1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588547 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1503448 · » Till forumet

Sv: Silly Season 12/13
Icing-Ove: Grattis hemkört och fri släktdoppning på kusin/bror/farbror Tommys loge är väl bättre än S-valls krogar?
Kommentera

Frella:

När Sebbe går in på EP och kollar in TIK-truppen så fylls hans hjärta av hemlängtan? Själv saknar jag Sundsvall ibland, bra krogar...

Kommentera

Mangy92: Med tanke på hur han verkar trivas därborta skulle jag nog inte lägga allt för stor vikt kring dessa uttalanden. Men kan ju tänkas att han blir kvar där borta ändå.
Kommentera

Mangy92: Han har ju sagt samma sak under en lång period nu, det är ju bara rykten och förhoppningar. Kommer troligtvis inte att hända.
Kommentera

Ja det verkar inte så troligt med Erixon :/
Kommentera

erathoo: Håller med dig... ett skäl att bojkotta pajasblaskorna...
Kommentera

erathoo: visst hackas det lite extra på timrå ik men det får vi nog vackert leva med så länge vi inte har 5 st världs artister i laget och Wayne Gretzky i båset...

jag tycker att media iofs nästan alltid vill få det att se ut som om spelaren har någon form av problem med någon inom den organisation dom lämnar trots att det alltid bara handlar om Lex-Klasen (familjeförsörjning)

såg en en video på ab igår som illustrerar medias hantering utav timrå ik.

Kommentera

kort fråga eller kanske bara ett konstaterande, varför skriver Expressen att Granath väljer att "Lämna Timrå och flytta till Stockholm..." När det i själva verket var så att han inte erbjöds nytt kontrakt?

När dom skriver som dom gör så känns ju undermeningen som att han inte ville vara kvar, trots att Timrå ville det....dvs man vill påstå att spelare flyr Timrå....

....samma gamla stil på mediabevakningen av elitseriens hackkyckling nr1...

Kommentera

Berglund: Weinhandl är självklart topp 10! Men Ek är en pajas fullt i paritet med Ros. Eller ja, inte riktigt kanske.

Och ingen Crippe på listan. Bara en sån sak...
Kommentera

T T: Roligt att Weinhandl inte hammnar på topp 10 haha. Sen försöker EK bortförklara sin miss med att säga att han producerat mindre och mindre poäng i KHL.
Kommentera

Patrick Polly: Say what?
Kommentera

73Sjöbba: Ja, våra ligger väl där på plats 11-17. Weinhandl på 18:e kanske.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag är helt övertygad om att Timrå kommer att klättra i den här listan.
Kommentera

Mackelito: Bor du i Laggarberg nu?
Kommentera

Jockz: jo men hur länge? 10-15omg? Tills
Man ligger toksist och har 20p upp till säker mark....

Börjar det dåligt tror kag inte dom kommer vara entuastiska
Så länga till..
Kommentera

Mackelito: Vi kommer nog få se en hel del entusiasm i båset denna vinter iallafall, vinna till varje pris dvs inga fågelholkar. Dom får man beskåda på hovet.
Kommentera

KniveN: Då blir det SM-Guld  denna säsong.
Sämsta backen genom tiderna. Alltid närvös när han var på isen.

Helt sannslösa passningar och alltid på fel plats.

Tror nog han måste ha varait inne på min 90% av alla baklänges mål.

Kommentera

Kostiainen: problemet är att många här inne verkar tro att om de bara gnäller tillräckligt mycket så kommer ledningen i Timrå IK vakna upp och helt plöstsligt erkänna hur dumma de var och börja värva dyra spelare.

Den ekonomiska verkligheten har inte sjunkit in samtidigt som de ständigt underskattar vad vissa lirare kan få för lön. Bara för att de inte personligen ville värva dem eller av någon anledning ser ner på spelaren verkar det som att man tror att de lirar för kaffepengar. 

Nyckeln till framgång för Timrå är att i ihop en stomme med spelare som man har potential att behålla. Samtidigt som man får till juniorsidan så man får fram den mängd spelare från de egna leden som gör att man har råd att spendera lite mer på spetsspelare. Sedan har man inte varit effektiva för fem öre vad gäller att utnyttja den potentialen som finns i laget. 

Ett bra exempel på detta är målvaktssidan där man lidit av att målvaktstränaren inte varit tillräckligt bra. Jag hoppas att denne Palm är bättre och står för en modernare målvaktsstil.

Kommentera

Min kärlek till TIK är så stark att jag överväger att flytta till s-vall enbart för att kunna se alla hemmamatcher.. Vilken dröm det hade varit....
Kommentera

Äh, vafan grabbar. Sluta vara så jävla negativa över laget och tänk istället på att vi får spela i ES åtminstone 1 säsong till! 1 av Sveriges 12 bästa lag! Det är ändå inte fy skam!
Kommentera

Dream Team: Ja Jönis ja. Basisten. Ja vi har två spöken med oss till och med haha
Kommentera

Dream Team: Hela relaxen är nybyggd! Helt grym!
Kommentera

Dream Team: Mitt spa är det bästa. Morötter, kronärtskocka,sparris o hembränt....med lite tur kan grannens Thailändska ställa upp.....med fotmassage.
Kommentera

Timrå Icon: Där har du det gott! Vi var där på en uppstart på mitt jobb en helg. Det måste varit 2008. Det är sjukt avkopplande att vara där! Peo Jönis äger!! Har du sett några spöken än? haha 
Kommentera

Timrå Icon: Inte McBallen direkt ur flaskan då..?
Kommentera

Olle: Ja men nu har jag bara druckit McAllen från -60-talet hela kvällen :-)
Kommentera

jå1: Det är tråkigt, det är cyniskt och det är förnedrande men vårt största (och mest realistiska) hopp ligger i att två lag spelar sämre än oss. Jag tänker inte ens i banor av att vi ska överleva på egna resultat.

Som vanligt lämnar jag dörren öppen för att bli positivt överraskad men är man norrlänning så ska man inte vara så jävla munter till att börja med heller.

Kommentera

Timrå Icon: Det låter ju trevligt. Men tro inte att jag förlåter ditt likörblandande bara på en dag så där!
Kommentera

Olle: Bara hoppas att några andra lag floppar big likt Dif och Lhc gjorde förra säsongen, Och att Tik spelar bättre än vad papperet visar.
Kommentera

Olle: Jag är i Torpshammar Herrgåtd nu. Bland det värsta relax, biljard och konferenslokaler jag någonsin sett!
Vilka whiskeyer jag smakat!
Kommentera

mikenomad: Jag kan bara instämma. Det känns som att vi överlevde den första rundan rysk roulette och nu har vi precis laddat in patron nr. 2 för omgång två. Det tråkiga är att vi spelar ensamma just nu.
Kommentera

Ambroo: Jaa det är ju så, nog kommer jag vara på plats ~25ggr iaf och se alla andra på TV minst.

Timrå IK forever. Men jag är ändå rätt så besviken över lagbygget såhär på papperat än så länge. Tycker jag man har rätt att vara också. Bara hoppas det kan bli ett riktigt "lag" av dom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Vi är ett på alla plan allsvenskt lag som via nästintill 100% fokus på det enda som verkligen gällde nåt förra säsongen, KS, givits chansen att spela es en säsong till. Vi gjorde så gott som allt rätt i jobbet med att greppa sista halmstrået. Men det är historia nu. Det enda som är elitseriemässigt med Timrå IK idag är de lag vi konkurrerar med.
Kommentera

Ambroo: Amen. 200 +
Kommentera

lungan: Buhu, jamen grina då! Visst är vi fattighjonet i ES, men jag supportar klubben i mig hjärta, oavsett.

Edit: Jag kommer att lida, må kasst och svära i vinter. Fast då helst på plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Realistiskt finns det naturligtvis inget alternativ, det var bara ett neutralt ordval. Jag uppfattade det som att lungan kritiserade föreningens "vägval" och ville höra vad han hade för alternativ i så fall.
Kommentera

Kongo: När du skriver "vägval" så låter det nästan som att det faktiskt fanns ett alternativ till det vi kommer att få uppleva i vinter.
Kommentera

73Sjöbba: Inte som ett rent konstaterande. Men om det är en kritik mot vägvalet vore det intressant att höra en alternativ lösning.
Kommentera

Kongo: Behöver han ha det? Jag ser det som ett konstaterande med säkerligen en hög sanningshalt, tyvärr.

Kommentera

jens_88: Okej, jag antog väl det! :P
Kommentera

lungan: Har du någon lösning?
Kommentera

Berglund: Jag skulle kunna dö för en riktig "leading line". En bra målvakt och en leading-line sen kan dom få fylla på med vad fan dom vill och juniorer.
Kommentera

En fråga. Vilken/vilka utav våra centrar och forwards skulle ta en plats av någon annan center eller forward i 1a eller 2 linen på något annat Elitserielag?

Kanske Crippe, han kan ta en 2a lina plats hos några av bottenkonkurenterna. Det är mitt svar, och det svaret känner jag mig inte särskilt nöjd med tyvärr :/

Redigerad kommentar

Kommentera

lungan: Vill du verkligen ge upp så tidigt? ekonomisk konkurs?

Ge grabbarna på isen en chans iaf! börjar blir tröttsamt på vem som har mest pengar och vilka som värvar stjärnor.

Timrå Ik har aldrig handlat om Stjärnor vad jag vet 
Kommentera

lungan: De tragiska är väl att publiken sviker då de satsas också . De som händer nu är en följd av satsningar och dålig uppslutning hos publiken
Kommentera

Blizzard:Bremberg har ungefär samma beskäftiga och lillgamla ton i sina svador som Boorken. Hoppas vi slipper se honom ta över i TV-rutan framledes, men jag lär väl få fel på den punkten ska ni se *suck*
Kommentera

Blizzard: Enligt MrRedhawk är det Timmy P.
Kommentera

"@fbremberg: Bra värvning av Challe idag, Granath blir stabil, en back till på G som är en mycket bra värvning kan jag säga!"

Bremberg leker journalist? Fan vad han lägger sig i överallt. Undra vem det är challe har på G...
Kommentera

Captain Crash: Säsongskort är givet.

Vad ska du göra de två matcherna du tydligen inte ska se på plats ? ;-)

Kommentera

lungan: Även ett kalsongskott är en typ av satsning.

Jag är nog dum i huvudet, men för mig blir det säsongskort i år, hade inte det ifjol. Och det enbart pga att det på nåt sätt känns roligare att åka ur med Nollan, Ante och Stridh än TJ, CE och pöjkera i båset. Inte för att jag tror på så många hemmavinster. Sen är det skönt att komma hemifrån 26 kvällar också.

Kommentera

« · 1503448 · »