Frella:
När Sebbe går in på EP och kollar in TIK-truppen så fylls hans hjärta av hemlängtan? Själv saknar jag Sundsvall ibland, bra krogar...
erathoo: visst hackas det lite extra på timrå ik men det får vi nog vackert leva med så länge vi inte har 5 st världs artister i laget och Wayne Gretzky i båset...
jag tycker att media iofs nästan alltid vill få det att se ut som om spelaren har någon form av problem med någon inom den organisation dom lämnar trots att det alltid bara handlar om Lex-Klasen (familjeförsörjning)
såg en en video på ab igår som illustrerar medias hantering utav timrå ik.
kort fråga eller kanske bara ett konstaterande, varför skriver Expressen att Granath väljer att "Lämna Timrå och flytta till Stockholm..." När det i själva verket var så att han inte erbjöds nytt kontrakt?
När dom skriver som dom gör så känns ju undermeningen som att han inte ville vara kvar, trots att Timrå ville det....dvs man vill påstå att spelare flyr Timrå....
....samma gamla stil på mediabevakningen av elitseriens hackkyckling nr1...
Redigerad kommentar
KniveN: Då blir det SM-Guld denna säsong.
Sämsta backen genom tiderna. Alltid närvös när han var på isen.
Helt sannslösa passningar och alltid på fel plats.
Tror nog han måste ha varait inne på min 90% av alla baklänges mål.
Kostiainen: problemet är att många här inne verkar tro att om de bara gnäller tillräckligt mycket så kommer ledningen i Timrå IK vakna upp och helt plöstsligt erkänna hur dumma de var och börja värva dyra spelare.
Den ekonomiska verkligheten har inte sjunkit in samtidigt som de ständigt underskattar vad vissa lirare kan få för lön. Bara för att de inte personligen ville värva dem eller av någon anledning ser ner på spelaren verkar det som att man tror att de lirar för kaffepengar.
Nyckeln till framgång för Timrå är att i ihop en stomme med spelare som man har potential att behålla. Samtidigt som man får till juniorsidan så man får fram den mängd spelare från de egna leden som gör att man har råd att spendera lite mer på spetsspelare. Sedan har man inte varit effektiva för fem öre vad gäller att utnyttja den potentialen som finns i laget.
Ett bra exempel på detta är målvaktssidan där man lidit av att målvaktstränaren inte varit tillräckligt bra. Jag hoppas att denne Palm är bättre och står för en modernare målvaktsstil.
jå1: Det är tråkigt, det är cyniskt och det är förnedrande men vårt största (och mest realistiska) hopp ligger i att två lag spelar sämre än oss. Jag tänker inte ens i banor av att vi ska överleva på egna resultat.
Som vanligt lämnar jag dörren öppen för att bli positivt överraskad men är man norrlänning så ska man inte vara så jävla munter till att börja med heller.
Ambroo: Jaa det är ju så, nog kommer jag vara på plats ~25ggr iaf och se alla andra på TV minst.
Timrå IK forever. Men jag är ändå rätt så besviken över lagbygget såhär på papperat än så länge. Tycker jag man har rätt att vara också. Bara hoppas det kan bli ett riktigt "lag" av dom.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kongo: Behöver han ha det? Jag ser det som ett konstaterande med säkerligen en hög sanningshalt, tyvärr.
En fråga. Vilken/vilka utav våra centrar och forwards skulle ta en plats av någon annan center eller forward i 1a eller 2 linen på något annat Elitserielag?
Kanske Crippe, han kan ta en 2a lina plats hos några av bottenkonkurenterna. Det är mitt svar, och det svaret känner jag mig inte särskilt nöjd med tyvärr :/
Redigerad kommentar
Captain Crash: Säsongskort är givet.
Vad ska du göra de två matcherna du tydligen inte ska se på plats ? ;-)
lungan: Även ett kalsongskott är en typ av satsning.
Jag är nog dum i huvudet, men för mig blir det säsongskort i år, hade inte det ifjol. Och det enbart pga att det på nåt sätt känns roligare att åka ur med Nollan, Ante och Stridh än TJ, CE och pöjkera i båset. Inte för att jag tror på så många hemmavinster. Sen är det skönt att komma hemifrån 26 kvällar också.