Matcherna som återstår innan kvalserien drar igång hoppas jag handlar om att testa nya formationer, nya ideér. I tidningen i dag går det att läsa om att man förändrar i backkonstellationerna för att få igång spelare som är tänkt att leda laget.
Jag skulle gärna se att man tar bort C:et från granaths bröst och sätter det på t.ex. Hallin i stället. Jag inbillar mig att Granath tyngs av det där C:et medan Hallin med sin rutin borde kunna klara det bättre.
Det är ju nu, de få matcher som är kvar till det riktiga allvaret börjar, där det finns tid att experimentera lite för att se om man kan få ut mer av enskilda individer och laget som helhet.
mikenomad:
Frågar du mig är Örebro i en klass för sig. Dock vet man inte hur dom hanterar favoritskskapet i KS bland AS lagen dom saknar ju kvalserierutin. Mitt tips är som läget är nu att Örebro mycket väl kan gå upp på eran bekostand tyvärr men genom åren har ju ES lagen varit bättre rent generellt men som sagt vet man ju inte. Leksands chanser. 25 % om du frågar mig. Det finns för mycket frågetecken. B.la Hanses målvaktsspel.
mikenomad:
Leksand har gjort 8 mål på toppkonkurrenten Västerås. Ni är förvarnade ;)
Redigerad kommentar
Skarin: "Jag sticker ut hakan och påstår att Timrå IK är alldeles för dåligt tränade. Gör om, gör rätt."
Sticker ut hakan...haha..du är rolig du! :)
Dream Team:
Döme och Kolan dömer. Karol Krizan är general och ser till att allt går rätt till..
Berglund:
Det kommer att bli så många ångestutvisningar mellan oss i kvalserien att det avgörs med en klunsartävling i mittcirkeln 19.59. 08-Dick mot 08-Brempis. Sten, sax eller pengapåse.
Redigerad kommentar
haggen:
"när främlingslegionen inser att det inte blir det där roliga slutspelet utan istället kuska runt till Karlskoga, Västerås etc så vill de nog bara spela av säsongen och sedan dra hem igen."
Då vill jag inte ens tänka tanken hur våra spelare kommer uppträda, våra spelare har ju inte ens visat spelglädje i ES sedan omgång 1....
Det verkar vara öppet hus åt båda håll i Ängelholm ikväll. 4 mål, 2-2, på 8.56.
Hahl Bundy:
Tänk om Timrå och MoDo skulle slåss om silvret i omgång 10 av Lilla SM (Ungefär som MoDo och Södertälje gjorde senast). Vilken drabbning det skulle bli!
lincoln: Fast Mora klara sig ju på det, dom vart kvar 4 år och tog sig till slutspel i 2 år efter. Haha kollar deras uppställning från då nu.
Marian Hossa
Marcel Hossa
Danny Cleary
Shawn Horcoff
Ladislav Nagy
Man får halvstånd bara av att läsa namnen.
mikenomad: Jo - förvisso. Men med Växjö känns det lite "All In"... Tom värre än när Simmons went space age med Mora över en natt och värvade Hossa etc....
KLart att de etablerade har mycet att förlora, men jag menar just det här huruvida de skall bli en one hit wonder eller etablera sig.
Äh..eller nått