1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 14/15

« · 1628479 · » Till forumet

Sv: Silly Season 14/15
Enköping nästa:
Kommentera

Knylan: Ok, vi säger välkommen och Pilutta dig..
Kommentera

Vi ska tydligen låna Lawrence Pilut från HV under tre matcher för att täcka skador. Intressant. Pilut är, som jag förstått det, en stor anledning till att en sån som Jimmie Jansson inte blev kvar då Jansson låg lägre ner i hierarkin (plus att Jansson var sistaårsjunis förra året) i HV. Pilut lirade ju hyfsat flitigt redan i fjol. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Att Moe går till Sundsvall Hockey det visste vi väl?
Kommentera

Koski: I Tallnäs?
Kommentera

Han bor inte hos Emil då ? Eller Nubben kanske har fixat bra pris på Stadshotellet i Kramfors
Kommentera

Kan detta vara något för TIK? Eller vill man hellre försöka få en senare lånelösning av en något mer etablerad spelare?

Oavsett lär det inte falla på bristande kontakt mellan TIK och DIF. Enligt förstahandsuppgift bor Challe hos familjen Nubbe när han är i Sundsvall.
Kommentera

Här rankas TIK fortsatt som sexa. Plats 3-8 innebär Hockeyallsvensk slutspelsserie.
Kommentera

hubbenorlen: Jag blir bara godare med åren.
Kommentera

mikenomad: Om inte Molinder vinner den interna poängligan nästa säsong så äter jag upp dig.
Kommentera

Jockz: HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Kommentera

mikenomad: Jag tror molinder får sitt "brakethrough" denna säsong och står för ca 50 pinnar och nästa år spelar han i NHL.
Kommentera

Vargher85: Spelare under SHL-nivå som jag föredragit framför Molinder i nuläget: Hmmm...var ska jag börja? Återkommer med lista, risk för spamvarning och HS-krasch.
Kommentera

hubbenorlen: Ändå hade jag föredragit Larsson framför Molinder i nuläget.
Kommentera

TikAlltid: Håller med. Han har bara producerat i Norge, och den ligan är inte bra.
Dessutom är det inte givet att man producerar mer bara för att man går ner i seriesystemet. Larsson har förmodligen även ändrat spelstil rejält sedan tiden i Norge, och sånt korrigerar man inte i första taget.
Kommentera

Vem fan bryr sig om A Larsson? Han är ju inte en av oss längre!
Kommentera

lungan: A. Larsson kommer göra en Molinder...sänka sig efter nivån. Max 25-30p, trust me.
Kommentera

Ja, A. Larsson bör vara med på listan helt klart, han kommer vi nog få de tufft emot i Eon i år.

Dock är han skadebenägen, men visar han samma spel som han hade i Timrå kommer han aspirera på att vinna poängligan i Allsvenskan denna säsong.
Kommentera

Timrå Icon: Jodå...som knylan skriver så finns det utropspotential även hos våra. Men n å g o t etablerat, "säkert kort" på nyförvärvssidan hade inte skapat ångestattacker hos mig iaf...
Kommentera

mikenomad: Ja och det väljer jag att se som vår fördel.
Att vara underdogs passar oss perfekt!
Hellre en oslipad diamant än en guldfärgad bajskorv
Kommentera

Knylan: Ja herregud. Den som placerar någon av våra förvärv på en topp 15-lista över bästa värvningar har långt till verkligheten.
Kommentera

Friman SR: Med tanke på att nyförvärven utgörs av två förstaårsseniorer och en hygglig division 1-forward så kan jag ändå ha lite förståelse. Sen så tror jag visserligen att åtminstone någon av backarna kommer vara ett stort utropstecken i år. Men jag förstår om man som utomstående inte blir allt för upphetsad över vår trupp.
Kommentera

Friman SR: Alexander Larsson går tydligen inte in på listan. Måste säga att flera av namnen är ?-tecken/okända för mig.
Kommentera

Friman SR: No problems. Det hade väl sett konstigt ut om man tagit med Timrås alla värvningar. Plats 16-21. Och alla är givetvis underdogs och bubblare;)
Kommentera

Vi får la slå underifrån, ingen på Mr Madhawk's lista bland giftiga nyförvärv...

Redigerad kommentar

Kommentera

Per HApps: Som att bli av med oskulden ;-)
Kommentera

T T:
Har aldrig sett dom live tidigare. Men premiären verkställdes absolut längst fram. Trycket i ljudet gjorde att naglarna på tårna höll på att lossna.
Kommentera

El_loco: Det är mitt fel.
Det hände inget här så jag drog igång det.
I fel tråd dessutom.
Sorry
Kommentera

Just Cobains självmord känns bara så fel och onödigt. Nu hann det bara bli tre album med Nirvana, vilket var i snålaste laget. Ungefär som med Joy Division. Fast där jag tycker att New Order tog upp stafettpinnen på ett finfint sätt kan jag dessvärre inte säga detsamma om kvarlevorna efter Nirvana. Foo Fighters är inget jag någonsin har gått igång på och vad den tredje snubben sysslat med efter 1994 har jag ingen vidare koll på. Hur som helst hade Cobain en slags nerv som de flesta andra saknar.
Kommentera

SMÅLAND:

Yes! Kurt och Nirvana rules. Hälsa katten!
Kommentera

Tacka vet ja Kurtan i Nirvana! Dä ä tjugo år sen han sköt skallen av sig! Jag älskar sån musik liksom :-) Nu ner i källarn och hämta katten :-)
Kommentera

El_loco: Bättre det än tecknade serier.
Kommentera

Är Jason Newstead som lämnade metallica eller kanske Cliff Burtons spöke  på väg till TIK. Varför i annat fall är det så mycket snack om metallica i slly tråden?
Kommentera

Rip Kirby: Correctomundo!
Kommentera

Timrå Icon: För egen del får gärna alla låtar från Master of puppets vara med.
Kommentera

Timrå Icon:

Jag är inte medlem i Met Club, men är av uppfattningen att ska det vara hårt så ska det vara jävligt hårt. : )

Kommentera

DJ Hemp: Precis. Av folket.
Ingen i Met Club röstar på någon låt från svarta plattan.
Nuff said :-)
Kommentera

Timrå Icon:

Enligt vad jag hörde på ett TV-program i går är det just från The Black Album de flesta låtarna är önskade av folket. Mesigt, som sagt...

Kommentera

T T: Köngligt!! Tack!!
Kommentera

Timrå Icon:

Tidiga Metallica var betydligt roligare ja. Sedan blev det ju mest bara mes-heavy. Kill 'em all!
Kommentera

mikenomad: Näru Nomade imorgon skulle vi varit i Sthlm på Metallica konsert!
Allt är bra förutom Black Album
Kommentera

mikenomad: Äh... för mycket Hight tech.

Nu... lite prit!

Kommentera

Hahl Bundy: Nääää...tror du?? Om du använder funktionen där du kan se exakt vilket inlägg jag besvarade så ser du att en till målvakt ses som en självklarhet. ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Räknar personligen kallt med att man antingen använder sig av en junior från j20 eller lånar in en målvakt från något annat lag.  Samma sak gällande 8:e backen.
Kommentera

mikenomad: Vi borde nog ha en målis till oxå. Men vad vet jag? ;)
Kommentera

157620: Kan jag aldrig tänka mig...det måste såklart in minst en back och en forward till.
Kommentera

Rip Kirby: Försöker trycka ogilla på det inlägget (Obs! Skjuter inte på budbäraren)
Kommentera

Rip Kirby:

De andra lagen bygger luftslott

medan bankirerna gnuggar sina händer,

Timrå satsar hemvävt och skapar en grund

för oss framåt ett steg i sänder

Kommentera

« · 1628479 · »