Vad tror ni om Lauritzen? Tycker det känns lite riskabelt. Han har väl varit ordentligt skadedrabbad de senaste säsongerna. Om han kommer tillbaka till gammal god form så är det en ordentlig vinstlott, men om den nedåtgående kurvarna fortsätter ner så har jag inga större förväntningar där. Tyvärr så tror jag nog på det senare. Någon som har någon statusläge på honom nu?
lungan: Framför allt så borde det gå att hitta två bra PP-femmor ur detta och nöta in dem ordentligt innan seriestart. Det finns en oerhörd mängd poäng att hämta in om vi får ordning på PP-spelet.
Så här inför, är det för mig Berglund/Westin som får tampas om 13:e platsen men dessa två herrar kan likaväl blomma ut rejält. Lossnar Westins skott och Berglund blommar ut likt sin far, ja då kommer det bli konkurrens så det räcker och blir över, lägg sedan på en del 97:or från J -20 så kan detta räcka långt.
Hoppas laget på pappret presterar lika bra i praktiken.
Herminator: Ingen PP back då enligt Nubben, eftersom man la dom sista pengarna på Lauritzen. Det är väl det enda man saknar så här på förhand. Dock så kan ju både Jonathan Nielsen eller någon av de tryoutande visa sig besitta dessa egenskaper.
Det finns mycket att säga om hela den här Mittmedia-lösningen och hur den lokala förankringen mer och mer går förlorad, men det finns också positiva saker att nämna och Adam Johansson är verkligen en sån. Han är hela behållningen med Hockeypuls-avsnitten och sköter TIK-bevakningen med bravur, trots att han bara jobbat kring Modo tidigare. Rolig dessutom.
Sputnik: har det största förtroendet för vår ledning. Jag blir glad för ett kontrakt då det är en duktig spelare med lokaö förankring men lika glad för ett nej då TIK då inte gått utanför ramarna för att möta lönekraven. Win-win!
Rip Kirby: Pendla? Måtte det inte bli Modo bara för då spyr jag! Hoppas det är pendla till Timrå han menar. Dock så är det väl inte så troligt att man är så sugen på att pendla till Övik varje dag, men Man vet ju aldrig ;)
Puckat: Jag "styr" inget avseende Timrå IK på Facebook och Twitter.
Däremot uppmanar jag er ALLA att dela inlägget om ispremiären IDAG eftersom det gynnar klubben i mitt hjärta, Timrå IK. Ju fler vi kan få till arenan, desto bättre! :-)
lungan: Att det inte skickats ut något pressmeddelande är ju för att de inte har någon anställd medieansvarig som sköter hemsidan.. Kommer väl under veckan kanske när någon har tid att skriva ihop något.
Dock skulle Molinder kunna presenteras han har ju ändå redan bekräftat. Sedan är det som sagt både väntat och oväntat om Lauritzen skulle krita på. Inget är klart förrens det är klart. Så helt säker är man inte men man hoppas. Att släppa detta om det är klart några dagar innan skulle skapa lite förstämning inför ispremiären, och förmodligen även skapa mer snack runtom laget inför, både i media men även kring alla supporters på sociala medier och mun mot mun.
En presentation på en ispremiär för att skapa total lycka som ingen förväntar sig skulle vara PP-backen.
Någon som har koll på gruppbilden från trambuildingen? Det är 21 spelare och Dalhén & Lööke är iväg på J-20 landslagsläger. Detta blir 23 spelare. Ink Molinder som ännu inte presenterats är truppen 22 spelare det blir en för mycket!
lungan: Nu har ju Molinder sagt att det bara är Timrå som gäller om han ska spela i HA. Nä... Molinder o Lauritzen, låga odds för mig att dom är klara... knappt spelbara. Inte på isen dock....
lungan: Tveksam till Axelsson. Tyckte inte han tillhörde de bättre förra året när han var här. För mycket chansning. Ska vi ha rutinerade spelare i slutet av karriären ska det vara säkra kort tycker jag. Lauritzen får räcka i avdelningen skadedrabbade veteraner.
lungan: Molinder presenterades precis i månadsskiftet förra året och lär så även göras i år, kanske redan idag? Chanserna för det är stora iaf. Precis som det tidigare spekulerats kring så är väl tipset att även Lauritzen glider med på ett hörn. PP-backen lär det nog dröja innan vi får se. Matushkin står dock fortfarande utan ryskt kontrakt.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·