1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly season 15/16

« · 1674041 · » Till forumet

Sv: Silly season 15/16

flyttat inlägg

Nästa säsongs lag har redan fått sitt första nyförvärv. En norsk landslagsmeriterad spelare Nicolai Bryhnisveen har skrivit på.
Vad tror vi i övrigt? Vilka spelare får vi behålla? Vilka drar? Har vi flis så att vi kan nosa i toppen av serien?

Är mer intresserad av vart detta tar vägen än folk som sippar whisky en lördag kväll elller dricker öl på lokal.

Puss alles.

Kommentera

Målvakter

Norja har trots allt gjort en del riktigt bra matcher under dom två säsonger som han har spelat i klubben. Men jag tycker att två säsonger får räcka och tror att både Norja och Timrå IK mår bäst av att bryta sammarbetet.

Joakim Lundström vore riktigt trevligt att ha som förstemålvakt nästa säsong. Misstänker att han kan vara aningen för dyr dock? Om inte så kör på Jocke.

Annars så har jag en känsla av att Nubben är sugen på att locka till sig Mange Åkerlund oavsett om IFSH går upp eller inte. Ingen målvakt jag är jättesugen på.

Annars ser jag gärna att man lockar till sig någon annan etablerad svensk målvakt som förestemålvakt.

Som andremålvakt ser jag gärna Adam Ohre.
Annars har jag hört en del gott om Modos J-20 keeper Markus Olsson: www.eliteprospects.com/player.php?player=113809

Har spelat U-18 VM, har seniorerfarenhet från 8 matcher i Örnsköldsvik i Division 1 och känns mer allsvensk än Ohre. Bör inte vara speciellt dyr och kan nog avlasta Lundström/Åkerlund/Dahlberg eller Zajkowski på ett ypperligt sätt. Är dessutom fortfarande junior nästa säsong.

Skulle hemskt gärna se Iilahti i truppen nästa säsong. Han trivs uppenbarligen bra här och verkar stolt över att representera Timrå IK. Men tror att det kan bli svårt att hitta en plats i truppen åt honom. Tyvärr.

Backar: 

Robin Persson: Viktigaste spelaren i laget? Med tanke på hans ålder i den annars så unga backuppsättningen. Hans spel i boxplay, hans fysiska spel och hans förmåga att sätta stopp för anfallande motståndare är ovärderlig i Timrå IK. Behåll!

Jens Westin: Stabilaste spelaren i hela laget ifjol. 13 poäng och bäst +/- i hela laget. Inte riktigt samma spelare den här säsongen. Gör bara en assist på hela säsongen och - 2 i +/- statistiken. Han får gärna stanna men jag är inte emot om han byts ut heller. Är t ex Dennis Persson, Modo, en orealistisk ersättare både sätt till spelstil och kostnad? Har spelat i klubben en säsong tidigare och har storebrorsan Robin här.

Andreas Borgman: Lite upp och ner på det stora hela en bra säsong. Behåll. Jag gillar hans offensiva tänk och att han alltid följer med upp i anfallen. Kräver däremot att han gör mer än 6 poäng nästa säsong.

Didrik Strömberg: Ung och defensiv back från närområdet. Stenhård i närkamperna och bra tacklare. Kan förhoppningsvis skärpa till sig med att ta onödiga 2-minutersutvisningar till nästa säsong. I så fall så har vi en blivande SHL-back här.

Nicolai Bryhnisveen: Ingen spelare jag har lagt märke till när vi har mött Asplöven. Men är uppenbarligen en backtyp som vi saknade i laget den här säsongen. Superdefensiva Didrik Strömberg vann den interna poängligan med 10 poäng den här säsongen och det känns ju sådär. Förhoppningsvis så kan Nicolai fortsätta att producera poäng även i Timrå. Gärna fler än 20 också. Låt oss säga 25 poäng.

Mattias Nilsson: Ingen personlig favorit. Går han att ersätta med någon likvärdig spelare i ungefär samma ålder och till samma kostnad så kör på det. Kanske någon från juniorlaget till och med?

Tommy Stenqvist: Tommy tror jag inte Nubben kommer att satsa vidare på. Synd med tanke på den talang som finns där i grunden. Men han har missat två av dom tre senaste säsongerna. Spel med moderklubben Sundsvall Bobcats oavsett om det blir Allsvenskan eller Division 1 för dom nästa säsong? Hoppas på det sistnämnda för övrigt.

Filip Lander: Räknar med att Filip får kontrakt. Har gjort det helt okej efter sina förutsättningar på allsvensk nivå. Kan förhoppningsvis höja sig ytterligare ett snäpp till nästa säsong.

Oscar Brändström: Bör definitivt få kontrakt. Gillar det jag har sett honom prestera i A-laget. Känns mer allsvensk än Lander.

Sedan kanske det finns plats för ytterligare någon spelare som kan varva allsvenskt spel med spel i J20. Marcus Hardegård borde väl ligga närmast till hands där?

Forwards:

Emil Berglund: Har inte sett så mycket av Martin Mellberg. Men inbillar mig att Emil och Martin är lite av samma spelartyp men att Mellberg har betydligt bättre storlek? Högerfattade båda två. Isf satsa på Mellberg! Berglund får börja om i Division 1. Väsby, Huddinge eller något annat lag i Stockholmstrakten kanske?

Jeremy Boyce: Jag gillar hans inställning, defensiv och spel i Boxplay. Visade hemma mot AIK i slutet av Januari att han kan veva också. Har tyvärr kört fast i Timrå. Jag tror att både Nubben och Boyce själv känner att det är tid att avbryta sammarbetet. Tråkigt eftersom han har varit i föreningen sedan 2009. AIK, Almtuna eller precis som Berglund något Division 1 lag i Stockholmstrakten? Moderklubben Huddinge kanske? Finns det någon i Juniorlaget med bra defensiva egenskaper som kan tänkas gå in och ersätta Boyce förresten?

Per Hallin: Har kontrakt. Fyller 35 i Oktober. Sista säsongen innan denne legend lägger skridskorna på hyllan?

Andreé Hult: Bra teknik, spelskicklig, bra passningsspelare och bra på rören när han väl tar i. Gör 8 mål efter nyår och kommer på delad förstaplats med Johan Persson i den interna skytteligan och tvåa i den interna poängligan. Ser gärna att man behåller honom om han inte är alldeles för dyr sett till prestation.

Oscar Johansson: Gick från 14 mål, varav 7 var GWG, 23 poäng och trea i den interna poängligan ifjol till 9 poäng och en blygsam trettondeplats i poängligan. Förhoppningsvis hade han bara ett mellanår. Tycker att Oscar gör en hel del nytta ändå. Varit bra i boxplay t ex. Förmodligen den spelare i klubben med störst Timråhjärta. Det märks att han vill och är stolt att representera föreningen. Spelat 8 säsonger i allsvenskan trots att han "bara" fyller 27 i Maj. Bra ledaregenskaper också. Behåll.

Andreas Molinder: Var okej i Boxplay i början av säsongen men i övrigt bedrövlig! Totalt uddlös framåt. Snäppade dock upp sig och gjorde faktiskt en hel del nytta totalt sätt under säsongen. 19 poäng framåt är inte fy skam. Lär dock kosta mer än vad han smakar. Önskar honom lycka till i vilken klubb det än blir han hamnar i nästa säsong.

Ludvig Nilsson: Bör man självklart försöka förlänga med. Tror dock att Ludde kommer att spela SHL-hockey till hösten. Han har tidigare kopplats ihop med Modo och jag kan även tänka mig att t ex Djurgården kan vara intresserade då han spelade där som U16-spelare. Joachim Rohdin vore för övrigt en bra ersättare. Tror dock att han kan vara lite väl dyr samt att jag har hört att det kan vara aktuellt för en återkomst i Brynäs för honom. Han borde dock inse sina begränsningar, att han inte riktigt platsar i SHL och kliva ner ett snäpp i seriesystemet. Gärna i Timrå IK, men misstänker som sagt att han kan vara lite väl dyr.

Erik Nyström: Gjorde två riktigt fina mål mot Malmö borta och Södertälje borta. Hade väl någon snygg dragning i övrigt också men totalt sätt en misslyckad värvning. Tack för din tid i Timrå Erik!

Johan Persson: Den här killaren gillar jag. Sniper som ständigt är beredd att avlossa bössan med sin högerfattning. Delad etta i den interna målligan tillsammans med Hult. Bra storlek också. Dock bara 2 mål efter nyår. Riktigt fynd. Daniel Olssons första och enda värvning innan han försvann spårlöst från klubben tror jag? Apropå Olsson så jobbar han på Com Hem i Härnösand numera.

Emil Pettersson: Fick välförtjänt ett SHL-kontrakt. Synd bara att det blev med Modo och inte typ Växjö istället. Men tack för din tid i Timrå Emil, du betydde mycket för laget i år!

Anton Wedin: Jodå, jag tycker Wedin gör ett bra jobb och ser gärna att man behåller honom. Bör bli mer effektiv dock. Kan förhoppningsvis göra mer än 19 poäng nästa säsong. 25 poäng är väl inte orealistiskt att förvänta sig?

John Westin: Bra debutsäsong. Var visserligen ganska osynlig i 10-15 matcher när det gick som sämst för laget i November-December. Men gör 21 poäng och bidrar med stenhårt jobb. Inga invändningar. Förläng!

Calle Åsell: Blev en meningslös värvning som var trettondeforward större delen av sin tid i klubben. Lycka till vart du än hamnar. Moderklubben Väsby kanske?

Daniel Öhrn: Avslutade säsongen bra och gjorde några viktiga mål men var på det stora hela en besvikelse. Jag kan tänka mig att ge han en ny chans i och med att han är egen produkt. Men om det däremot skulle krävas att någon måste kliva åt sidan för att t ex Jonathan Dahlén, som borde vara redo att kliva in i A-laget till nästa säsong, så lär Öhrn ligga risigt till.

Jag antar att 1 eller 2 spelare till från juniorlaget kommer att få kontrakt utöver Martin Mellberg till nästa säsong. Vilka har jag lite för dålig koll för att uttala mig om. Men kan tänka mig att Jesper Wiberg, Marcus Sirén, Andreas Modin eller Anton Nyström borde ligga bra till.

"Halvdåliga" förslag på värvningar:

Nils Bergström: www.eliteprospects.com/player.php?player=4489

Bara gjort 3 poäng i Malmö den här säsongen och avslutade säsongen skadad. Med tanke på det och att han är 30 år så borde han inte vara speciellt jagad bland dom andra klubbarna. Finns pengarna ser jag gärna en återkomst. Kom tvåa i Timrås poängliga ifjol och passade mycket bra ihop med Andreé Hult.

Magnus Häggström: www.eliteprospects.com/player.php?player=10176

Ytterligare en Malmöspelare med rötterna i närområdet (Övik).

Bör kunna lockas med att få en betydligt mer producerande roll i Timrå som jag tror han klarar av. Bra storlek dessutom. Kanske lite väl lik Johan Persson i spelstilen dock. Finns pengarna ser jag gärna Häggström i laget. 

Pär Edblom: www.eliteprospects.com/player.php?player=2381

Södertäljespelare med rötterna i Övik. Kanske inte den mest realistiska värvning. Dels har han två optionsår kvar på kontraktet och jag tror att fler klubbar är intresserade. Säkerligen inte helt billig heller.

Tomas Larsson: www.eliteprospects.com/player.php?player=4493

Aggresiv och tuff forward med rötterna i Skellefteå som har varit runt i lite olika allsvenska klubbar dom sex-sju senaste säsongerna. Avslutade den här säsongen i Asplöven. Bra defensivt. Varit väldigt skadedrabbad dom två senaste säsongerna och känns inte som en orealistisk värvning. Är förhoppningsvis inte mätt utan har mer att ge.

Kommentera

Andersson: Fast jag tror nog att Nubben vet nu att det viktigaste inför nästa säsong är att ha en stabil målvakt. Och jag hoppas Lundström blir en av dom.
Kommentera

Andersson: Jag tror inte att det skulle behöva bli så dyrt. Ilahti var inte het på marknaden inför den här säsongen, och hans aktier har knappast stärkts med tanke på att han knappt har spelat på ett år. Jocke Lundström blir såklart dyrare, men samtidigt så är han inte ung längre (med hockeymått mätt) och jag tror inte att något lag i SHL är villiga att satsa på honom som förstemålvakt. Snarare vill de nog se honom som båsöppnare till en billig penning.

För den sakens skull så tror jag inte att Timrå får honom gratis, men vad kostade egentligen Norja under den gångna säsongen?

Kommentera

stabil och bra back om knte VIK väler att förlänga med honom

jonas Emmerdahl 

http://www.eliteprosp...ayer=14413

sedan skulle denna kille vara utmärkt för hockeygymnasiumet 7 poäng på 11 matcher i högstligan i Slovenien som 15 åring

www.eliteprospects.com/player.php?player=265944

Redigerad kommentar

Kommentera

Lundström / Iilahti  skulle vara helt ok /  riktigt bra   som målvakter nästa  säsong . Aningens dyrt då kanske ......
Kommentera

dr-nix: Jag skulle kunna sätta en slant på att Jocke Lundström kan bli aktuell som målvakt nästa säsong.

Angående norsken så är åtminstone jag positiv. Trots att han är ung så har han många seniorsäsonger bakom sig och har visat att han håller i Allsvenskan. Tittar man på backvärvningarna inför den gångna säsongen så kan man bara konstatera att det handlade om spelare som var oprövade på seniornivå, och utfallet blev inte bra.

Kommentera

söder över: Har velat ang. Boyce större delen av säsongen. Men ja kanske är det bäst att han får pröva på en ny miljö. Kan tänka mig att behålla honom i en defensiv forwards-roll om han är billig i drift men som sagt man lär nog släppa honom.

Så länge Nubben behåller de spelare som gjort bra ifrån sig (t.ex. Jens Westin och Didrik Strömberg).

Ang. målvaktssidan skulle jag enbart behålla Norja om Tarvainen slår på den stora trumman för hans skull. Men med det sagt vet jag inte hur dyr han är i drift relativt till andra målvakter som är aktuella. Kanske är han det bästa alternativet som Timrå har råd men men jag tvivlar om jag ska vara ärlig. Det måste kunna gå att få tag på ett bättre alternativ känner jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Förvänta er inte att truppen fylls på lika snabbt som under de senaste säsongerna. Det går att utläsa i den här länken.
Kommentera

Knylan: Förändringar är att vänta iaf.
Kommentera

jå1: om jag förstått allt rätt så har man iaf inte för avsikt att banta utgifterna på spelarlöner för a-laget inför nästa år? Organisationen skulle snävas in lite men a-lags verksamheten var så snäv den kunde redan va?

Det känns inte alls omöjligt att bygga ett konkurenskraftigt lag för HA med den budgeten...

Norsken ska bli intressant att se. Ingen spelare jag reflekterat det minsta över tidigare dock...

Jag antar att arena försäljningen är avgörande för vårat lagbygge inför nästa säsong och den affären verkar riktigt trög tyvär. Jag menar inte att man kommer att öka budgeten om man får bra för proppskåpet utan snarare om man inte säljer den så kursar man eller ställer ett j lag på isen ihop med Pelle o norsken...

Man vet juh inte exakt vilka månatliga utgifter man har förens affären är iland så jag skulle tro att vi får en ganska sen silly i år med...

Jag hoppas dock att man ligger långt fram när det gäller spelare som man ämnar försöka behålla.

Tex: (om jag får önska) O J Wedin didrik stömberg Ludde Nilsson JP mfl...

Jag vet att det inte är värdens vassaste målskyttar men jag ser gärna att vi behåller några utav de breddspelare vi hade ifjol då de genomlidit och kommit ur skit ihop redan och på det sättet hittat ett kitt som redan håller ihop dem...

Jag tycker att både Wedin och OJ har förmågan att åka igång laget när det går grus i maskineriet på isen. Dom kostar endel bp'n men vaffan inget är gratis här i världen. Dom passar båda bra in i Forsberg coachande med. Jag såg att i Oskarshamn spelade tex Wedin ganska sparsamt i första halvan av matchen men i takt med att han klev upp och tacklades och brassade redigt på rören så ökade även speltiden och precis så ska det vara! Då utnyttjar man sina matchbildsändrare på rätt vis. Jag vill gärna se Wedin ett år till i Timrå IK.
Boyce har jag dock givit upp om nu. Jag hoppas att han kan utvecklas vidare någon annanstans nu. Han har alltid jobbat hårt på isen men uträttat mindre och mindre så jag tycker han ska försöka på annan ort...

Jaja vi får väl se vad som händer med arenan framöver sedan jävlar kör vi silly...
Kommentera

Jag drar till Moldavien nästa torsdag för lite VM-Kval i fotboll på fredagen och sen drar jag till Dubai på söndagen för lite bad och chill för att sedan dra till Tjeckien för att se lite hockey och kolla nattlivet mellan den 1-18 maj i Prag och Ostrava..
Ska se om jag hittar några snipers med tyngd och rappa rör som kan vara det vi söker till hösten..
Vi behöver ha två stenhårda transatlantiska poängmaskiner i höst. Jag har saknat det ett par år nu.
Kommentera

jå1: Daniel Olsson skulle ju vara med i det där men det vet jag inte alls vad det blev av. Jag var helt övertygad om att Nubben bara skulle överlämna inloggning till datorn och ett telefonnummer till Gunnar Svensson och sen skulle Daniel ta över men honom har man inte sett röken av. Det skulle skapas någon sportkommitté med Nubb, Daniel Olsson och Urban Eriksson, den sistnämnde ansvarade för ungdomsverksamheten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Edb: Jag håller med också, egentligen. Vi behöver bli större. Problemet är väl att det inte bara är vi som skulle vilja ha ett lag med snittlängd på 190 cm där alla är skridskostarka, kan producera och utgöra ett homogent lagbygge. Har man skridskoåkning, talang OCH storlek så löper man ökad risk att gå väldigt långt i karriären än om man är låt säga 175 cm och har allt utom storleken. Alternativet är ju då att värva spelare enbart för storlek och då är ju frågan hur man ska få allt att gå ihop om tanken ska vara att ställa ett väldigt skridskostarkt lag på isen i september.

Kommentera

jå1: någon form av assistans får han av styrelsen, men om vi tänker långsiktigt kanske vi borde börja lära in någon yngre förmåga. Vi måste börja forma nya timrå ik eller jah så känner jag iaf
Kommentera

Edb: Nubben har väl fått assistans nu? Eller är jag helt efter?
Kommentera

Modano: Istället för ironinn tycker jag faktiskt andersson har rätt,vi har haft problem med tyngden i spelet vilket kostat massa poäng. Sedan tycker jag väl någonstans att nubben inte kan vara den enda sportchef som fungerar för timrå ik.
Kommentera

Modano: Vad har vi nu? 2 spelare med kontrakt inför nästa säsong? Är det inte lite väl tidigt att gå bananas?
Kommentera

Andersson: Ja helt obegripligt hur man tänker ALLA ser att laget är åt helvete för lätt små spelare utom våran dåre till sportchef som misslyckas med det allt de senaste 7-8 åren.Tror fan det att Frölunda är nöjda att de fick bort han annnars har de vart ett allsvenskt lag nu. Det är för jävligt att inte klubben agerar utan låter idiotin fortsätta rulla på med sin små veka värvningar som gör att man tappar sponsorer intresse mm.
Kommentera

Andersson: Håller med. Drar man ett genomsnitt bland samtliga nyförvärv den här sillyn så får man 180 cm och 85 kg. I genomsnitt så gjorde nyförvärven fem mål och 15 assist under föregående säsong. Alla heter Nicolai Bryhnisveen.
Kommentera

Finns det någon mera läsning om Bryhnisveen?
Kommentera

Som vanligt verkar lagledningen allergiska mot spelare över 180 cm  när det ska värvas  . Fel att nån gång värva stor tung rutinerad pjäs ?

Kommentera

El Maco: Såg det här av en händelse. Visst känns det som om man skulle kunna hitta en och annan godbit där ;)
Kommentera

SMÅLAND: Bröderna Hanson. NUUU fattar jag!
Kommentera

SMÅLAND: Kovland är bättre än Kiruna.
Kommentera

Bröderna Hanson i Kiruna AIF med utgående kontrakt..
Joel, Joakim och Oskar Fredriksson..
Ring in alla tre :-)
Kommentera

EArk: Han var ju ner och lirade med Malmö nu under säsongen och har ju uppenbara problem med att färga in på SHL-nivå, även i lag på nedre halvan. På allsvensk nivå skulle han nog utan tvekan göra riktigt bra ifrån sig. Frågan är vad han skulle ha för löneanspråk. Jag skulle nästan kunna sätta en liten slant på att han lirar i Malmö nästa år, oavsett om de lirar i SHL eller inte.

Ludvig Nilsson är väl i stort sett samma spelare fast leftare. Skulle väl kunna tänka mig att han kommer gå ungefär samma väg som Rohdin karriärsmässigt. Kraftfull och åksnabb men få det svårt med att etablera sig och producera på SHL-nivå. Behöver hitta någon spetskompetens, som Börje har gjort nu i detta att stå framför mål och peta in puckar exempelvis. Annars fastnar dom där på 10-20 pinnar per säsong.

Kommentera

Joachim Rhodin lämmnar FBK kanske orealistiskt men man kan ju få hoppas

www.vf.se/sport/ishockey/rohdin-far-lamna-fbk

Kommentera

Knylan: Nog för att Pelle är kung, men jag tycker truppen ser lite tunn ut. Hoppas att det kommer in några namn till.
Kommentera

Att Norja, trots 1+1, inte står uppskriven under lagbygget på hemsidan tycker jag får ses som ett tecken på att optionsåret ej kommer utnyttjas. Förhoppningsvis.
Kommentera

157620: Slängde iväg ett sms.
Kommentera

cally47: Maila Nubben!!
Kommentera

Nu när Nikolai Bryhnisveen är klar tycker jag det skulle vara intressant om man plockade in hans bror Marcus Bryhnisveen som den gångna säsongen blev utsedd till Rookie of the year i Norge. Har ett utgående kontrakt.
Kommentera

SMÅLAND:

Timrå kommer nog att få svårt att få in duon då det finns Luleå intresse för JL och JH

www.hockeysverige.se/2015/02/05/allsvenska-skyttekungen-tranade-med-lulea/

Kommentera

El Maco: Och det måste vara trevligare att ha en äkta plywoodarena för 6000 pers som hemmaplan än nån korrugerad plåtlada med plats för 1200 pers..

Vi har ju rena rama Madison Square Garden i jämförelse

Kommentera

El Maco:

Det ser bra ut. Då kan vi plocka 1 och 4 i HAs poängliga ifrån Asplöven med så får de med kortare resor.
Jacop Lagace och John Henrion har utgående kontrakt och har stor poängskörd.
Kommentera

hamarka: Nog tycker jag att Timrå ska kunna plocka ihop ett paket som sammantaget är mer attraktivt än vad Asplöven kan komma med. Om inte annat är det 80 mil närmare de flesta motståndarlagen...
Kommentera

Knylan: det kan vara lönen då Asplöven har klart minst i HA i spelar budget 4.5miljoner jämfört med Timrås ca 8miljoner.

http://www.aftonblade...0022976.ab

Redigerad kommentar

Kommentera

Knylan: Den här värvningen gillar jag!
Kommentera

Nu är vi i rätt tråd. Som sagt: vi värvar en spelare från en riktig konkurrent, inte minst tabellmässigt. En spelare som de med stor sannolikhet ville behålla med tanke på att han var deras poängbäste back. Hans plus/minus (+11) är det bästa i hela laget dessutom. Vi kan inte ha varit ensamma på den här bollen. Är det såhär det känns att vara ett attraktivt alternativ för spelare som vill ta nästa steg i karriären? Handlar det om lön blir jag överraskad.
Kommentera

El Maco: jag tycker att vi skall ha en högre ambition på målvakts sidan...

Hörde ett rykte om att Martin Thörnberg var på g tebax till hivsjutersnett!

Bara för disciplinnämnden att rekrytera en heltidsanställd till nu då...

Man kan passa på att starta en ny forskningsstudie runt hockey/hjärnskador...

Bauer har ett bra läge att försöka utveckla bättre knäskydd med..
Kommentera

här är två stycken som verkar spännande och realistiska båd med utgående kontrakt i Finland varav en av dom redan är bekant i Timrå

Balazs Sebok (Hooki)

www.eliteprospects.com/player.php?player=68942

Joel Mustonen (Pelicans)

www.eliteprospects.com/player.php?player=14811

Kommentera

Långt kvar men Bobbarna har ju gjort det lite svårt för sig i serieupptakten. Om de missar allsvenskan har vi väl en självklar målvaktsaspirant att kontakta där?

Kommentera

hubbenorlen:

Jag håller med dig. Man måste vara seriös.
Jag hittade en svensk i Danska ligan.
Henrik Eriksson 27 Herning 35 42 29 71
Utgående kontrakt..
Kommentera

denna kille som överlägset vann poängligan i Italien

www.eliteprospects.com/player.php?player=37288

Kommentera

SMÅLAND: Om man ska vara lite seriös och realistisk angående importer så får man nog leta i Italien, ECHL och Österrike. Tror att "stjärnor" i dessa ligor är hyfsat billiga jämfört med exempelvis Tyskland eller AHL. De kan dessutom se Allsvenskan som en språngbräda till SHL och därför tänka sig att visa upp sig under en säsong utan att ta sjukt mycket betalt. Det finns ju några som har gjort resan från Allsvenskan via SHL till KHL.
Och jag föredrar någon lite äldre spelare. Vi har ungtuppar så det räcker. 

Det vimlar ju av spelare av den här kalibern och det gäller att man scoutar för att träffa rätt. Men här är några exempel på vad jag tror på sin höjd skulle kunna vara rimligt för Timrå att värva:

Kommentera

hubbenorlen: Det är ju inte klokt vilka spelare ni hittar..
Får nog ringa en av mina utländska banker på måndag och förvarna om ett stort uttag ;-)
Kommentera

157620: kanske inte en helikopter men vi kan kasta en livboj och hoppas den når fram :-)
Kommentera

157620: ja och vi fick ju robinson från norska,, det är beundrandvärt att Tonky hållt så länge och att glöden funnits där. Jag vet inte vad snittlönen är i den brittiska ligan men inget vi inte kan matcha :-)
Kommentera

« · 1674041 · »