning till och så har vi en hel del skador. Allt är så dagsfärskt. Vi har olika planer, sen beror det på hur det ser ut den dag vi ska göra något.

- Men som det är i dag har jag svårt att se att vi ska ha någon ny spelare på plats innan den 26:e. Julen ställer ju också till det en del, det är mycket som ligger nere då.

Nämen, det var visst Linkans ord, blev någon förvånad?
Kommentera

RTS: Man blir ju så trött på Linkans uttalande hela tiden.
Pratade med en "gammal " hockeyspelare som har varit insatt både i TIK och SH och han sade att när det kom fram att Linkan skulle ta över som sportchef i TIK så garvades åt detta både från TIK;s och SH håll . " En person som inte kan hockey samt vara arrogant ! det var orden som sades ..
Tror inte att Linkan har pondus till att vara sportchef utan han har värvats som sportchef för att inte gå emot T.J.
Lyssnar man både på T.J. och Linkan så kan man tro att båda håller på att somna .........
Kommentera

TIK55: Detta var väl en nödlösning, då ex. antal blev tillfrågade om sportchefsjobbet i Timrå alla tackade nej då föll valet på stefan som tyvärr tackade ja med "Robban" som buckupp första året hoppas att detta är sista året
även för T.J och C.E. Nytt friskt blod är vad som behöfs.
Kommentera

RTS: källa? Om det där är ett färskt uttalande från linkan så är det ju misär. Han måste väl inte men fan vad jag skulle vilja att han valde sina ord lite bättre innan han låter tidningar citera honom. Men om jag förstår det här rätt så kan det ju hypotetiskt bli så att vi drar igång serien igen utan ersättare till Corso (eller det kanske är Murley), ingen ny spelare in alls, fortfarande 2-3 spelare skadade och hur blir det med Eriksson?

Sen undrar man ju..."hur det ser ut den dag vi ska göra någonting", "...julen ställer till det..."

Jag tolkar det här som linkan på något sätt tror att han ska få ledigt och inte verkar ha fattat att hans arbetstimmar står i direkt relation till tabellpositionen.
Kommentera

« · 1320773 · »