1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590735 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 12/13

« · 1474579 · » Till forumet

Sv: Silly Season 12/13
Wayne Gresky: en man som stod vid insläpp var på mig hade ca 5-6 st. såg 2-3 till .
Kommentera

Hahl Bundy: Daniel Larsson vore perfekt, han är trots några år i DIF ingen "ur-stockholmare" likt slapptaskarna - Bremberg & Ridderwall.-

Dessutom så är han en genomgående stabil målvakt, något som vi är i behov av! Han är förstås bara ett alternativ om vi mot all förmodan klarar oss kvar. 
Kommentera

Mackelito: Ante Karlsson nämner att Moe (eller om det är den spelartypen) är en spelare han gärna ser i TIK i dagens krönika av Rolle i ST. Är det Oscar Johansson och Moe som kommer stå för TIK-hjärtat nästa säsong plus då en juniorformation?
Kommentera

Hahl Bundy: Tänkte just skriva samma sak.

Är för övrigt livrädd inför matchen ikväll. Under säsongen har TIK haft en förmåga att förlora just då vi börjat hoppas.

Kommentera

Hahl Bundy:

Komarek är ju en stor talang och lär knappast sakna anbud. När Kvalserien är slut kommer det i princip bara finnas smulor, samt spelare som har krävt för mycket betalt, kvar. Så Timrå får nog rikta in sig på brödsmulorna.

Jens Westin kanske kan vara något? Han vill nog spela i Elitserien, men lär ha svårt att ta en plats i något annat lag. Patrick Yetman kanske? Norska marknaden kan ju vara av intresse också, kanske kan ni hitta en ny Mat där.

Nej, det blir nog svårt för Timrå att locka till sig några talanger. Spelare som har valt Timrå för att få mycket speltid (Karlsson, Friberg) har stannat helt i utvecklingen och i dagsläget kan de inte ens vara säkra på att få lönen i tid.

Det är ju tur att ert J20-lag verkar helt okej, även om ni i slutändan var chanslösa mot storebror även där.

Kommentera

Rooster23:Ja, Conny sa ju på Viasat igår att de skulle köra över oss totalt. Det finns nog en risk att de är övertända dock. Vi borde kanske se till att få honom riktigt ur balans ikväll.
Kommentera

Bad_Brett: Jag vill inte ha Jens Westin. Ni går ju bananas över honom jämt.

Brödsmulor is da shit!

Kommentera

Kattgubben: Spelarna kan ju duscha i handsprit varje gång de kommer till båset...då blir det svårt för Socker-Conny att koncentrera sig.
Kommentera

Hahl Bundy:Bra idé. Annars kan ju Tommy smyga in ett sexpack Arboga 10,2 i gästernas omklädningsrum.
Kommentera

Är verkligen TIK klubben att håna en spelares dryckesvanor? På allvar? 
Kommentera

spud:jajamen! Har Salle fått tillbaks körkortet än?
Kommentera

spud: Om du tror att du inte har med Timrås problem att göra , så är du ett av dom .
Kommentera

Tim Heed " Funderar på Elitseriespel"

Känns väldigt mycket Nubben, skulle inte bli förvånad. 
Kommentera

Mackelito: Jag tror nog att fler klubbar kan vara intresserade. Jag skulle inte bli förvånad om AIK, MoDo, HV, Brynäs också är lite intresserade. Spelskickliga rightbackar är det ont om.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är säkert lika många som ryggar för Tim Heeds defensiv.

Tycker man Mat Robinsons försvarsspel är svagt så riskerar man ännu mer med Heed.

Kommentera

RunarUp: Visst är det så. Det är därför jag ställer mig något tveksam till att han skulle passa i Timrå. Även om Nubben lyckas få ihop ett bra gäng ställer jag mig något frågande till att det blir så stabilt att ni har råd med en sådan säkerhetsrisk.
Kommentera

Hahl Bundy: Flyttar detta till rätt tråd så inte T T får spel :)

Mest intressant känns nästan frågan om Jontes vara eller icke vara från den befintliga truppen. Han lär begära rejält uppsving på den lön han har idag men har samtidigt presterat som sämst då det gällt som mest. Samtidigt har han varit vår genomgående bästa forward i grundserien, vad nu det är värt efter att ha varit avhängda sen oktober, och bevisat att han kan än.

Kommande Silly blir spännande att följa nu när vi ska kapa 4mkr på årets skapelse.

Kommentera

Frella: Jag är Jonte fan....så jag är fel man att fråga. :)
Kommentera

Frella: Genomgående bästa forward tycker jag nog per hallin varit .
Kommentera

"Jonte" kan avvaras. Sympatiska intervjuer är en sak, på isen lägger man knappt märke till att han finns med. Fast med en lön liknande dagens så...
Kommentera

Hahl Bundy: Jag tycker nog Jonte borde utgöra stommen i laget med Hallin.
Han kom ju från div 1 och skulle varit kvar där om det inte vore för oss så han kan knappast ha några es-krav.

Jag är oxå Jonte-fan som alla vet
Kommentera

Hahl Bundy: Jag med, men till vilket pris? För min del får han gärna utgöra någon form av stomme i framtida lag men frågan är väl hur många år han kör på med familjen på annan ort?
Kommentera

superfalle: Hallin är ju gjuten men det är dessutom skönt att veta att Önerud är kvar. Han har bevisat hur bra han är. Jag gillar honom.
Kommentera

Frella: Han kan få avsluta karriären hos oss...1 år eller 2 år spelar ingen roll.
Kommentera

Frella: Åker vi ur samtidigt som Skellefteå vill ha honom är vi stekta.
Nu tror jag det sistnämnda är föga troligt....

Redigerad kommentar

Kommentera

Vad gäller Jonte är jag kluven. Han har varit den största forwardsbesvikelsen i kvalserien. Långsam, omständig och slarvig. Det var ett tag sedan han hade någon riktig impact i en match nu.

Å andra sidan är han så klart en skön snubbe och allt det där. Och han kan hålla i pucken.

Ska han vara kvar måste det bli till en hyfsat bra peng.

Kommentera

Bragd-Birger: Utan en riktig försäsong så är det svårt att hålla hela vägen. Han har ju haft toppar och dalar under hela säsongen. Dricka ölet fram till augusti är gott, men sällan bra.
Kommentera

Bragd-Birger: Jonte blir kvar oavsett.
Kommentera

Rooster23: Alltså. Jag har svårt att se att någon elitserieklubb kan se topptvåkedjestatus på Jonte. Här har han det.

Sedan vet alla vad som händer om han blir bänkad i en förening.

Han får en löneförhöjning. Det är han värd som en av få kulturbärare.

Kommentera

Rooster23: Det skulle ju dock inte skada om han kliver fram nu när han får det där utrymmet mot lite sämre motstånd. Det han sysslade med igår var väl inte direkt optimalt.
Kommentera

Olle: Dock så noterades han för två ass tror jag.... Nja jag tyckte inte heller han var bra. Dessutom ska man inte ha honom på blå i PP.
Kommentera

Rooster23: Ett ass får jag det till, ett andraass på linkans macka till 0-2. Det är väl bra att han hamnar i protokollet men samtidigt tycker jag att han ställde till mer än han uträttade igår.
Kommentera

Olle: Tyvärr även mot Leksand.
Men nu har han haft sin dipp. Tror han blir bra mot DIF.
De är ju inte hans favoriter precis.....
Kommentera

Timrå Icon:

"Jonte" ställs mot "Mackan" Nilson igen. Ser fram emot morgondagens fight. Bara man orkar pallra sig upp i tid. Har mycket sömn att ta igen. På förhand vet i fan hur många poäng man är nöjd med. Beror helt på hur matchen gestaltar sig...

Kommentera

Olle: De sade två ass på hockeykväll så jag gick efter det. Nånå. Han är för mig en kulturbärare.

Inget är klart. V har lång väg att gå. Målet är, efter den här fina inledningen, att få slippa ångest i den tionde omgången. Giv mig frid. Fixa det!

Djurgården är bra. Får de hål på oss tidigt kan det bli otrevligt i morgon.

Kommentera

Varför inte räkna med "ångest" ända fram tills den tionde omgångens sista period? Dylikt är ganska vanligt inom sportens värld. Det finns inte mycket till frid. Och det är just det som är "charmen" med det hela. Njut av spänningen nu bara och var nöjda med att slippa vara Växjö eller LHC.
Kommentera

Är det någon som vet om Pelle Hallin förväntas spela i morgon?

Kommentera

Rooster23: Jag får känslan av att Jonte blir sämre när det sätts större press på honom och laget. Jag vill inte på något sätt förringa hans insatser i Timrå IK den här säsongen (han har vida överträffad de förväntningar jag och övriga världen ställt på honom den här säsongen). Men visst ser han tagen ut av stundens allvar och visst är det något som spökat tidigare i hans karriär?

Kommentera

ÖstrandsNisse:Jonte är inte den han var, han ska spela utan press... Men han är bättre än senast.
Kommentera

Dream Team: Inte enligt Maria Nordström på twitter:

"Verkar inte bli någon Hallin mot DIF. Inte uteslutet, men lät väldigt tveksamt. Halonen väntas ta plats i truppen. Ingen Pärssinen."

Ni måste skaffa twitter grabbar, då kan vi nästan lägga ner det här. Och så kan man blocka oinbjudna debattörer också, något man inte kan göra här hipp som happ. 

Kommentera

ÖstrandsNisse: Nja. Jag tror du lägger för mycket i det faktum att han bara har två poäng på fyra mastcher varav ett gamewinning goal.

Oavsett produktion så brinner han. Det är vad jag älskar.

Kommentera

Rooster23:Njae, jag gör ju inte det. Jag tycker, likt andra spelare i laget, att kvalserien och dess innebörd har påverkat en del väldigt mycket. Hedström är så skicklig att det syns väldigt tydligt när han inte spelar på topp.. Å andra sidan avslutade han elitseriespelet rätt skralt och det i sig kan visa på att han är nere i en svacka. Men visst, Hedström är gjuten i det här laget och bör får ny chans nästa säsong om han vill.
Kommentera

diffe: Jag tycker inte Jonte är bättre än senast. Då hade han förväntningarna på sig att vara ledande spelare i ett betydligt bättre lag. Nu förväntas han vara i närheten av Hallin och Önerud.
Kommentera

Bragd-Birger: Alla vet vilken nivå Hedström har haft under sin hockey-karriär, visst? Med tanke på hans klockrena bana ner för den hierarkin så måste åtminstone jag erkänna att jag blev positivt överaskad över nivån han har visat upp. Han kom från spel i Asplöven, uträknad, över, slut. Han visade att han fortfarande hade det i sig och han har varit en av de mest positiva överaskningar i det här laget.

Så jag tycker nog att man ska vara tacksam över den insats Hedström åstadkommit hittils under denna säsong, den fanns inte i min bok.

Kommentera

Har vi fått en nygammal coach? Eurosport hävdar det...

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ja och vampola och mustomen är tillbaka . . Kanon . En sån center skulle ha lekstuga på den här nivån
Kommentera

Bragd-Birger: Är du full eller? Tycker du Jonte var bättre senst?
Kommentera

Bragd-Birger:Det är dina förväntningar! jag pratar om vad han presterar. Hur kan du veta att han vill vara i närheten av Hallin och Önerud? Han har lön som Max Friber, men det spelar ingen roll. Han är helt klart bättre än senast.
Kommentera

« · 1474579 · »