Vargher85: Bara vi kan ta och presentera Lukas Z som klar snart så är jag nöjd. Sedan får vi inte göra bort oss på coach sidan utan denna är nog Nubbens viktigaste värvning att göra inför kommande säsong.
palleparling: När jag hör antydningarna om en spelare som ingen tänker på, som har spelat i juniorlandslaget och som har fastnat (nu var det väl inte riktigt så det stod, men innebörden var densamma) så tänker jag på Max Friberg. Men det låter helt orimligt i mina öron.
Hälge: håller med. John Persson skulle vara mumma att få hit. Vi borde åtminstone tjata o rycka lite i han! Även fast han varit bra i SHL.. säkert en tidsfråga innan han presenteras av annan SHL klubb.
Annars, Björn Svensson?
Men återigen, Douglas Lögdahl!!! Och rosa marknaden på poängsprutor från Div 1!!
Vi kan gilla varandra på alla de sätt. Trots allt förenas vi ändå i det rödvita gillandet. 🙂 Jag hoppade in här som rookie någorlunda ung och grön, något tidigare än Du men kanske inte alltför mycket.
Då har jag i alla fall erhållit förklaringen till att Ditt nick är aningen kortare i dag. Själv har jag alltid hetat likadant. Har nog blivit mindre och mindre vresig med åren och i det vidkommandet antar jag att det är åren som tar ut sin rätt. Ens dagar är ju numera räknade och därmed inser jag att återstoden av livet är alldeles för kort för att sitta här och vresa sig.
Jag börjar fan bli orolig 😟 Bara 7 ritade inför i hösten än!!! Vi har ingen Head Coach.. Inte ett jälla shit än.. Pengarna är slut... Mardrömen fortsätter...
DJ Hemp: Tack! Vet inte hur jag gillar dig bäst, visst kan du väl vara av lite vresigare karaktär :) Klev in i TIk-forumet då när vi kvalade oss in till SHL, typ 98/99 och du var en av dom som stod för både klokhet och galenskap. Då, som nu , Glad påsk! Hette ju Jämtlandsfilialen då men det var för långt nick i någon senare justering av div. forumregler :)
+ulfberth+: Har taskig koll på honom som tränare/ledare men kunde inte Tommy Sjödin vara ett intressant namn. Han ger ett sympatiskt intryck i intervjuer på tv. Utan att verka mesig. Dags att komma hem kanske?
JanneH: varför tror du Timrå e så intressant? Hybris säger jag.. vi e bara en liten klubb som lever på gamla meriter sen 70 talet. I ärlighetens namn en klubb på dekis..mellanmjölk😋 Fast jag älskar Timrå ändå 😎🤗
Jag gillar Ditt inlägg. Det känns inte alls av redig OT-karaktär. Snarare synnerligen relevant. Fotboll är ingen s k randsport. Det är i ärlighetens namn däremot ishockey om man nu ser på saken i ett större perspektiv.
Helt fantastiskt med Europaspel däruppe i fjällvärlden. Jag såg matchen på O'Learys på Malmö C på vägen hem i går. Satt på läktarsektionen och hinkade i mig medhavt vitt vin i en enliters Fun Light-plastflaska (den Du, Smokey!). Men jag köpte även en korg med popcorn för 30 kr.
Snacka om storartad bioupplevelse! ÖFK spelade ofta magisk fotboll. Vilka kanonmål! IFK hade inte mycket till chans om man ser till helheten.
Grattis till Östersunds framgångar, filialmannen! Så nu kommer Europa till Åreskutan (som f ö också tillhör Europa) och joxar med trasan inom en hyfsat snar framtid. Jag är förstås Giffare, men har inga problem med att glädjas med sådana som Du och erkänna att ÖFK tillhör den yttersta Sverigeeliten i nuläget. SM-guld nästa? 🙂
Det enda jag ville var att ha upp Kristianstad, men nu känns det rätt så kört. Laget ligger på tredje plats och har den på papperet svåraste matchen av topplagen i sista omgången. Balle! 🙁
ÖFK, ÖFK, ÖFK !! Sorry för en redig ot, men de bju ja på. Vi må alla glädjas, hoppas jag, åt Europaspel i Norrlands inland. Förvisso i randsporten fotboll :)
Knylan: Det är nåt fundamentalt fel när spelare stannar upp, eller än värre, går tillbaka i sin utveckling. Det händer alldeles för ofta hos oss. En annan sak är varför så många lyckas med importer men inte vi?
Sputnik: Det jag tycker är intressant är hur BIK kan ha spelare i toppen poängligan varje år, det är med största sannolikhet ingen slump. Inte heller att Ejdsell flyttar dit och kliver upp och snittar över en pinne per match. Han producerade hyfsat här med, men här fick han aldrig någon utpräglad roll. Förvisso också på grund av att han var på lån, men det finns något i det där som stör. Vad BIK och andra klubbar som år för år klarar av att att skapa en vägvinnande offensiv och vad vi brister i. Det är för enkelt att prata om att vi har billig trupp, det har de allra flesta och många lyckas betydligt bättre. Billig trupp är inte att likställa med dåligt PP. Nått behöver skruvas till.
EArk: Det där avtalet suger ju. Som han skriver. SHL har alltid gnällt över att NHL fått plocka spelare t.o.m. 15 Juni. Nu ska SHL-lag kunna plocka från HA t.o.m. 15 Juli! Skenheliga pajasligan SHL, vilket skämt.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
När börjar det hända något för oss?
Känsla av denna Silly är att det inte kommer vara många 1:a val som kommer signa för oss. Även märkligt att ingen A-lags spelare ännu förlängt?
Några fler än de 5 på kontrakt borde det väll ändå bli?