1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590985 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1823915 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
Hur är det ens möjligt? Timrå borde vara hans förstaval och Nubben kan inte ha missat hans succesäsong???
Kommentera

Douglas lögdahl till vita hästen enligt mrmadhawk om jag tolkar det rätt...
Kommentera

+ulfberth+: Nja, Tomas Ros abonnerar nog på den titeln för evigt..
Kommentera

Vargher85: idioten Wennerholm tar priset på aftonhoran som sämst av dom sämsta.
Kommentera

Vargher85: Håller med, känns en aning oseriöst. Varför inte vänta tills alla lag har trupperna klara så man kan få en rättvis bild utav det hela? Nu blir det som du säger enbart spekulationer.
Kommentera

+ulfberth+: Kan han inte tippa säsongen 18/19 medan han ändå håller på? Eller varför inte "Så slutar Hockeyallsvenskan de kommande tio åren"?

Nej, men ärligt talat så är det där bara svammel. Det är nätt och jämt spekulationer, snarare skjuter han vilt från höften. Fast å andra sidan kan man väl inte vänta sig så mycket mer från Aftonbladet.
Kommentera

Lagnelius på aftonbladet tippar redan nu HA inför nästa sässe. Timrå blir 9
Plantskolan Timrå charmade mig under förra säsongen, men som alltid när en småklubb som Timrå överpresterar så värvas laget sönder.
Duktige tränaren Roger Forsberg är borta och ännu inte ersatt och hur fattiga Timrå ska kunna få ihop en slagkraftig trupp är för mig en gåta när sportchefen Kent ”Nubben” Norberg dessutom deklarerat att spelarbudgeten ska minskas. Men hockeykulturen i Timrå är stark och när säsongen startar så är Timrå alltid att räkna med. Men det blir en tuff säsong, det blir det
Kommentera

Hahl Bundy: Kloka ord.

Inför man en "Ingmar Bergman deep sjunde inseglet håckey ångest award", vinner vi den?

Eller är typ Leksand och Västerås före oss?
Kommentera

luffaren: Ja men först måste TIK bygga upp en stabil ekonomisk grund att stå på. Det är precis det skedet vi är i nu. Därefter kan man satsa lite mer åren framöver.
Kommentera

Smokey: Hur det känns för supportrarna? Det vete fåglarna.... dom gnälligaste är dom iallafall. Dom inbillar sig att dom får uppleva mest motgång o ångest... stackars satar!
Kommentera

Säga vad man vill om äckliga Brynäs. Men jag är avundssjuk.

Dom bjuder på hockeykarra!

Dom har kryddat truppen med namn som nuddar 70-tals NHL:are och typ Formel 1-hjältar...

Tänker på namnen typ:

GANDERSON (Vet att det stavas Gunderson)
CLARK
ZABORSKY
och IKÅÅÅNEN & PUDAS!

Och dessutom har dom nästan reklamfria matchställ. Jag undrar hur det känns att lira typ finalserie i SHL där stålarna flödar in ur utsålda arenor? Hur fan känns det att vara en sådan supporter i hockey?

Respekt och lycka till brynäsjävlar, men jag hoppas ni åker på någon överjävlig straffskatt på nästa deklaration;)
Kommentera

jå1: Det är det väl egentligen inte, men börjar nästan kännas så. Det är väl pengarna som fattas.
Kommentera

luffaren: Tror du att Timrå satsar på unga spelare för den sakens skull?
Kommentera

luffaren: Håller med dig helt bara SHL som gäller unga spelare får vi ALDRIG behålla en då . Föda andra klubbar för några jävla små pengar nej TACK blir bara en farmar klubb av det hela som kommer att sluta jävligt illa med div 1 till slut.
Kommentera

Laken: Ja men....ska vi bara satsa på unga spelare för att dom ska ta sig högre upp. Nä själv vill jag satsa på ett lag som ska ta sig till SHL.
Kommentera

Samtidigt måste man ju HYLLA klubbens tidigare beslut att satsa på unga, svenska, utvecklingsbara spelare. Vi har haft enorm nytta av dom spel- och poängmässigt och får nu också en del cash för dom.
Kommentera

Puckat:

Jag ser verkligen fram emot att läsa Modanos kommentarer i den frågan.
Kommentera

Sputnik: Nej men det tas ju bara bekväma beslut i den här föreningen tyvärr
Kommentera

Sputnik: Undrar varför man inte gått ut med ny tränare än. För man borde väl ha nån klar eller? Ett långskott är väl att det är Tommy Sjödin och att han är mitt uppe i slutspel med Brynäs och därför vill man inte gå ut med det än. Sjödin har ju trots allt ett Timråhjärta i grund och botten.
Kommentera

Puckat: Har du hört nått rykte eller?
Kommentera

Sputnik: Troligtvis så det kommer bli, bekvämt beslut
Kommentera

erathoo:

Ja, grattis till den! : )
Kommentera

DJ Hemp: å de va jag.... :-)
Kommentera

Ytterligare en vecka har gått och ännu har inget hänt.

En Pressmeddelande kring hyra och att man är skuldfri skulle man väll ända kunna släppa så att man får detta från Klubbens synvinkel!

Eller är det så att Eget Kapital under 1 000 000:- och där av kommer klubben att inte klara liscensen? Vilket gör att det är så tyst?

Klubben låg förra året och balanserade så någon direkt höjd i EK har man inte. Klubben är enormt sårbar.
Kommentera

erathoo:

Jag ville bara kolla att Du var med! : )
Kommentera

Madhawk skriver att Timrå och 5 andra klubbar är intresserad av att låna Tex Wilamsson den här säsongen, då Malmö nästan gjort klart med Ahlsenfeldt.
Kommentera

DJ Hemp: Fast han spelade väl i FBK senast, dom lirar vad jag vet i SHL... :-)

Du menade väl: "Grattis...fortsättning i SHL" ...?
Kommentera

Herminator:

Grattis John - SHL nästa!
Kommentera

DJ Hemp: Fan också, John Persson till Mora IK. Hade gärna sett en retur till oss av honom.
Kommentera

TIK-målskytt mot Kanada. Old news. Men här kan man se fullträffen.
Kommentera

SMÅLAND:

Aha, du menar när han var sportchef i Frölunda!?
Kommentera

SMÅLAND:

När var det och hur gick det då? Minns ingenting jag. 🙂
Kommentera

Om ni inte redan gjort det: lyssna på senaste Timråpodden.
Kommentera

Det var alldeles för länge sedan " Nubbsen " var ute på rundresa och letade spelare runt om i Riket!
Det gick bra när han besökte Götet senast 👍
Kommentera

Walfridsson}: ok ni har rätt ;)
Kommentera

modomille:

Jag vet egentligen inte så mycket vad som händer med Timrå IK. Bor alldeles för långt ifrån numera. Jag känner i alla fall inte att Du retas. Tämligen lindrigt i så fall. Det bästa vore förstås om vi båda tog klivet upp igen, så att vi kunde bjuda hockey-Sverige på lika fantastiska derbyn som vi gjorde när det begav sig för några år sedan. Visst känns det lite avlägset att vi skulle mötas i en slutspelsserie igen, men man kan väl få drömma eller? Lycka till med ert lagbygge så länge och så hoppas vi att vi kan få till något liknande. Tänker att det eventuellt var en tröst för er att Leksand åkte ur direkt. För min del hade det varit så om jag hade varit en inbiten modoit. 🙂
Kommentera

SMÅLAND: Sa man just att det var "rattfylleÖhman" eller var det din slutsats att det var han det gällde? Eller snarare så måste det ju gälla Malmö Öhman eftersom Den andre sedan ett bra tag sen tillbaka är färdig för Modo. Tänkte mest för att du skrev att det var han som körde rattfull och att ryktet inte känns så trovärdigt då. ;)
Kommentera

Heyerdal: Nja du har allt lite fel här. Missade visst att någon varit före och rättat dig. ;)
Kommentera

Heyerdal: Nej, där har du fel. Det är Victor Öhman som vi har värvat som körde rattfull i höstas. Det var inte Malmö-Öhman..
Kommentera

Sputnik: nu är det så att det var Malmö-Öhman som var inblandad i fyllkörningen, han tog en timeout och for hem till Malmö men kom tillbaka senare under säsongen
Kommentera

JobbaPuck: Tydligen klar för HV71.
Kommentera

Olofsson gjorde precis sitt andra mål i kvartsfinalen mot Kanada. Sverige i ledning med 5-2!
Kommentera

Den här blev precis ledig.
Kommentera

modomille: Bra där, mådåsnille
Kommentera

Rögles 20-åriga back Ludvig Claesson... lämnar Rögle o samtalar med några allsvenska klubbar... kanske med Nubben?
Kommentera

lungan: Jo Nubben sa väl det i podden med har jag för mig, att han vill presentera tränare innan han börjar gå ut med spelare.
Kommentera

Sputnik: känns som nästa Pressmeddelande är tränaren, känns som att man vill presentera det nu först innan fler spelare.

Får hoppas att det blir klart snart!
Kommentera

Sputnik: Mest är man väl spänd på vilken tränare det blir. Man har ju inte hört ett rykte förutom Fredrik Söderström som valde Norge. Själv hoppas man ju lite på Per Hånberg. Kanske dyr och ett långskott men han har ju lyckats att ta upp både Hästen till HA och Karlskrona till SHL så rutinen och kunnandet finns ju där.
Kommentera

modomille: Enligt vad Nubben sa på den förövrigt grymma Timråpodden så trodde han att truppen vara spikad innan den 15 maj med tränare och allt. Så än är jag inte orolig. :)
Kommentera

DJ Hemp: Ser att ni bara har 6 spelare på kontrakt,vad händer med Timrå ik?

P.S ville bara retas lite med er,vi har ju nämligen vårat lag nästan klart redan.
Kommentera

« · 1823915 · »