1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586447 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1553770 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

Satt och funderade lite och Växjös trupp måste ju va svindyr den här säsongen. helt sjukt.

Norrena

Modig

Holös

Welch

Kallio

Moran

Rosen

Vampola

Hlavac

Inga billiga namn det där. Hoppas dom får kvala :p

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Ja känns Nubbe-säker ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Rysning på den. Plötsligt känns Warg som en mycket trolig värvning. Tidigare i klubben, dalande offensiv, 'revanschsugen'...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: Warg ryktades ju vilja hit förut men att de skulle släppa honom till oss just nu är väl inte så troligt
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Vampola tror jag inte Nubben är intresserad av att värva.

Har vi något fler rykte?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Lirar i Jokerit som leder ligan så antar han inte är ett alternativ.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Enligt mrmadhawk ska Timrå vara ute efter denna kille men det lär vara inför nästa säsong.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Riku Bundy? Det var Al's kusin från landet det va...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Vad gör min namne Riku nuförtiden då?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken:finns inga rykten men jag håller med dig måste vara så att han har nån bra finne på g
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Åter till diskussioner om hockey i allmänhet och Timrå IK i synnerhet.

Nubben måste ha någon europeisk center i kikaren eftersom han valde att värva Murley. För annars borde han väl inte stängt till möjligheten att värva en tranatlantisk center?

Någon som hört något rykte?

Kan Anton Lander vara aktuell att komma hem?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Blizzard: Nä 500k i månan e ju rena reapriset ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: låna ut: Max Friberg, Robin Sterner, Jeremy Boyce, Sebastian Erixon.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå IK verkar vilja få till en lösning med utlåning av spelare. Sundsvall Hockey är en intressent.

Who's up for grabs?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Nubben var i TV igår och Wikegård fråga hur mycket Hlavac kosta nubben svarde med "väldigt mycket pengar, vi valde att inte vara med där"  

Tommy säger att deras målsättning i spelarjakten är 1milj, Hlavac kostar enligt AB 1,1 milj med sociala avgifter etc etc. Jag tycker inte detta är så jävla dyrt!


Vad kan vi isf förvänta oss.... 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berka: Tack för ditt stöd!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: jag tror 1:a linan med murley och Nordgren med molle som center kan bli trevlig, molle sköter defensiven och de andra 2 åker cirklar runt tollefsen i offensiven!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berka: Det är lugnt, Murley kommer dansa runt med FBK's tröga backar... ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: sticker bara in näsan här för att önska er alla lycka till i afton!
Låt nu loob sätta kaffet i halsen ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

En sak till...

Nubben måste ha någon europeisk center i kikaren eftersom han valde att värva Murley. För annars borde han väl inte stängt till möjligheten att värva en tranatlantisk center?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

1) Någon som vet om även Timrå var med och högg på Hlinka?

2) Går det inte att locka hem Lander?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: Ja, fast Alsenfelt värvades ju som förstemålvakt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
spud: vilken lön har motsvarande arbetare som ligger borta stora delar av veckan och är på resande fot jämt
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

superfalle: När man samtidigt vet att klubbarna har en spelarbudget mellan 30-34miljoner till ca 20 spelare får man nog ändå också förstå att spelarna har en hög lön. Alltför hög om du frågar mig i många fall.

Stjärnspelarnas lön har jag inget problem med, men de som tillhör 3-4 femman borde inte ha en lön över 40kkr/månad.

Hörde att ett av seriens bottenlag betalar 30kkr/månad till deras 3e målis. Det är ju ett skämt.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Överhuvud taget så är de alltid roligt att läsa alla rykten om va folk tror att man tjänar i elitserien . De är inte direkt roger federer eller tiger woods som spelar i våran lilla liga i våran lilla sport i vårat lilla land. Men visst är de kul att låta fantasin flöda. Då kan man inbilla sej att de är världsstjärnor vi kollar på och att matcherna verkligen betyder något .
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

går loob i land med denna så blir es lite mer osäker för övriga lag.

något liknande som nubben jobbar med hoppas jag...

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: ligger 1P före ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

en slö check för att öka produktionen framåt?

ingen sonnie kanske men ändå. . . =)

eller är han för gammal,dyr och pasé herr rolig-näck?

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

så nu har vi en fd sprut dopande målis o en gruppsexande ev våldtagande men troligtvis inte frw i es! 

lite annat än supar finnar vill jag påstå! 

och för att vara politiskt korrekt så är det svenska killar med! 

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Ryan Vesce har ju inte gått särskilt bra i SAIK. Skulle vi inte kunna låna honom resten av säsongen? Han är ju en bra center och skulle kunna få en större roll och en nytändning hos oss..
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

skit...

hade inte jag honom på min lista över värdiga lockoutare som kanske kunde passa timrå ik både ekonomiskt och sportsligt?

har han es klausul?

om loob ändrar sig?

Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: nä pyrret ligger en 15-20 nivåer under Z.

Båda har dock gemensamt att dom skulle bidra starkt i vårat lag...

Eller vad tror du?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över:Pyrret kommer aldrig att bli någon Z.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
73Sjöbba: jo för att jag gärna sett honom göra succe i vår tröja isst... det skulle kännas bra...

Liksom att se zäta bära upp zug från jumbo till 5 plats i tabellen på några omgångar...

Därför tycker jag att det känns jobbigt... resultatet var näst bäst för oss timråiter.

Det var inte resultatet utan just pyrret jag kommenterade...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: fast djävligt tacksam att han snodde två poäng av aik
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över:vad är det som är jobbigt med det?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Jobbigt att pyrret gör succe direkt i bajs lule...

Kan k beach vara något för oss?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
ersson: Det kan väl visst stämma. Timrå kan mkt väl ha jobbat hårt på LG men förlorat den kampen.
Kommentera


Sv: Silly Season 12/13
Pyörälä fortsätter utomlands, enligt Harri Aho.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Så oerhört skönt med den stabilitet och kontiunitet som börjar prägla klubben. Inte en (panik)värvning under säsongen, inget spelarlån, inget dribblande med fler än två målvakter, inga feta rubriker om hur konkursmässiga vi är, inga spelare som klagar på utebliven ersättning, få skador o.s.v.

Jämför med tidigare säsonger!

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
El Maco: Tänkte mer på att innan man röstat igenom beslutet bör man kanske passa sig för att dra på sig ytterligare kostnader.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Ååh fyyy.....

Viktig helg det här för övrigt.
Imorgon är det farsafton och farsdag på söndag.
Och på måndag annandag far hehe
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Klart som fan dom inte gillade det, man skall aldrig chansa. Köp Oscars nästa gång.

www.youtube.com/watch?v=iebNdCSqWmc&feature=related

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Har de rabatt på Maxi eftersom alla runt och i A-laget springer där?
Fast de är ju sponsrade så det är ju bra att det syns att de handlar där

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Här har vi ett lag som slitit som djur första 20 omgångarna. Trots att alla tippat dem i botten så har de presterat bra och befinner sig på nionde plats med sikte på slutspel. Det sämsta man nu kan göra är att signa en dyr spelare som ska ta någon annans plats.

Den ende som man kan tänka sig komma in i det här läget som inte skulle skapa oro i gruppen är Z.

Ska truppen spetsas så ska det ske efter stora skadeproblem eller när fönstret stänger med sikte på slutspel eller Kvalserie.

Hoppas FÖR FAN nu de enas på andra sidan atlanten.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Per HApps: Tror jag det om man ska handla upp allt på godis.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Träffade Nollan på ICA Maxi.
Pengar till nyförvärv verkar vara monumentalt långt borta.

Man skall även hålla i minnet att det är inte klubbat i kommunstyrelsen än vad gällande pantbreven.
 
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Frella: Det enda pantbreven betyder är att klubben får möjlighet att låna nya pengar. Jag tycker inte vi ska låna till värvningar Frölundastyle.
Kommentera

« · 1553770 · »