1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1533421 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13
T T: Tror klubben kommer vara kraftigt sparsam med att ta in nya spelare fram till dess att kommunen klubbat igenom överlåtelsen av pantbreven.

Men visst, en extern part får gärna gå in och betala Pyörälä.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kanske ska bumpa den här tråden men jag förstår inte riktigt varför. Har klubben vunnit på Lotto?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Undra hur det kommer att gå för Bagarn. Om han kommer i form, och om han vågar spel på det sättet han är bra på. Att ligga i skottlinjen och käka puck.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Äh då kallar vi bara ned super-Tommy i båset igen
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
mikenomad: Tror det hänger mycket på hur det går under hösten. Går det åt helvete så kommer det nog in ett par förstärkningar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
André.h: Tror den är spikad. Även om Nubben i mycket lösa ordalag pratat om behovet av en till back i nåt tidigare sammanhang. Men det är nog inget att hoppas särskilt mycket på.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kan vi förvänta oss någon mer spelare nu, eller är truppen spikad?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: Hehe, jag blev lite osäker om jag hade drömt eller inte:)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: här är artikeln.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
jå1: Okok missade den!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kerstin_k: Var väl en artikel om att han kan lira för ganska längesen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
dr-nix: Så fattar jag det också. Han var ju med på ispremiären; borde innebära att han är klar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito:Har han inte fått klartecken redan eller har jag missat något?!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
När kommer besked om Bagarn ska spela eller inte? Tror ni det finns en risk att Zäta litar i NLA eller KHL istället om det blir lockout?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Det sjuka är, att det inte är en orimlig tanke.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Ja just det. Det kanske är Detroits tröjor vi väntar på....?
Men jag tror inte det blir någon lockout
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: När Zäta nu ansluter efter jul så lär vi ju kunna mönstra hela Detroit Red Wings förstalina på lineupen. Det blir trevligt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Ok. Sorry.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Jo jag vet. Det var jag som skrev det, så du behöver inte säga det till mig.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Kronwall är ju mer eller mindre klar, så det var därför jag inte nämnde honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Sounds like a plan. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Och nog borde väl Z locka med sig någon från Detroit. Eller locka med och locka med. Det är han som bestämmer där. Så det handlar väl mer om att ge order.
Vi har ju en ickeeuropeisk plats kvar, så den tar väl Datsyuk. Sedan är det väl rimligt att anta att Samuelsson, Filppula och Franzén kommer. Franzén håller jag för självklar.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

KORITFW:Huvudsaken inte Markus tror det så är jag nöjd.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Pettan: Nån av era dårar trodde ju Pääjärvi skulle spela i Modo pågrund av Björn så schhh
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Olle: Spelar Johan fortfarande? men har ni tur kanske han hänger med Oscar ändå vid en eventull lockout!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Olle: Det ser jag som en självklarhet. Lika säkert som Niklas Nordgrens återkomst.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Visst kan vi utgå ifrån att Hedman plockar med sig bror sin till oss om det blir lockout, va?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Ja just det Hedman borde han ju också känna så klart. Samt Sebbe och Hallin förstås.
Örhn och någon till av ungtupparna kanske han suttit barnvakt åt eller nåt också hehe!
Välkommen hem till gemenskapen Gunno!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Niklas Nordgren har anlänt. Saxat ur ST.nu:

"Nordgren känner bland annat Christian Söderström, Jonathan Hedström och Oscar Hedman – något som bidrog till att Timrå kunde säkra sin prestigevärvning.

– Timrå känns som hemma, så det ska bli otroligt roligt att komma tillbaka."

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo: Det kan bli en "Ottosson" nästa år då ?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Dream Team:

                  Sundsvall 47

                        Ö-vik 26

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky:
Sant där :).

Men som veckopendlande till Stockholm dom senaste tre åren skulle jag inte ens kunna tänka mig flytta dig.

Betala 3 miljoner för en garderob med kokvrå är inte min grej heller ;)

Tacka vet jag Norrland.  
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Per HApps: De flesta norrländska kommuner har ju minskande eller oförändrad befolkning. Både Öviks och Sundsvalls har minskat de senaste 40 åren. Den enda fördelen Sundsvall har jämfört med Övik är att det är enklare att resa därifrån.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Såvida du inte vurmar lite extra för det frikyrkliga och har ett ständigt behov av hålfotsinlägg menar du?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Det är ju vissa som inte ens vågar stå för sitt ord och cykla upp till Övik ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Ambroo:
Må så vara att Timrå IK är den fattiga kusinen från landet. Det kan jag köpa alla dar i veckan. Men finns det någon som inte är från Ö-vik som kan tänka sig att flytta dit? 

Det vimlar ju inte direkt att dragplåster där. 

Välkommen Gunno till Norrlands Huvudstad och TIK. 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Till alla er modoiter som "visste": Tänk att Gunno ville komma hem, hem till Sundsvall, och faktiskt valde oss före Modo. Ni kan dock trösta er med att pastorn gjorde rätt när han nobbade honom pga det höga priset...

Läs - Tig:
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: ja jag känner att Lundström väldigt gärna får köra ks mode... En tydlig första keeper i honom stabil o fin tills det är dags att starta nästa års försäsong... Bellisimo behöver få lite es rutin från sidan först!
Viktigt att komma in rätt lixom.

Det innebär att friberg gör minst 40 pinnar här för oss iår...

Bra så.


(lite fjäskigt så där. Om du har rätt...)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Paddan:

 

NÄ NÄ NÄ... Det är varken Nordgren eller Erixon som kommer göra det...

DET ÄR KOLLEKTIVET!! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
jå1: skriver han inte det kan han ställa in sig på "Ut med Lundström och in med Bellissimo!" trots att Bellissimo inte passar in.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Om han inte twittrar att modo suger imorgon så tror jag inte på att han läser här!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Äh det är lugnt.
Hamnar vi i ks igen så kallar vi bara ned super-Tommy till båset igen från ordförandeposten så skrämmer han spelarna tillbaka till es igen :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Jäklar vad man märker att Lundström läser vad som skrivs här, sist när vi undrade om motivet utan att veta något twittrade han samma kväll information om att tallarna var på den, och nu twittrar han bild på tallarna efter vi fått länk på masken utan vinkel på tallarna. Med det i tanke:

-Kör KS-mode hela säsongen nu så slipper vi den där jävla äckel serien! 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Nä precis. Det är inte för mycket begärt. Egentligen är det det enda man kan begära av det här laget;
att med små marginaler skall alla göra sitt yttersta varje match.
Men vi ska också komma ihåg att det gäller som tur är samtliga lag.
Det är så jämnt att inte ens det mest stjärnspäckade laget kan åka runt på en skridsko :-).
Frågan är om de andra lagen också klarar det?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Angående att vi återigen ser två gamla TIKare i den röd-vita tröjan igen känns det självklart skitkul! Nåja, för den ene så var det inte så länge sen som han spelade med oss men för Niklas Nordgren så är det ju några säsonger sen. 
Jag måste erkänna att jag bölade en skvätt på läktarplats idag. När Sebastian Erixon presenterades kändes det sådär bra som det gör när någon man unnat all framgång i världen TROTS att han lämnade laget jag älskar återvänder. Ja, jag kunde inte hjälpa att det kändes förbannat skönt att se honom åka ut på isen igen. Nu är han ingen frälsare, absolut inte, men då han tillsammans med Crippe (och möjligen någon eller några av de juniorer som finns med alla gånger under försäsongen) har sina rötter i klubben ända sedan barnsben så var det en härlig känsla att se honom i Timråtröjan på nytt! 
Sebastian Erixon gick i den förskoleklass jag jobbade i på Böle skola läsåret 1995/96. Otaliga var de raster som spenderades på skolplanen utanför utövandes landhockey med undertecknad som självklar deltagare tillsammans med de killar som älskade spelet med klubba och boll. Allting har en början någonstans....

Och Gunno på det här... jag börjar ana en strimma hopp här trots allt. Även om vi kommer att ha erbarmligt små marginaler att spela på och att vårt hopp står till att alla spelare fixar att spela på max samtidigt som deras utveckling stadigt går framåt, 3x20 under 55 omgångar. Det är väl inte för mycket begärt, eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: Står mellan Nordgren och Wedin, de andra har tagit sina nr.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Paddan: iofs så jag en lallande fåne själv då men som det skrevs innan så har vi haft en silly där höjdpunkterna varit torps mini-svek. Tollefsens tecken på att alla hjärnceller inte var riktigt borta och crippes underskrift. Så iom sebbe o gunno's underskrifter så öppdes kranarna här inne... ut kom både fötterna på jorden inlägg och lite mer drömmande sådana.
Jag som väldigt sällan håller till i andra böcker än denna tycker ändå att tonen runt sebbe och gunnos inträde i truppen inte på något sätt varit uppblåst...

Därför tyckte jag ditt inlägg var knasigt...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Får han inte 14 så lämnar jag HS!!1!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: Med tanke på att de körde i gamla tröjorna och att en i varje "lag" körde med fjorton så kan vi nog sitta lugna.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
26Huss: Får han inte nr 14 så är det tjänstefel.
Kommentera

« · 1533421 · »