1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1830310 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
Sputnik: Nja, han hade 90,7% på 2 matcher. 92,9% var under träningsmatcher (?) i år. Men de mötte ju Kanada som sagt, så där sjönk siffrorna. Inte lika upphetsande! Men skulle inte klaga över honom som målis! :-)
Kommentera

Sputnik: Stod mot Kanada iaf så siffrorna rann väl iväg lite då kan jag gissa
Kommentera

Sputnik: Haukelands fina räddningsstatistik på 92,9 i räddningsprocent i VM efter 5 spelade matcher är ju inte fy skam. :-) Nu såg jag däremot inte någon match med Norge så jag kan inte säga hur hans spel såg ut förövrigt.
Kommentera

Puckat: Ja tack till "Hokkyland" !!!
Kommentera

Det har väl inte skrivits i media om någon spelare som sedan inte skrivit på för oss? Åkerlund är väl undantaget, men tacka för det.
Dra vilka slutsatser ni vill om detta men jag tror att Haukeland kommer skriva på och presenteras som vår nya förstemålvakt inom kort. Blir väl säkert någon gång under nästa vecka.
Kommentera

Sputnik: Själin klar för Leksand i detta nu, så vi tar gärna Haukeland.
Kommentera

Puckat: hittade ditt gammla inlägg angående "Hokkyland" ;-)
"Kanske blir Haukeland ändå, Nubben tvärdementerade Karlsson, samma med Haukeland när jag frågade om honom ;-)"
Kommentera

Haukland skulle vara en helt ok lösning . BRA på allsvensk nivå
Kommentera

Sputnik: Minns inte riktigt, har dumt nog tagit bort tråden. Men har för mig att det var typ exakt samma svar som står i Sportbladet, att man anmält intresse.
Kommentera

Puckat: Så sitter du och håller inne på sån info när vi har suttit här och diskuterat målis. ;) Fast sa inte Nubben att man inte var ute efter Haukeland när du frågade nån gång också, har för mig du skrev det här nån gång?
Kommentera

Inget nytt egentligen gentemot för två veckor sedan när jag frågade om honom. Då sa han också att dom hade anmält intresse och att de var intresserade. Men men, hoppas det går i lås. Toppmålvakt i HA.
Kommentera

Corvo: Av Nubbens komentarer så verkar väl Haukeland vara förstavalet i allafall...
Kommentera

Spontant tycker jag att detta låter spännande!
Kommentera

Corvo: Haukeland på G enligt Aftonbladet
Kommentera

Skönt att det inte blir Åkerlund. Ska bli väldigt spännande att se vem det blir.
Kommentera

lungan:
Nopp, är inte speciellt såld på honom, bara en känsla som jag fick och det har vart tyst om vart han ska spela nästa år.
En ren gissning!
Kommentera

lungan: Jo fast jag kan nog tycka det är konstigt att man skeppar Haukeland för Tex som faktiskt bara gjort en säsong i allsvenskan. Nu gjorde visserligen Tex det riktigt bra men nu kommer han till en klubb med helt andra förväntningar på sig. Jag hade nog ärligt talat valt Haukeland före Tex i Leksands fall.
Kommentera

SMÅLAND: Ja supporterklubbens årsmöte kl. 18 med gäster som Johan Thelin, Freddan Andersson och Anton Wedin
Kommentera

lungan: Leksand lånar väl Tex? Norsken kostar pengar.
Kommentera

Jaca: varför så många sålda på Haukeland?

Kommer från Leksand, som hellre tog TEX?
Kommentera

lungan:
Kanske en norsk vakt...
Kommentera

Ingen Anton Lander heller (Inte för att någon trott det)... Han verkar klar för KHL nästa säsong. Han kommer att vara grym där!
Kommentera

Då var det officiellt!

Ingen Tex
Ingen Åke

Men vem blir det då?
Kommentera

Målvakter växer ju inte på träden precis...
Det blir Honken eller why not Lundström!???
Va de på tirsdag mötet va??
Kommentera

KniveN: Ok, blir riktigt intressant att se vad det blir för en målvakt Nubbiz skrapar fram. Än så länge har man ju inte sett ett ynka rykte ens( Åkerlund var väl det lilla som fanns men är ju historia nu när han går till Glada Hudik.) med tanke på att Nubben verkar riktigt förväntansfull och spänd på målvaktsspåret så blir man ju inte mindre nyfiken på vem det handlar om. :-)
Kommentera

Sputnik: Hört från en som känner honom, sen vet man ju inte om saker kan ändras. Lutade tydligen åt Tyskland.
Kommentera

KniveN: Jasså något du hört/vet eller har han rent av kontrakt med annat lag?
Kommentera

Sputnik: Jocke verkar inte vara aktuell om det inte har hänt något den senaste veckan.
Kommentera

Knylan: Vad kan vi spekulera i för Målvakter med tanke på
vad Nubben sagt om att är ute efter en målvakt med lite rutin som komplement till Brattis? Honken, Haukeland och Joakim Lundström har vi ju diskuterat. Vet inte vem jag helst skulle välja av dessa 3. Håller nog Honken före Lundström, men Haukeland kittlar lite extra(dock så vet jag inte ifall det är den typ av rutin Nubbiz är ute efter.) :-)
Kommentera

Knylan: Tack. Hade inte varit nöjd med den lösningen.
Kommentera

Sputnik: Det här börjar väl nästan låta som Linkan i Sundsvall Hockey nu under deras senaste snabbvisit i Hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sputnik: + Sportchef.
Kommentera

Corvo: Varför inte använda Fredrik Andersson som målvaktstränare också? Huvudtränare, målvaktstränare och förstemålvakt i ett liksom. Billigt och bra. :P
Kommentera

Corvo: Ja, det vore ju en budgetlösning som heter duga!
Kommentera

Tror ni att det kan bli aktuellt med Fredrik Andersson som ny förstemålvakt?
Kommentera

Puckat: Så hade jag också uppfattat det. Men enligt EP så är han ju free agent.
Kommentera

JanneH: Jag hoppas ju på Honken. Det vore helt perfekt. Men nog skulle jag föredra Johansson framför exempelvis Haukeland.
Kommentera

JobbaPuck: läser man mellan raderna på nubben så är han ute efter en rutinerad keeper som kommer växla med brattström å kanske dessutom fungera lite som mentor. Låter som Åke, Jocke L eller kanske rent av Honken
Kommentera

Puckat: Källa? Han var på en mindre lyckad try-out hos deras farmarlag.
Kommentera

Corvo: Kommer spela i Buffalos organisation
Kommentera

Corvo: Vore en bra kamp mellan honom och Brattström. Båda unga och lär sporra varandra mycket.
Kommentera

Jonas Johansson är fortfarande utan kontrakt. Har man chansen att värva honom så hoppas jag verkligen att man gör det. Han håller mycket hög allsvensk klass.
Kommentera

lungan: 3314
Kommentera

lungan: 2987 ?
Kommentera

lungan: eftersom alla möter varandra hemma och borta lika många gånger är schemat mer rättvist än orättvist. Men visst, fram och tillbaka till avkroken Tingsryd och till Pantern är slitigt.
Kommentera

lungan: tingsryd ligger dock inte i skåne.
Kommentera

lungan:

Hemmamatch fördelning
13 är Fredagar!
10 är vardagar!
2 är Lördagar!
1 är Söndag!

Spontant känns det väll sisådär! Vad blir publiksnittet?
Kommentera

lungan: 4 första omgångarna går också att diskutera.

Hemma
Skåne Pantern
Hemma
Skåne igen Tingsryd.

Mycket resande i buss blir det!
Kommentera

« · 1830310 · »