Sputnik: Apropå att vi har lite väl mkt defensiva backar, hur blir det med Robin "Sheriffen" Persson tro? Jag var lite besviken på hans säsong men vi vet ju hur mkt en sån kille kan vara värd som backklippa när det blåser snålt runt egen kasse.
modomille: Vi förstår nog alllt! Om du hade följt oss här i boken så har vi gormat efter spets i ett antal säsonger i streck nu. Men det känns ändå som det finns en röd tråd i offensiven med Zetterberg, Wedda med flera. Spelare som besitter potential att bli spetsspelare med rätt utveckling. Det är så man får jobba i HA när man har mindre plånbok. Hur många garanterade poängkungar tror du det fanns i Mora inför förra säsongen tex? Det jag känner mest oro inför är defensiven. Än så länge har vi bara defensivt skickliga backar, även med de som enligt rykten är klara för oss. Det måste in minst 2 st med lite offensiv spets känns det som.
modomille: du öppnar upp för ganska mkt missförstånd med den kommentaren. Är Timrå bara grovjobbare och Leksand bara spetsspelare? Eller menar du att vi fans bara sitter och vill ha in spetsspelare? Då vi tappar Dahlen, Elias och Lööke måste vi ju försöka värva lite spets
JobbaPuck: Det ni inte verkar förstå är att hela laget kan inte vara gjort utav grovjobbare och i era ögon "spetsspelare" som gör 20-25 poäng per säsong,nej det är Leksands grej.
DJ Hemp: Minns genast scenen i roadmovien "The Brown Bunny" där Gallos dåvarande flickvän Chloë Sevigny utför ett regelrätt och äkta blåsjobb på honom.
Här händer det minsann grejer medan en annan vistas i solen. ☀️
Wedin - underbart med den förlängningen. 🙂
Gallo - känner jag inte riktigt till, men han verkar intressant. Kommer att tänka på skådespelaren och kompositören Vincent Gallo från Buffalo, som jag tycker är en rätt cool och frispråkig snubbe. Välkommen in om det är på det viset. 🤠
Sputnik: Så jävla skönt att se. Wedda borde ha alla förutsättningar att göra över 30 poäng om han får förtroende och får vara frisk och skadefri. Normalt sett ingen skadebenägen spelare så vi får hoppas fjolåret var en tillfällighet. Förhoppningsvis får han en coach som inte stoppar undan honom i en 4e kedja, utan Wedda ska ingå i de 2 första kedjorna å de med basta!!!
t_89: Sådärja! Nu snackar vi! Hoppas Anton Wedin får rätt roll i år och får ut potentialen som finns där, inställningen och hjärtat är det inget fel på i allafall. :)
Gallo är en kanonvärvning, om det nu stämmer. En sån där kille ska i normala fall hamna i en mindre SHL-klubb. Vår uttalade satsning på ungt bär återigen frukt.
Puckat: Med tanke på hur Bofinken avslutade grundsäsongen i BIF så borde han ju platsa i FBK men visst är han välkommen tillbaka om det skulle vara så. Men varför blir han inte kvar i BIF? Att man ställer över honom i slutet av slutspelet när man jagar guld är väl inget konstigt och nog är väl detta en spelare som Brynäs vill behålla eller?
Puckat: Håller med du. Han var bra i matcherna mot Lakers. Men med 173 cm i strumplästen och 78kg på vågen kan man gissa att Modano inte hoppar jämfota av glädje.
JobbaPuck: Angående Tex mex Williamson så är vi nog ett steg närmre i allafall då Västervik har fått annan målvakt. ;) Västervik var ju nämligen ett av lagen som Madhawk skrev om som var intresserade.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen