1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586418 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1553953 · » Till forumet


Sv: Silly Season 12/13

Jag misstänker läget såhär: Vampen klar, men sen har de någon medioker ytter klar också som dde ska använda som lockbete för att folk ska fortsätta sskänka pengar i fyra dagar.

Murley - Vampola - Nordgren

Mys!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: rätt jävla skumt... han funka inte... Byt ut bara...

Att vara sportchef i växjö måste vara ett av svea rikes enklaste jobb? Pengar finns det alltid o i alla lägen...

Kontrakt är till för att brytas...

Jaja då får vi se om det här förvärvet lyckas bättre...

Hashtaggar: soppa. grekland. Kaninteblifel.

Jahåjaja
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
För att summera gårdagen så går vi nu efter ett rykte som säger att en svensk ytter, och sedan en utländsk klasscenter är på väg hit? bra.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy:Ja, tidelag, bögsnack och pedofili på ett hockeyfora, joråsåatte... Bisarrt är väl bara förnamnet egentligen! haha
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Ha ha...:)
Ja den diskussionen.... var ytterst.... Äh jag saknar ord. :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Hahl Bundy: Correctamundo. Men efter diskussionen men Bretty-Boy tidigare idag blev jag lite nervös. Man vill ju inte vibba bögeri rakt in i gula fläcken.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team:Ja, igår var det riktigt brutalt. Fy för den lede! En sån där förlust hade ju svidit även om vi hade legat på plats tre, men NU. Herregud, det är en loska rätt i ansiktet.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Samtidigt skulle en dubbeltorsk i våra kommande sexpoängare vara skönt på ett vis, för då kan man ju koppla av i känslan att vi inte räckte till i år heller. Och därigenom skulle ju den absoluta pressen släppa betydligt. Fokus kunde läggas på att vässa formen resten av serien istället för att förlora oss vidare till ett förmodligen lika säkert kvalspel. Fast hoppet är väl det sista som överger en heter det väl...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
jå1: "Äntligen får man känna något när slut signalen ljuder"?

Du hade alltså inga känslor alls efter förlusten igår menar du? Här var det suicidal tendencies på riktigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Rött är aldrig fel.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Helt rätt. Äntligen får man känna något när slut signalen ljuder, må det bli lycka denna gång.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
jå1: Själv kör jag rött ikväll, metrosexuellt så det förslår. Redan peppad inför morgondagen. Måste-matcher is the shit.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Ölen är god ikväll och stämningen är bra, hoppas man får vara lika glad i hågen i eons pub imorrn, sanera möglet imorrn nu grabbar!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Skarin: You lucky bastards! ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Riktigt intressant här inne alltså.....

In Nubben we trust.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Det är ju det där med låset.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: Det där låter jävligt intressant. Hoppas du har rätt och att det går i lås.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Ambroo: vänta här nu...av erfarenhet: hur troligt är det att detta går i lås?
Och:
1. Rightskytten, är han bra?
2. Vilka lämnar för att göra ekonomiskt utrymme för den hör rockaden?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Det finns ett rykte. Ett spännande sådant. Ni kan dock sluta gråta över Warg. Han är lika trolig som Vampola. Finns inte en möjlighet att man som bottenkonkurrent bjuder ut en spelare till en annan.

Ryktet säger två spelare in. En spelskicklig center och en forward med rightfattning. Den ene är utländsk och den andre svensk. Skulle det gå i lås blir jag mer än nöjd.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Kattgubben: Det låter jävligt lovande!
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen:hörde att Petré hade skolat om sig till center.....
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Vi får nog ställa in oss på att det blir en spelare som genererar den här reaktionen: Vad fan...?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Sant.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Jag tror inte vi får in ett skit bättre än Warg om jag ska vara ärlig.
Om ens någon
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Aight. Det spelar ju ingen roll egentligen, eftersom han aldrig kommer tillbaka efter vad han sa när han drog förra gången.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger:Han hade tydligen köpt en jääävla massa snus, så det spekulerades att han kanske skulle lämna landet. Så förstod jag det iaf...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Stod i någon av kvällsblaskorna. Med tanke på att han stundtals varit bänkad och spelat i fjärdekedjan, så...kan det ligga något i det.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Varför pratar vi om Vampola? Taurus skrev att ska lämna Växjö. Hittar ingenting om det någonstans...
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: Hm. Var det inte så det lät om Murran i 1,5 säsonger?
Vampola som center istället för Molinder/Hagos/Boyce/Önerud skulle höja laget som fan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Vampola är skicklig individuellt men ingen spelare som höjer ett lag. Han kommer inte komma till Timrå.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
söder över: Jämförelsen med Lander är bra. Men du glömde hjärta. Lander är ju typ 70 procent hjärta och 30 procent skicklighet, offensivt talat.
Var Warg har sitt hjärta har jag ingen aning om. Och såna spelare kan jag vara lite allergisk mot.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: ja minst 12 iaf...

Ja e int bitter..

Men som det sagts redan här inne: warg är knappast våran speluppläggande 1a center... En stabil tvåvägare tycker jag nog stämmer bättre in på honom. En Lander i en äldre kropp med lite sämre ledaregenskaper...

En Vampola med rätt inställning skull ge oss en jävligt gedigen 1lina med jävligt mycket offensiv talang
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Det är ju iofs sant. Den där dump & chase-hockeyn har inte funkat särskilt bra för oss i år. Men Corso var ju dessutom väldigt bra på att åka in med pucken i zon. Han kunde fan åka rakt fram och igenom tre spelare, ensam och i en jävligt hög fart. Det är det inte många som klarar av i dagens elitserie.
Men personlighetsmässigt vill jag inte ha nån av dom.
Spelartypmässigt önskar jag en mix av de båda.
Och det är väl tyvärr en orimlig önskan.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Just neddragandet av tempot är en minuspost, helt klart. Särskilt med tanke på att vi redan har mer än nog av den varan i årets lag.
Likväl: han hade karisma i offensiv zon. Trivdes jävligt bra med Murran. Om Gunno tar den andra kanten, så...tja. Då har vi en - med denna säsongs mått - grym förstakedja.

Nu tror jag som sagt inte att det blir Vampy. Men det är på den nivån - offensivt - vi bör lägga oss. Och i valet mellan en snabbare Corso-typ och en långsammare Vampy-typ tar jag definitivt den sistnämnde. Vi behöver få långa byten i anfallszon (och då menar jag inte sargrundelsbiljard och platsbyten).
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
...och där blev vi definitivt klar för kvalserien.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
SuperMupster: Vill ni verkligen ha Vampola? Mitt minne av honom är att han drog ner tempot så in i helvete. Framför allt i pp, då han stod och höll i pucken i typ 45 sekunder innan han passade.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Jo, jag skrev det också. Men raderade innan jag postade, eftesom jag inte ritkigt vet hur hans sällskap sett ut genom åren.
Tror till och med Sterner skulle producera rätt bra flankerad av Lindström och Lehtonen.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
hubbenorlen: Warg ledde ju annars SAIKs förstafemma under två säsonger (2009-2011), innan han flyttade till KHL. Med gott sällskap visserligen, men med bra (läs rätt) spelare växer Fredrik Warg det är min uppfattning.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Taurus:vampola o nordgren :)
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon:

Vampola ser ur att lossna från Växjö
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Håller med. Jag har aldrig riktigt förståtts Wargs storhet. Kollar man på hans stats så är dom inte direkt imponerande för en offensiv förstecenter.
Känns som att han fortfarande lever på genombrottssäsongen hos oss '07.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Det skulle jag. Vi behöver inte mer bredd.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Mattias Wardström: Ja men just Nubbens kriterier; en som vill hit och är en arbetssam och relativt billg spelare minimerar tyvärr urvalen något
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon:kommer warg så kan det bli nån till spelare
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Men ändock...jag skulle inte gråta över Warg.
Tvärtom
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Laken: Värva honom är nog ett s.k långskott,han vill nog spela i elitserien
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
sargad: Trolöshet-Mot Huvudman, kanske?
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13

Berglund: Holös var väl sanslöst dyr om jag kommer ihåg rätt. Nubben sitter ju på en lövtunn plånbok så han får väl köpa Chanslös istället. Ursäkta... nä nu får det bli oäkta göteborsghumor med Luuk o Lindström.

Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Berglund: Kan inte tänka mig att Rögle släpper Warg till en konkurrent.
Kommentera

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Blir det Warg blir jag ganska besviken
Kommentera

« · 1553953 · »