1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590893 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2017/2018

« · 1818684 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2017/2018
Hälge: Gör ont i Timråhjärtat
Kommentera

Hälge: Synd, gillade verkligen Örhn och hade gärna sett han i Timrådressen igen.
Kommentera

Hälge: MEN VARFÖR??
Kommentera

Då är det bekräftat, nästa spelare att lämna
Uppladdat:

450x300-mn.jpgmn.jpg

Kommentera

luffaren: antar att et är Fredrik Söderström han syftar på, någon som har plus som vill förmedla? :)
Kommentera

Sputnik:

Det vore ju kanon! : )
Kommentera

Sputnik: Ja, det är Söderström han syftar på
Kommentera

EArk: Ok, tackar! Lyfter han fram några bra sidor hos Söderström specifikt och vad som gör att han tycker det är en bra tränare för Timrå? Jag har själv dålig koll på Söderström förutom att han är flitig på sociala medier.
Blir intressant att se hur det kommer gå för Mora nu när Colliton inte stannar kvar.
Kommentera

Sputnik: Det här är vad som står om Söderström i artikeln

"Vad tycker du om Fredrik Söderström som tränare?
– Jag känner till honom bra sedan vi mött varandra med juniorer och jag gillar honom. Det är ett bra alternativ och en bra kille. Sedan har Kent säkert fler lösningar som han kollar på, säger Stridh."
Kommentera

EArk: Karlin går till Mora, 3års kontrakt. Bye bye Västervik säger jag.
Kommentera

Sputnik: vem är Karlin???
Kommentera

+ulfberth+: Du kanske är ironisk men skickar med en artikel. ;)
Kommentera

Hehe :)
Uppladdat:

450x300-img_0835.jpgimg_0835.jpg

Kommentera

Jag tycker att Timrå ska försöka locka över några J20 spelare från Västerås om dom vilket högst troligt åker ur HA.
Några kommer kanske resonera så att dom kommer vilja stanna i och med att dom kommer få fler chanser i a-laget i Hockeyettan än vad dom skulle fått annars, och samtidigt kunna kombinera det med Superelit spel.

Men det finns nog också dom som kommer att vilja byta till en Hockey Allsvensk förening i och med att klassen på organisationen i VIK lär sänkas efter degraderingen. Sedan såklart chansen till seniorspel på en högre nivå.

Dom har ett par intressanta spelare med potential, här är dom jag tycker är mest intressanta just nu.

Edgars Treijs (1998) 42 matcher (13+23)
Fått varit med i TV-pucken 2 gånger och gjort 6st U16 landskamper för Sverige.

Hampus Wallin (1998) 40 matcher (13+20)
Gjort 12 matcher och 1 mål för a-laget den här säsongen. Har inte spelat TV-pucken men hade en fantastisk utveckling och gick från 9 poäng ifjol till 33 iår i J20 laget.

Gustav Lindberg (1999) 43 matcher (19+11)
Har fått gjort några matcher i a-laget bland annat nu i Kvalserien. Har 2 år kvar som junior men ändå gjort 30 poäng i J20.
Jag tror att han skulle vara väldigt spännande att plocka in då han ändå är den 7:e bästa U18 spelaren i j20 Superelit poängmässigt.

Carl Ehrnberg (1999) 22 matcher (2+6)
En back som VIK värvade in från Frölunda under den här säsongen, har gjort lanskamper för både U16 och U17 landslaget samt fått Lill-Strimma priset för bäste back i TV-pucken.

Eric Berkerud (1998) 17 matcher (7+7)
Har spelat landskamper för U18 och U19 landslagen. Han har dock varit skadad och missat några matcher den här säsongen. Har också fått varit med i 2 stycken A-lagsmatcher denna säsong.
Kommentera

Frebog: Du missade en back, troligtvis deras bästa. Sett honom några gånger den här säsongen och då har han varit väldigt bra.
Kommentera

Frebog: Men lägg ner satsa på tyngd storlek eller mesar är ni nöjd nu som jag sa jävla farmar klubb fortsätt plussa mot mig era inavel .Nubbens dvärgar o 50.60 bjässar dum jävlar. Fortsätt stå och bocka nig för nubben och lek 90 början på 2000 då även en blind kunde vara sportchef
Kommentera

Modano: håller med om tyngd och storlek men i övrigt var det ett djävligt värdelöst inlägg.
Kommentera

Modano:

Du fick precis ett plus av mig. Jag råkar vara på just det humöret. Uppskattar att du är så enveten i din mission. 🙂
Kommentera

Modano: Tänker du aldrig byta spår på skivan?
Kommentera

Laken:

Skivan? Han kanske lyssnar via Spotify. Eller nåt.
Kommentera

Modano: Det är inte politiskt korrekt att säga dvärgar längre.

De vill faktiskt bli kallade för Chilenare.
Kommentera

Simmalugnt:

Smått främlingsfientligt även det. Vad är det för fel på att säga midgets? : )
Kommentera

Frebog: Om vi ska prata Västerås så har jag bockat av Lukas Zetterberg redan. Han har det mesta vi behöver. En annan intressant spelare därifrån är Mikael Frycklund. Profilen på honom är också något jag vill se i TIK.
Kommentera

Frebog: Räcker väl med våra egna juniorer, nån måtta får det väl vara.
Kommentera

JobbaPuck: Japp , +1, tryckluften har sett bra ut i alla matcher mot oss tycker jag.
Kommentera

luffaren: Menade att man skulle ta in nån till juniorlaget, likt man gjorde med Brattström inför denna säsong
Kommentera

DJ Hemp: So, what's an elf?
Kommentera

WifstaÖstrand: Såhär i sillytider sitter man och funderar lite av och till, och så kom jag att tänka på David Lidström, som spelade med IFSH förra säsongen. För mig känns det som en habil allsvensk back, och med tanke på att senaste säsongen i Danmark var medioker så borde det inte vara någon dyrare investering.

Visst, det är ingen toppspelare, men med ca 500 allsvenska matcher i bagaget borde han vara ett stabilt alternativ i ett andra- eller tredjebackpar.
Kommentera

WifstaÖstrand:

En Alf eller?
Kommentera

Sjukaste ryktet i natt.
Jonathan Hedström slipar skridskor...

Explorer är inte bra.
Uppladdat:

450x300-img_7083.jpgimg_7083.jpg

Kommentera

Smokey:

Slipar han skridskorna med käften då, eller?
Kommentera

Faan såg att Lööke ska prova lyckan hos Coyotes till hösten. Hade nästan hoppats se honom i Timrå en säsong till. Nu blir det ännu viktigare att försöka behålla Wedda. Vet inte om det är något jag fått för mig men har inte Lööke och Wedda lite liknande spelstil?
Kommentera

Vargher85: Så här va: Timrå IK ska inte värva spelare för 3-4:e formationerna. Där har vi både backar och forwards. Juniorer kommer att lyftas upp, samt att vi har ett par spelare på kontrakt som inte ska vara högre upp i ledet. Det vi behöver är spets, spets och spets.
Kommentera

JobbaPuck: precis...får hoppas att nubben är aktiv i det tysta...känns dock lite oroväckande tyst...
Kommentera

Nisse på Mon: Dahlen , Pettersson och Lööke , bland annat . Blir Ludde Nilsson kvar ? Allt går inte att ersätta med juniorer . Kämpa Nubben !!
Kommentera

JobbaPuck: Med risk för att krossa någons illusioner så törs jag nästan lova att de väntande värvningarna kommer att innefatta ett par spelare med potential, inte så mycket mer.
Kommentera

Vargher85: Krossas ingen illusion här. Jag har ganska bra blick för vad som sker. Det vi ska fylla på med ska hur som vara spelare som är tänkta att spela högre upp i hierarkin. Zetterberg är en sådan, exempelvis.
Kommentera

JobbaPuck: MAKE TIMRÅ IK GREAT AGAIN!
Kommentera

Livet är en fest!

Så här i påsken och lidandets tid kan man behöva hitta saker som lyfter svårmodet och hockeyeländet.

Tittar på vad, och vilka andra resultat, VIK Hockey "bara" behöver få till i de avslutande omgångarna för att klara sig kvar i näst högsta serien. Så här ska det "bara" gå:

Visby – VIK 0-5
Kristianstad – Troja 1-2 sudden
Huddinge – Södertälje 4-2
Troja – Huddinge 4-2
VIK – Kristianstad 5-0
Södertälje – Visby 0-2

Detta ger en sluttabell som följer:

Troja 23 p +11
VIK 16 p +1
SSK 16 p 0
KIK 15 p +2
Hud. 14 p +2
Visb. 6 p -16

Golgata är en promenad för flickscouter! VIK är påskens svårmod!

På läktarna sitter säkert en och annan värvarasgam och slickar sig om näbben om nu inte det går typ på detta vis...

Kommer någon VIK till TIK?

Glad påsk!
Uppladdat:

450x300-img_7087.jpgimg_7087.jpg

Kommentera

Smokey:

Glad påsk på Dig själv, hombre!

Som boende långt ner i södern är det inte utan att man önskar att Kristianstad tar en av de där allsvenska platserna. Då blir det Skåneexpressen tvärs över landskapet och vips!, så har man ännu en arena att lägga till raden av besökta sådana.

SSK skulle för min del gärna få åka ur, men nu verkar de ha fått ordning på grejorna och fixar nog det här.

Troja/Ljungby räknar jag kallt med att de tar steget upp där de hör hemma. De var förresten inte alltför långt ifrån elitseriestatus redan våren 1996, då man hamnade en hårsmån efter Brynäs i kvalserien.

Men snubblande nära skjuter ingen hare. Det har även Huddinge bittert fått erfara då det begav sig - t ex i kvalserien våren 1978, då de bland annat krossade oss med 8-2 men sedan fick sig snuvade på sin elitserieplats av Löven på målskillnad. Tvi vale!

Mina tankar går till offren, de närmast sörjande samt alla andra som på något sätt har en relation till VIK Hockey.
Kommentera

Lööke -> Arizona

Helt klart nu.

Gamla nyheter. antar jag, men nu även med en länk från i morse. Japp, jag är numera premiumkund. 🙂
Kommentera

JobbaPuck: Rent spontant så undrar jag mest vad du och de som plussar har för förväntningar på laguppställningen inför kommande säsong. Fast när det kommer till kritan så vet jag inte om jag är så värst intresserad. Spekulationer leder ingen vart. Om några månader får vi se hur laget ser ut, och jag tror inte att truppen kommer vara kryddad med särskilt många spetsspelare. Zetterberg, visst. Kanske någon vassare back. Men mer än så? Tveksamt.
Kommentera

Vargher85: Hoppas först och främst vi hittar en tränare som kan bygga ihop ett lag likt Colliton och Karlin. Med rätt förutsättningar kan en spelare med potential blomma ut och bli en poängmakare.
Kommentera

Enligt madhawk blir det Norge för Söderström.
Kommentera

Får vi några NHL-pengar för Lööke trots att han bara varit här ett år?
Kommentera

Laken: Japp, vi får en fjärdedel, då summan delas jämt mellan det klubbar han tillhört det fyra senaste säsongerna
Kommentera

Sputnik: Absolut, och jag tror att det är sådant vi får hoppas på. Wedin känns som han har potential till det, om han blir kvar. Olofsson är lovande, och om nu Zetterberg väljer Timrå så är han en potentiell poängmaskin. Sedan kan spelare som Ludvig Nilsson och Johan Persson betydligt mer än de visade i vintras.
Kommentera

Vargher85: Är det inte just precis det som du själv sitter och gör, spekulerar alltså?

Jag kan säga som så här: Timrå IK kommer inte att ha en lika stark trupp som vi nyss hade. Den kommer heller inte att innehålla extrema talanger. Men... Spelare som kommer att plockas in kommer att vara namn som tillför, namn som på förhand inte ska ses som tredje eller fjärdelines spelare. Vi hade exempelvis en kille på kroken som vi tappade till Mådå i sista stund. En rackare som gjorde 39 poäng den gångna säsongen. En eller två hyfsade backar lär tillkomma. Westin och Nilsson är tunga tapp så i den kalibern blir svår, fast nog blir det för denna nivån helt ok.

Edit: Väntar för övrigt på att en kille med meriter från JVM, SHL och spel på andra sidan pölen ska presenteras. En karaktär med potential att blomma ut riktigt på seniornivå.
Kommentera

JobbaPuck: Angående spelare som har potential men blommar ut i rätt omgivning så kan man ju bara ta Ejdsell i Bofors som exempel. Gjorde det helt ok hos oss förra säsongen men exploderade denna säong ut till en poängkung i HA. PS var det sista stycket med Kille med JVM meriter ett rykte eller? ;)
Kommentera

« · 1818684 · »