Olle: jag var helt säker på att Linkans jakt på en ny klubb åt Corso hade funnit en lösning dagen då man meddelade att man bryter med honom. Men tydligen var det inte så. Det förvånar mig. Även om tanken var att Corso skulle spela de sista matcherna innan uppehållet för att "visa upp sig" så ter det sig ändå märkligt hur man hanterat det här. Som jag ser det hade vi inte råd att hantera det här på det sätt vi gjort. Ännu kortare på folk blev vi och dessutom är framtiden högst osäker då det visar sig att föreningen betalar Corsos lön fram till dagen man funnit ny klubbadress åt honom. Jag gillar det icke.
Jag känner panik över den fåtaliga trupp vi har till förfogande. Det känns riktigt illa.
ÖstrandsNisse: Angående Corsos kontrakt så kan jag ju bara spekulera men jag tror att det är svårt att skriva kontrakt med spelare som säger att ingen lön betalas ut efter att kontraktet är brutet. Den biten förstår jag men, som du säger, att inte ha någon lösning klar, det är klantigt.
På samma sätt som jag tycker att Corso har sagt mycket oprofessionella saker i media som har skvallrat om vilken sorts person han är så tycker jag att linkans agerande utåt skvallrar lite om hans kvalitéer som sportchef. Allt han gör andas osäkerhet.
Om han nu inte vet hur det blir med Sonnenberg så säger man inte "jag vet faktiskt inte" till media. Ena dagen säger han si och andra dagen säger han så, vissa här inne vill ha det till att han lägger rökridåer men jag börjar seriöst tro att han fan inte vet vad han håller på med. När det gäller att hitta spelare så är det betydligt mer vanligt idag att agenter kontaktar klubbarna och presenterar klienter som är lediga. Jag skulle vilja se hur en normal arbetsvecka ser ut för linkan för jag börjar starkt tvivla på hans förmåga i den här branschen. Hur ser hans scouting ut egentligen?
Viss reservation kanske skall utlysas för att det är TJ som håller i pengarna och fungerar som avgörande mellanhand när det gäller värvningarna. Dvs. att linkan faktiskt inte vet om han får pengar till en specifik värvning eller om han måste sikta lägre.
Men kontentan blir fortfarande att det inte flyter på för linkan. Det flyter inte som det ska. Spelare lämnar utan att ersättare tillkommer. Man skriver ett korttidskontrakt med en etablerad spelare i lindqvist som blir stulen mitt under säsong...sen gör man det igen med Murley och vad hindrar andra klubbar från att stjäla en spelare under våra näsor igen? Kontraktet med Murley skulle varit för resten av säsongen och det är inte bara efterklokhet, det skulle bara ha gjorts.
Nä inför nästa säsong vill jag ha en sportchef som är mediatränad. En sportchef som har självförtroende och en sportchef som känner folk i branschen.
Olle: Jag tycker Modos värvningar känns rätt vassa. Nagy verkar kunna hitta målet och Bartecko tror jag inte alls är så slut som vissa vill påskina. Ett säkert tecken på att han förmodligen kommer göra succe' är ju det faktum att Ros dissat värvningen....
mikenomad: Nagy var ju hyfsat het i främst Phoenix och även i Kings men annars följer han ju en döende hockeyspelares mönster. NHL-->KHL-->Skitliga. Nu får han iofs komma till en hyfsad liga men förhoppningsvis är han trött och less och har inget att ge. Bartecko har ju varit här förr och kanske kan spela på en lite högre nivå i jämförelse.
Det är bara att hoppas att dom floppar. Inte för att jag hatar Modo utan för att vi kommer att vara så jävla beroende av att andra lag floppar mer än vad vi kommer att floppa.
Olle: Precis . Det här är ytterligare en säsong som kommer bli ihågkommen nästan mer för glädjen över andra lags förluster än egna lagets segrar. Så jävla tråkigt att behöva bry sig så om hur bottenkonkurrenterna presterar men det är den bistra verkligheten.
mikenomad: Ja det är bara att inse att den där långvariga hockeylyckan förmodligen inte kommer att infinna sig denna säsong. Om dessa två spelare presterar en relativ flopp i Modo så tror jag att dom spelar kvalserien. I så fall är det bara SSK kvar att oroa sig över och dom har nog sprattlat klart för i år. Frågan är bara om vi har det? Slutspel känns fruktansvärt avlägset, ingenmansland känns som en bonus då vi presterar resultat som 7-2 mot AIK.
Efter den här säsongen förutsätter jag att man sanerar lite i dom egna leden. Det måste finnas en långsiktig plan på hur man tänker klättra i status i framtiden. Hur löd det förra gången föreningen satte upp ett långsiktigt mål? SM-final, va? Hur pessimistiskt det än må låta så tycker jag att vi sakta men säkert håller på att glida ur den här ligan.
Förut snackades det om vilka ramsor som skulle sjungas på matcherna...nu funderar man mer OM det kommer att sjungas på läktarna. Den här mentaliteten som säger att "vi ska vara glada för att vi är här" måste bort. Den måste ersättas med en ledning som är hungrig på framgång. Nyss kunde man läsa att man lägger planerna på en flytt på is (i tre år till, va?) och den enda känslan jag får är att man bara lite halvdant slåss med näbbar och klor för att hålla sig kvar.
Olle: Ja, och e.ons is är inget vidare ställe att lägga de planerna på för att vara lite putslustig. Skriver på mobilen så jag kan inte bli så utförlig utan nöjer mig med att konstatera att dina farhågor och tankar stämmer otäckt väl överens med mina.
Olle: haha, inte för att få igång någon diskussion eller nått ;) men pikkarainen gjorde väl inte så mycket heller :)? fast tycker ändå blomdahl va feg i slagsmålet. fast jag gillar absolut inte pikkarainen. :)
lu93rowa: Jag menade inte att det var en dålig fight mellan Blomdahl och Pikkarainen (fast det var det ju också), jag syftade lite på en grej som jag skrev tidigare där jag menar att Blomdahl är en fegis eftersom han inte gör upp om att slåss först utan bara kastar av sig handskarna och försöker få in cheap shots bara för att sedan hålla i så fort Pikkarainen hinner samla sig.
Oj suprise Linkan! Vi har en tunn trupp från start, de sedvanliga mängden skador alá Timrå, Lander till JVM som man vetat i flera år, Corso borta och framförhållningen mot allt detta är lika med noll!
Jockz: han har lirat som back men om mitt minne inte sviker mig så har det varit pga. skador osv. ungefär på samma sätt som Gabriel Karlsson. Sedan har han en rejäl bössa så han har väl haft en position på blålinjen i PP också.
Hahl Bundy: Ett tag fick man för sig att Malmö hade kammat till sig och blivit proffsiga. Men så får man sådana här väckarklockor som berättar att allt är sig likt.
Jockz: nja . de är nog en kille som säger vad han tycker . och kanske till och med säger emot tränaren . och såna viil vi ju som bekant inte ha i timrå
Mackelito: Nu är det ju såhär att det mesta ligger nere under julen. Hockeyspelare som är kontraktslös är inte intresserad under juletid. Detta gäller förstås inte alla elitserielag men i Timrå fungerar det så. Dessutom gör envisa rykten gällande att man dragit in snöskottningen såhär under uppehållstider. Detta har inneburit att det snödrev som varit de senaste dagarna omöjliggjort inträde till barackerna. Därför har Linkan varit hemma dessa dagar, surfat lite på eliteprospects och slängt iväg någon intresseanmälan till tänkbara nyförvärv (nåja, då har han inte snackat med TJ än). Men ändå. Mejlet lär vara undertecknat O.S.A senast 10 Januari 2011. Fri prövningsrätt.
RTS: Om Granath är tillbaka har vi 7 backar, 8 med Dahlroth. Behöver vi en till back? Isåfall vilken typ? En defensiv back som AE eller en offensiv och hårdskjutande back?
RTS: Granath och Halonen bara måste vara tillbaka. AE kan ju uttryckligen dra åt helvete om han skriver på för Modo. Allt jag önskar mig till jul är dock att Corso hittar en ny klubb, för hans eget bästa...nej jag skojar bara, för vårat bästa.
Olle: Jag undrar jag hur mycket den där jävla Corso ställt till med och hur mycket han jävlas just nu? Han har enligt ryktet ju fått en del att ta ställning till, men verkar ju ha svårt att dölja sin förtjusning över hur bråttom han INTE har.... eftersom Timrå ju måste betala hans lön.
Känns som att MoDo får AE om vi inte har för avsikt att ge en skälig lön. Känns som att det verkar synnerligen märkligt att släppa iväg spelarna med uppgift att träna enskilt. Verkar ju inte direkt ha varit huvudsysslan under sommaruppehållet med tanke på de flestas tveksamma fysiska status. Kanske hade varit bättre att ställa in julfirandet och sätta dom på träningsläger i Novosibirsk.
lincoln: Jag vet inte om Corso segar sig mer än någon annan skulle ha gjort men nu kom det ju i ett läge där vi verkligen behöver bli av med honom.
Sen är ju AE ingen frälsare heller, med frisk backuppsättning så kan modo gott ta honom så att vi kan spendera pengarna på något annat istället. Som sagt, han är ingen frälsare men Modo ska nog kunna göra en riktig sopa av honom också, det tvivlar jag inte en sekund på.
Nisse: det gör honom inte till nån jävla hjälte i vit skrud i min bok. Inte om han tackar nej i parti och minut, smaskandes semlor med illa dold skadeglädje i pressen
Olle: Jag tycker inte heller AE är så märkvärdig som många tycker. Men för att spela i princip gratis och som ersättare dög han. Men nu är han nog inte direkt billig längre. Vi behöver snabbare backar
Timrå Icon: Ja det är ju en rörlig offensiv back som fattas. Sebbe duger till mycket, Skogs har bra dagar men annars är det tunt. Granath kanske kan sticka upp en gång eller två.
Jag gissar på att Modo betalar en ansenlig summa pengar för att få honom. Påminner förresten inte Modo lite om hålet under en lantis gamla veranda? Dit alla slitna gamla djur krälar in för att dö i lugn och ro.
Olle: " AE kan ju uttryckligen dra åt helvete om han skriver på för Modo. " Snabba vändningar? Nu har han ju inte skrivit på för Modo, så håll tillbaka tårarna, ett tag till iaf.