Hahl Bundy: Tänkte just skriva samma sak.
Är för övrigt livrädd inför matchen ikväll. Under säsongen har TIK haft en förmåga att förlora just då vi börjat hoppas.
Hahl Bundy:
Komarek är ju en stor talang och lär knappast sakna anbud. När Kvalserien är slut kommer det i princip bara finnas smulor, samt spelare som har krävt för mycket betalt, kvar. Så Timrå får nog rikta in sig på brödsmulorna.
Jens Westin kanske kan vara något? Han vill nog spela i Elitserien, men lär ha svårt att ta en plats i något annat lag. Patrick Yetman kanske? Norska marknaden kan ju vara av intresse också, kanske kan ni hitta en ny Mat där.
Nej, det blir nog svårt för Timrå att locka till sig några talanger. Spelare som har valt Timrå för att få mycket speltid (Karlsson, Friberg) har stannat helt i utvecklingen och i dagsläget kan de inte ens vara säkra på att få lönen i tid.
Det är ju tur att ert J20-lag verkar helt okej, även om ni i slutändan var chanslösa mot storebror även där.
Bad_Brett: Jag vill inte ha Jens Westin. Ni går ju bananas över honom jämt.
Brödsmulor is da shit!
Wayne Gresky: Det är säkert lika många som ryggar för Tim Heeds defensiv.
Tycker man Mat Robinsons försvarsspel är svagt så riskerar man ännu mer med Heed.
Hahl Bundy: Flyttar detta till rätt tråd så inte T T får spel :)
Mest intressant känns nästan frågan om Jontes vara eller icke vara från den befintliga truppen. Han lär begära rejält uppsving på den lön han har idag men har samtidigt presterat som sämst då det gällt som mest. Samtidigt har han varit vår genomgående bästa forward i grundserien, vad nu det är värt efter att ha varit avhängda sen oktober, och bevisat att han kan än.
Kommande Silly blir spännande att följa nu när vi ska kapa 4mkr på årets skapelse.
Redigerad kommentar
Vad gäller Jonte är jag kluven. Han har varit den största forwardsbesvikelsen i kvalserien. Långsam, omständig och slarvig. Det var ett tag sedan han hade någon riktig impact i en match nu.
Å andra sidan är han så klart en skön snubbe och allt det där. Och han kan hålla i pucken.
Ska han vara kvar måste det bli till en hyfsat bra peng.
Rooster23: Alltså. Jag har svårt att se att någon elitserieklubb kan se topptvåkedjestatus på Jonte. Här har han det.
Sedan vet alla vad som händer om han blir bänkad i en förening.
Han får en löneförhöjning. Det är han värd som en av få kulturbärare.
Timrå Icon:
"Jonte" ställs mot "Mackan" Nilson igen. Ser fram emot morgondagens fight. Bara man orkar pallra sig upp i tid. Har mycket sömn att ta igen. På förhand vet i fan hur många poäng man är nöjd med. Beror helt på hur matchen gestaltar sig...
Olle: De sade två ass på hockeykväll så jag gick efter det. Nånå. Han är för mig en kulturbärare.
Inget är klart. V har lång väg att gå. Målet är, efter den här fina inledningen, att få slippa ångest i den tionde omgången. Giv mig frid. Fixa det!
Djurgården är bra. Får de hål på oss tidigt kan det bli otrevligt i morgon.
Rooster23: Jag får känslan av att Jonte blir sämre när det sätts större press på honom och laget. Jag vill inte på något sätt förringa hans insatser i Timrå IK den här säsongen (han har vida överträffad de förväntningar jag och övriga världen ställt på honom den här säsongen). Men visst ser han tagen ut av stundens allvar och visst är det något som spökat tidigare i hans karriär?
Dream Team: Inte enligt Maria Nordström på twitter:
"Verkar inte bli någon Hallin mot DIF. Inte uteslutet, men lät väldigt tveksamt. Halonen väntas ta plats i truppen. Ingen Pärssinen."
Ni måste skaffa twitter grabbar, då kan vi nästan lägga ner det här. Och så kan man blocka oinbjudna debattörer också, något man inte kan göra här hipp som happ.
ÖstrandsNisse: Nja. Jag tror du lägger för mycket i det faktum att han bara har två poäng på fyra mastcher varav ett gamewinning goal.
Oavsett produktion så brinner han. Det är vad jag älskar.
Bragd-Birger: Alla vet vilken nivå Hedström har haft under sin hockey-karriär, visst? Med tanke på hans klockrena bana ner för den hierarkin så måste åtminstone jag erkänna att jag blev positivt överaskad över nivån han har visat upp. Han kom från spel i Asplöven, uträknad, över, slut. Han visade att han fortfarande hade det i sig och han har varit en av de mest positiva överaskningar i det här laget.
Så jag tycker nog att man ska vara tacksam över den insats Hedström åstadkommit hittils under denna säsong, den fanns inte i min bok.